Απρ 01

Δημιουργώντας εφαρμογές με το App Inventor – Εφαρμογή #1 [Roll Dice]

Αντί Εισαγωγής

SillogosPliroforikisXiouΣτόν Όμιλο Πληροφορικής του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2015-2016, υλοποιούμε ένα εργαστήριο προγραμματισμού mobile εφαρμογών για κινητά και tablets με Λειτουργικό Σύστημα Android, με την υποστήριξη του καθηγητή Πληροφορικής μας, κ. Μιχαηλίδη Νικόλαου.

  • Ως προγραμματιστικό εργαλείο χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα του App Inventor, που είναι κατάλληλα σχεδιασμένη για αρχάριους στον προγραμματισμό χρήστες και βελτιστοποιημένη για εκπαιδευτική χρήση, δίνοντας κίνητρα στους μαθητές, καθώς τους επιτρέπει να δημιουργούν εύκολα εφαρμογές για τις φορητές Android συσκευές τους.
  • Ως βασικό εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιούμε το σχετικό βιβλίο: «Προγραμματισμός σε App Inventor» από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου,  που μέσα από προσεκτικά επιλεγμένες και όσο το δυνατόν πρωτότυπες δραστηριότητες, οι μαθητές είναι σε θέση να μετατρέπουν τις ιδέες τους σε πράξη, σχεδιάζοντας και αναπτύσσοντας εφαρμογές που να έχουν νόημα για τους ίδιους.

LicenceCC

Η Εφαρμογή #1: Roll Dice (Ζάρια)

Περιγραφή Εφαρμογής

Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη της να ρίχνει δύο ζάρια με το πάτημα ενός κουμπιού, όπως ακριβώς και στο τάβλι. Το περιβάλλον της ε φαρμογής μας θα μοιάζει με το παρακάτω:

Περιβάλλον Εφαρμογής Roll Dice (Ζάρια)

Περιβάλλον Εφαρμογής Roll Dice (Ζάρια)

Βασικές Έννοιες

  • Γεγονότα (Events)
  • Τυχαίοι Αριθμοί (Random Numbers)
  • Επιταχυνσιόμετρο (Accelerometer)

Εκπαιδευτικό Υλικό

Τις σχετικές οδηγίες υλοποίησης της δραστηριότητας μπορείτε να τις βρείτε εδώ: http://www.sepchiou.gr/docs/appinventor_code_club/AppInventorProgramming.pdf

android-appΚατεβάστε εδώ το APK της Εφαρμογής

Βασική Έκδοση Εφαρμογής #1: Roll Dice

 

Απρ 10

Η συμμετοχή του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης στο 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2014

Ολοκληρώθηκε σήμερα, Τετάρτη 9 Απριλίου 2014, η συμμετοχή του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης στο 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής το οποίο πραγματοποιήθηκε στο ΝΟΗΣΙΣ – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, μεταξύ 8 – 10 Απριλίου 2014.

Το σχολείο μας συμμετείχε με συνολικά 2 εργασίες, τη μια από αυτές είχα την χαρά και ευχαρίστηση να επιβλέπω και να καθοδηγώ. Η εργασία αυτή είχε ως τίτλο: «Προγραμματίζοντας εφαρμογές για Android κινητά και tablets στο πλαίσιο της δράσης «Ώρα του Κώδικα»: Η περίπτωση του App Inventor» την οποία παρουσίασε ο μαθητής της Β΄ τάξης του σχολείου μας, Δημήτρης Τ. 

 

Λίγα-λόγια για την εργασία μας

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η παγκόσμια δράση «Ώρα του Κώδικα», που αποσκοπούσε στο να εισάγει και να παροτρύνει όλο και περισσότερους μαθητές στο να αναπτύξουν ικανότητες προγραμματισμού και δημιουργικότητας. Μια από τις εφαρμογές που χρησιμοποιήσαμε στο πλαίσιο της παραπάνω δράσης στο μάθημα της Πληροφορικής ήταν και το προγραμματιστικό περιβάλλον του App Inventor 2, το οποίο αποτελεί ένα νέο δωρεάν οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού με πλακίδια, για τη δημιουργία εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα με Λειτουργικό Σύστημα Android. Βασικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση του App Inventor 2 και των βασικότερων λειτουργιών του, μέσα από τη δημιουργία μιας σειράς εφαρμογών για ψυχαγωγία και εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, σχεδιάστηκαν και προγραμματίστηκαν μια εφαρμογή για γρήγορες και εύχρηστες σημειώσεις, μια εφαρμογή επεξεργασίας εικόνων, ένα χρονόμετρο που μπορείς να αποθηκεύεις χρόνους και γύρους καθώς και ένα παιχνίδι τύπου γκολφ. Ελπίζουμε ότι η εργασία αυτή θα αποτελέσει μια προσπάθεια εισαγωγής του App Inventor στη διδασκαλία του προγραμματισμού στη σχολική εκπαίδευση.  

Η παρουσίαση

Δείτε στη συνέχεια την παρουσίαση που χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου

 

Φωτογραφίες & Βίντεο

Φωτογραφίες ….

dimitris trmantzas

 

 

 

 

 

 

 

και ολόκληρη η παρουσίαση της εργασίας μας από τον μαθητή της B΄ Γυμνασίου Δημήτρη Τ.

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων