χελιδόνια

ΘΕΜΑ:   ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ  (στα πλαίσια της επιμόρφωσης ΤΠΕ)

ΤΑΞΗ: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΒΙΝΤΕΟ: 1) Κατασκευή χελιδονοφωλιάς

και

2) Φωλιές πουλιών

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:

και 2)  https://www.youtube.com/watch?v=XTHa4kCDjvg

ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ:  Το θέμα εντάσσεται στο γνωστικό αντικείμενο Παιδί και Περιβάλλον –φυσικό περιβάλλον και αλληλεπίδραση και η επεξεργασία του θέματος διαχέεται σε όλες τις κατευθύνσεις του προγράμματος σπουδών του νηπιαγωγείου: Παιδί και περιβάλλον, Γλώσσα, Μαθηματικά, Πληροφορική, Δημιουργία και έκφραση.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ:

Με αφορμή την κατασκευή φωλιάς χελιδονιών στο μπαλκόνι του σπιτιού ενός  από τους μαθητές μου, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα χελιδόνια, να μάθουμε γι’αυτά,(πως ζούνε , τι τρώνε, πως μας ωφελούν, από τι κινδυνεύουν) από πού έρχονται , πως και πότε και πως φτιάχνουν τη φωλιά τους και να φτιάξουμε κι εμείς χελιδονοφωλιές, για το σχολείο και το σπίτι. Βρήκαμε πολλές πληροφορίες στον ιστότοπο της Ελληνικής ορνιθολογικής εταιρίας  (πληροφορική) http://www.ornithologiki.gr/page_cn.php?aID=1158&tID=2723.

Είδαμε το πρώτο βίντεο και  συγκρίναμε τη φωλιά των χελιδονιών και με άλλες φωλιές σύμφωνα με το δεύτερο βίντεο.

Φτιάξαμε ένα φυλλάδιο ενημέρωσης γονέων με αντίστοιχες εικόνες (γλώσσα)  (που βρήκαμε  και εκτυπώσαμε στον υπολογιστή) για τη χρησιμότητα των χελιδονιών και την προστασία

τους και κατασκευάσαμε μία για το σχολείο και ο καθένας τη δική του χελιδονοφωλιά για το μπαλκόνι του, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ελληνικής ορνιθολογικής εταιρίας με έτοιμο πηλό. (Δημιουργία και έκφραση).

Παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι (φυσική αγωγή και μαθηματικά-αντιστοίχιση και αρίθμηση) : με τίτλο φωλιές και πουλιά:  κάθε 2 παιδιά σχηματίζουν μια φωλιά για 1 παιδί, που πετάει τριγύρω, με το χτύπημα του ταμπουρίνου και το πρόσχημα ότι το κυνηγάει κάποιο αρπακτικό πρέπει να μπει μέσα στη φωλιά. Στη συνέχεια οι φωλιές μειώνονται και κάποια πουλιά μένουν χωρίς φωλιά.

Και τέλος συζητήσαμε στα πλαίσια της κοινωνικο-συναισθηματικής αγωγής (Αγωγή υγείας) με βάση το προηγούμενο παιχνίδι: πως αισθάνεται ένα πουλί-παιδί όταν δε βρίσκει φωλιά και τι συνέπειες και κινδύνους μπορεί αυτό να αντιμετωπίσει.

Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.