Για να μπορέσουμε να φτάσουμε στο σημείο να οργανώσουμε τη διδακτική μας πράξη και να καταλήξουμε στη συγγραφή ενός διδακτικού σεναρίου, χρειάζεται να έχουμε λάβει υπόψη μας τις θεωρητικές προσεγγίσεις που αναλύουν την εισαγωγή των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων.
Ιστορικά, η ενσωμάτωση των τεχνολογιών πέρασε από 3 τουλάχιστον διακριτές φάσεις, με κριτήριο το εύρος χρήσης της τεχνολογίας και τον τρόπο και τον ρόλο που αυτή κλήθηκε ή καλείται να παίξει στη διδακτική πράξη. Πρέπει λοιπόν να μπορούμε να αναγνωρίσουμε τη διάκριση μεταξύ τεχνοκρατικής, πραγματολογικής και ολιστικής προσέγγισης.
Επιπλέον, οι νέες κοινωνικές απαιτήσεις απαιτούν από το εγγράμματο υποκείμενο να κατέχει ένα νέο επίπεδο γραμματισμού. Ας συμφιλιωθούμε λοιπόν με την έννοια του γραμματισμού και ας διακρίνουμε μεταξύ κλασσικού, νέου και κριτικού γραμματισμού, για να μπορούμε να ενσωματώσουμε την επιδίωξη αυτή στους διδακτικούς μας στόχους και, επιπλέον, για να μπορούμε να διαγνώσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια το είδος του γραμματισμού που θα ήταν προσφορότερο να καλλιεργήσουμε στις συνήθεις σχολικές πρακτικές της τυπικής, μη-τυπικής και άτυπης σχολικής εκπαίδευσης.
Μελετήστε λοιπόν το ανάλογο υλικό με τη βοήθεια και της παρουσίασης που ακολουθεί.
View more presentations or Upload your own.