>
(το βίντεο το βρήκα στο blog http://elenelli.blogspot.com)
![]()
Θα πρέπει όμως να συνειδητοποιήσουμε ότι διδάσκουμε στον 21 αι.
(το βίντεο το βρήκα στο blog http://estamou.blogspot.com/όπως και στο http://blog.edu.gr/archives/8)
>
(το βίντεο το βρήκα στο blog http://elenelli.blogspot.com)
![]()
Θα πρέπει όμως να συνειδητοποιήσουμε ότι διδάσκουμε στον 21 αι.
(το βίντεο το βρήκα στο blog http://estamou.blogspot.com/όπως και στο http://blog.edu.gr/archives/8)
>
Σε περίπτωση που η ιδέα σας φαίνεται χρήσιμη και ενδιαφέρουσα το εργαλείο υπάρχει ήδη και είναι απλό στη χρήση του.
Δοκιμάστε το Witty comics : με ένα κλικ μπορείτε να διαλέξετε το σκηνικό, με ένα ακόμη το πρόσωπο που μιλάει και στη συνέχεια το συνομιλητή του και μετά να γράψετε το κείμενο που αντιστοιχεί σε κάθε συνομιλητή. Τόσο απλό!! Εάν βέβαια θελήσετε να σώσετε τη δοκιμή σας πρέπει να εγγραφείτε στο site, αλλά κι αυτό είναι τόσο απλό όσο το να δημιουργήσετε ένα λογαριασμό email (ε! αυτό το ξέρουμε τώρα πώς γίνεται, έτσι δεν είναι;).
Προτείνω πάντως ανεπιφύλακτα να επισκεφτείτε τον ιστότοπο, ακόμη και δίχως εγγραφή, ίσως η δοκιμή να σας πείσει.
Κι αν νιώσετε να ανοίγει η όρεξή σας, υπάρχουν κι άλλοι ιστότοποι διαθέσιμοι:
Δεν ξέρω όμως αν αυτά υποστηρίζουν ελληνικά στους διαλόγους. Δοκιμάστε τα εσείς και πείτε μου και μένα!


>Επειδή δεν φαίνεται ακόμη να πειστήκατε, ώστε να διαθέσετε από τον πολύτιμο χρόνο σας για να συμφιλιωθείτε με τη χρήση των blogs και των wikis, ίσως τα παρακάτω σας βοηθήσουν να συνειδητοποιήσετε τη σημασία της άτυπης εκπαίδευσης και των προνομίων που μπορεί να προσφέρει η διδακτική αξιοποίησή της.
Blogs για αρχαρίους
Τα wikis σε απλά ελληνικα
Blogs vs Wikis!!! (Nixon vs JFK)
Αρθρο του Ν. Δαπόντε: Το Ιστολόγιο (Blog): μόδα ή “παιδαγωγικό εργαλείο”;
>
Στα νέα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και η δυνατότητα να εγγράψετε το video απευθείας σε cd ή dvd. Βέβαια, με το ίδιο λογισμικό μπορείτε να αναπαράγετε στον υπολογιστή σας μουσική ή video που έχετε ήδη αποθηκευμένα.
>Στο site http://www.virus.gr/portal/ θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με τους ιούς των Η/Υ και βοήθεια για να τους αντιμετωπίσετε.
Ελεύθερα λογισμικά προστασίας : AVG (Free basic antivirus and antispyware protection for Windows, Avast (Free avast! antivirus 4.x Home Edition, anti-spyware & anti-rootkit for Windows)
>
Η επέκταση αρχείου (file extension) είναι οι τελευταίοι χαρακτήρες που ακολουθούν μετά την τελεία το όνομα ενός αρχείου και είναι ενδεικτικοί του προγράμματος με το οποίο δημιουργήθηκε το αρχείο ή του είδους του αρχείου (αρχεία κειμένου, ήχου, εικόνας, βίντεο).
Ακολουθούν μερικοί τύποι αρχείων τους οποίους συναντούμε συχνά
|
Είδος αρχείου |
Επέκταση |
|
Microsoft Word |
doc |
|
Microsoft Excel |
xls |
|
Microsoft PowerPoint |
ppt |
|
Adobe Portable Document Format |
|
|
Shockwave Flash |
swf |
|
Αρχεία κειμένου |
txt, rtf |
|
Αρχεία εικόνας/γραφικών |
gif, jpg, png, mng |
|
Αρχεία βίντεο |
avi, dat, mpeg, swf, flv, Xvid, DivX, mov, mp4, 3pg |
|
Αρχεία ήχου |
Wav, mp3, wma, m3u, mid |
>Ενώ άλλοι προτιμούν αυτόν, εσείς μπορείτε να διαλέξετε ή να τυπώσετε και τους δύο.
|
Τονισμός και πνεύμα |
Πλήκτρα |
Περιγραφή πλήκτρου |
|
Τόνος |
; |
Ελληνικό ερωτηματικό |
|
Οξεία |
q |
|
|
Περισπωμένη |
[ |
Αριστερή αγκύλη |
|
Βαρεία |
] |
Δεξιά αγκύλη |
|
Διαλυτικά |
: |
Άνω-κάτω τελεία |
|
Ψιλή |
‘ |
Απόστροφος |
|
Δασεία |
“ |
Εισαγωγικά |
|
Ψιλή-Οξεία |
/ |
Δεξιά κάθετη |
|
Δασεία-Οξεία |
? |
Αγγλικό ερωτηματικό |
|
Ψιλή-Βαρεία |
\ |
Αριστερή κάθετη |
|
Δασεία-Βαρεία |
| |
Κάθετη ράβδος |
|
Ψιλή-Περισπωμένη |
= |
Ίσον |
|
Δασεία-Περισπωμένη |
+ |
Συν |
|
Διαλυτικά-Τόνος |
AltGr + ; |
|
|
Διαλυτικά-Οξεία |
~ |
“Περισπωμένη” |
|
Διαλυτικά-Βαρεία |
` |
“Βαρεία” |
|
Διαλυτικά-περισπωμένη |
AltGr + ` |
|
|
Μακρό |
– |
Πλην |
|
Βραχύ |
_ |
Υπογράμμιση |
|
Υπογεγραμμένη |
{ |
Αριστερό Άγκιστρο |
|
Υπογεγραμμένη-Οξεία |
AltGr + q |
|
|
Υπογεγραμμένη-Περισπωμένη |
AltGr + [ |
|
|
Υπογεγραμμένη-Βαρεία |
AltGr + ] |
|
|
Υπογεγραμμένη-Ψιλή |
AltGr + ‘ |
|
|
Υπογεγραμμένη-Δασεία |
AltGr + “ |
|
|
Υπογεγραμμένη-Ψιλή-Οξεία |
AltGr + / |
|
|
Υπογεγραμμένη-Ψιλή-Περισπωμένη |
AltGr + = |
|
|
Υπογεγραμμένη-Ψιλή-Βαρεία |
AltGr + \ |
|
|
Υπογεγραμμένη-Δασεία-Οξεία |
AltGr + ? |
|
|
Υπογεγραμμένη-Δασεία-Περισπωμένη |
AltGr + + |
|
|
Υπογεγραμμένη-Δασεία-Βαρεία |
AltGr + | |
|
|
Άνω τελεία |
Shift + AltGr + } |
|
|
Αποσιωπητικά |
AltGr + . |
|
|
Εισαγωγικά-άνοιγμα |
AltGr + [ + Space |
|
|
Εισαγωγικά-κλείσιμο |
AltGr + ] + Space |
|
|
Τόνος αριθμητικού (α´, β´ κλπ.) |
AltGr + q + Space |
|
|
Απόστροφος αριστερή |
AltGr + ‘ + Space |
|
|
Απόστροφος δεξιά |
AltGr + “ + Space |
| Ονομασία | Συνδυασμός | |
|
Ϛ |
Στίγμα |
AltGr + 1 |
|
Ϟ |
Κόππα |
AltGr + 2 |
|
Ϡ |
Σαμπί |
AltGr + 3 |
|
£ |
Λίρα |
AltGr + 4 |
|
§ |
Τμήμα |
AltGr + 5 |
|
¶ |
Παράγραφος |
AltGr + 6 |
|
¤ |
Πίνακας |
AltGr + 8 |
|
¦ |
Φίλτρο |
AltGr + 9 |
|
° |
Μοίρες |
AltGr + 0 |
|
± |
Συν-Πλην |
AltGr + – |
|
½ |
Ένα Δεύτερο |
AltGr + = |
|
€ |
Ευρώ |
AltGr + e |
>Κάποιους βολεύει αυτός ο πίνακας
|
Σύμβολο |
Πλῆκτρο |
α |
Α |
|
΄ |
; |
ά |
Ά |
|
¨ |
: |
|
|
|
΅ |
AltGr + ; |
|
|
|
᾿ |
‘ |
ἀ |
Ἀ |
|
῾ |
“ |
ἁ |
Ἁ |
|
῀ |
[ |
ᾶ |
|
|
ι |
{ |
ᾳ |
ᾼ |
|
` |
] |
ὰ |
Ὰ |
|
· |
} |
|
|
|
῎ |
/ |
ἄ |
Ἄ |
|
῞ |
? |
ἅ |
Ἅ |
|
῍ |
\ |
ἂ |
Ἂ |
|
῝ |
| |
ἃ |
Ἃ |
|
῏ |
= |
ἆ |
Ἆ |
|
῟ |
+ |
ἇ |
Ἇ |
|
¯ |
– |
ᾱ |
Ᾱ |
|
˘ |
_ |
ᾰ |
Ᾰ |
|
΅ |
` |
|
|
|
῭ |
~ |
|
|
|
῁ |
AltGr + ` |
|
|
|
´ |
AltGr + q |
ά |
Ά |
>
Εγκατάσταση πολυτονικού πληκτρολογίου σε περιβάλλον Windows XP
|
Ελληνικά Windows XP |
|
Πίνακας Ελέγχου > Τοπικές Ρυθμίσεις και ρυθμίσεις γλώσσας > Γλώσσες > Λεπτομέρειες > Ρυθμίσεις > επιλέγουμε από τα ελληνικά Πληκτρολόγιο > Προσθήκη > Διάταξη πληκτρολογίου/ΙΜΕ: Ελληνική Πολυτονική > ΟΚ > Εφαρμογή > ΟΚ ή |
Στη συνέχεια, με τα πλήκτρα εναλλαγής γλώσσας πληκτρολογίου (Αlt+Shift ή Alt+Tab), μεταφερόμαστε μεταξύ των διαθεσίμων διατάξεων, δηλαδή Αγγλική, Ελληνική μονοτονική, Ελληνική πολυτονική.
Για μεγαλύτερη ευκολία μπορούμε να διαγράψουμε εντελώς την μονοτονική διάταξη ελληνικών και να διατηρήσουμε μόνο το ελληνικό πολυτονικό πληκτρολόγιο για όλες τις χρήσεις (μονοτονικό και πολυτονικό). Στην περίπτωση αυτή τα βοηθητικά σύμβολα αγκυλών, αγκίστρων κλπ. παράγονται με το αντίστοιχο πλήκτρο και ακολουθεί πάτημα του πλήκτρου του διαστήματος (space).
| ΅ | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | ¯ | ῏ | Back | ||||||||||||||||||||||||||
| Tab | ; | ς | ε | ρ | τ | υ | θ | ι | ο | π | ῀ | ` | ῍ | . | |||||||||||||||||||||||||
| Caps | α | σ | δ | φ | γ | η | ξ | κ | λ | ΄ | ᾿ | Enter | |||||||||||||||||||||||||||
| Shift | ζ | χ | ψ | ω | β | ν | μ | , | . | ῎ | Shift | ||||||||||||||||||||||||||||
| Ctrl | ÿ | Alt | Space | Alt | ÿ | . | Ctrl | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| ῭ | ! | @ | # | $ | % | ^ | & | * | ( | ) | ˘ | ῟ | Back | ||||||||||||||||||||||||||
| Tab | : | ς | Ε | Ρ | Τ | Υ | Θ | Ι | Ο | Π | ι | · | \ | . | |||||||||||||||||||||||||
| Caps | Α | Σ | Δ | Φ | Γ | Η | Ξ | Κ | Λ | ¨ | ῾ | Enter | |||||||||||||||||||||||||||
| Shift | Ζ | Χ | Ψ | Ω | Β | Ν | Μ | < | > | ῞ | Shift | ||||||||||||||||||||||||||||
| Ctrl | ÿ | Alt | Space | Alt | ÿ | . | Ctrl | ||||||||||||||||||||||||||||||||
>
• Ο συνδυασμός των χρωμάτων (π.χ. φόντο και χαρακτήρες κειμένου) πρέπει να βοηθάει την ανάγνωση και όχι να τη δυσχεραίνει. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η παρουσίαση μπορεί να λάβει χώρα σε συνθήκες δυνατού φωτισμού. Επί πλέον, ο βιντεπροτζέκτορας σπανίως αποδίδει τα χρώματα που φαίνονται στην οθόνη του Η.Υ. με την ίδια καθαρότητα.
• Προσοχή στο κείμενο: ποσότητα (σε κάθε διαφάνεια), μέγεθος, γραμματοσειρά. Το κείμενο πρέπει να είναι αρκετά αραιό, ώστε να μην είναι δυσανάγνωστο.
• Έλεγχος των υπερδεσμών (εάν υπάρχουν), ώστε να είναι ενεργοί-επικαιροποιημένοι (δηλαδή να «κατευθύνουν» στα αρχεία ή τις ιστοσελίδες που πρέπει).
• Χρονομέτρηση της παρουσίασης, ώστε να μην απαιτηθεί χρόνος μεγαλύτερος από το διατιθέμενο.
• Οι ήχοι, οι εικόνες, η διακόσμηση και τα παντός είδους εφέ είναι εργαλεία και ως τέτοια πρέπει να χρησιμοποιούνται –δηλαδή φειδωλά και μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητα.
• Μια παρουσίαση πρώτα σχεδιάζεται στο χαρτί (έστω ένα σκαρίφημα) και μετά υλοποιείται στο σχετικό περιβάλλον (λογισμικό).
• Μια παρουσίαση στηρίζει το μάθημα – δεν είναι το μάθημα
Τεχνικές
Ενδεικτικά αναφέρονται ορισμένες στοιχειώδεις τεχνικές στις ηλεκτρονικές παρουσιάσεις:
• Αποκάλυψη – Επικάλυψη εικόνων (με σταδιακή ολοκλήρωση μιας εικόνας ή αποκάλυψη μερών ή στρώσεων: για παράδειγμα η «αποκάλυψη» του εσωτερικού του ανθρωπίνου σώματος)
• Συγχρονισμός ήχου, κειμένου και εικόνας.
• Ψευδοκίνηση- ψευδο-animation: επιτυγχάνεται όταν σε μια σειρά διαδοχικών διαφανειών υπάρχουν εικόνες με μικρή παραλλαγή και πραγματοποιείται ταχεία αλλαγή διαφανειών κατά την παρουσίαση (περίπου με την ίδια αρχή που λειτουργεί ο κινηματογράφος)
• Αυτόματη επίδειξη διαφανειών
• Απλή επίδειξη εικόνων – ενσωμάτωση τεχνικών animation –video
• Χρήση εξωτερικών υπερδεσμών