ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ – ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ /ART AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT – STUDENTS ACTIVE CITIZENS
. Οι μαθητές γνωρίζουν τις εικαστικές τέχνες.
. Μαθαίνουν να τις αγαπούν και να τις αξιοποιούν για να εκφραστούν, να καλλιεργήσουν την συναισθηματική του νοημοσύνη, να προσφέρουν στον εαυτό τους και τους άλλους γύρω τους.
. Μαθαίνουν να συνεργάζονται να επικοινωνούν ιδέες και μηνύματα.
. Συμμετέχουν σε δράσεις πολιτισμού, Περιβαλλοντικής και Αγωγής Υγείας.
. Γίνονται ενεργοί πολίτες, πρεσβευτές αειφορίας.
Β. Παιδαγωγικοί σκοποί και στόχοι.
. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων: προσωπικών-διαπροσωπικών, κοινωνικών, διαφορετικότητας.
. Η χρήση της τέχνης ως παιδαγωγικού εργαλείου
. Η διαθεματικότητα και η σύνδεση της τέχνης με άλλα γνωστικά αντικείμενα.
. Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης-αξιοποίηση της ανακύκλωσης σε δράση.
. Διάχυση καλών πρακτικών από τους ίδιους τους μαθητές τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο
πρόγραμμα.
. Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία-επικοινωνία και συνεργασία με άλλα σχολεία.
. Οι μαθητές ν ’αναδείξουν θετικά πρότυπα ζωής.
. Σύνδεση τέχνης και τεχνολογίας.
Γ. Μεθοδολογία και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του προγράμματος.
*Τέχνες και τεχνικές με βιωματική μέθοδο προσέγγισης (Kolb) * Ομαδοσυνεργατική μέθοδος * Συναισθηματική αγωγή * Μέθοδος project * Χρήση εκπαιδευτικού υλικού από το ΚΕΘΕΑ, ‘’Άρηξις’’-συνεργασία *Art Therapy * Μετασχηματίζουσα γνώση μέσω της τέχνης *Land Art * Τέχνη και STEM * Χρήση εργαλείων web 2.0 * Αφίσες * Χρήση υλικού από το ΚΠΕ και το Δίκτυο «Φύση χωρίς σκουπίδια» * Επισκέψεις ειδικών στο σχολείο * Bazaar Χριστουγέννων-εποχιακές δημιουργίες * Εταιρεία Ανακύκλωσης * Φορείς ψυχικής υγείας * Εκδηλώσεις ανοιχτές στο κοινό * Εκθέσεις εικαστικών * Συνεργασίες μέσω eTwinning προγραμμάτων -συνεργασία με Σχολεία του εξωτερικού.
Δ. Προβλεπόμενη διάρκεια.
. 5 μήνες.
Ε.Προβλεπόμενες επισκέψεις-συνεργασίες με άλλους φορείς.
. Επισκέψεις σε χώρους τέχνης και πολιτισμού-μουσεία . Συνεργασία με τους υπεύθυνους προγραμμάτων του ΥΠΕΠΘ και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Συντονιστές και σχολικούς συμβούλους . Επίσκεψη στο ΚΠΕ Ελευσίνας . Συνεργασία με το ΚΨΥ ‘’Άρηξις’’. Συνεργασία με τα σχολεία της Ισπανίας San José και Divina Pastora . Συνεργασία eTwinning και με άλλα Ελληνικά σχολεία .Μουσείο Παιδικής Τέχνης.
ΣΤ. Πιθανά πεδία σύνδεσης με τα γνωστικά αντικείμενα των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.
. Περιβάλλον και μελέτη, Γλώσσα, Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, Θεατρική Αγωγή, Γυμναστική, Ξένες Γλώσσες, Λογοτεχνία και Ποίηση, Μουσική.
Ζ. Πιθανοί τρόποι διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
. Εκθέσεις εικαστικών . Αφίσες . Εκδηλώσεις ανοιχτές για το κοινό . Χρήση ιστοτόπων – Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου και eTwinning (twinspace), ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού με σχολεία της Ελλάδας και του Εξωτερικού, ψηφιακές παρουσιάσεις . Συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς και σεμινάρια εκπαιδευτικών πρακτικών . Μουσείο Παιδικής Τέχνης.
***
Φωτογραφικό υλικό και ιστοσελίδες
*Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες
https://blogs.sch.gr/arteducate/2019/01/14/christmas-and-new-year-wishes-around-the-world/
*Πρόγραμμα eTwinning
«Promotion of healthy lifestyles during education – eTwinning project 2018 -2019»
*Δράσεις κατά της ενδοσχολικής βίας
https://milatora.gr/schools/draseis-2019/#more-770
*Αναρτήσεις των δράσεων στον ιστότοπο του 20ου δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω
Εικαστικές Παρεμβάσεις 2018-2019
http://20dim-aigal.att.sch.gr/site/index.php/en/2019-03-07-09-00-07/53-2018-2019
https://www.youtube.com/watch?v=NiHUVgsE-s8
Αφήστε μια απάντηση