Στο παρακάτω βίντεο μπορείς να παρακολουθήσεις για το “τι είναι η μουσική”
Καλή ακρόαση !
Στο παρακάτω βίντεο μπορείς να παρακολουθήσεις για το “τι είναι η μουσική”
Καλή ακρόαση !
Γεια σου , το όνομά μου είναι
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν
Γεννήθηκα : Δεκέμβριο 16, 1770
Πέθανα : Μάρτιο 26, 1827
Γεννήθηκα στο Μπόν της Γερμανίας. Ο πατέρας μου, που ήταν γνωστός τραγουδιστής, ήταν ο πρώτος μου δάσκαλός. Όταν μεγάλωσα, έγινα πλανόδιος μουσικός. Στα είκοσι μου χρόνια, μετακόμισα στην Βιέννη, όπου πέρασα και το υπόλοιπο της ζωής μου. H ύπαρξή μου άλλαξε τον κόσμο της μουσικής. Θεωρούμαι ως η μεγαλύτερη μουσική ιδιοφυία. Η πρώτη συναυλία μου ήταν 8 ετών.
Όταν έγινα 30 χρονών έχασα την ακοή μου. Ωστόσο συνέχισα να συνθέτω κομμάτια. Για να αισθάνομαι τη μουσική που έγραφα, έκοψα τα πόδια του πιάνου και έτσι αισθανόμουν τις νότες από τη δόνησή τους στο πάτωμα.
Χρονογραμμή με τα σημαντικότερα μουσικά κομμάτια που συνέθεσε ο Μπετόβεν.
Έχουμε παρατηρήσει ότι όλοι οι μουσικοί δεν παίζουν συνεχώς. Κάποιες στιγμές μερικοί μουσικοί σταματούν και κάποιοι άλλοι παίρνουν τη μελωδία. Πως όμως, ξέρει ένας μουσικός πότε έρχεται και πάλι η σειρά του να ξαναμπεί στη μουσική, αν στο πεντάγραμμο είναι γραμμένος ένας μεγάλος αριθμός από νότες; Υπάρχει λύση γι’ αυτό.
Όλες οι νότες είναι τοποθετημένες σε κουτάκια. Τα κουτάκια της μουσικής ονομάζονται “Μέτρα”. Τα μέτρα βοηθούν ώστε να γίνει η ανάγνωση της μουσικής πιο εύκολη. Επίσης, τα μέτρα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την επικοινωνία μεταξύ των μουσικών.
Πως μοιράζονται οι χτύποι της μουσικής στα μέτρα; Όλα είναι τακτοποιημένα και δίκαια μοιρασμένα. Μέσα σε κάθε μέτρο συναντώ έναν συγκεκριμένο αριθμό αξιών. Το πόσες αξίες θα πρέπει να συναντήσω σε κάθε μέτρο μου το δείχνει ο “χρόνος” που βρίσκεται στην αρχή του κομματιού δίπλα από το κλειδί του σολ.
Πως σχηματίζονται τα μέτρα; Εάν έχεις παρατηρήσει μία μελωδία, το πεντάγραμμο χωρίζεται από κάθετες γραμμές, που ονομάζονται “διαστολές”. Η απόσταση ανάμεσα σε δύο διαστολές σχηματίζουν ένα μέτρο.
Το πρώτο μέσο επικοινωνίας ήταν η “μουσική” ;
Μουσική
https://www.slideshare.net/ssusere4d01a/2-43561808
Τις νότες τις τοποθετώ πάνω στις γραμμές ή στα διαστήματα του πενταγράμμου.
ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΣ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ
ΑΣΚΗΣΗ 1 : Γράψε τ’ όνομα κάτω από κάθε φθόγγο
Ρίξε μια ματιά πως ανεβαίνουν οι νότες βήμα- βήμα.
Αρκετά χρόνια πριν όλοι οι μουσικοί πολιτισμοί προσπάθησαν να απεικονίσουν με διάφορα σχήματα τους μουσικούς ήχους. Κάθε συμβολογραφικό σύστημα, επιχείρησε να συμβολίζει τα διαφορετικά χαρακτηριστικά του ήχου, τονικό ύψος, διάρκεια, ένταση και χροιά. Το πλέον διαδεδομένο τέτοιο σύστημα είναι της Δυτικής Ευρωπαϊκής μουσικής. Μεγάλη σπουδαιότητα επίσης, παρουσιάζουν και τα μουσικά συστήματα του Βυζαντίου, της Ινδίας, αλλά και της Αρχαίας Ελλάδας.
Πως εμφανίστηκε το πεντάγραμμο; Αρκετοί θεωρητικοί της μουσικής για να λύσουν το πρόβλημα της αναπαράστασης ενός απόλυτου τονικού ύψους, επινόησαν πεντάγραμμο. Στην αρχή, αποτελούνταν από μία μόνο γραμμή, που σταδιακά εξελίχθηκε στις τέσσερις παράλληλες γραμμές, και αρκετά αργότερα στις πέντε.
Ο Ιταλός θεωρητικός Γκουίντο Ντε’ Αρέντσο, επινόησε το τετράγραμμο. Η κάθετη θέση του κάθε συμβόλου επί του τετραγράμμου δείχνει έναν συγκεκριμένο τονικό ύψος, πάντα με βάση αναφοράς κάποιον μουσικό ήχο. Καθοριστικής σημασίας είναι βέβαια το μουσικό κλειδί, που τοποθετείται στην αρχή του τετραγράμμου, βάσει του οποίου συσχετίζονται τα ακολουθούμενα σύμβολα. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιείται ακόμη και στις μέρες μας για το Γρηγοριανό μέλος και μεσαιωνικές ψαλμωδίες, άλλα ωστόσο πεντάγραμμα, με διαφορετικό αριθμό γραμμών, χρησιμοποιήθηκαν κατά τόπους και καιρούς, για να εξυπηρετήσουν άλλα είδη μουσικής. Το πεντάγραμμο όπως εμφανίζεται στην ολοκληρωμένη του μορφή, εισήχθη αρχικά στη Γαλλία τον 15ου αιώνα, η χρήση του οποίου αποτέλεσε πανευρωπαϊκή νόρμα, μέχρι τα τέλη του 16ου αιώνα.