ΑΠΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΛΙΣΣΟΥΛΑ (BEE BOT)
1) Εντολές κίνησης με το BeeBot
2) BeeBot στο χαρτί
Στα παρακάτω φύλλα εργασίας μπορείτε να βρείτε ασκήσεις για τις εντολές του beebot και φύλλα δραστηριότητας για να εξασκηθούν οι μαθητές στις εντολές του beebot καθώς και στη λογική της ακολουθίας και του προγράμματος.
Φύλλο εργασίας για τις εντολές- επιλέγω το σωστό σετ εντολών
Φύλλο δραστηριοτήτων- Προγραμματίζω το beebot, γράφω το κατάλληλο σετ εντολών
Μπορείτε να αξιοποιήσετε την παρακάτω παρουσίαση σχετικά με τις εντολές και την κίνηση του beebot στο χώρο
3) BeeBot (Δραστηριότητα):
4) Βόλτα στην Ελλάδα: εδώ
Προγραμματίζω χορεύοντας (Α’ και Β’ Δημοτικού)
Τι είναι ο προγραμματισμός- τι είναι το πρόγραμμα- κώδικας
Το πρόγραμμα είναι μια σειρά από εντολές, τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγούν σε ένα επιθυμητό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, πρόγραμμα ή αλλιώς ακολουθία εντολών, είναι οι οδηγίες που έχουμε, τα βήματα, για να φτιάξουμε ένα κέικ.
- Ρίξε 330 γραμμάρια ζάχαρη
- Ρίξε 250 γραμμάρια βούτυρο στο μπολ
- Χτύπησε τα στο μίξερ για 5 λεπτά, στη γρήγορη ταχύτητα
- Ρίξε 4 αυγά στο μπολ (χωρίς τα τσόφλια!)
- Χτύπησέ τα στο μίξερ για 3 λεπτά στη μεσαία ταχύτητα
- Ρίξε 330 γραμμάρια γάλα στο μπολ
- Χτύπησέ τα στο μίξερ για 3 λεπτά στη μικρή ταχύτητα
- Ρίξε 500 γραμμάρια αλεύρι κόκκινο στο μπολ
- Χτύπησέ τα στο μίξερ για 5 λεπτά στη μικρή ταχύτητα
Αν παραλείψουμε ένα βήμα σίγουρα το αποτέλεσμα θα είναι λάθος και αν αλλάξουμε κάτι σε ένα βήμα, πχ αν βάλουμε 100 γραμμάρια ζάχαρη αντί για 330, τότε το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό!
Ο κώδικας είναι η γλώσσα που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση υπολογιστών. Το Facebook, οι εφαρμογές για κινητά και το πρόγραμμα περιήγησής σας είναι όλα κατασκευασμένα με κώδικα – είναι απλώς προγραμματισμός υπολογιστών για εσάς και εμένα! Και υπάρχει μια σειρά από διαφορετικές γλώσσες προγραμματισμού που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε – HTML, για παράδειγμα, είναι ο κωδικός υπολογιστή που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ιστοσελίδων.
Προγραμματίζω ή αλλιώς δημιουργώ έναν κώδικα, σημαίνει να πείτε στον υπολογιστή τι να κάνει δίνοντάς του εντολές στις οποίες ανταποκρίνεται.
Υπάρχουν πολλές γλώσσες προγραμματισμού για κάθε ηλικία και επίπεδο γνώσεων και εμείς θα ξεκινήσουμε από προγραμματισμό με πλακίδια. Το κάθε πλακίδιο (σαν τα τουβλάκια) έχει πάνω του γράμματα που είναι η κάθε εντολή, πχ “προχώρα ένα βήμα μπροστά” ή απλά “–>” να έχει πάνω του ένα βέλος που να δείχνει την κίνηση.
Εμείς σήμερα θα ξεκινήσουμε να μαθαίνουμε προγραμματισμό…χορεύοντας!
Ας δούμε μια παρουσίαση της Νικολέτας Δουλγέρη, ΠΕ86
Φτιάξτε τα δικά σας μικρά προγράμματα- χορογραφίες με τις παρακάτω εντολές.
Ακολουθήστε τις εντολές και χορέψτε!
Βρες τη διαδρομή του Beebot και φτιάξε το δικό σου πρόγραμμα
Θεματική ενότητα: Προγραμματισμός και προγραμματιστικά περιβάλλοντα
Τάξη: Α’
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές να είναι ικανοί να:
- αναγνωρίζουν το πρόγραμμα ως ακολουθία εντολών
- δημιουργούν ένα απλό πρόγραμμα με πλακίδια που περιλαμβάνει εντολές κίνησης και εμφάνισης
Οδηγίες:
Βοηθήστε το beebot να πάει από το κουτάκι 1 στο κουτάκι 2. Σχεδιάστε με το μολύβι τη διαδρομή και σημειώστε τις κατάλληλες εντολές με τη σειρά στα κουτάκια, στον πίνακα που ακολουθεί. Σημειώστε το πλήθος των εντολών που χρησιμοποιήσατε.
Κάντε μια σύγκριση με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές σας. Επιλέξατε την ίδια διαδρομή; Πόσες εντολές χρησιμοποίησαν;
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να κατεβάσετε το φύλλο δραστηριότητας
Οδηγώ το beebot στο λουλούδι
Θεματική ενότητα: Αλγοριθμική
Προτεινόμενη τάξη: Α και Β’ Δημοτικού
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Να είναι ικανοί οι μαθητές να:
· διατυπώνουν απλές οδηγίες κίνησης με καθορισμένο τρόπο
· επιλύουν προβλήματα κίνησης προς καθορισμένο στόχο χρησιμοποιώντας προκαθορισμένες εντολές
Οδηγήστε στο beebot σας στο λουλούδι, χωρίς να πέσετε σε καμία λίμνη. Σημειώστε τις εντολές με τη σειρά στον πίνακα εντολών και σχεδιάστε με το μολύβι σας τη διαδρομή που θα κάνει το beebot σας στο παρακάτω πλέγμα. Αν έχετε πίστα beebot δοκιμάστε το πρόγραμμά σας.
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να κατεβάσετε το φύλλο εργασίας
3d bee bot
http://users.sch.gr/sitsil/images/stories/html5/beebot.html
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΣ ……..ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (SCRATCH)