Η Τέχνη στο σχολείο
Μαθητικές Δημιουργίες στο μάθημα των Εικαστικών σε σχολεία της Ελλάδας

6 Μαρτιού – Πανελλήνια μέρα κατά της σχολικής βίας

Συντάκτης: Yannis Zogakis | 29 Μαΐου 2017 στο Εικαστικά Δημοτικό

Η 6η Μαρτίου έχει οριστεί ως Πανελλήνια μέρα κατά της σχολικής βίας.

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος, υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να προστατέψει με ουσιαστικό και ριζικό τρόπο τον εαυτό του.

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.

Ένα σημείο το οποίο χρήζει διευκρίνισης είναι ότι όλες οι μορφές μαθητικής επιθετικότητας δεν αποτελούν εκφάνσεις του σχολικού εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο.

Η επιθετικότητα, η οποία αποτελεί οικουμενικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης, δεν στοχεύει πάντα στην εμπρόθετη και επαναλαμβανόμενη τρομοκράτηση των «αδύναμων» και συνεπώς δεν αποτελεί σε όλες τις περιπτώσεις μορφή εκφοβιστικής συμπεριφοράς. Για παράδειγμα, η έκφραση επιθετικότητας στα πλαίσια κάποιου παιχνιδιού εξαιτίας μιας διαφωνίας, δεν αποτελεί αναγκαστικά μορφή εκφοβισμού.

Επίσης, η επιθετικότητα μπορεί να μετασχηματιστεί σε μορφές συμπεριφοράς κοινωνικά αποδεκτές, όπως είναι η διεκδικητικότητα, η πρωτοβουλία, το θάρρος της γνώμης, η δημιουργικότητα, η επιθυμία για μάθηση. Στις περιπτώσεις του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, η επιθετικότητα και η δύναμη (σωματική, ψυχολογική ή κοινωνική) διαστρεβλώνονται, γίνονται μέσο επιβολής και μάλιστα ένας τρόπος συσχέτισης με τους άλλους σε δυαδικό και ομαδικό επίπεδο. (Πηγή: http://www.antibullyingnetwork.gr/page.aspx?id=104&)

Οι μαθητές του 88ου Δ.Σ. Θεσ/νίκης έκαναν διάφορες δράσεις για να ενισχύσουν τη δύναμη της φιλίας!

Οι δημιουργίες των παιδιών αναρτήθηκαν στον κεντρικό πίνακα του σχολείου και όλοι οι μαθητές έγραψαν πάνω το όνομά τους, επισφραγίζοντας έτσι το συμβόλαιο της φιλίας.

 

 

STOP στη Βία Όχι στη Βία

Ναι στη φιλία  Όχι στη βία__Ναι στη φιλία_ 

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/katsiourakat/2017/03/12/6-%ce%bc%ce%b1%cf%81%cf%84%ce%b9%ce%bf%cf%8d-%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ae%ce%bd%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%87%ce%bf/


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Translate
European Radio Logo
Μάιος 2017
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031