« Ερευνώ και αγκαλιάζω μουσικοχορευτικά το Τάνγκο του Μπουένος Άιρες »

DSC05293!

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΣΧ. ΕΤΟΣ: 2012-2013 .

ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ: Α’ τετράμηνο

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Μουσικό σχολείο Βόλου – β’ Λυκείου

ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

« Ερευνώ και αγκαλιάζω μουσικοχορευτικά το Τάνγκο του Μπουένος Άιρες »

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
/ΠΕ

ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ

(ναι/όχι)

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

Μαγδαληνή Αλεξίου

ΠΕ07

2

ΝΑΙ

ΟΧΙ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Α. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

Να ερευνήσουν και να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τη μουσική παράδοση και τον πολιτισμό μιας Λατινοαμερικάνικης χώρας συγκεκριμένα της Αργεντινής. Να έχουν βιωματική επαφή με το Τάνγκο, το είδος αυτής της μουσικής, που ανήκει στην “popular“ (λαϊκή μουσική) και στην ενότητα της εθνομουσικολογίας (μουσικές εθνών)

Ερευνητικά ερωτήματα:

  1. Ρυθμικές και μελωδικές ιδιαιτερότητες

  2. Μουσική, ιστορική και κοινωνική προέλευση

  3. Οργανολογία- είδη ορχήστρας

  4. Μορφολογικά στοιχεία

5.  Ο χορός στο Τάνγκο- Μουσική ερμηνεία μέσα από την κίνηση

6. Το τραγούδι στο Τάνγκο

7).Καλλιτέχνες εκφραστές της μουσικής, του τραγουδιού και του χορού

8. θεραπευτικές ιδιότητες του αργεντίνικου Τάνγκο

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναφερόμενα μαθησιακά οφέλη κλπ ενδεικτικά μέχρι 300 λέξεις)

-Γνωριμία των μαθητών/τριων με μουσικές άλλων πολιτισμών της γης

-Καλλιέργεια μουσικών δεξιοτήτων κ βιωματική προσέγγιση

-Ανατροπή πιθανών προκαταλήψεων

-Να διαλεχθούν και να επικοινωνήσουν μουσικοκινητικά

– Μελετούν και ερμηνεύουν και συνθέτες , τραγουδιστές, ποιητές, μουσικά έργα

-Ενεργοποίηση ατομική και συλλογική

-Δραστηριοποίηση και συμμετοχή σε κοινή δράση, παράσταση

-Κριτική σκέψη, επιχειρηματολογία

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ (μέχρι 200 λέξεις)

-Διαλέξεις, εισηγήσεις, σεμινάρια από εμπειρογνώμονες

-Συνεντεύξεις ειδικών (μουσικών, χορευτών, ορχηστρών)

-Πρόσκληση μουσικών που ζουν κ εργάζονται στην Ελλάδα

-Επίσκεψη με τους μαθητές /τριες σε συλλόγους ή πολιτιστικά κέντρα που ασχολούνται με το Τάνγκο

-Ερωτηματολόγια

-Βιντεοσκόπηση και φωτογράφιση

-Συζήτηση σε κύκλο

-Ατομικές και ομαδικές εργασίες

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (μέχρι 200 λέξεις)

-Ισότητα των  φύλων στο χορευτικό διάλογο του Τάνγκο

-Δημιουργία ορχήστρας στο σχολείο μας

-Γνώση της μουσικής και του χορού

-Γνώση της ιστορικής εξέλιξης του Τάνγκο

Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

-Κόστος εισιτηρίων ή πληρωμή εξόδων μετακίνησης των καλεσμένων

DVD , CD Player, MP3

Ταινίες, βιβλία

-Μουσικά όργανα των μαθητών ή του σχολείου

-Φωτογραφική μηχανή

-Βιντεοκάμερα

-Υπολογιστές , διαδίκτυο

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Το τάνγκο , Horacio Salas, εκδ. ΠΟΡΕΙΑ

Tango, Ralf Sartori & Petra Steidl, Η ενωτική δύναμη του χορευτικού έρωτα, εκδ. Κονιδάρη

Βόλος, …………………………………………………………..2012

Η καθηγήτρια/ υπογραφή

 Project 2012-2013 β’ τετράμηνο

Tango Project, υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Αλεξίου Μαγδαληνή

Παρουσίαση: Μαριέττα Τσελεπή (Φωτογραφίες- επιμέλεια ερευνητικής εραγσίας- παρουσίαση προγράμματος Τσελεπή Μαριέττα)

Μουσικοχορευτική παράσταση αργεντίνικου τάνγκο:

El Choclo – (το καλαμπόκι) TANGO

Βιολί: Παναγιώτης Στόικος (μαθητής)

Κιθάρα: Νίκος Παναγιωτίδης (καθηγητής)

Por una cabeza- (για ένα στοίχημα) TANGO

Ακκορντεόν: Χρήστος Λιόλιας (καθηγητής), Άννα – Μαρία Χρήστου, Χατζόγλου Φωτεινή, Μπασδάνης Διονύσης, Αλέξανδρος Ρηγάκης (μαθητές).

ΧΟΡΕΥΟΥΝ οι μαθητές:

Φουρκιώτης Κωνσταντίνος & Εβίτα Πλησιώτη

Θάνος Τσιαμασφύρης & Μαρία Χατζηαντωνίου

Φώτης Χατζηαντωνίου & Ελένη Ρεπανά

Δημήτρης Τουρτούλας & Μυρτώ Πολυχρόνη

La cumparsita ( η ορχηστρούλα ) TANGO

Κιθάρες : Ιλεάνα Μάρδα, Αλεξάνδρα Τηλιοπούλου, Πόπη Τζάλλα

Φλάουτο: Πέπο Σάλεμ

ΧΟΡΕΥΟΥΝ οι μαθητές:

Φουρκιώτης Κωνσταντίνος & Μαρία Χατζηαντωνίου

Θάνος Τσιαμασφύρης & Εβίτα Πλησιώτη

Φώτης Χατζηαντωνίου & Μυρτώ Πολυχρόνη

Δημήτρης Τουρτούλας & Ελένη Ρεπανά

Ερευνητικές εργασίες που θα παρουσιαστούν στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου:

  • Μετάφραση συνέντευξης του διάσημου χορευτή Miguel Zotto, από την Τζωρτζίνα Πλιάγκα

  • Συνέντευξη με τον κ. Γιώργο Περσεφουλιώτη, χορευτή,από τον Παπαχρήστο Κώστα

  • Συνέντευξη με τον κ. Δούλο Δημήτρη, μουσικό, από τον Φίλιππο Πολύζο.

  • Ερευνητική εργασία : «Εφηβικές ταυτότητες φύλου – Διερευνώντας τον παράγοντα φύλο στο σχολικό περιβάλλον», από τις μαθήτριες Ποδηματά Στέλλα και Στέρπη Τζωρτζίνα.Εργασίες

Συνέντευξη χορευτή ταγκό!    

Διερευνώντας τον παράγοντα ΦΥΛΟ Τζωρτζίνα & Στέλλα

κοριτσια – αγορια

Κειμενο παρουσίασης Tango Project

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ/ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ/ΣΠΑΣΙΜΟΥ ΠΑΓΟΥ/ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ

DSC05293

DSC05132 DSC05130 DSC05127 DSC05138 DSC05139 DSC05140 SAM 0715 DSC05142 DSC05147 DSC05148 DSC05151 DSC05154 DSC05225 DSC05559 SAM 0251 SAM 0283 SAM 0290 SAM 0706 DSC05245 DSC05251 DSC05256 DSC05273 DSC05252 DSC05406

Σχετικά με Μαγδαληνή Αλεξίου

Σχετικά με Μαγδαληνή Αλεξίου
Ονομάζομαι Μαγδαληνή Αλεξίου και είμαι καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (ΠΕ07) με οργανική στο Μουσικό Σχολείο Βόλου. Μετά την αποφοίτησή μου από το  Α.Π.Θ. (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), συνέχισα τις σπουδές μου στη διδακτική και παιδαγωγική ψυχολογία στο Αμβούργο (Γερμανία). Πλησιάζω τα είκοσι έξι χρόνια προϋπηρεσίας σε δημόσια σχολεία της Ελλάδας. Επίσης εργάστηκα σε κοινωνικές δομές στη Γερμανία. Έχω διδάξει τα γερμανικά και τα ελληνικά ως ξένη γλώσσα.  Από το 2011 διδάσκω σε λυκειακές τάξεις το μάθημα: «Project » ερευνητικές εργασίες . Τα θέματα που συντονίζω και επιλέγουν οι μαθητές διαφέρουν ως προς το περιεχόμενο κάθε χρονιά και μερικές φορές ανά τετράμηνο. Επίσης διδάσκω αρχαία ιστορία στην πρώτη τάξη του Γυμνασίου από το 2016. Με το αργεντίνικο τάνγκο ασχολούμαι ερασιτεχνικά από το 1996 και είμαι ιδρυτικό μέλος του Πολιτιστιστικού Συλλόγου: » Puerto del Tango – Λιμάνι του Τάνγκο». Πολιτιστικά προγράμματα, ερευνητικές εργασίες και e-Twinning, με θέμα το TANGO (έμφυλες ταυτότητες, σχέσεις εφήβων, ισότητα φύλων) εκπονώ με και σε σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: 2012-13. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.