Τα επόμενα βήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών για την επίτευξη των στόχων για χαμηλές εκπομπές ρύπων το 2025

w18 125316bmw5ser

Tο 25% των Ευρωπαίων καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, προσανατολίζεται στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όταν δίνεται η επιλογή για αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κάτω των 25.000 ευρώ, τότε το συγκεκριμένο ποσοστό αυξάνεται στο 35%. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της έρευνας που διεξήγαγε η Yougov για την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Στο ίδιο πλαίσιο κυμαίνεται μια ακόμη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Εναλλακτικών Καυσίμων και η οποία έδειξε ότι το 57% που έλαβαν μέρος στην έρευνα θα ήθελαν να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά το υψηλό κόστος για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θεωρείται το κύριο εμπόδιο στην τελική επιλογή τους.

Το σίγουρο είναι ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να λανσάρουν νέα μοντέλα στο άμεσο μέλλον θέλοντας να πιάσουν τους νέους στόχους του 2025. Δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην ηλεκτροκίνηση με είτε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, είτε plug in υβριδικά. Τα περισσότερα νέα μοντέλα μαζικής αγοράς βρίσκονται μεταξύ των κατηγοριών A – C. Μεταξύ αυτών, επτά προσιτά μοντέλα με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ και αναμένεται να είναι διαθέσιμα το 2025, πρόκειται να αποτελέσουν τα βαριά χαρτιά των αυτοκινητοβιομηχανιών για να πετύχουν τους στόχους τους στην γενναία μείωση των εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με υπολογισμούς της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος αυτά τα μοντέλα τον επόμενο χρόνο θα μπορούσαν να αγγίξουν τις 300.000 έως 400.000 μονάδες, γεγονός που θα αντιστοιχούν στο 10%-15% της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV).

Οι στόχοι που έχουν θέσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι υψηλοί, καθώς θέλουν να αποφύγουν τα υψηλά πρόστιμα λόγω των αυξημένων ρύπων. Ο όμιλος BMW για παράδειγμα αναμένεται να επιτύχει το 48% των βελτιώσεων του για τους ρύπους (CO₂) με ανάπτυξη των μοντέλων iX1, iX3 και i5, καθώς και με την κυκλοφορία του ηλεκτρικού Mini Aceman προκειμένου να φτάσει στο 25% BEV το 2025 σύμφωνα με την πρόβλεψη της GlobalData.

Η Ford αναμένεται να πετύχει σημαντική αύξηση στο μερίδιό της στα BEV, το οποίο θα μπορούσε να φτάσει έως και το 21%. Αυτή η αύξηση αναμένεται να προέλθει κυρίως από την κυκλοφορία των Ford Puma Gen-E και Ford Capri, τα οποία θα μπορούσαν να φτάσουν σε ένα σημαντικό μερίδιο μαζικών πωλήσεων στην αγορά, καθώς και των αυξημένων πωλήσεων του Ford Explorer.

Η Hyundai λανσάρει το προσιτό μοντέλο Inster της κατηγορίας Α με αρχική τιμή περίπου 20.000 ευρώ, καθώς και ένα νέο μοντέλο IONIQ EV που θα παρουσιαστεί μέχρι το τέλος του έτους. Η ανάπτυξη των EV θα υποστηριχθεί στις ανανεωμένες προτάσεις του IONIQ 5. Αυτά τα μοντέλα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 22% των πωλήσεων της εταιρείας.

Η Kia λανσάρει τρία νέα μοντέλα. Πρόκειται για το Kia EV3 της κατηγορίας Β και το EV4 και EV5 της κατηγορίας C. Το μερίδιο BEV της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να φτάσει το 26%, ενώ θα υπάρξει και περεταίρω βελτίωση του μοντέλου EV7.

Το μερίδιο BEV της Mercedes αναμένεται να φτάσει το 25% και θα υποστηριχθεί από την κυκλοφορία των μοντέλων CLA και Smart #5 της κατηγορίας C, των GLC και της ανάπτυξης του Smart #3. Φυσικά θα υπάρξει ανανέωση και στο Mercedes G-Class.

Η Renault λανσάρει δύο προσιτά μοντέλα στην κατηγορία Β. Το Renault R5 με βασική τιμή κάτω από τα 25.000 ευρώ και το οποίο θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2025 και το Renault R4. Η Κίνα κατασκεύασε το Dacia Spring, το οποίο θα ανανεωθεί εντός του έτους, καθώς και το Renault Megane και το Scenic που θα μπορούσαν επίσης να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των EV.

Η Nissan αναμένεται να λανσάρει τη νέα έκδοση του Nissan Leaf. Η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi θα μπορούσε να φτάσει σε μερίδιο BEV 17% το 2025. Σε περίπτωση που θα θελήσει να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τα αποτελέσματα των εκπομπών ρύπων, τότε θα πρέπει να αυξήσει τις πωλήσεις των δημοφιλών υβριδικών μοντέλων όπως το Renault Clio και το Dacia Duster.

Ο όμιλος Stellantis αναμένεται να πετύχει το 54% με βάση τις βελτιώσεις που θα κάνει. Βασίζεται περισσότερο στις βελτιώσεις των συμβατικών μοντέλων όπου θα υπάρχουν ήπιες υβριδικές τεχνολογίες, όπως στο Opel Frontera, στην Alfa Romeo Junior, στο Citroen C3 Aircross και στο Jeep Recon. Εκτός από τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, θα βγάλει στην κυκλοφορία το προσιτό Fiat Grande Panda που αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια το βαρύ χαρτί του ομίλου με πολύ μεγάλες πωλήσεις. Από την άλλη η ηλεκτρική Alfa Romeo Junior, το Fiat e-600 και το Peugeot e-3008 θα βοηθήσουν την κατάσταση. Επιπλέον, η Stellantis αναμένεται να επωφεληθεί από την παραγωγή Leapmotor T03 μικρό μοντέλο BEV (τιμή εκκίνησης 20.000 ευρώ) στο πολωνικό εργοστάσιο της Stellantis ως μέρος μιας νέας κοινοπραξίας.

Η Toyota λανσάρει δύο μοντέλα μαζικής αγοράς. Στην κατηγορία B το bZ2X και στην κατηγορία C το bZ3X, ενώ η Suzuki λανσάρει στην κατηγορία C το eVX. Υποστηριζόμενο επίσης από την αύξηση των πωλήσεων του μοντέλου bZ4X, το μερίδιο BEV της Toyota αναμένεται να φθάσει στο 10%. Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι στην γκάμα της εταιρείας υπάρχει πληθώρα μοντέλων με υβριδική τεχνολογία που εξασφαλίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Η Volkswagen έχει δύσκολο δρόμο. Οι χαμηλές πωλήσεις EV που παρατηρήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 δημιουργούν τριγμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία που προσπαθεί να βγει αλώβητη. Όμως πρόκειται να προσαρμόσει τη στρατηγική τιμολόγησης στην απόσυρση των γερμανικών επιδοτήσεων. Όλα αυτά καθώς υπάρχει στόχος για αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών μοντέλων. Το 2025, ο όμιλος Volkswagen θα βγάλει στους δρόμους ένα νέο προσιτό μοντέλο που ανήκει στην Β κατηγορία με τιμή εκκίνησης περίπου τα 25.000 ευρώ (το Cupra Raval). Τα νέα μοντέλα θα περιλαμβάνουν επίσης το Skoda Elroq της κατηγορίας C καθώς και περισσότερα premium μοντέλα όπως το Audi A6 e-tron, η Porsche Boxter και η Cayenne. Ο γερμανικός όμιλος αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις των υπαρχόντων ηλεκτρικών μοντέλων συμπεριλαμβανομένου του VW ID.4 (με λίφτινγκ το 2024), του ID.7, του Cupra Tavascan και της Porsche Macan. Σε περίπτωση που υπάρξει ζήτηση για ορισμένα ηλεκτρικά μοντέλα, η VW έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα αυξήσει την παραγωγή σ τα εργοστάσιά της, όπως για παράδειγμα στο Emden. Υιοθετώντας νέες στρατηγικές τιμολόγησης και αυξάνοντας τις τιμές των συμβατικών μοντέλων με ταυτόχρονη μείωση των τιμών στα ηλεκτρικά, θα μπορέσει να πετύχει μερίδιο 22% το 2025.Η επίτευξη της μείωσης των εκπομπών ρύπων θα μπορούσε να επιτευχθεί και με νέες υβριδικές παραλλαγές πολλών μοντέλων μαζικής αγοράς, όπως το VW Polo, VW T-Cross, VW T-Roc, Seat Ibiza, Seat Ateca και Skoda Karoq, καθώς και την αύξηση των πωλήσεων του υβριδικού VW Tiguan που διαγράφει πολύ πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αύξηση 29% κατέγραψε η παραγωγή οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας

w12 213932chinaauto4

Η παραγωγή και οι πωλήσεις οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας (NEV) συνέχισαν να καταγράφουν ταχεία αύξηση στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, με το μερίδιο των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας στην εσωτερική αγορά ν’ αυξάνεται σταθερά, όπως δείχνουν τα επίσημα στατιστικά στοιχεία.
Στη διάρκεια της ίδιας περιόδου, η παραγωγή των οχημάτων NEV έφτασε στα 7.01 εκατομμύρια μονάδες, με ετήσια αύξηση 29%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων της Κίνας (CAAM).
Οι πωλήσεις των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας καταγράφηκαν στα 7,04 εκατομμύρια οχήματα, με ετήσια αύξηση 30,9%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Το μερίδιο αγοράς των οχημάτων NEV στην Κίνα έφτασε στο 37,5% κατά την ίδια περίοδο.
Μόνο για τον Αύγουστο, η παραγωγή και οι πωλήσεις των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας έφτασε στα 1,09 εκατομμύρια μονάδες και 1,1 εκατομμύρια μονάδες αντίστοιχα, με ετήσια αύξηση 29,6% και 30% σύμφωνα με την CAAM.
Οι πωλήσεις των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας αντιστοιχούν σε ποσοστό 44,8% επί των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων στην Κίνα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν στήριξη πριν την επιβολή των νέων περιβαλλοντικών προδιαγραφών

01909bac autokinitoviomixania

Οι περισσότεροι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζήτησαν επισήμως σήμερα, Πέμπτη 19/09 από τις Βρυξέλλες «επείγοντα μέτρα αρωγής» για να αντιμετωπίσουν την αυστηροποίηση, το 2025, των προδιαγραφών για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), στις οποίες θεωρούν πως δεν μπορούν να ανταποκριθούν, ιδιαίτερα εξαιτίας της μείωσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) «καλεί τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να προτείνουν επείγοντα μέτρα αρωγής πριν τεθούν σε ισχύ το 2025 οι νέοι στόχοι σχετικά με το CO2 για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ACEA.

Χάρη στην αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων και τη βελτίωση των θερμικών κινητήρων, οι κατασκευαστές έχουν σεβαστεί μέχρι τώρα τη λεγόμενη προδιαγραφή CAFE (Corporate Average Fuel Economy), η οποία τους επιβάλλει, υπό την απειλή μεγάλων προστίμων, να σέβονται έναν ετήσιο μέσο όρο εκπομπών ανά όχημα που πωλούν.

Όμως η συνεχής μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων από τα τέλη του 2023 (12,6% των πωλήσεων στην Ευρώπη τους 12 τελευταίους μήνες, έναντι 13,6% ένα χρόνο νωρίτερα) περιπλέκει τα δεδομένα.

«Διαδραματίζουμε το ρόλο μας στη μετάβαση» με τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων, υποστηρίζουν οι κατασκευαστές, όμως «μας λείπουν ουσιώδεις προϋποθέσεις για να τονώσουμε την παραγωγή και την υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών: υποδομές φόρτισης και διανομής υδρογόνου, καθώς και ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον παραγωγής, προσβάσιμη πράσινη ενέργεια, φορολογικά κίνητρα και αρωγές για την αγορά οχημάτων, και ασφαλής προμήθεια πρώτων υλών, υδρογόνου και μπαταριών».

«Αυτό δημιουργεί την αποθαρρυντική προοπτική να επιβληθούν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ, που θα μπορούσαν να επενδυθούν καλύτερα στη μετάβαση προς την ουδετερότητα άνθρακα, ή την προοπτική να υπάρξουν αχρείαστες μειώσεις παραγωγής, απώλειες θέσεων εργασίας και εξασθένηση της αλυσίδας εφοδιασμού και της ευρωπαϊκής αξίας», προειδοποιούν οι κατασκευαστές.

 

«Ζητούμε επιμόνως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προωθήσει το 2025 τις αναθεωρήσεις των κανονιστικών ρυθμίσεων για το CO2 για τα ελαφρά οχήματα και για τα βαρέα οχήματα, οι οποίες σήμερα προβλέπονται για το 2026 και το 2027 αντιστοίχως», ζητάει ακόμη η ACEA, της οποίας προεδρεύει ο επικεφαλής της Renault Λούκα ντε Μέο.

Κρατώντας αποστάσεις από τους ανταγωνιστές της, η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η Stelantis, υπεραμύνθηκε την Κυριακή της επιβολής της νέας προδιαγραφής με δηλώσεις στο Γαλλικό Πρακτορείο: «Όλοι γνωρίζουν από καιρό τους κανόνες, όλοι είχαν το χρόνο για να προετοιμασθούν και συνεπώς τώρα είμαστε στην κούρσα», δήλωσε ο επικεφαλής της Stelantis Κάρλος Ταβάρες.

Η ACEA, σε ανεπίσημη διακοίνωσή της την οποία επικαλούνται το Bloomberg και η Le Monde και η οποία δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά ούτε διαψευσθεί, πρότεινε στις 13 Σεπτεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ενεργοποιήσει μια σπάνια κατεπείγουσα διαδικασία και να αναβάλλει για δύο χρόνια την επιβολή των ενισχυμένων προδιαγραφών.

Σε 13 δισ. ευρώ υπολογίζεται το ύψος των προστίμων

Οι κατασκευαστές υπολογίζουν το ποσό των ενδεχόμενων προστίμων σε 13 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το έγγραφο αυτό. Ή διαφορετικά θα είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν την παραγωγή τους οχημάτων με θερμικούς κινητήρες κατά περισσότερο από δύο εκατομμύρια μονάδες, «δηλαδή το ισοδύναμο άνω των οκτώ εργοστασίων», με τις συνεπαγόμενες απώλειες θέσεων εργασίας.

Οι κατασκευαστές θα μπορούσαν επίσης να αγοράσουν πιστώσεις εκπομπών από λιγότερο ρυπογόνους κατασκευαστές, αλλά έτσι θα επιδοτούσαν ουσιαστικά τους μη ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί εξαιτίας διαφόρων παραγόντων: η Γερμανία, πρώτη ευρωπαϊκή αγορά, κατάργησε τα μπόνους για την αγορά τους, τα μικρότερα μοντέλα μόλις που αρχίζουν να βγαίνουν στην αγορά και οι αγοραστές ανησυχούν για την περιορισμένη αυτονομία τους και για τα ακόμη ανεπαρκή δίκτυα φόρτισης.

Όμως οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να αυξηθούν και πάλι το 2025 στην Ευρώπη και να φθάσουν από 20% ως 24% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, σύμφωνα με μελέτη που δόθηκε την Τρίτη στη δημοσιότητα από την ομάδα σκέψης Transport & Environment (Μεταφορά και Περιβάλλον).

Οι νέοι στόχοι για τις εκπομπές CO2 φέρνουν μεγάλα πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες από το 2025

e7737a4e AP24159607083735

Με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να έχουν μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες σε συνδυασμό με τις θέσπιση νέων, αυστηρότερων στόχων για τις εκπομπές CO2 που τίθενται σε ισχύ το 2025, προκαλούν πονοκέφαλο στις που καλούνται να δώσουν άμεσα λύση σε ένα περίπλοκο πρόβλημα.

Σύμφωνα με αυτά που ισχύουν σήμερα, μόνο η Geely και η SAIC δεν ανησυχούν για πρόστιμα που θα προέρχονται από τις εκπομπές ρύπων.

Αντίθετα, η VW και η Ford βρίσκονται μπροστά στον κίνδυνο μεγάλων προστίμων. Αν εφαρμοστούν αυτά τότε σίγουρα θα βρεθούν σε δεινή οικονομική κατάσταση.

Χρονοδιάγραμμα ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει ένα χρονοδιάγραμμα στους κατασκευαστές που έχει να κάνει με τις μέσες εκπομπές ρύπων των νέων μοντέλων της. Από το 2020, αυτός ο μέσος όρος ήταν 116 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Από το επόμενο έτος, ο μέσος όρος θα μειωθεί στα 94 γρ/χλμ, ενώ το 2030 θα πέσει στα 50 γρ/χλμ μέχρι το 2035, όπου ο μέσος όρος θα πρέπει να είναι μηδενικός.

Το σίγουρο είναι ότι όλα τα μέτρα έχουν αποδώσει καθώς κατάφεραν να μειώσουν τους ρύπους σε όλη την Ευρώπη από τα 152γρ/χλμ το 2019 σε 107 γρ/χλμ το 2023. Αυτός ο αριθμός των ρύπων αναμένεται να ανέβει μετά την μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω έλλειψης επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πολλές χώρες της Ευρώπης και ειδικότερα στην Γερμανία που θεωρείται η μεγαλύτερη αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.

Για να επιτευχθεί ο αυστηρότερος στόχος της ΕΕ για το 2025, οι πωλήσεις EV θα πρέπει να καταγράφουν αύξηση και σε καμία περίπτωση μείωση. Όπως επισημαίνει η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Dataforce, η θέση των κατασκευαστών είναι δύσκολη. Εύκολο έργο έχουν μόνο δύο εταιρείες που βρίσκονται ήδη κάτω από το όριο των 93,4 γρ/χλμ.

Είναι ο Όμιλος SAIC, ο οποίος κατέχει τη μάρκα MG και η Geely που κατέχει, μεταξύ άλλων, τις μάρκες Volvo και Polestar. Η Toyota (105 γρ/χλμ) και η BMW (106 γρ/χλμ) βρίσκονται κοντά στον στόχο τους, ενώ δύσκολο έργο έχουν η Volkswagen (123 γρ/χλμ) και Ford (125 γρ/χλμ), που σε περίπτωση προστίμων θα αναγκαστούν να δώσουν τεράστια ποσά για πρόστιμα.

Πλαφόν σε ηλεκτρικά και
plug-in υβριδικά αυτοκίνητα

Αναλύσεις των δεδομένων κάνουν λόγο ότι μια αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς υβριδικά αυτοκίνητα στο χαρτοφυλάκιό της θα χρειαστεί το 37% του συνόλου των πωλήσεων να είναι ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Μια άλλη τακτική που έχει ακολουθηθεί παλιότερα είναι η αγορά πιστοποιητικών εκπομπών από κατασκευαστές που διαθέτουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε εταιρείες με υψηλές εκπομπές ρύπων να κατεβάσουν τον μέσο όρο.

Ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας που θα δώσει λύση στο πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να υπάρχει σημαντική μείωση των τιμών.

Ήδη τους τελευταίους μήνες βλέπουμε πτώση τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ως ένα βαθμό οφείλεται και στην αντίστοιχη μείωση των τιμών των μπαταριών.

Ευκολότερη η δημόσια χρέωση στην Ευρώπη, σύμφωνα με το 80% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

w05 221429SKODAENYAQiV4

Το τελευταίο εξάμηνο, το 80% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέφεραν ότι η δημόσια χρέωση στην Ευρώπη έχει γίνει ευκολότερη. Η μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας Roland Berger, που έγινε το προηγούμενο διάστημα, δείχνει ότι το 23% των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρησιμοποίησε του δημόσιους φορτιστές για να καλύψει τις ανάγκες του. Μάλιστα η συχνότητα που τους χρησιμοποιεί, αγγίζει μέχρι το 20% των ετήσιων αναγκών του.

Επίσης, το 30% χρησιμοποιεί τους δημόσιους φορτιστές για να καλύψει το 20% έως 40% των αναγκών του και το 47% χρησιμοποιεί τη δημόσια χρέωση για πάνω από το 40% των αναγκών του.

Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ιαπωνία είναι ότι το 33% των οδηγών EV χρησιμοποιούν δημόσιους φορτιστές με συχνότητα μέχρι το 20%, το 28% το χρησιμοποιεί για να καλύψει το 20% έως 40% των ετήσιων αναγκών του, ενώ το 39% χρησιμοποιεί τη δημόσια χρέωση για περισσότερο από το 40% των αναγκών του.

Αναλύοντας τις μεγάλες διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των Ευρωπαίων και των Ιαπώνων οδηγών, είναι ότι οι Ευρωπαίοι προτιμούν τη φόρτιση στο σπίτι, ιδιαίτερα από αυτούς που μένουν σε μονοκατοικίες. Οι Ιάπωνες από την άλλη δεν έχουν μπει δυναμικά στην φιλοσοφία της ηλεκτροκίνησης, κυρίως λόγω των λίγων ηλεκτρικών μοντέλων που έχουν βγει στην παραγωγή από τους Ιάπωνες κατασκευαστές, αλλά και επειδή η Ιαπωνία δεν έχει υψηλό επίπεδο δημόσιας υποδομής για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η μελέτη επισημαίνει ότι υπάρχει επιβράδυνση της ηλεκτροκίνησης το 2023 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Κίνα αυξάνει το προβάδισμά της στην κορυφή του παγκόσμιου δείκτη χρεώσεων, ενώ οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Ολλανδία δείχνουν στασιμότητα στην ηλεκτροκίνηση.

Ποια μέτρα έχουν λάβει χώρες της ΕΕ για την προώθηση της φιλικής προς το περιβάλλον αυτοκίνησης

w06 135954car

Η Ιταλία έχει περισσότερες πόλεις με ζώνες χαμηλών εκπομπών στις οποίες μπορούν να κυκλοφορήσουν αυτοκίνητα με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές ρύπων σε σχέση με την Γερμανία, ενώ η Κοπεγχάγη και το ‘Αμστερνταμ είναι δύο πρωτεύουσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν θέσει ως στόχο τη μετατροπή όλου του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών τους από πετρελαιοκίνητα λεωφορεία σε ηλεκτρικά έως το 2025.

Αυτά είναι μόνο δύο από τα 10 σημαντικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η γερμανική εταιρεία συμβούλων M3E με έδρα το Βερολίνο, τα οποία απεικονίζουν την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ευρώπη. Στη Νορβηγία, που θεωρείται η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και μέχρι τα πρώτα 43.000 ευρώ δεν υπάρχει ΦΠΑ 25%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην τιμή λιανικής είναι ιδιαίτερα φθηνό. Η ισπανική κυβέρνηση υποχρεούται βάσει νόμου να εξοπλίσει τους δημόσιους χώρους στάθμευσης με τουλάχιστον έναν σταθμό φόρτισης για κάθε 20 θέσεις στάθμευσης.

Μέσα στα πλάνα της πολωνικής κυβέρνησης είναι η απαλλαγή των ρύπων που προέρχονται από το διοξείδιο του άνθρακα, καθώς στοχεύει στην κυκλοφορία 1,46 εκατομμύριων ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων στη χώρα μέχρι το 2030. Στη Γαλλία η ταξινόμηση ενός αυτοκινήτου με εκπομπές διοξιδίου του άνθρακα άνω των 194 γραμμαρίων/χλμ στοιχίζει επιπλέον 60.000 ευρώ.

Ο έλεγχος των εκπομπών ρύπων που ισχύει για τα αυτοκίνητα θα επεκταθεί στον τομέα των οδικών μεταφορών το 2027 για την ΕΕ. Σήμερα στην Ολλανδία υπάρχει εθνική συμφωνία η οποία προβλέπει να κατασκευαστούν 50 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου έως το 2025. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η Ολλανδία πιστεύει και φροντίζει να βρεθεί ένα βήμα μπροστά στην υδρογονοκίνηση, που, όπως όλα δείχνουν, θα λειτουργεί παράλληλα και ενισχυτικά με την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια.

Τέλος, η Κύπρος επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) όπου το όφελος μετά και από την απόσυρση του παλιού επαγγελματικού οχήματος αγγίζει τα 15.000 ευρώ ανά όχημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα η Εσθονία είναι η μόνη χώρα της ΕΕ που δεν προσφέρει φορολογικά προνόμια για ηλεκτρικά οχήματα.

Η συντριπτική πλειονότητα των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από τη διάρκεια ζωής των οχημάτων

w02 171546Powertrain

Η συντριπτική πλειονότητα των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από τη διάρκεια ζωής των οχημάτων, σύμφωνα με μια μελέτη. Το συμπέρασμα της έρευνας εξαλείφει τους φόβους ότι οι μπαταρίες χάνουν γρήγορα την χωρητικότητά τους και στέκεται εμπόδιο στην επεκτατική πολιτική της ηλεκτροκίνησης.

Αναλύοντας δεδομένα από 6.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έρευνα διαπίστωσε ότι η μπαταρία υποβαθμίζεται περίπου κατά 2,3% ετησίως. Αυτό πρακτικά σημαίνει μικρή απώλεια αυτονομίας ετησίως, αφού για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 250 χιλιόμετρα, αυτό θα σήμαινε απώλεια περίπου 6 χιλιομέτρων. Παράλληλα, μετά το πέρας της 8ετίας που ισχύουν οι περισσότερες εγγυήσεις ή των 160.000 χιλιομέτρων, οι μπαταρίες έχουν ακόμη πολύ δύναμη για να προσφέρουν ικανοποιητική αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ενώ οι μελέτες για την υποβάθμιση των μπαταριών βρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο, μια τελευταία έρευνα της Geotab δείχνει ότι η χωρητικότητά τους μειώνεται αργά και μόνο προς το τέλος της ζωής τους παρατηρείται σημαντική μείωση της απόδοσης. Παράλληλα, υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στην ανθεκτικότητα της μπαταρίας μεταξύ των κατασκευαστών. Αναλύοντας δύο από τα παλαιότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Geotab διαπίστωσε ότι το Tesla Model S έχει μέση ετήσια υποβάθμιση 2,3%, ενώ στο Nissan Leaf μειώνεται κατά 4,2% ετησίως.

Η μελέτη καταλήγει σε ένα ενθαρρυντικό συμπέρασμα ότι οι κύκλοι λειτουργίας δεν επηρεάζουν αρνητικά την υγεία της μπαταρίας, εφόσον τα EV επαναφορτίζονται αργά. Η γρήγορη φόρτιση προκαλεί υψηλές θερμοκρασίες στις μπαταρίες και μπορεί να τις καταστρέψει. Η γρήγορη φόρτιση τρεις φορές το μήνα είναι αρκετή για να έχει αξιοσημείωτο αντίκτυπο σε σύγκριση με οχήματα που φορτίζουν σε μικρούς ταχυφορτιστές. Έρευνα του Recurrent Auto βασισμένη σε ανάλυση 13.000 Tesla από το 2012 έως το 2023 δεν βρήκε στατιστικά σημαντική διαφορά στην εμβέλεια μεταξύ αυτοκινήτων που φόρτιζαν τις περισσότερες φορές με ταχυφορτιστή από αυτά που φόρτιζαν με αργή φόρτιση. Ωστόσο οι οδηγίες που δίνονται είναι ότι οι οδηγοί θα πρέπει να αποφεύγουν την ταχεία φόρτιση όταν η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι είτε πολύ ζεστή, είτε πολύ κρύα ή σε ακραίες καταστάσεις φόρτισης. Σε αυτές τις περιπτώσεις η γρήγορη φόρτιση μπορεί να ασκήσει επιπλέον πίεση τόσο στην μπαταρία όσο και στο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας.

Η Geotab διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα που οδηγούνται σε ζεστά κλίματα εμφάνισαν σημαντικά ταχύτερο ρυθμό πτώσης στις μπαταρίες τους από εκείνα που οδηγούν σε κλίματα με φυσιολογική θερμοκρασία. Όσο πιο κρύος είναι ο καιρός, τόσο μικρότερη είναι η εμβέλεια. Τέλος, η κατάσταση φόρτισης πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 20% και 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, ενώ η μπαταρία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού πρέπει να είναι πλήρως φορτισμένη.

Στροφή των Ευρωπαίων στην αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

63d0076e 453759914 815337220385339 5458672894410866873 n

Αλλάζει το σκηνικό στις πωλήσεις μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καθώς αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, πλέον διατηρεί μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%.

Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%, ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία.

Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών.
Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν μέρος της αυτονομίας τους και στις υψηλές θερμοκρασίες

w10 153052Powertrain

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χάνουν μέρος της αυτονομίας τους μόνο στις χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά και στις υψηλές. Η απώλεια της αυτονομίας είναι περίπου 5% μέχρι τους 32 ° C, ενώ όσο η θερμοκρασία ανεβαίνει τόσο μειώνεται η αυτονομία, με την απώλεια να φθάνει το 31% στους 38 ° C.

Αυτά τα στοιχεία είναι το αποτέλεσμα πραγματικών δεδομένων από 7.500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) τα οποία συγκεντρώθηκαν και αναλύθηκαν από τη εταιρεία που δραστηριοποιείται στην συντήρηση και στην αξιολόγηση των μπαταριών, Recurrent με έδρα το Σιάτλ. Τα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν συνήθως ισχυρά συστήματα διαχείρισης θερμότητας, τα οποία διατηρούν τις μπαταρίες δροσερές και ασφαλείς, ακόμη και σε ζεστό καιρό. Αλλά όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι υψηλή, τότε αρχίζουν τα προβλήματα. Όταν υπάρχει χαμηλή φόρτιση στην μπαταρία η θερμική διαχείριση είναι μεγαλύτερη και απαιτείται περισσότερη ενέργεια. Επίσης, όταν το EV είναι έξω στον καυτό ήλιο για μεγάλες περιόδους είναι επιβαρυντικό για την μπαταρία. Αυτός είναι ένας κύριος λόγος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να μένουν στην σκιά.

Γενικά, η απώλεια της αυτονομίας ενός ΕV είναι μικρότερη το καλοκαίρι από ό,τι το χειμώνα. Αυτό συμβαίνει επειδή η ενέργεια που απαιτείται για την επίτευξη της προτιμώμενης θερμοκρασίας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερη το χειμώνα, για δύο λόγους. Γιατί η διαφορά μεταξύ της εξωτερικής θερμοκρασίας και της προτιμώμενης εσωτερικής θερμοκρασίας είναι συνήθως μεγαλύτερη το χειμώνα, αλλά και γιατί η ψύξη του εσωτερικού ενός EV (μέσω κλιματισμού) απαιτεί λιγότερη ενέργεια από τη θέρμανση του (μέσω ενός θερμαντήρα αντίστασης).

Ο κλιματισμός απαιτεί λιγότερη ενέργεια από τον κλιματισμό ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος σε αντίθεση με μια μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παρήγαγε τεράστιες ποσότητες θερμότητας. Αυτό εξηγεί γιατί η πτώση της αυτονομίας παραμένει σχετικά μικρή όταν οι θερμοκρασίες αυξάνονται.

Ωστόσο, μερικές πρακτικές θα βοηθήσουν να ελαχιστοποιηθεί περαιτέρω η ενεργειακή δαπάνη και η απώλεια της αυτονομίας όταν ο καιρός είναι πολύ ζεστός. Έτσι καλό είναι να ξεκινήσει ο κλιματισμός του αυτοκινήτου όταν είναι ακόμη συνδεδεμένο με την πρίζα, ενώ καλό είναι να βρίσκεται το όχημα στην σκιά για να ελαχιστοποιηθεί η ανάγκη για ψύξη.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα της μελέτης της Recurrent είναι μέσες τιμές. Υπήρχαν αυτοκίνητα που τα πήγαν πολύ καλύτερα, αλλά και αυτοκίνητα που τα πήγαν πολύ χειρότερα. Η έρευνα διαπίστωσε, για παράδειγμα, ότι το Nissan LEAF έχασε το 22% της μέγιστης εμβέλειάς του στους 32 ° C, ενώ το Ford F-150 Lightning έχασε μόνο 1% στην ίδια θερμοκρασία.

Τα φθηνά ελαστικά μπορεί να αποτελέσουν λανθασμένη επιλογή τόσο για την οικονομία καυσίμου, όσο και για την ασφάλεια

w26 192153elastika

Η συνεχόμενη αύξηση του κόστους των ελαστικών μπορεί να στρέψει μεγάλη μερίδα καταναλωτών στα φθηνότερα ελαστικά, τα οποία όμως μπορεί να αποτελέσουν μια λανθασμένη επιλογή, τόσο για την οικονομία καυσίμου, όσο και για την ασφάλεια.

Η εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης σε όλη την Ευρώπη, Epyx, αναλύοντας μια σειρά από δεδομένα από τα αυτοκίνητα που διαχειρίζεται διαπίστωσε ότι το ποσοστό των εταιρικών αυτοκινήτων με ελαστικά 18 ιντσών και πάνω αυξήθηκε κατά 33% σε μόλις τρία χρόνια. Έτσι από το 42% το 2021 πήγε στο 56% το 2023. Αυτό γίνεται κυρίως γιατί στους στόλους έχουν μπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατά βάση έχουν ελαστικά μεγάλων διαστάσεων. Την ίδια φιλοσοφία έχουν και τα υβριδικά αυτοκίνητα τα οποία σημειώσουν κάθε μήνα μεγάλη αύξηση.

Η TUV SUD Product Service πραγματοποίησε ανεξάρτητες τεχνικές δοκιμές σε πέντε premium ελαστικά, σε τρία μεσαίας κατηγορίας και σε τρία οικονομικά ελαστικά διάστασης 18 ιντσών. Στο φρενάρισμα και στο βρεγμένο οδόστρωμα από τα 80 χλμ/ώρα μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση τα ελαστικά μεσαίας εμβέλειας χρειάστηκαν 2,33 μέτρα περισσότερα για να σταματήσουν από τα premium ελαστικά, ενώ τα οικονομικά ελαστικά χρειάστηκαν 4,47 μέτρα περισσότερο για την πλήρη ακινητοποίηση. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα οικονομικά ελαστικά μπορεί να είναι φθηνότερα, αλλά δεν παρέχουν υψηλά επίπεδα ασφαλείας σε σχέση με τα premium.

Επιπλέον, έρευνα της Michelin διαπίστωσε ότι η τοποθέτηση ακριβών ελαστικών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να μεγαλώσει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατά 29 χιλιόμετρα για τα οχήματα που έχουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων.

Τα ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά, καθώς πρέπει να συνδυάζουν χαμηλή αντίσταση κύλισης για να παρέχουν υψηλότερη αυτονομία με ισχυρά πλευρικά τοιχώματα για το επιπλέον βάρος των συστοιχιών μπαταριών. Επιπλέον, η υψηλότερη ροπή και ο τρόπος χρήσης φθείρουν περισσότερο τα ελαστικά σε σχέση με τα αντίστοιχα ελαστικά των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν βενζίνη ή ντίζελ.

Copyright © Ψυγείο και Κλιματιστικό          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση