ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΧ. ΕΤΟΣ: 2012-2013 .
ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ: Α’ τετράμηνο
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Μουσικό σχολείο Βόλου – β’ Λυκείου
ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
« Ερευνώ και αγκαλιάζω μουσικοχορευτικά το Τάνγκο του Μπουένος Άιρες »
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ |
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ |
ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ |
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ναι/όχι) |
ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ) |
Μαγδαληνή Αλεξίου |
ΠΕ07 |
2 |
ΝΑΙ |
ΟΧΙ |
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
Να ερευνήσουν και να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τη μουσική παράδοση και τον πολιτισμό μιας Λατινοαμερικάνικης χώρας συγκεκριμένα της Αργεντινής. Να έχουν βιωματική επαφή με το Τάνγκο, το είδος αυτής της μουσικής, που ανήκει στην “popular“ (λαϊκή μουσική) και στην ενότητα της εθνομουσικολογίας (μουσικές εθνών)
Ερευνητικά ερωτήματα:
-
Ρυθμικές και μελωδικές ιδιαιτερότητες
-
Μουσική, ιστορική και κοινωνική προέλευση
-
Οργανολογία- είδη ορχήστρας
-
Μορφολογικά στοιχεία
5. Ο χορός στο Τάνγκο- Μουσική ερμηνεία μέσα από την κίνηση
6. Το τραγούδι στο Τάνγκο
7).Καλλιτέχνες εκφραστές της μουσικής, του τραγουδιού και του χορού
8. θεραπευτικές ιδιότητες του αργεντίνικου Τάνγκο
Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναφερόμενα μαθησιακά οφέλη κλπ ενδεικτικά μέχρι 300 λέξεις)
-Γνωριμία των μαθητών/τριων με μουσικές άλλων πολιτισμών της γης
-Καλλιέργεια μουσικών δεξιοτήτων κ βιωματική προσέγγιση
-Ανατροπή πιθανών προκαταλήψεων
-Να διαλεχθούν και να επικοινωνήσουν μουσικοκινητικά
– Μελετούν και ερμηνεύουν και συνθέτες , τραγουδιστές, ποιητές, μουσικά έργα
-Ενεργοποίηση ατομική και συλλογική
-Δραστηριοποίηση και συμμετοχή σε κοινή δράση, παράσταση
-Κριτική σκέψη, επιχειρηματολογία
Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ (μέχρι 200 λέξεις)
-Διαλέξεις, εισηγήσεις, σεμινάρια από εμπειρογνώμονες
-Συνεντεύξεις ειδικών (μουσικών, χορευτών, ορχηστρών)
-Πρόσκληση μουσικών που ζουν κ εργάζονται στην Ελλάδα
-Επίσκεψη με τους μαθητές /τριες σε συλλόγους ή πολιτιστικά κέντρα που ασχολούνται με το Τάνγκο
-Ερωτηματολόγια
-Βιντεοσκόπηση και φωτογράφιση
-Συζήτηση σε κύκλο
-Ατομικές και ομαδικές εργασίες
–
Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (μέχρι 200 λέξεις)
-Ισότητα των φύλων στο χορευτικό διάλογο του Τάνγκο
-Δημιουργία ορχήστρας στο σχολείο μας
-Γνώση της μουσικής και του χορού
-Γνώση της ιστορικής εξέλιξης του Τάνγκο
Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
-Κόστος εισιτηρίων ή πληρωμή εξόδων μετακίνησης των καλεσμένων
–DVD , CD Player, MP3
–Ταινίες, βιβλία
-Μουσικά όργανα των μαθητών ή του σχολείου
-Φωτογραφική μηχανή
-Βιντεοκάμερα
-Υπολογιστές , διαδίκτυο
Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Το τάνγκο , Horacio Salas, εκδ. ΠΟΡΕΙΑ
–Tango, Ralf Sartori & Petra Steidl, Η ενωτική δύναμη του χορευτικού έρωτα, εκδ. Κονιδάρη
Βόλος, …………………………………………………………..2012
|
Η καθηγήτρια/ υπογραφή |
Project 2012-2013 β’ τετράμηνο
Tango Project, υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Αλεξίου Μαγδαληνή
Παρουσίαση: Μαριέττα Τσελεπή (Φωτογραφίες- επιμέλεια ερευνητικής εραγσίας- παρουσίαση προγράμματος Τσελεπή Μαριέττα)
Μουσικοχορευτική παράσταση αργεντίνικου τάνγκο:
El Choclo – (το καλαμπόκι) TANGO
Βιολί: Παναγιώτης Στόικος (μαθητής)
Κιθάρα: Νίκος Παναγιωτίδης (καθηγητής)
Por una cabeza- (για ένα στοίχημα) TANGO
Ακκορντεόν: Χρήστος Λιόλιας (καθηγητής), Άννα – Μαρία Χρήστου, Χατζόγλου Φωτεινή, Μπασδάνης Διονύσης, Αλέξανδρος Ρηγάκης (μαθητές).
ΧΟΡΕΥΟΥΝ οι μαθητές:
Φουρκιώτης Κωνσταντίνος & Εβίτα Πλησιώτη
Θάνος Τσιαμασφύρης & Μαρία Χατζηαντωνίου
Φώτης Χατζηαντωνίου & Ελένη Ρεπανά
Δημήτρης Τουρτούλας & Μυρτώ Πολυχρόνη
La cumparsita ( η ορχηστρούλα ) TANGO
Κιθάρες : Ιλεάνα Μάρδα, Αλεξάνδρα Τηλιοπούλου, Πόπη Τζάλλα
Φλάουτο: Πέπο Σάλεμ
ΧΟΡΕΥΟΥΝ οι μαθητές:
Φουρκιώτης Κωνσταντίνος & Μαρία Χατζηαντωνίου
Θάνος Τσιαμασφύρης & Εβίτα Πλησιώτη
Φώτης Χατζηαντωνίου & Μυρτώ Πολυχρόνη
Δημήτρης Τουρτούλας & Ελένη Ρεπανά
Ερευνητικές εργασίες που θα παρουσιαστούν στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου:
-
Μετάφραση συνέντευξης του διάσημου χορευτή Miguel Zotto, από την Τζωρτζίνα Πλιάγκα
-
Συνέντευξη με τον κ. Γιώργο Περσεφουλιώτη, χορευτή,από τον Παπαχρήστο Κώστα
-
Συνέντευξη με τον κ. Δούλο Δημήτρη, μουσικό, από τον Φίλιππο Πολύζο.
-
Ερευνητική εργασία : «Εφηβικές ταυτότητες φύλου – Διερευνώντας τον παράγοντα φύλο στο σχολικό περιβάλλον», από τις μαθήτριες Ποδηματά Στέλλα και Στέρπη Τζωρτζίνα.Εργασίες
Διερευνώντας τον παράγοντα ΦΥΛΟ Τζωρτζίνα & Στέλλα
Κειμενο παρουσίασης Tango Project
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ/ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ/ΣΠΑΣΙΜΟΥ ΠΑΓΟΥ/ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ