Επίσκεψη στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

ΜουσείοΑνθρΣώματος6 2

Συντάκτρια άρθρου: Μαρία Αντωνιάδου, Εκπαιδευτικός Φυσικών Επιστημών

Το τμήμα Β2 του σχολείου μας, στο πλαίσιο του μαθήματος της ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ, επισκέφθηκε το ΜΟΥΣΕΙΟ του ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, όπου ξεναγήθηκε από γιατρό και τα παιδιά έκαναν μια επιστημονική συζήτηση μαζί του.  Οργανώτρια και καθοδηγήτρια στη δράση: Μ. Αντωνιάδου, η διδάσκουσα.

ΜουσείοΑνθρΣώματος2

η ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ

Καθώς προχωρούσαμε στο μάθημα, όσο περισσότερο διάβαζαν τα παιδιά, γεννιόντουσαν στο μυαλό τους όλο και περισσότερες απορίες για τις ενότητες που κάναμε. Γι’ αυτό συζητήσαμε ποιος θα ήταν ο καλύτερος τρόπος να μάθουν κι άλλα πράγματα, πέρα από το σχολικό βιβλίο και την ύλη του μαθήματος. Ψάξαμε μαζί και επιλέξαμε να ενημερωθούμε από έναν ειδικό – γιατρό, αλλά και να δούμε με έναν πιο παραστατικό τρόπο τα όργανα και τις λειτουργίες του ανθρώπινου σώματος, ώστε να τις κατανοήσουν τα παιδιά καλύτερα.

η ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Το Μουσείο φάνηκε στα παιδιά συναρπαστικό. Η επιστημονική γνώση απέκτησε ζωντάνια, έγινε από θεωρία παράσταση, διάλογος και βίωμα, στο οποίο συμμετείχαν πολύ ενεργητικά ακόμα και μαθητές/τριες που δυσκολεύονταν με τη γλώσσα.

ΤΟΜΕΙΣ – ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ που ενδιέφεραν τα παιδιά ιδιαίτερα:

  1. Πώς λειτουργεί η καρδιά – καρδιακός μυς; Συζήτησαν με τον γιατρό – ξεναγό καθώς παρακολουθούσαν ένα ενημερωτικό βίντεο
  2.  Τι έχουμε ανάγκη να μάθουμε, καθώς γινόμαστε ενήλικοι, άντρες και γυναίκες, για τα όργανα του αναπαραγωγικού μας συστήματος;
  3.  Μα πόσες δουλειές γίνονται στο στόμα μας;;; Τι κάνουμε με τα δόντια και τη γλώσσα μας και πώς; Η μεγάλη πολλαπλή χρησιμότητά τους για τη ζωή μας.
  4. Και επειδή είμαστε αθλητές και αθλήτριες, μας ενδιαφέρει, καθώς αναπτυσσόμαστε, το μυοσκελετικό μας σύστημα. Έτσι θα κατανοήσουμε καλύτερα τις σωματικές μας δεξιότητες, θα τις χειριστούμε και θα τις αναπτύξουμε ακόμα παραπάνω. Έται θα ξέρουμε και τι να προσέχουμε, για να διατηρούμαστε πάντα σε φόρμα και να είμαστε δυνατοί – δυνατές!

 

 

Αφήστε μια απάντηση