Προφορικός λόγος (ονομασίες ζώων)/ Σύνταξη Υ-Α-Ρ (δομή πρότασης στην ΕΝΓ)

Εκπαιδευτικοί στόχοι

  • να εντοπίζει το σωστό ζώο με βάση το ακουστικό ερέθισμα
  • να ονομάζει το ζώο στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
  • να εξασκηθεί στη δακτυλογραφή
  • να αντιστοιχίζει οπτικά όμοιες λέξεις
  • να παράγει πρόταση με τη σωστή δομή Υ-Α-Ρ στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα

Διαδικασία

  • Αρχικά, βρίσκουμε εικόνες από τα ζώα που μας ενδιαφέρει να διδάξουμε, και τις κολλάμε σε ξεχωριστές κόλλες Α4.
  • Στην μία πλευρά της κόλλας Α4, κάτω από την εικόνα του ζώου, κολλάμε τα γράμματα – δακτυλογραφής που σχηματίζουν την ονομασία του. Το παιδί καλείται να εντοπίσει ανάμεσα σε διάφορα καπάκια γραμμάτων τα σωστά ώστε να ταιριάζουν με την ονομασία. Κάθε φορά που ταιριάζει ένα γράμμα καπάκι, το παιδί ενθαρρύνεται να χρησιμοποιεί το αντίστοιχο νόημα.
  • Στην πίσω σελίδα της κόλλας Α4, δημιουργούμε μια πρόταση στην ΕΝΓ με βάση τους κανόνες σύνταξης. Η πρόταση θα πρέπει να συνοδεύεται από εικόνες όπως φαίνεται και στις παρακάτω φωτογραφίες.
  • Τα Υποκείμενα, τα Αντικείμενα και τα Ρήματα των προτάσεων μπορούμε να τα κολλήσουμε σε διαφορετικού χρώματος χαρτονάκια, ώστε να είναι περισσότερο διακριτές οι κατηγορίες των λέξεων στις οποίες θα ανατρέχει ο μαθητής με σκοπό να σχηματίσει την πρόταση.