Ορόσημα για σχολική ετοιμότητα

Απ’ την ιστοσελίδα του 2ου ΚΕΔΑΣΥ Πειραιά αντλούμε ένα βιβλιογραφικά τεκμηριωμένο, αξιόλογο, ενημερωτικό / υποστηρικτικό υλικό στο οποίο καταδεικνύονται τα ορόσημα, ανά τομέα ανάπτυξης, που θα πρέπει να έχει κατακτήσει ένας/μία μαθητής/μαθήτρια νηπιαγωγείο ώστε να μπορέσει να φοιτήσει  απρόσκοπτα στην Α’ δημοτικού



Λήψη αρχείου

Ένα εγχειρίδιο για τον αυτισμό

Ένα εγχειρίδιο που σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει την πλοήγηση γονέων και φροντιστών στον κόσμο του αυτισμού, προϊόν του έργου grow4autism στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης το Κέντρο Παιδιού και Εφήβου (ΚΠΕ) και εταίρο την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (ΕΕΠΑΑ).



Λήψη αρχείου

 

 

Πόσα δεδομένα παράγουμε καθημερινά;

Η ποσότητα των δεδομένων που παράγουμε κάθε μέρα είναι πραγματικά συναρπαστική. Υπάρχουν 2,5 πεντάκις εκατομμύρια δεδομένα που δημιουργούνται καθημερινά υπό τον τρέχοντα ρυθμό, αλλά αυτός ο ρυθμός επιταχύνεται με τη διαρκή ανάπτυξη του Ίντερνετ των Πραγμάτων (IoT). Μόνο τα τελευταία δύο χρόνια παρήχθη το 90% των όλου του πλανήτη. Αυτό αξίζει να το ξαναδιαβάσετε! Παρόλο που είναι σχεδόν αδύνατο να συντονίσει κανείς το μυαλό του με αυτούς τους αριθμούς, συγκεντρώσαμε μερικά από τα αγαπημένα μου στατιστικά στοιχεία για να απεικονίσουμε μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους δημιουργούμε αυτές τις κολοσσιαίες ποσότητες δεδομένων κάθε μέρα.

Διαδίκτυο
Με τόσες πολλές πληροφορίες στα χέρια μας, ενισχύουμε το απόθεμα δεδομένων κάθε φορά που στρεφόμαστε στις μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου για απαντήσεις.

Συνέχεια

Η υπέρβαση του χρόνου στην οθόνη αλλάζει τον εγκέφαλο

Ίσως πρέπει να το σκεφτείτε διπλά και τριπλά πριν δώσετε στο παιδί σας ένα νέο tablet ή κινητό τηλέφωνο ως δώρο τα Χριστούγεννα

Έρευνα έδειξε ότι ο χρόνος παραμονής μπροστά σε μια οθόνη μπορεί να προκαλέσει περισσότερο κακό παρά καλό.

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορεί να διατρέχουν ιδιαίτερο κίνδυνο, γι ‘αυτό και η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (AAP) συνιστά να περιοριστεί η χρήση για παιδιά ηλικίας 2-5 ετών σε μία ώρα “υψηλής ποιότητας ψυχαγωγίας και διαπαιδαγώγησης” παρακολουθώντας μαζί τους, ώστε να μπορείτε να υποστηρίξετε τη μάθηση.

Η παρακολούθηση πέραν αυτής της ώρας θα μπορούσε να έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στην υγεία του παιδιού σας, ακόμη και να βλάψει την ανάπτυξη του εγκεφάλου, σύμφωνα με μελέτη των ερευνητών του Ιατρικού Κέντρου Νοσοκομείου Παίδων του Σινσινάτι. Όσα παιδιά παρέμειναν για μεγαλύτερο χρόνο στην οθόνη είχαν «χαμηλότερη μικροδομική ακεραιότητα» της λευκής ουσίας του εγκεφάλου, μια περιοχή που συνδέεται με τη γνωστική λειτουργία και τη γλώσσα.Η υπέρβαση του χρόνου στην οθόνη αλλάζει τον εγκέφαλο

Στην έρευνα συμμετείχαν 47 παιδιά ηλικίας μεταξύ 3 και 5 ετών. Το ScreenQ χρησιμοποιήθηκε για τη μέτρηση της χρήσης της οθόνης σύμφωνα με τις συστάσεις της AAP, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η πρόσβαση στις οθόνες, η συχνότητα χρήσης, ο τύπος περιεχομένου που προβλήθηκε και τι συνέβη όταν την προβολή παρακολουθούσε και ένας ενήλικας μαζί με το παιδί και συζητούσε μαζί του για το περιεχόμενο.

Ορισμένες πρόσφατες μελέτες έχουν επισημάνει τους κινδύνους υπερβολικού χρόνου προβολής για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Μια μελέτη στον Καναδά έδειξε ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας περνούν κατά μέσο όρο δύο ώρες καθημερινά μπροστά σε οθόνες και όσα περνούσαν περισσότερο χρόνο από αυτόν είχαν 7,7 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να πληρούν τα κριτήρια για διαταραχή υπερκινητικότητας έλλειψης προσοχής (ADHD).

Προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, η προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα προσφέρεται:

Α. Σε βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς αρμοδιότητας κυρίως των Δήμων (Υπουργείο Εσωτερικών).

Β. Σε αντίστοιχες ιδιωτικές δομές προσχολικής αγωγής και φροντίδας (κερδοσκοπικού και μη χαρακτήρα), καθώς και μονάδες απασχόλησης βρεφών ή/και παιδιών για λίγες ώρες και βρεφονηπιακούς σταθμούς ολοκληρωμένης φροντίδας που λειτουργούν υπό την επίβλεψη του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Υπουργική Απόφαση Δ22/οικ. 11828/293/ 2017).

Η λειτουργία των δημοτικών βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών διέπεται από τον «Πρότυπο Κανονισμό Λειτουργίας Δημοτικών Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών» (Κοινή Υπουργική Απόφαση 41087/29-11-2017).

Βάσει αυτού, οι βρεφικοί, βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί είναι χώροι αγωγής και ασφαλούς διαμονής για παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Ειδικότερα:

  • Σε βρεφικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς υπάρχει δυνατότητα εγγραφής βρεφών από 2 μηνών, υπό προϋποθέσεις, έως την ηλικία εγγραφής τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση (από 4 ετών).
  • Οι παιδικοί σταθμοί φιλοξενούν παιδιά από 2,5 ετών έως την ηλικία εγγραφής τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

Σκοπός των βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών είναι:

  1. Να παρέχουν ενιαία προσχολική αγωγή σύμφωνα με τα πλέον σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα
  2. Να βοηθούν τα παιδιά να αναπτυχθούν ολόπλευρα, σωματικά, νοητικά συναισθηματικά και κοινωνικά
  3. Να εξαλείφουν κατά το δυνατό, τις διαφορές που τυχόν προκύπτουν από το πολιτιστικό, οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο των γονιών τους
  4. Να εξυπηρετούν τους γονείς και παράλληλα να τους ευαισθητοποιούν πάνω σε θέματα σύγχρονης παιδαγωγικής και ψυχολογίας
  5. Να βοηθούν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας στην ομαλή μετάβασή τους από το οικογενειακό στο σχολικό περιβάλλον
  6. Να παρέχουν ημερήσια διατροφή και φροντίδα στα παιδιά που φιλοξενούν τηρώντας τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.

Στους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς μπορεί να επιβάλλονται μηνιαία τροφεία στις οικογένειες των φιλοξενούμενων παιδιών, σύμφωνα με την οικονομική τους δυνατότητα.

Στην αρμοδιότητα των Δήμων εντάσσεται, μεταξύ άλλων, η χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας δημοτικών και ιδιωτικών βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών (Νόμος 3463/2006).

Γ. Σε νηπιαγωγεία, δημόσια και ιδιωτικά, αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η προσχολική εκπαίδευση που παρέχεται στα νηπιαγωγεία ανήκει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (Νόμος 1566/1985) και παρουσιάζεται αναλυτικά στο Κεφάλαιο 5.

Η φοίτηση στα δημόσια νηπιαγωγεία είναι δωρεάν.

Χρήση πολυμέσων στην εκπαίδευση

Τα Πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ. κειμένου, γραφικών εικόνας, κινούμενης εικόνας (animation), ήχου και βίντεο, για την αναπαράσταση, παρουσίαση, αποθήκευση, μετάδοση και επεξεργασία πληροφοριών.

Αυτού του είδους οι εφαρμογές αναφέρονται ως πολυμεσικές εφαρμογές, τίτλοι πολυμέσων ή πολυμέσα και αποτελούν σήμερα μια από τις πιο δυναμικά εξελισσόμενες τεχνολογίες στον χώρο της πληροφορικής, με πρακτικές εφαρμογές σε πολλούς διαφορετικούς τομείς δραστηριότητας, όπως εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση, αγορά-διαφήμιση, παρουσιάσεις, ψυχαγωγία, ηλεκτρονικά παιχνίδια, περίπτερα παροχής πληροφοριών (kiosks), τηλεδιάσκεψη κ.ά.

2012_Multimedia & Education_ Deiveki

Νέες θεματικές στο αναλυτικό πρόγραμμα

Νέα θεματική στα σχολεία για το σεβασμό στον άλλον και τη διαφορετικότητα

Το υπουργείο Παιδείας εξετάζει την εισαγωγή νέων θεματικών στα σχολεία που στόχο έχουν – ανάμεσα σε άλλα – το σεβασμό στον άλλον και τη διαφορετικότητα, όπως διαβάζουμε στην εκπαιδευτική ιστοσελίδα https://www.esos.gr/arthra/65348/nea-thematiki-sta-sholeia-gia-sevasmo-ston-allon-kai-ti-diaforetikotita

Αυτό ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, κατά τη σημερινή συνάντηση με εκπροσώπους της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) και ειδικότερα:

  • τον Πρόεδρο,   Ιωάννη Βαρδακαστάνη,
  • τον Αντιπρόεδρο,   Αντώνη Χαροκόπο,
  • τον Γενικό Γραμματέα,   Ιωάννη Λυμβαίο,
  • καθώς και το μέλος της Ελεγκτικής Επιτροπής,   Ανδρέα Λίβανο.

Κατά τη συνάντηση η υπουργός και οι εκπρόσωποι της Συνομοσπονδίας συζήτησαν για τη σύσταση επιτροπής σε συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ, η οποία θα προτείνει αλλαγές σε όλη την εκπαιδευτική νομοθεσία για τα άτομα με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η Νίκη  Κεραμέως υπογράμμισε χαρακτηριστικά πως είναι υποχρέωση όλων μας να αγωνιστούμε «για έναν καλύτερο κόσμο, δίκαιο, βιώσιμο, για μία κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς.»

Στο ίδιο πνεύμα, η υπουργός ενημέρωσε ότι στα Πανεπιστήμιο ήδη θεσμοθετούνται οριζόντιες αξιολογήσεις σε θεματικές που συμπεριλαμβάνουν και την πλήρη ισότητα δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία, αλλά αξιολογούν και την προσβασιμότητα ΑμεΑ στους χώρους των ΑΕΙ.