Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ανέλαβα να υλοποιήσω την τρέχουσα σχολική χρονιά με τους μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολείου μου ( 3ο Δημοτικό Σχολείο Αργυρούπολης), στα πλαίσια εφαρμογής προγραμμάτων Πολιτιστικής Εκπαίδευσης, στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα φυλετικών και πολιτιστικών διαφορών, αλλά και σε θέματα ατόμων με αναπηρίες.
Οι σύγχρονες κοινωνίες, αν και είναι πολυπολιτισμικές, χαρακτηρίζονται από έντονες διαφοροποιήσεις: εθνικές, πολιτισμικές, ταξικές. Η έξαρση του εθνικιστικού φανατισμού ιδιαίτερα, που εκδηλώνεται στην καθημερινότητα και απειλεί τους δημοκρατικούς θεσμούς, η συχνή εμφάνιση φαινομένων ρατσισμού και ξενοφοβίας, ακόμα και στα σχολεία, οδηγούν αναμφίβολα στην αναγκαιότητα υλοποίησης δραστηριοτήτων αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, πολυπολιτισμικής αγωγής και αποδοχής της διαφορετικότητας, με στόχο: την ανάδειξη του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την καταπολέμηση προκαταλήψεων και στερεοτύπων που αφορούν εθνικοπολιτισμικές διαφορές, τη διεύρυνση του πολιτιστικού ορίζοντα των παιδιών και την απόκτηση οικουμενικής συνείδησης, την αποδοχή ύπαρξης ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των ανθρώπων (φύλου, φυλής, κοινωνικές, πολιτιστικές, οικονομικές, θρησκευτικές κ.ά.), την υιοθέτηση αλτρουιστικής και αμερόληπτης συμπεριφοράς, την ανάπτυξη της ικανότητας της ενσυναίσθησης, τη διαμόρφωση κριτικής σκέψης και την αλλαγή στάσεων απέναντι σε συνανθρώπους μας που γίνονται αποδέκτες τέτοιων συμπεριφορών.
Στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου εργασίας και της βιωματικής προσέγγισης του θέματος, θα πραγματοποιηθούν διάφορες δραστηριότητες, όπως: εικαστικές δημιουργίες, δημιουργία αφισών, πινακίδων, comics & videos, εκμάθηση τραγουδιών, προβολή ταινιών και ντοκυμαντέρ, συζητήσεις, παιγνίδια ρόλων και προσομοιώσεων κ.λπ.