“Αποτυπώματα”: Χρώματα διαφορετικότητας – Συναισθήματα μοναδικότητας

Διασχολική συνεργασία 4ου, 5ου Λυκείων Λάρισας και 1ου Ε.ΕΠΑ.Γ-Ε.ΕΠΑ.Λ Λάρισας

Σε μια ζεστή, φιλική και ανθρώπινη ατμόσφαιρα 50 μαθητές γενικής και ειδικής αγωγής από το 4ο Λύκειο Λάρισας, το 5ο Λύκειο Λάρισας και το 1ο Ε.ΕΠΑ.Γ-Ε.ΕΠΑ.Λ Λάρισας, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να συμπράξουν δημιουργικά στο πρότυπο της εγκεκριμένης από το Υπουργείο Παιδείας δράσης «Αποτυπώματα» του Σ.Κ.Ε.Π (Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους). Η δράση υλοποιήθηκε στις 20 Μαρτίου 2017 στο χώρο του 1ου Ε.EΠΑ.Γ-Ε.ΕΠΑ.Λ στην Γιάννουλη Λάρισας.

Σε μικτές ομάδες δύο ή τριών ατόμων ειδικού και γενικού σχολείου, οι μαθητές δούλεψαν ασκήσεις, έγραψαν σκέψεις, απόψεις για το σχολείο, για το μέλλον, για την κοινωνία, έφτιαξαν ιστορίες συνεργασίας και ανθρωπιάς. Όλοι μαζί δημιούργησαν πανό για την συνεργασία και την ομαδικότητα, με στόχο να μοιραστούν δημιουργικά τη μοναδικότητά τους, αλλάζοντας την νοοτροπία προς το διαφορετικό, λειτουργώντας ενωτικά στην κοινωνία.

Στην αρχή της δράσης η διευθύντρια του Ε.ΕΠΑ.Γ-Ε.ΕΠΑ.Λ κ. Μίνα Λίταινα, μίλησε για τη φιλοσοφία και τους στόχους του συγκεκριμένου σχολείου.

Οι μαθητές του Ε.ΕΠΑ.Γ-Ε.ΕΠΑ.Λ Βάσω Δεληθανάση, Δέσποινα Μήτσιου και Θοδωρής Μηνούδης, στο πλαίσιο της δράσης, παρουσίασαν το πρόγραμμα του σχολείου για τη διαφορετικότητα ενάντια στη βία και σχετικό βίντεο με τίτλο «Με σύμμαχό μας τα βιβλία διώχνουμε τη βία από τα σχολεία». Από την πλευρά των γενικών σχολείων η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του προγράμματος του 5ου Λυκείου, παρουσίασε βιωματικό βίντεο-το οποίο δημιουργήθηκε βασισμένο σε προηγούμενη διασχολική συνεργασία-με τίτλο «Εγώ όπως εσύ κι εσύ ο σημαντικός άλλος» για τη διαφορετικότητα της Ειδικής Αγωγής με τη δημιουργία αντανακλαστικών και αντιλήψεων κοινωνικής ευθύνης.

Στόχος της δράσης, η καταπολέμηση του στίγματος και του κοινωνικού αποκλεισμού των νέων με αναπηρίες, μέσω της συνύπαρξης με τον γενικό πληθυσμό και συγκεκριμένα με την ενίσχυση της αλλαγής νοοτροπίας του γενικού πληθυσμού ταυτόχρονα με την ενίσχυση της κοινωνικοποίησης των νέων με αναπηρίες.

Ως εμπειρία και αξιολόγηση οι μαθητές των δύο γενικών λυκείων έγραψαν κείμενα στα οποία φαίνεται η ωφέλεια της αλληλεπίδρασης των δύο κατηγοριών σχολείων, η ευαισθητοποίηση στα ανθρώπινα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες και η ανάδειξη της μοναδικότητας του κάθε ανθρώπου.

Πήραν μέρος οι μαθητές:

Από το 5ο Λύκειο: Δανάη Βαρνά, Αθανασία Καραμούστου, Αλέξανδρος Καρύδας, Έλλη Κοντέου, Κωνσταντίνος Κυριακού, Νικόλαος Πνευματικός (Α’ Τάξη), Μυρσίνη Ντούβλη, Νικόλαος Πινάτσης, Ελένη Σπυράτου (Β’ τάξη), Δάφνη Σδράλια, Βασιλική Τάχου (Γ’ τάξη)

Από το 4ο Λύκειο: Χριστίνα Γιαννακού, Αγγελική Βαρδάτσικου, Πασχαλίνα Γκαργκινούδη, Άννα-Μαρία Θαλασσινού, Φωτεινή Ζίκου, Αικατερίνη Βαβαρέσσου, Αποστολία Αλβίζου, Αθανασία Δέλιου, Ελένη-Μαρία Θεμελή,  Ζωή Τριάντου (Α’ τάξη),  Νικόλαος Αρσενίου, Αντωνία Βαλασσά, Παναγιώτης Βλάχος, Ελένη Βαρβέρη, Ανδριάννα Γούση, Ελένη Κουτσουνάκη, Καλλιόπη Κοτρώτσιου, Σοφία Παλάσκα (Β’ τάξη)

 Από το 1ο Ε.ΕΠΑ.Γ-Ε.ΕΠΑ.Λ: Νίκος Αποστολόπουλος, Ελένη Μήτρου, Ιωάννης Γαρδίκης, Ολυμπία Κωστούλα,  Ηλιάννα Τσιονάρα, Δημήτριος Γεωργαντζάς,  Βασιλική Δεληθανάση,  Δημήτριος Μουστάκας, Χαρίκλεια Χατζούλη,  Αντρέας Καραπούλιος, Αλέξανδρος Πλαϊνός, Αθανάσιος Μόσχος, Χρήστος Μαχάς,  Θοδωρής Μηνούδης, Γεώργιος Φλώρος, Ευάγγελος Τάσιος,  Άλντι Ακουίλι, Κων/νος Παπαϊωάννου, Δημήτρα Μάρκο, Παναγιώτης Πασαπόρτης,  Βασιλική Αμπλιανίτη.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της δράσης: Από το 5ο Λύκειο, Αρχοντία Γιαννακάκη, από το 4ο Λύκειο, Αναστασία Παπαδημητρίου, από το 1ο Ε.ΕΠΑ.Γ-Ε.ΕΠΑ.Λ, Νικολέττα Φράγκου και Ασημίνα Σχισμένου.

Στιγμιότυπα από τη δράση:

 

 

Σκέψεις-Ιστορίες της ομάδας

 

Και το αποτύπωμα; Ο απόηχος της εμπειρίας που καταλάγιασε…
Κείμενα μαθητών μετά από τη δράση:

 ♥ Η ΦΥΣΗ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

…αν περίσσευε η αγάπη προς κάθε ον
τότε ο κόσμος θα αποκτούσε φρέσκια πνοή
και θα επέστρεφε στον αρχικό, τον πραγματικό του προορισμό :
ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ…                                                                    Περισσότερα

 ♥ Το «μαζί» διώχνει λανθασμένες πεποιθήσεις και προκαταλήψεις

 …Μέσα από τις ερωτήσεις κατάλαβα ότι η συμπεριφορά των μαθητών είναι ίδια παντού. Υπάρχει η ανάγκη για επικοινωνία, η ανάγκη να έρθει σε πέρας μια εργασία και η χαρά της ολοκλήρωσης αντικατοπτρίζεται το ίδιο σε όλα τα πρόσωπα. Αυτό που πήρα φεύγοντας ήταν, τα χαρούμενα βλέμματα των παιδιών, τη δίψα για επικοινωνία και συνεργασία, τη χαρά τους για το σχολείο και την επιμονή τους να προσέξουμε τις δράσεις τους. Και ναι, θα συνδεθούμε σαν ομάδες σχολείων. Τους υποσχεθήκαμε να δούμε την παράσταση που ανεβάζουν…                                                                                                                                         Περισσότερα

Η αλληλεπίδραση μεταξύ γενικής και ειδικής αγωγής καλλιεργεί θετικές στάσεις στην κοινωνία

…Μπαίνοντας μέσα, συναντάς παιδιά και νέους όλων των ηλικιών, που φοιτούν στο σχολείο. Στην αρχή, ίσως φοβηθείς, ίσως στεναχωρηθείς για την άσχημη μοίρα των ατόμων αυτών, που δεν είναι τόσο τυχερά όσο εσύ. Αλλά αφιέρωσε λίγο χρόνο να τα παρατηρήσεις καλύτερα και τότε θα καταλάβεις πως δεν έχεις κανένα λόγο να λυπάσαι αυτά τα παιδιά γιατί, πολύ απλά, αυτά τα παιδιά δεν είναι για λύπηση. Αυτά τα παιδιά αξίζουν τον θαυμασμό μας, διότι, ακόμα κι αν η ζωή τους στέρησε την  αρτιμέλεια, μάχονται για ένα καλύτερο μέλλον και δεν κάμπτονται από την αναπηρία τους…
Περισσότερα

Ο καθένας μπορεί να είναι αισιόδοξος για το μέλλον παρά τα προβλήματα που μπορεί να έχει

Κατά την επίσκεψή μου στο Ε.ΕΠΑ.Γ-Ε.ΕΠΑ.Λ στην Γιάννουλη, κατάλαβα πως δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στους μαθητές του ειδικού σχολείου και στους μαθητές των γενικών σχολείων. Αντιθέτως τα παιδιά αυτά, μόλις μας αντίκρισαν, μας είπαν τα ονόματά τους και μας ρώτησαν πώς είμαστε. Με την εμπιστοσύνη την οποία μου έδειξαν αισθάνθηκα μία οικειότητα και μία παράξενη αίσθηση φιλίας. Επιπλέον το συνεχές χαμόγελο που είχαν στα χείλη τους, μου έδωσε μία ελπίδα πως παρά τα προβλήματα που μπορεί να έχει ο καθένας μπορεί να είναι αισιόδοξος για το μέλλον και για ό,τι προκύψει…
Περισσότερα

Κατηγορίες: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ, ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.