Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2016-17: “Καταπολεμούμε τη ρητορική μίσους-Ενισχύουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα” Μέρος Β΄

 Εγκρίθηκε με την αρ.πρωτ. 24662/ 22-11-2016 απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και υλοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας του 5ου Λυκείου Λάρισας με τίτλο «Καταπολεμούμε τη ρητορική μίσους-Ενισχύουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα».

Το πρόγραμμα είναι διασχολικό και υλοποιείται σε συνεργασία με το αντίστοιχο πρόγραμμα του 4ου Λυκείου Λάρισας, βασισμένο στην αρχή ότι η εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στην προσπάθεια δημιουργίας μία σύγχρονης δημοκρατικής κοινωνίας και πρόληψης φαινομένων μισαλλοδοξίας και ρατσισμού.

Στην τρέχουσα εφαρμογή θα επιχειρηθεί να αναδειχτεί η έμπρακτη επαφή με τη διαφορετικότητα με στόχο την κατάρριψη των προκαταλήψεων, τη συνειδητοποίηση ότι ο καθένας μπορεί να γίνει διαφορετικός όταν αλλάξει η ισορροπία δυνάμεων που τον προστατεύει και απώτερο στόχο την αλλαγή νοοτροπίας των μαθητών ταυτόχρονα με τη δημιουργία αντανακλαστικών και αντιλήψεων κοινωνικής ευθύνης.

Σε ειδική έκθεση (2015), ο Συνήγορος του Πολίτη επισημαίνει την ανάγκη συνεχούς εκπαίδευσης των μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού έως την αποφοίτησή τους από το σχολείο. Πολλές πηγές επιβεβαιώνουν ότι τα φαινόμενα ρατσισμού, περιλαμβανομένης και της ρατσιστικής βίας, εμφανίζουν πρωτοφανή αύξηση στην ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια, προκαλώντας ανησυχία.

Το πρόγραμμα κινείται σε τρία επίπεδα με βάση το Εγχειρίδιο του Συμβουλίου της Ευρώπης:

  • “τη μάθηση, τη γνώση για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τι είναι και πώς διαφυλάσσονται και προστατεύονται”,
  • “τη μάθηση μέσα από τα ανθρώπινα δικαιώματα, την κατανόηση ότι το πλαίσιο και ο τρόπος με τον οποίο οργανώνεται και διεξάγεται η εκμάθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων πρέπει να συμφωνούν με τις αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (π.χ. συμμετοχή, ελευθερία σκέψης και έκφρασης, κλπ.), καθώς και ότι στην εκπαίδευση γύρω από τα ανθρώπινα δικαιώματα η διαδικασία της μάθησης είναι εξίσου σημαντική με το περιεχόμενό της” και
  • “τη μάθηση υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μέσα από την ανάπτυξη δεξιοτήτων, στάσεων ζωής και αξιών, ώστε οι εκπαιδευόμενοι μαθητές να εφαρμόζουν τις αξίες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη ζωή τους και να αναλαμβάνουν δράση, είτε μόνοι είτε με άλλους, για την προάσπιση και την υπεράσπισή τους”.
Κατηγορίες: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.