Oι μαθητές /τριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής με μεγάλο ενθουσιασμό επιβιβάστηκαν στο λεωφορείο για να ξεκινήσουν την εκδρομή τους στα Ιωάννινα την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024 και ώρα 08:45 το πρωί.
Πρώτη επίσκεψη μόλις έφθασαν στα Ιωάννινα ήταν το Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ηπείρου γνωστό ως «Σουφαρί Σεράι», ένα κτήριο ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας για να παρακολουθήσουν τη Διεπιστημονική Εκπαιδευτική Δράση: «Τέχνη και Λόγος – Μία σχέση αμφίδρομη». Εκεί μας υποδέχτηκε η Διευθύντρια του Μουσείου, κα Μάρθα Παπαδοπούλου, η οποία μας ξενάγησε ενδελεχώς στην εξαιρετική έκθεση με καλλιτεχνικές δημιουργίες 650 και πλέον μαθητών/τριών από 31 Γυμνάσια και Λύκεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων. Οι μαθητές/τριες εμπνεύστηκαν από λογοτεχνικά κείμενα αλλά και από ποιητικά έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων και ποιητών αποτυπώνοντας με την τέχνη τους μηνύματα και αξίες απαραίτητες για την ακαδημαϊκή ζωή τους, ως έφηβοι αλλά και ως ενήλικοι αργότερα!
Στη συνέχεια η κα Μάρθα μας ξενάγησε με ιστορική αναδρομή στην ένδοξη ζωή του κτηρίου όπου εκπαιδεύτηκαν για πρώτη φορά οι ήρωες του 1821, αλλά και στις συλλογές που φιλοξενεί το Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ηπείρου. Το πλούσιο υλικό των συλλογών μαρτυρά την πνευματική ανάπτυξη του τόπου, αλλά και την αγάπη των Γιαννιωτών για τις Τέχνες και τα γράμματα με τη συνδρομή των Εθνικών Ευεργετών και Δωρητών της πόλης των Ιωαννίνων. Οι εκθεσιακές συλλογές περιελάμβαναν μαρτυρίες από τις εμπορικές τους συναλλαγές, στοιχεία από την ζωή των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των αθλητικών συλλόγων, καθώς και τη δωρεά των Ολυμπιακών Μεταλλίων από την αδερφή του Χάρη Γύρα ο οποίος σχεδίασε τα μετάλλια των Ολυμπιακών Αγώνων 2004!
Ακολούθησε η επίσκεψη των μαθητών/τριών στο Τζαμί του Ασλάν Πασά όπου γνώρισαν μέσα από τις μαρτυρίες των εκθεσιακών συλλογών, τη ζωή των Οθωμανών, Χριστιανών και Εβραίων της πόλης των Ιωαννίνων. Εντύπωσε προκάλεσε ο «χρυσοκύλινδρος της Εσθήρ», οικογενειακό κειμήλιο του Γισραέλ Δαυίδως το οποίο δώρισε στο Δημοτικό Μουσείο ως ένδειξη σεβασμού στον παππού του και ως ένδειξη αγάπης στον τόπο καταγωγής της οικογένειας αλλά και η ύπαρξη καντηλιών μέσα στο Οθωμανικό τέμενος. Οι μαθητές/τριες δεν σταμάτησαν να φωτογραφίζουν τις συλλογές και να διαβάζουν τις πληροφορίες που αναγραφόταν κάτω από τα αντικείμενα.
Με ιδιαίτερη προσμονή περίμενα την αναχώρησή τους με το καραβάκι για το νησί της Κυρά Φροσύνης. Εντύπωση προκάλεσε στους μαθητές/τριες, κατά τη διαδρομή του για το σπίτι του Αλή Πασά, η παρουσία μικρομάγαζων με είδη λαϊκής τέχνης και εργαστηρίων παραδοσιακών σιροπιαστών γλυκών ενώ δε σταματούσαν να συζητούν και να δοκιμάζουν τα παραδοσιακά εδέσματα και να αγοράζουν αναμνηστικά για γονείς και αδέρφια!
Κατά την επιστροφή στην πόλη των Ιωαννίνων εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες κάθισαν να γευματίσουν στην παραλίμνια ταβέρνα «Φίλιππος» απολαμβάνοντας θέα και φαγητό ενώ οι μαθητές/τριες της Ε΄-ΣΤ΄ τάξης δεν δίστασαν να δηλώσουν ότι «Δεν πάνε πουθενά, πουθενά … εδώ θα μείνουν»!
Μάγκου Νατάσα
γυμνάστρια