Η Χειροσφαίριση στην Π/θμια & Δ/θμια Εκπαίδευση

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο Φυσικής Αγωγής την Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017 στο κλειστό γυμναστήριο του Αμυνταίουμε θέμα: «Η Χειροσφαίριση στην Π/θμια & Δ/θμια Εκπαίδευση». Το σεμινάριο που διοργανώθηκε από το Σχ. Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής κ. Κωνσταντίνο Δράμπη και την Ομάδα Φυσικής Αγωγής Φλώρινας, Παπαδόπουλο Άγγελο & Δελέγκο Διονύσιο, παρακολούθησαν οι καθηγητές της Π/θμια & Δ/θμια Εκπαίδευσης των Π.Ε. Φλώρινας & Εορδαίας. Το θέμα ανέπτυξαν οι διακεκριμένοι εισηγητές Κοτζαμανίδης Χρήστος και Τογανίδης Θεόδωρος.
Στην εισήγησή του ο Ομότιμος Καθηγητής του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Κοτζαμανίδης Χρήστος ανέπτυξε τα παρακάτω επιστημονικά πεδία:
Ανθρωπομετρία
Κινητική ανάπτυξη
Κινητική μάθηση
Οστική ανάπτυξη
Μέσα από μία διαδρομή προϊστορικής τέχνης και δείγματα σπηλαιογραφιών και αναπαραστάσεων γυναικών από το 40.000 πχ έως 10.000 πχ ο εισηγητής υπερασπίστηκε ότι «Το ανθρώπινο βιοσύστημα είναι ένα ανοικτό σύστημα που επηρεάζει και επηρεάζεται από το περιβάλλον. Βασικός μηχανισμός αυτής της αλληλεπίδρασης είναι η εξασφάλιση και η τελειοποίηση των συνθηκών επιβίωσης του. Οι συνθήκες αυτές επηρεάζουν την φυσική, κινητική και γνωστική του ικανότητα τόσο σε φυλογενετικό όσο και οντογενετικό επίπεδο. Οι μεταβολές αυτές σε οντογενετικό επίπεδο καθορίζουν και τις φάσεις ανάπτυξης στην διάρκεια της ζωής».
Ανέλυσε τη διαδικασία πρωτεινοσύνθεσης και πρωτεόλυσης Μηχανισμός ζωής και θανάτου τονίζοντας ότι ο μυϊκός ιστός συνεχώς καταστρέφεται και αναπαράγεται. Η μυοστατίνη είναι ένας πρωτεολυτικός μηχανισμός της οποίας η δράση αναστέλλεται από την οποιαδήποτε μορφή άσκησης TiagoFernandesetal (2012).
Στα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης ανάπτυξης επισήμανε ο κ. Κοτζαμανίδης ότι «παρατηρείται μία συνεχής μεταβολή της απόδοσης.
O ρυθμός της ανάπτυξης δεν είναι ενιαίος μεταξύ των ατόμων.
Η διαφοροποίηση αυτή παρατηρείται και για τους επιμέρους δείκτες της απόδοσης.
Επίσης παρατηρείται μία διαφοροποίηση μεταξύ αγοριών και κοριτσιών στον ρυθμό ανάπτυξης. Συγκεκριμένα:
1. Στα αγόρια είναι περίπου συνεχής μέχρι την τελική φάση της αναπτυξιακής περιόδου
2. Στα κορίτσια σταματάει λίγο μετά την είσοδο στην εφηβεία».
Στη συνέχεια ανέλυσε τις μεθόδους προσδιορισμού Βιολογικής ηλικίας όπου παρατηρούνται στην διάρκεια της αναπτυξιακής περιόδου 5 στάδια βιολογικής ανάπτυξης με βάση την ποσότητα των παραγόμενων ορμονών κατά φύλο.
Όσο αφορά την ετήσια μεταβολή του ύψους και του βάρους σε αγόρια και κορίτσια ο καθηγητής είπε «Παρατηρείται μία διαρκής μεταβολή αύξηση του ετήσιου ρυθμού αύξησης του ύψους και του βάρους μέχρι τα πρώτα χρόνια της αναπτυξιακής περιόδου κατόπιν ο ρυθμός σταθεροποιείται και ραγδαία αυξάνει στην φάση της προεφηβείας και κορυφώνεται στην φάση έναρξης της εφηβείας και κατόπιν σταδιακά μειώνεται ως την οριστικό μηδενισμό του». Επίσης παρουσίασε μέθοδο υπολογισμού της βιολογικής ηλικίας με βάση το υψος, το μήκος ποδιού, του ύψους από την καθιστή θέση και την σωματική μάζα.
Επισήμανε ότι η έναρξη της εφηβείας είναι κομβικό σημείο για αλλαγή για του προπονητικού σχεδιασμού με έμφαση στην προπόνηση ευκαμψίας, ισορροπίας. Επίσης πρότεινε και την συνδυαστική προπόνηση ενδυνάμωσης, πλειομετρίας και ισορροπίας στα κορίτσια για αποτροπή ρήξης πρόσθιου χιαστού στην διάρκεια αλμάτων λόγω της αρχόμενης βλαισοποδίας.
Ο κ. Κοτζαμανίδης έδωσε τα παρακάτω Προτεινόμενα Πρωτόκολλα ενδυνάμωσης για τα παιδιά:

• Ενδυνάμωση με εντάσεις 60-80% του 1 RM
• Πλειομετρική προπόνηση (50-120 άλματα ανά προπονητική μονάδα)
• Συνδυαστικά προγράμματα Δύναμης-Πλειομετρίας
• Πρόγραμμα αερόβιας αντοχής
• Συνδυαστικό πρόγραμμα Δύναμης+ Aερόβιας Αντοχής.
DSC02026
DSC01995

Ο Θόδωρος Τογανίδης, Σύμβουλος Επιμόρφωσης Ανάπτυξης Ο.Χ.Ε., στην εισήγησή του με θέμα:
«Η διδασκαλία της Χειροσφαίρισης στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση» τόνισε τους λόγους για τους οποίους πρέπει να διδάσκεται το άθλημα του Handball στα σχολεία:
1. Είναι ευχάριστο στα παιδιά.
2. Παίζεται εξίσου καλά από αγόρια και κορίτσια.
3. Κινητοποιεί όλο το τμήμα.
4. Έχει στόχο (γκολ).
5. Δίνει πολλές ευκαιρίες στο παιδί να πετύχει τον στόχο (γκολ).
6. Καλλιεργεί την κοινωνικότητα και την ομαδικότητα.
Επίσης παρουσιάστηκαν τα περιεχόμενα των μαθημάτων Φ.Α. από την Α΄ τάξη έως την ΣΤ΄ τα οποία χωρίζονται σε δύο φάσεις.
Ο κ. Τογανίδης υποστήριξε πως μπορεί να παιχτεί στην αγωνιστική του μορφή από την Γ΄ δημοτικού γεγονός που το απέδειξε στο βιωματικό μέρος του σεμιναρίου με τους μαθητές/τριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αμυνταίου με μια σειρά έξυπνων και δομημένων ασκήσεων και παιχνιδιών.

Την εκδήλωση τίμησαν: ο Προϊστάμενος Επιστημονικής Καθοδήγησης Φυσικής Αγωγής, Παλαμάς Αθανάσιος.
Μύθος (1)
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΦΑ ΑΜΥΝΤΑΙΟ
Νατάσα Μάγκου
γυμνάστρια
Δημ .Σχ. Άρδασσας
Δημ .Σχ. Ασβεστόπετρας
www.natasaswolf.blogspot.gr

Σχετικά με ΜΑΓΚΟΥ ΝΑΤΑΣΑ

Η Μάγκου Νατάσα ζει και εργάζεται στην Πτολεμαΐδα. Είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και μητέρα δύο παιδιών τα οποία αποτέλεσαν το ερέθισμα για το σχεδιασμό πολλών βιωματικών παιχνιδιών.
Αποφοίτησε το 1987 από το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατέχει δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Άσκηση και ποιότητα Ζωής» των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού των Πανεπιστημίων Δημοκρίτειο Θράκης και Θεσσαλίας με Κατεύθυνση: Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση. Δίδαξε σε Σχολεία της Β’/ θμιας Εκπαίδευσης. Περισσότερο από 23 χρόνια διδάσκει σε σχολεία της Α΄/ θμιας Εκπαίδευσης Πτολεμαΐδας εφαρμόζοντας καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα: Αγωγής Υγείας, Κυκλοφοριακής Αγωγής, Μουσειακής Αγωγής, Κινητικής Μάθησης, διαθεματικότητας, Περιβαλλοντολογικής Εκπαίδευσης, E-twinning, χορού και δημιουργικής έκφρασης με πολλαπλές καλλιτεχνικές παρουσιάσεις. Συνεργάστηκε με την Τροχαία Πτολεμαΐδας όπου υλοποίησε τις βιωματικές δράσεις για το Πρόγραμμα: «ΑΠΟΚΤΩ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΛΛΑΖΩ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ» στην διάρκεια της Έκθεσης Τροχαίας που φιλοξενήθηκε στο Παλαιοντολογικό-Ιστορικό Μουσείο της πόλης. Δίδαξε σε πολιτιστικούς Συλλόγους παραδοσιακούς χορούς και επαγγελματικά κλασικό και μοντέρνο χορό.
Βραβεύτηκε από το Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) για το Ψηφιακό Διδακτικό Σενάριο με τίτλο: «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΝΙΤΕΜΈΝΗ ΑΔΕΡΦΗ ΜΑΣ» .
Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού εγχειριδίου με τίτλο “Προαγωγή Οδικής Ασφάλειας για Παιδιά και Εφήβους” που συντονίζει το Εργαστήριο Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης.
Είναι μέλος της ομάδας Oblomov Project του Ευρωπαϊκού πρόγραμμα Erasmus το οποίο σχεδιάστηκε και διευθύνεται από τον εταίρο «Piccolo Teatro» του Μιλάνου με συντονιστή το Πανεπιστήμιο του Μιλάνου.
Είναι η συγγραφέας του βιβλίου «Ο λύκος στο σχολείο; Πάει χάλασε και αυτός» το οποίο περιλαμβάνει δράσεις Ψυχοκινητικής Αγωγής, Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες, περιοδικά και ιστοσελίδες αθλητικού, παιδαγωγικού και πολιτισμικού περιεχομένου, διατελεί εισηγήτρια σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια εκπαιδευτικών, Διεθνείς Εκθέσεις Βιβλίου, παγκόσμια συμπόσια, συμμετέχει ως επιμορφώτρια στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, είναι μέλος της Ελληνικής Επιτροπής για την Επιστροφή των Γλυπτών της Ακρόπολης (ΕΕΕΓΑ), είναι επιστημονική συνεργάτης της Ε.Ε.Π.Ε.Κ (Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας) καθώς και Πρότυπων Κέντρων Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας & Ψυχοκινητικής. Διατηρεί τα παρακάτω Blogs :
http://natasaswolf.blogspot.gr/
http://blogs.sch.gr/anasmag/
e-mail:maggounat@gmail.com


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *