EUHARmonic Erasmus+ Project
“H Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά στον πολιτικά και πολιτισμικά μεταβαλλόμενο κόσμο ως μέσο ενάντια στη ριζοσπαστικοποίηση” – EUHARmonic
Tο έργο Erasmus + Partnership Key Action 229 με το ακρωνύμιο «EU.HARmonic» είναι επίσης έργο eTwinning με 5 σχολεία εταίρους από την Ελλάδα, την Κροατία, την Κύπρο, την Πολωνία και την Πορτογαλία με κύριο στόχο την ανταλλαγή καλών πρακτικών. Η ριζοσπαστικοποίηση και ο εξτρεμισμός είναι φαινόμενα που αυξάνονται τα τελευταία χρόνια, λόγω πολέμων και οικονομικών κρίσεων σε όλο τον κόσμο. Η Ευρώπη έχει αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα στο παρελθόν και, μέσω της δημιουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατάφερε να τα ξεπεράσει και να εδραιώσει την ειρήνη για πολλά χρόνια. Αυτή είναι η πρόκληση που αντιμετωπίζουν ξανά οι ευρωπαϊκές χώρες, λόγω της πρόσφατης προσφυγικής κρίσης. Οι χώρες μας βρέθηκαν στο επίκεντρο αυτής της κρίσης και πρέπει να αναφερθούν στον ευρωπαϊκό πολιτισμό και την ιστορία για την καταπολέμηση της ξενοφοβίας και του αποκλεισμού. Πρόκειται για απειλές που δεν γνωρίζουν σύνορα, επισημαίνοντας την ευπάθεια όλων των σύγχρονων κοινωνιών στις προκλήσεις της μισαλλοδοξίας, του μίσους και του φόβου. Αυτό το έργο φιλοδοξεί να διερευνήσει την κοινή ευρωπαϊκή κληρονομιά και την καινοτόμο εκπαιδευτική της αξία, στο πλαίσιο του πολιτικά και πολιτισμικά μεταβαλλόμενου κόσμου, και το πως μπορεί να είναι ένας αμυντικός μηχανισμός κατά της ριζοσπαστικοποίησης. Αντιμετωπίζει την επείγουσα ανάγκη για νέες μορφές εκπαίδευσης, για μεθόδους εκμάθησης , για την αξιοποίηση του πολιτιστικού εγγραμματισμού, για την υπεράσπιση της ευρωπαϊκής κοινής πολιτιστικής κληρονομιάς. Το κίνητρό μας πηγάζει από την ανάγκη να μετακινήσουμε τους μαθητές μας από το να είναι «πολίτης του τόπου μου», στο «Ευρωπαίος πολίτης», και περαιτέρω στο «Παγκόσμιος πολίτης», προστατεύοντας την ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά, η οποία κατάφερε να αναπτυχθεί τα προηγούμενα χρόνια, ως όχημα για την επίτευξη των κοινών μας στόχων για την οικοδόμηση μιας κοινής κατανόησης. Για να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο διερευνήσαμε διάφορες κατηγορίες υλικών και άυλων πολιτιστικών κληρονομιών, εκείνων της ιστορικής, φυσικής, βιομηχανικής, κοινωνικής, πολιτικής πολιτιστικής κληρονομιάς και στοχεύουμε να ολοκληρώσουμε με την ψηφιακή ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά. Χρησιμοποιήσαμε τη βιωματική μάθηση και τις δραστηριότητες κινητικότητας – Erasmus + LTT για να ανακαλύψουμε νέους τρόπους εφαρμογής των σχεδιασμένων δραστηριοτήτων και να συναντήσουμε νέους ανθρώπους, για να εφαρμόσουμε και να παράγουμε εκπαιδευτικό υλικό για την επίτευξη των κοινών μας στόχων. Κάθε είδος δραστηριότητας, νέες πρακτικές, συζητήσεις, εργαλεία και τα τελικά προϊόντα του έργου που είναι :
– 6 τεύχη Fanzine σχετικά με την πολιτιστική κληρονομιά, ψηφιακά και τυπωμένα και διανέμονται σε μεγάλο αριθμό παραληπτών και ενδιαφερομένων,
– ένα blog,
– ένα εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς,
– αφίσες, χειροτεχνίες, ανοιχτές μέρες Erasmus+, εκθέσεις, άρθρα και
– διάφορες εκδηλώσεις διάχυσης του έργου
στοχεύουν στην αφήγηση της ιστορίας του κοινού παρελθόντος και προειδοποιούν για τις συνθήκες και τους όρους με τους οποίους μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα βιώσιμο μέλλον. Επισκεφτείτε το BLOG του έργου ΕΔΩ
European Cultural Heritage in the politically and culturally changing world as means against radicalizationThe Erasmus+ Partnership Key Action 229 project project with the acronym “EU.H.A.R.monic” is also an eTwinning project with 5 partner schools from Greece, Croatia, Cyprus, Poland and Portugal and with the main aim to exchange good practices. Radicalization and extremism are phenomena which have been on the rise during the past few years, due to wars and economic crises all around the world. Europe has faced these problems before and, through the creation of the European Union, has managed to overcome them and establish peace for many years. This is the challenge that the European countries are facing again, due to the recent refugee crisis. Our countries have found themselves in the centre of this crisis and should refer to the European culture and history to fight against xenophobia and exclusion. These are threats that know no borders, highlighting the vulnerability of all modern societies to the challenges of intolerance, hatred and fear. This project aspires to explore the common European Heritage and its innovative educational value, within the framework of the politically and culturally changing world, and how it can be a defence mechanism against radicalization. It addresses the urgent need for new forms of education, for peer learning methods, a new focus on exploitation of the cultural literacy, to defend the European shared cultural heritage. Our motivation stems from the need to move our students from being a “Local citizen”, to being a “European citizen”, and further on to being a “Global citizen”, safeguarding the European cultural heritage, which has managed to be developed all through the previous years, as a vehicle to achieve our common goals towards building a common understanding. To achieve this goal we explored various categories of tangible and intangible cultural heritage, those of historic, natural, industrial, social, political cultural heritage and we aim to conclude with the digital European cultural heritage. We used experiential learning and the Erasmus+ LTTs to discover new ways in carrying out the designed activities, and meet new people, to implement and produce educational material to accomplish our common goals. Every type of activity, new practices, discussions, debates and the final products of the project which are Fanzine issues on cultural heritage both digital and printed and distributed to a big number of recipients and stakeholders, a blog, a handbook for teachers, posters, craftwork, Open days, exhibitions, articles and various dissemination events about these topics have told the story of the shared past and warn about the conditions towards a sustainable future. Visit the project BLOG here
Το πρόγραμμα έχει βραβευτεί με Εθνικές και Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας eTwinning
Πρόγραμμα eTwinning 2021 – 2022
Digital Literacy in the Primary Classroom
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με τα σχολεία :
- Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκήπου Λέσβου
- Δημοτικό Σχολείο Ιππείου Λέσβου
- Δημοτικό Σχολείο Παμφίλων Λέσβου
- 7ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης
- 14ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης
- CPR Tres Villas-Nacimiento, Nacimiento Spain
και έχει απονεμηθεί Εθνική ετικέτα ποιότητας στο εργο μας