Ετήσια διάσκεψη etwinning 2008 (Βουκουρέστι)


Στη συγκεκριμένη διάσκεψη είχα την τιμή να παρακολουθήσω μεταξύ άλλων παρουσιάσεων τον προσκεκλημένο ομιλητή καθηγητή Sugata Mitra, να μιλάει για την αυτόνομη μάθηση κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ο τρόπος που το έκανε αυτό γοήτευσε συνολικά το ακροατήριο!

Η έρευνα πειραμάτων του καθηγητή Mitra στην Ινδία και το Ηνωμένο Βασίλειο έντονα προτείνει ότι υπάρχει καταπληκτική δυνατότητα μάθησης σε αυτόνομες ομάδες. Τα αποτελέσματα του πειράματος «τρύπας στον τοίχο» – “Hole In The Wall” όπου οι ομάδες παιδιών έχουν μάθει από κοινού να χρησιμοποιούν έναν υπολογιστή, χωρίς έναν δάσκαλο ή ένα σχολικό πρόγραμμα – αρχικά φάνηκαν απολύτως απίστευτα. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, εντούτοις, όλα άρχισαν να αποκτούν νόημα: αρκεί να δείτε τον τρόπο που οι νέοι αποκτούν καταπληκτικές γλωσσικές δεξιότητες σήμερα μέσω των συνεργατικών παιχνιδιών στον υπολογιστή.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή στην εργασία του καθηγητή Mitra είναι η σύνδεσή του στην πρωτοβουλία OLPC που εστιάζει στην παροχή lap-top στις αναπτυσσόμενες χώρες, με τελικό σκοπό ενός lap-top ανά παιδί. Εάν η μαγεία της μάθησης είναι για τη δυναμική της ομάδας, δεν υπάρχει καμία ανάγκη για κάθε παιδί να έχει έναν δικό του/της υπολογιστή. Πράγματι, αυτό μπορεί να είναι και αντιπαραγωγικό!

Το τελικό μήνυμα από τον καθηγητή Mitra που με άγγιξε πιο πολύ ήταν όταν δήλωσε ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν λίγο πολύ τα πάντα – αν εμείς τα αφήνουμε, και εάν αυτά θέλουν. Είναι τόσο εύκολο και δύσκολο συνάμα…

Ηλεκτρονική Ένταξη (eInclusion) και eLearning

Σε συνέχεια της Υπουργικής Διακήρυξης της Ρίγας, τον Ιούνιο του 2006, προγραμματίστηκε μία σημαντική υπουργική εκδήλωση που έλαβε χώρα στη Λισσαβόνα στις 2 και 3 Δεκεμβρίου 2007, αποκλειστικά αφιερωμένη στην ανάλυση των ενδείξεων Ηλεκτρονικής Ένταξης (eInclusion) και την ενίσχυση των πολιτικών δράσεων και στρατηγικών (όπως η «πρωτοβουλία eInclusion 2008» και το «i2010») για την προαγωγή της Κοινωνίας της Γνώσης.

Η eLearning πρόκειται να παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτή την ατζέντα εκδηλώσεων, για παράδειγμα με την προαγωγή του ψηφιακού αλφαβητισμού και των ηλεκτρονικών Δεξιοτήτων (eSkills). Επιπλέον, η eLearning καλείται να παίξει αποφασιστικό ρόλο στη διεύρυνση της πρόσβασης στη δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση από ομάδες του πληθυσμού που, διαφορετικά, θα ήταν αποκλεισμένες.

Εκπαίδευση ζωής στα καμένα δάση

Δείτε την εξαιρετική δουλειά του ΚΠΕ Ακράτας που δείχνει το ρόλο που μπορεί να παίξει η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στις πυρόπληκτες περιοχές.

Άλλωστε όπως τονίζει και η ομάδα του ΚΠΕ Ακράτας:” Όσα περιέχονται σε αυτή την παρουσίαση σχετίζονται με πιθανούς ρόλους που μπορεί να έχει η εκπαίδευση στην αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος στις πυρόπληκτες περιοχές. Σχετίζονται επίσης με τις δραστηριότητες στο πλαίσιο του θεματικού έτους “Δάσος – Πράσινος Πλανήτης”, που έχει οριστεί από το Υπ.Ε.Π.Θ. σε σχέση με τη “Δεκαετία για την Εκπαίδευση για την Αειφορία” της UNESCO.

Πηγή: Πύλη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Η ελεύθερη διακίνηση παράγει πολιτισμό

Τι είναι τα Creative Commons;

Τα Creative Commons είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που εκδίδει 6 διαφορετικές άδειες χρήσης πνευματικών δικαιωμάτων, οι οποίες επιτρέπουν την ελεύθερη διακίνηση πνευματικών έργων μέσω του Internet και ταυτόχρονα προστατεύουν τον δημιουργό τους. Αποψή μας είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που παράγουν και διανέμουν περιεχόμενο στο Internet δεν πιστεύουν σε αυτό που ορίζει στις ΗΠΑ ο νόμος ότι κάθε χρήση, δηλαδή, ενός πνευματικού έργου χρειάζεται προηγουμένως άδεια επειδή συνιστά αντίγραφο. Εμείς λέμε ότι αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Οι άνθρωποι παράγουν περιεχόμενο, το διανέμουν ελεύθερα και αυτό που εννοούν με την πράξη τους είναι «παρακαλώ πάρε αυτό και μοιράσου το και κάνε ό,τι θέλεις με αυτό». Θέλαμε λοιπόν να βρούμε ένα νομικό τρόπο να μπορέσουν να το εκφράσουν. Εναν τρόπο που να είναι αποτελεσματικός στο περιβάλλον του Internet.

απόσπασμα από τη συνέντευξη του Λόρενς Λέσινγκ στον Ματθαίο Τσιμιτάκη αναλύοντας τις άδειες δικαιωμάτων Creative Commons. Περισσότερα
Copyright: http://www.kathimerini.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση