Η Τέχνη στο σχολείο
Μαθητικές Δημιουργίες στο μάθημα των Εικαστικών σε σχολεία της Ελλάδας

Η περιπέτεια μιάς τεθλασμένης γραμμής….που μεταμορφώθηκε σε θάλασσα!! ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΠΗΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Α’ ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.

Συντάκτης: ΚΩΣΤΗΡΗ ΟΛΓΑ | 19 Νοεμβρίου 2020 στο Εικαστικά Γυμνάσιο

ΣΤΟ 4ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ

Η γραμμή, που τόσο συχνά χρησιμοποιείς στη ζωγραφική, γεννιέται από την κίνηση του χεριού σου. Είναι η τροχιά που διαγράφει ένα σημείο στη ζωγραφική επιφάνεια.
Στη φύση θα συναντήσεις γραμμές σαν πορείες κάποιας κίνησης. Οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν τη γραμμή άλλοτε ως περίγραμμα και άλλοτε ως κύριο στοιχείο μιας επιφάνειας. Στη γλυπτική και την αρχιτεκτονική οι γραμμές αναπτύσσονται στο χώρο.
Yπάρχουν διάφορα είδη γραμμών: κάθετες, οριζόντιες, πλάγιες, ευθείες, καμπύλες, ελεύθερες, κυματοειδείς, διακεκομμένες κ ά.
Στο εικαστικό έργο η κάθε γραμμή έχει και το δικό της, ιδιαίτερο χαρακτήρα, που προσδιορίζεται από τις εμπειρίες του ανθρώπου, για παράδειγμα, η οριζόντια υποβάλλει την ηρεμία, η κάθετη τη σταθερότητα και την αυστηρότητα, η πλάγια την ανησυχία κτλ.
Πολλές γραμμές μαζί δημιουργούν μια σύνθεση της οποίας η σημασία εξαρτάται από το πλήθος, τη θέση, τη διάσταση, την κατεύθυνση και το πάχος τους, καθώς και τη σχέση τους με τα γύρω σχήματα.

 

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/olgkostiri/2020/04/21/i-peripeteia-mias-tethlasmenis-grammis-poy-metamorfothike-se-thalassa-askisi-me-pilo-gia-tin-a-taxi-gymnasioy/


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Translate
European Radio Logo
Νοέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30