Πρωτοχρονιάτικα έθιμα του κόσμου

Πρωτοχρονιάτικα έθιμα απ’ όλο τον κόσμο

Κατηγορίες: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρωτοχρονιάτικα έθιμα του κόσμου

Το αστεράκι

Κατηγορίες: ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το αστεράκι

Τραγούδια παιδιών

 

Κατηγορίες: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τραγούδια παιδιών

Πρόγραμμα σπουδών προσχολικής ηλικίας 2021

https://ean.auth.gr/wp-content/uploads/2021/11/programma_spoudwn_2021.pdf

Κατηγορίες: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόγραμμα σπουδών προσχολικής ηλικίας 2021

ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΓΑΠΩ, ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΔΕΝ ΠΕΤΩ, για ένα Αειφόρο σχολείο



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΓΑΠΩ, ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΔΕΝ ΠΕΤΩ, για ένα Αειφόρο σχολείο

To παράπονο των ζώων

Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο To παράπονο των ζώων

Η μονα-δική μου οικογένεια

Κατηγορίες: ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η μονα-δική μου οικογένεια

Μικροί μετερεωλόγοι

Κατηγορίες: ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μικροί μετερεωλόγοι

Πού είσαι; Πού είσαι; Έφαγα τον κόσμο όλο να σε βρω…

christmas ΑΗΒΑΣΙΛΗΣ ΤΑΡΑΝΔΟΣ

 

 

ΧΑΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΤΑΡΑΝΔΟΥΣ. Stop  (30 ρόλοι)

(εμπνευσμένο από το πρόγραμμα «Το παπάκι πάει…»)

ΞΩΤΙΚΑ

1

Ήρθε η Πρωτοχρονιά και

Τα δώρα είναι έτοιμα

στη σειρά βαλμένα και καλά δεμένα

με κορδέλες στολισμένα

2

Ονόματα και διευθύνσεις

Καθαρογραμμένες

Λάθος δεν επιτρέπεται

Ούτε παρεξηγήσεις

3

Φορτώστε τα στο έλκηθρο

Πρέπει να βιαστούμε

Ο Αη Βασίλης έρχεται

Χωρίς καθυστερήσεις

4

Βούλιαξε το έλκηθρο

Μες στο πολύ το χιόνι

Φτυαρίστε καθαρίστε το

Στο πέρασμα να στρώνει

5

Τα χαλινάρια αστράφτουνε

Κάθισμα και καπίστρι

Νομίζω είμαστε έτοιμοι

Τίποτα δεν μας λείπει

ΤΑΡΑΝΔΟΙ

Ο ΝΤΑΣΕΡ Ο ΤΟΛΜΗΡΟΣ

1

Δεν βλέπω την ώρα

Να ξεκινήσω

Φόρα θα πάρω

Τους ουρανούς να διασχίσω

2

Η ΝΤΑΝΣΕΡ Η ΧΟΡΕΥΤΡΙΑ

Η μουσούδα μου πλυμένη

Όμορφη πουδραρισμένη

Θα χορεύω στα ουράνια

Όλη νύχτα σα νεράιδα

3

ΠΡΑΝΣΕΡ ο ΧΟΡΟΠΗΔΗΧΤΟΥΛΗΣ

Είμαι έτοιμος χοχο

Όλο θα χοροπηδώ

Πέρα δώθε Δώθε πέρα

θε να σχίζω τον αέρα

4

ΒΙΞΕΝ ,ΣΑΪΝΙ – ΕΞΥΠΝΗ

Τίποτα δε με σταματά

Πηγαίνω μόνο μπροστά

όλα τα εμπόδια θα υπερνικήσω

το σύμπαν θα το κατακτήσω

5

ΚΟΜΗΤΗΣ

Θα πετώ θα πετώ

Σαν κομήτης θα πετώ

Κόντρα σ’ όλους τους ανέμους

Και τον άστατο καιρό (ουρανό)

(τραγούδι: θα πετώ θα πετώ, μάτια μου για να σε βρω)

6

ΒΕΛΟΣ

Εμπρός λοιπόν σα βέλος

Όλοι μαζί μπροστά

Να δώσουμε τα δώρα

Σε όλα τα παιδιά

7

ΒΡΟΝΤΗ – ΝΤΟΝΕΡ

Βροντή θα ακούγεται

Την ώρα που περνάμε

Θ’ αντιλαλούνε οι οπλές

Στις στέγες, τη χαρά μας

8

ΑΣΤΡΑΠΗ – ΜΠΛΙΤΖΕΝ

Θα λάμπουνε τα γκέμια μας

μουσούδες θα γελάνε

Σαν αστραπή θα φτάσουμε

Κανείς στο πέρασμά μας (ούτε θεριό μπροστά μας)

9 .    ΡΟΥΝΤΟΛΦ

Τις οπλές καθάρισα

Τα κέρατα γυαλίζουν

Το κουδουνάκι κρέμασα

μα τ’αυτάκια μου βουίζουν

Τρίβω τη μυτούλα μου

Και την ξανατρίβω

Κόκκινη αντί να μείνει

σα λαμπάκι αναβοσβήνει

10

ΤΑΡΑΝΔΟΣ

Σωπάστε, του Αη Βασίλη άκουσα

Τα βήματα βαριά

Κι άρωμα από μελομακάρονα

Μού’ρχεται μυρουδιά

Χο, χο, χο,  ελάφια ελαφάκια μου!

Είσαστε έτοιμοι; Μάλιστα Αη Βασίλη, Είσαστε έτοιμοι; Μάλιστα Αη Βασίλη Είσαστε έτοιμοι; Μάλιστα Αη Βασίλη.

ΦΥΓΑΜΕ!

ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΦΩΝΑΖΕΙ:

Εμπρός ολοταχώς

Με ταχύτητα φωτός

ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ μόνος του (φταρνίζεται)

Ωχ μ’έπεσε η σκούφια μου

θα σκύψω να την πιάσω (δυσκολεύεται λόγω κοιλιάς)

(Οι τάρανδοι φεύγουν τρέχοντας – με κάποιο χορευτικό) έξω από τη σκηνή

Τάρανδοι ταρανδάκια μου

Που πάτε χωρίς εμένα

Αχ θα χαθούνε τ’άμοιρα

Τα ελάφια τα καημένα

 

Ελάτε ξωτικά μου γρήγορα

Σας στέλνω με τα μαγικά μου

Να βρείτε τα ελάφια μας

Εγώ ΄χω τα αρθριτικά μου

(ο Αη Βασίλης κάνει κάτι μαγικά στην ομάδα των ξωτικών που φαίνεται και φεύγει από τη σκηνή)

(Τρομακτική μουσική)

https://www.youtube.com/watch?v=FnI5_smgo7Y Η μάντισσα, καραόκε

https://www.youtube.com/watch?v=oPX43SfFu0A θα πετώ, θα πετώ μάτια μου για να σε βρώ

(άλλα παιδιά- τάρανδοι ξαναεμφανίζονται εδώ κι εκεί χαμένοι)

ΤΑΡΑΝΔΟΣ  1

Πού είμαστε; Τι έγινε;

Στ’ αλήθεια τι συμβαίνει;

Που είν’ ο Αη Βασίλης μας

Είμαστε ζαλισμένοι

 

 

ΤΑΡΑΝΔΟΣ  2

Πολλά παιχνίδια βλέπω

Και ζαχαρωτά

θέλω κι από κείνα

θέλω κι απ’ αυτά

ΤΑΡΑΝΔΟΣ  3

Μες στη νύχτα,

είμαι εγώ μοναχό

Το δρόμο μου έχω χάσει

Που να πάω να τον βρω

ΤΑΡΑΝΔΟΣ 4

Πάμε από δω, πάμε και παραπέρα

Το δρόμο μας θα βρούμε

Αν ψάχνουμε όλη μέρα

ΤΑΡΑΝΔΟΣ  5

Α, μια καλή κυρία

Από δω περνάει

Αυτή να ρωτήσουμε

να δούμε που πάει

(Αυτή που περνάει αυτή που περνάει

Αυτή να ρωτήσουμε να δούμε που πάει

Αυτή να ρωτήσουμε τον προορισμό της

Ο άγνωστος δρόμος της να γίνει δικός μας) ΤΡΑΓΟΥΔΙ

https://www.youtube.com/watch?v=hoR-x8g0X-w (καραόκε)

https://www.youtube.com/watch?v=roXML6zE4RI

ΤΑΡΑΝΔΟΣ  6

Μην είδατε τον Αη Βασίλη μας

τον ψάχνουμε από ώρα

χαθήκαμε και δεν μπορούμε

να μοιράσουμε τα δώρα

ΚΑΛΗ ΚΥΡΙΑ

Ελάτε εδώ μαζί μου

Μένω εδώ κοντά

Θα σας βοηθήσω

Μ’ όλη μου την καρδιά

ΤΑΡΑΝΔΟΣ  7

Για σταθείτε, για σταθείτε

Δεν είναι καλή ιδέα,

ΒΟΗΘΕΙΑ να καλέσουμε

Πολύ κόσμο να μαζέψουμε

ΤΑΡΑΝΔΟΣ  8

Δίκιο έχεις δίκιο έχεις

Πρέπει να προσέχεις

Αντί για την καλή κυρία

Να φωνάξουμε την ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

(φωνάζουνε ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ)

ΑΣΤΥΝΟΜΟΣ  1

Έφτασα να βοηθήσω

Πάντα έτοιμος για δράση

Κανείς το δρόμο του

Με μένα δε θα χάσει

ΑΣΤΥΝΟΜΟΣ 2

Μη στεναχωριέστε

Όλα θα παν καλά

Εδώ γύρω σας ψάχνανε

Του Αη Βασίλη τα ξωτικά

ΤΑ πρώτα ΞΩΤΙΚΑ εμφανίζονται (Τραγούδι)

Που είσαι, που είσαι;

Έφαγα τον κόσμο, όλο να σε βρω

Που είσαι, που είσαι;

Που είσαι, μωρό μου γλυκό

Τραγούδι: Πού είσαι; Έφαγα τον κόσμο όλο να σε βρω https://www.youtube.com/watch?v=47OTl31cGTs

 

 

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ -ΞΩΤΙΚΑ

Επιτέλους σας βρήκαμε

Σας ψάχναμε παντού

Ο Αη Βασίλης ανησύχησε

Και τη βοήθειά μας ζήτησε

ΞΩΤΙΚΟ

Ευτυχώς ξέρατε τι να κάνετε

Επιτόπου να σταθείτε

Βοήθεια να ζητήσετε

Την Αστυνομία να εμπιστευτείτε

ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ

Ήρθα κι εγώ παιδιά μου

Δεν άντεξε η καρδιά μου

Ελάτε όλοι γρήγορα

Εδώ στην αγκαλιά μου

Τα δώρα να μοιράσουμε

Και σ’ όλους να ευχηθούμε

Καλή Χρονιά, Καλή χρονιά

μ’ αγάπη στην καρδιά

Κατηγορίες: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πού είσαι; Πού είσαι; Έφαγα τον κόσμο όλο να σε βρω…

Διάστημα- πλανήτες

ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ eTwinning σε Εργαστήρι Δεξιοτήτων

  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ- ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  έχει ως στόχο, με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης, οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών. Με βιωματικό τρόπο, μέσα από πειράματα, την εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, τη δημιουργία μηχανικών κατασκευών, την καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και την εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη με βάση την έρευνα (IBSE). Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας θα καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας.

  • Γνωριζόμαστε από κάπου; δραστηριότητες γνωριμίας μεταξύ της ομάδας αλλά και πρόκλησης ενδιαφέροντος για το θέμα
  • Η μία νηπιαγωγός θα έχει φτιάξει μια πλατφόρμα στο mentimeter και θα την έχει ανοιχτή να φαίνεται καθώς θα ανεβάζει η άλλη νηπιαγωγός στην πλατφόρμα με τον κωδικό, τα ονόματα των παιδιών που θα συμμετέχουν σε ένα ταξίδι στο διάστημα. Και μετά θα τα ανεβάσει η άλλη νηπιαγωγός. Και αφού γραφτούν όλα τα ονόματα (από τις δύο νηπιαγωγούς) κάθε παιδί διαλέγει ένα όνομα («διαβάζοντάς το» ή στην τύχη με το δάχτυλο και θα το διαβάσει η δασκάλα- ή μπορεί να αναγνωρίσει ένα γράμμα και να ρωτήσουμε ποιο παιδί αρχίζει από αυτό το γράμμα) και το παιδί που ακούει σε αυτό το όνομα θα σηκώνεται για να χαιρετήσει.
  • Επίσης μπορούμε να ρωτήσουμε ποιος είναι ο αγαπημένος τους πλανήτης και που θα ήθελαν να ταξιδέψουμε και να δούμε τι πιστεύει η πλειοψηφία, με ψηφοφορία στην ίδια εφαρμογή. (Μαθηματικά)
  • Το ίδιο μπορεί να γίνει με το wordart.com και την καταγραφή των ονομάτων των παιδιών σε δύο πυραύλους, ένα για κάθε τμήμα (όπου τα παιδιά θα έχουν καταγράψει τα ονόματά τους από την προηγούμενη μέρα) και την ημέρα της τηλεδιάσκεψης θα επιλέγουν ονόματα από τον άλλο πύραυλο και θα συστήνονται

https://wordart.com/edit/rt4mv7swypvu

  • Την προηγούμενη μέρα της συνάντησης κάθε παιδί και από τα δύο σχολεία θα έχει ηχογραφήσει τη φωνή του σε ένα κοινό padlet, παριστάνοντας – με παράξενη φωνή- , τον εξωγήινο και λέγοντας το όνομά του  και θα έχουν γράψει το όνομα και τον πλανήτη τους  – με τη βοήθεια της νηπιαγωγού-  (επιλέγοντας από τους 8 του ηλιακού μας συστήματος- για να μπορούν να γίνουν κοινές ομάδες και από το άλλο σχολείο). «Είμαι η Μαρία και μένω στον Άρη.  Είμαι ο ….. και μένω στην Αφροδίτη», κλπ. Την ημέρα της κοινής τηλεσυνάντησης τα παιδιά βλέπουν το ένα το άλλο στο webex,  ξανασυστήνονται ζωντανά όπως στην ηχογράφηση χωρίς να πούνε το όνομά τους. «Ζω στον πλα-νή-τη Ά-ρη. Ποιος- ποιά εί-μαι;» Τα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν το όνομα του παιδιού- εξωγήινου.
  • (Βέβαια, είναι δύσκολο και χρονοβόρο για 25+25 παιδιά και από τα δύο σχολεία. Θα μπορούσε η νηπιαγωγός να βάλει να ακούσουν 2 ηχογραφήσεις  για κάθε παιδί, ώστε να αναγνωρίζουν ανάμεσα σε δύο).
  • Επίσης την προηγούμενη μέρα τα παιδιά έχουν ζωγραφίσει τον εαυτό τους ως εξωγήινο, (με γραμμένο το όνομα και τον πλανήτη) έχουν φωτογραφίσει τη ζωγραφιά και ανεβάσει στο padlet.
  • οι νηπιαγωγοί θα έχουν ήδη ανεβάσει στο padlet εικόνες με πλανήτες και τα παιδιά αντιστοιχούν στον καθένα, τους εξωγήινους που μένουν σε αυτόν και τις ηχογραφήσεις και έτσι φτιάχνουμε ομάδες πλανητών για τις οποίες κάθε ομάδα θα συγκεντρώσει πληροφορίες την επόμενη φορά .

 

Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά

  • οι ομάδες των πλανητών  των παιδιών και από τα δύο σχολεία, θα έχουν ανεβάσει εικόνες και πληροφορίες για τους πλανήτες στο padlet, (με τη βοήθεια των γονιών τους- ανεστραμμένη τάξη) για τις οποίες θα μιλήσουν τα παιδιά που τις ανέβασαν.
  • Στη συνέχεια μπορούμε να κάνουμε στο google presentation συνεργατικό εννοιολογικό χάρτη και με τα δύο σχολεία, ανταλλάσσοντας ιδέες και προβληματισμούς- ερωτήσεις των παιδιών, τις οποίες θα καταγράφουν οι νηπιαγωγοί και των δύο σχολείων ταυτόχρονα

https://docs.google.com/presentation/d/1kOU8z8lwM5xGy8H-wqscKk-V-gu_b-xq4ymUjpk7hXY/edit#slide=id.g124bac69eaa_0_0

  • Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας….
  • Χρονική ακολουθία με τη ζωγραφική μύθων που έχουν σχέση με τον ήλιο π.χ. Ο Φαέθων ή Δαίδαλος και Ίκαρος, τα οποία μπορούμε να κάνουμε βιβλία ή στο …https://app.flipsnack.com.
  • Η ανάγνωση και η ζωγραφική του μύθου θα έχει γίνει προηγούμενη μέρα
  • Κάθε σχολείο παρουσιάζει τον δικό του μύθο, που έχει μετατρέψει σε βιβλίο και τον «διαβάζει» στο άλλο σχολείο, σχολιάζοντας εντυπώσεις

 

 

Ήλιε, Γη, Σελήνη. Μέρα ή Νύχτα;

Παρακολουθούν ταυτόχρονα σχετικό βίντεο του ενός ή του άλλου σχολείου και γίνονται ζευγάρια, ένα από κάθε σχολείο. Δείχνουν δύο σχήματα- το φεγγάρι και τον ήλιο- πότε το ένα και πότε το άλλο και πρέπει να αναπαραστήσουν τι κάνουν τη νύχτα και τι κάνουν την ημέρα, στη ζωντανή τηλεδιάσκεψη.

Ταξίδι στη Σελήνη… Δημιουργία χρονογραμμής με τις διαδοχικές φάσεις της σελήνης στο google presentation,  ώστε να τις μετακινούν διαδοχικά και ταυτόχρονα και να τις βάζουν στη σωστή σειρά.

https://docs.google.com/presentation/d/1kOU8z8lwM5xGy8H-wqscKk-V-gu_b-xq4ymUjpk7hXY/edit#slide=id.g124bac69eaa_0_0

Όμορφες κόρες του Χρόνου… (εποχές)

  • Μπορούν σε ζευγάρια να λένε τα αινίγματα και να δίνουν οδηγίες το ένα παιδί του ενός σχολείου στο άλλο του άλλου σχολείου, για τις κινήσεις του beebot, ή τις σωματικές κινήσεις ή τις κάρτες (τόσα βήματα εμπρός , πίσω, δεξιά, αριστερά) (αν δεν υπάρχει beebot)

Ξαναδείχνουμε τον εννοιολογικό χάρτη στα παιδιά και τα ρωτάμε εάν απαντήθηκαν οι απορίες τους στη διάρκεια του προγράμματος και τι καινούριο έμαθαν , συμπληρώνοντας τον χάρτη

Από προηγούμενη μέρα τα παιδιά κάθε σχολείου έχουν κάνει μια ομαδική κατασκευή του διαστήματος ή με ζωγραφική ή με κολάζ την οποία παρουσιάζουν στην τηλεδιάσκεψη.

Οι νηπιαγωγοί, με τη βοήθεια των παιδιών, μπορεί να έχουν φωτογραφίσει αυτές τις κατασκευές, να ενώσουν τις φωτογραφίες και να έχουν φτιάξει ένα κοινό puzzle

Όλα όσα έχουμε κάνει αναρτούνται στο padlet και στο blog του σχολείου, ώστε να τα βλέπουν και να ενημερώνονται και οι γονείς

https://blogs.sch.gr/athman/files/2022/06/ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ_ΔΕΞμε_eTwinning_ΔΙΑΣΤΗΜΑ-3.pptx

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ_ΔΕΞμε_eTwinning_ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Κατηγορίες: ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διάστημα- πλανήτες