Βιογραφικό

Word ArtΓεννήθηκα το 1968 στο Αλιβέρι της Εύβοιας, όπου και ολοκλήρωσα τις εγκύκλιες σπουδές μου. Το 1986 με βρίσκει φοιτητή στην Παιδαγωγική Ακαδημία Λαμίας, την πρώτη επιλογή του μηχανογραφικού μου δελτίου, για να «γίνω δάσκαλος».

Το γιατί «επέλεξα» να γίνω δάσκαλος το κατάλαβα πολύ αργότερα, όταν διάβασα P. Bourdieu και κατανόησα την «επιλογή του πεπρωμένου»1 για τα μέλη των λαϊκών τάξεων που παίρνουν για όνειρά τους την πραγματικότητα, καθώς και το έργο του S. Lukes για την τρισδιάστατη θεώρηση της εξουσίας.

Αποφοιτώ από την Ακαδημία το 1988 για να συνεχίσω τις σπουδές μου στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Μεσολαβεί η στρατιωτική θητεία (Ιανουάριος 1989 – Σεπτέμβριος 1990) και κατά τα έτη 1990-1994 ολοκληρώνω τις σπουδές μου στο Τμήμα Φιλολογίας, με κατεύθυνση κλασική φιλολογία (apparatus criticus… μέχρι να δύσει ο ήλιος). Από το 1996 έως και το 2002 μεσολαβεί μια περίοδος αποσπασματικής φοίτησης εκ νέου στη Φιλοσοφική Αθηνών μέσω κατατακτήριων εξετάσεων, αρχικά στο τμήμα ΦΠΨ (1996+) και στη συνέχεια στο Πρόγραμμα Ψυχολογίας του ίδιου τμήματος (2002+), η οποία όμως έμεινε ανολοκλήρωτη, καθόσον αναδύθηκαν δυσκολίες αλλά και ευκαιρίες που αναπροσανατόλισαν την εκπαιδευτική μου πορεία.

Το 2002 με βρίσκει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο για μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή (εκπαίδευση τυφλών & αμβλυώπων), περίοδος όπου γίνεται και η πρώτη μου επαφή με τον χώρο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.2 Το 2004 γυρίζω πάλι στη Φιλοσοφική Αθηνών, στο ΦΠΨ αυτή τη φορά, ως υπότροφος του ΙΚΥ για μεταπτυχιακές σπουδές στο πρόγραμμα ΘΕ.Π.Α.Ε.Ε (κατεύθυνση, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση) και το 2008 στο ίδιο τμήμα ξεκινώ την εκπόνηση της διδακτορικής μου διατριβής.3

Από το 1995 εργάζομαι ως δάσκαλος σε σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης. Από το σχολ. έτος 2011-2012 και μετά εργάζομαι στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αλιβερίου.

 

ORCHID – iD: https://orcid.org/0000-0002-6079-5111

 

BOURDIEU
Pierre Bourdieu, 2020, by Gilles David

1“Αν τα μέλη των λαϊκών τάξεων παίρνουν για όνειρά τους την πραγματικότητα, τούτο συμβαίνει, γιατί, σ’ αυτό το χώρο όπως και παντού, οι φιλοδοξίες και οι απαιτήσεις καθορίζονται ως προς τη μορφή και το περιεχόμενό τους από τις αντικειμενικές συνθήκες, που αποκλείουν την πιθανότητα επιθυμίας του αδύνατου να επιτευχθεί.” BourdieuP. (1966). Το συντηρητικό σχολείο: Οι ανισότητες στην εκπαίδευση και την παιδεία,  στο Α. Φραγκουδάκη, Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, θεωρίες για την κοινωνική ανισότητα στο σχολείο, (σσ 357-387), Αθήνα: Παπαζήση.

2 Ευτυχής συγκυρία η συνάντησή μου με τον Πέτρο Μπερερή και τον Κώστα Παπαχρήστο που δίδασκαν τα σχετικά μαθήματα και με βοήθησαν να εισέλθω σε ένα νέο πεδίο γνωστικού και επαγγελματικού ενδιαφέροντος.

3 Στην ύστερη αυτή φάση των σπουδών μου είχα την ευκαιρία της συμπόρευσης με τον Καθηγητή κ. Γιώργο Μάρκου, ο οποίος έδειξε εμπιστοσύνη στο πρόσωπό μου από τον Α΄ κύκλο των μεταπτυχιακών μου σπουδών έως και την ολοκλήρωση της διατριβής μου. Με τη δική του προτροπή «εισήλθα» στο πεδίο της έρευνας για τους Έλληνες Τσιγγάνους, έχοντας εξασφαλίσει εκ μέρους του την απαιτούμενη ελευθερία για τη θεωρητική και εμπειρική προσπέλασή του.