Η ανακύκλωση πλαστικών στις στρατηγικές γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών

w08 184234FordElectricExplorerProductionStart

Τον Ιούνιο του 2018 η Ford είχε τραβήξει πάνω της όλα τα βλέμματα των φίλων της αυτοκίνησης, όταν ανακοίνωσε ότι κάθε όχημά της περιέχει 250 μπουκάλια ανακυκλωμένου πλαστικού. Αυτό αντιπροσώπευε στην επαναχρησιμοποίηση 1,2 δισεκατομμυρίων φιαλών ετησίως. Το 2023 η εταιρεία δήλωσε ότι περισσότερο από το 85% των ανταλλακτικών και υλικών των οχημάτων ανακυκλώνονται.

Η Volvo είχε διασφαλίσει ότι τουλάχιστον το 25% των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή αυτοκινήτων θα είναι ανακυκλώσιμο το 2025 στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού σχεδίου. Έχει επισημάνει, μάλιστα, στους προμηθευτές της να κάνουν και αυτοί το ίδιο ώστε να αναπτύξουν την επόμενη γενιά εξαρτημάτων, δίνοντας βαρύτητα στη χρήση των ανακυκλωμένων πλαστικών.

Τα ανακυκλωμένα πλαστικά εξαρτήματα χρησιμοποιούνται σε πολλά σημεία του αυτοκινήτου, όπως στο σασί, στην κάλυψη του μπροστινού και του πίσω τόξου των τροχών και στην καμπίνα. Βελτιώνουν την αεροδυναμική και μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη ηχομόνωση.

Η χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού στα αυτοκίνητα δεν είναι κάτι καινούργιο. Η Opel το εφαρμόζει από το 1990. Ήδη το μοντέλο Calibra περιείχε τέσσερις τύπους ανακυκλωμένων υλικών που είχαν ενσωματωθεί στους προβολείς, στα εξαρτήματα του προφυλακτήρα και στην πολλαπλή εισαγωγής.

Η Skoda χρησιμοποιεί, επίσης, ανακυκλωμένα πλαστικά εξαρτήματα χρησιμοποιώντας, μεταξύ άλλων, την τεχνολογία χύτευσης με έγχυση. Το πλαστικό, σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, είναι μακράν το καλύτερο υλικό που χρησιμοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αντικαθιστά το μέταλλο, συμβάλλοντας στο χαμηλότερο βάρος του αυτοκινήτου, σε χαμηλότερες εκπομπές CO2 και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Ο όμιλος Renault ασχολείται, επίσης, με τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Από την κυκλοφορία του μοντέλου Megane II στα τέλη του 2014, το 30% των εξαρτημάτων που κατασκευάζονται είναι από ανακυκλωμένα υλικά. Εν τω μεταξύ, το μοντέλο Renault Scenic E-tech διαθέτει 90% ανακυκλώσιμα υλικά. Μάλιστα, χρησιμοποιεί πλαστικό αντί για δέρμα για την επένδυση των καθισμάτων, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας.

Τον Μάρτιο του 2019 η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δημοσίευσε τη μελέτη «Πολυπροπυλένιο κλειστού βρόχου, μία ευκαιρία για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας», που υπογράμμιζε τις τεράστιες δυνατότητες του πολυμερούς πλαστικού, λαμβάνοντας, επίσης, υπόψη τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κανονισμού για την ανάκτηση υλικών από οχήματα που έχουν φτάσει στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους.

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε από το Field Action Science Reports, δείχνει ότι το 2015 τα πλαστικά παράγωγα αντιπροσώπευαν το 17% του συνολικού βάρους των αυτοκινήτων (12% για τα πολυμερή και 5% για τα ελαστομερή) και ότι η πρόβλεψη για το 2030 δείχνει ότι αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί σε σχεδόν 20% (15,6%, πολυμερή). Ο μέσος όρος του βάρους ενός αυτοκινήτου από 1.250 κιλά έχει φθάσει στα 1.123 κιλά, καθώς υπάρχουν περισσότερα πλαστικά, γεγονός που μειώνει το συνολικό βάρος.

Πλαστικό χρησιμοποιεί και η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με την Ισπανική Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινήτων (SERNAUTO), αυτός ο κλάδος επένδυσε το 2018 περίπου 1,5 δισ. ευρώ στην έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων που επιτρέπουν τον σχεδιασμό εξαρτημάτων στον δρόμο για μία πιο βιώσιμη πορεία.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η δυσκολία στον διαχωρισμό των διαφόρων συστατικών των πλαστικών, καθώς και η εξάλειψη οσμών και ακαθαρσιών προκειμένου να παραχθούν υψηλής ποιότητας επαναχρησιμοποιήσιμα πλαστικά. Το σίγουρο είναι ότι η δυνατότητα ανακύκλωσης πλαστικών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τεράστια, αλλά θα πρέπει να ξεπεραστεί η απροθυμία κάποιων κατασκευαστών να τα χρησιμοποιήσουν. Για παράδειγμα, στη Συνέλευση του Αμερικανικού Ινστιτούτου Βιομηχανιών Ανακύκλωσης Σκραπ (ISRI) το 2017, η Toyota επεσήμανε ως ένα από τα προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν ότι το ανακυκλωμένο υλικό είναι χαμηλότερης ποιότητας. Για να είναι σε θέση να προσφέρουν καλής ποιότητας ανακυκλωμένα πλαστικά, οι εταιρείες πρέπει να πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές και τις απαιτήσεις ποιότητας και να προσφέρουν σταθερή απόδοση σε όλα τα αξεσουάρ.

Οι μεταφορές παραμένουν σημαντική πηγή των εκπομπών ρύπων, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του θορύβου

w07 121711mpotiliarisma1xalkid

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σημειώνει πρόοδο ως προς την κλιματική ουδετερότητα, αλλά οι μειώσεις των εκπομπών ρύπων από τις μεταφορές έχουν παραμείνει στάσιμες. Σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΕΟΠ), η μετάβαση του τομέα των μεταφορών προς τη βιωσιμότητα γίνεται δυσκολότερη λόγω της αυξανόμενης δραστηριότητας των μεταφορών, αλλά και της αργής ανάπτυξης των βιώσιμων τρόπων μετακινήσεων.

Οι μεταφορές παραμένουν σημαντική πηγή των εκπομπών ρύπων και του φαινομένου του θερμοκηπίου, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του θορύβου, ενώ οι προβλέψεις για το 2030 και μετά, δείχνουν κάποια μικρή βελτίωση. Όμως απαιτούνται ακόμη σημαντικές επενδύσεις για την εφαρμογή καινοτόμων λύσεων και τη στροφή σε πιο βιώσιμους τρόπους μεταφοράς.

Τα αυτοκίνητα αποτελούν τον σημαντικότερο τρόπος μεταφοράς στην Ευρώπη. Το 2022 αντιπροσώπευαν το 73% των συνολικών χιλιομέτρων που διανύθηκαν στην ΕΕ. Τα διανυόμενα χιλιόμετρα με αυτοκίνητο αυξήθηκαν κατά 25% από το 1995 έως το 2022, ενώ σε αυτό το διάστημα η χρήση πιο βιώσιμων μέσων παρέμεινε σταθερή.

Οι οδικές μεταφορές είναι επίσης ο κύριος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων, αντιπροσωπεύοντας λίγο περισσότερο από το ήμισυ των συνολικών εμπορευματικών μεταφορών στην ΕΕ το 2022. Επιπλέον, ο απόλυτος όγκος εμπορευματικών μεταφορών στους δρόμους της Ευρώπης έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 65% από το 1995. Τόσο οι επιβατικές όσο και οι εμπορευματικές μεταφορές αναμένεται να αυξηθούν στην ΕΕ τα επόμενα χρόνια, με τις οδικές μεταφορές να διατηρούν τη δεσπόζουσα θέση τους για το άμεσο μέλλον.

Το 2022, οι εκπομπές αερίων του φαινομένου του θερμοκηπίου από τις μεταφορές στην ΕΕ ήταν περίπου 26% υψηλότερες σε σχέση με το 1990. Ένας από τους κύριους λόγους αυτής της αύξησης είναι η μεγάλη ζήτηση για μεταφορές. Η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων έχει δείξει πολλά καλά σημάδια τα τελευταία χρόνια και η χρήση καθαρότερων καυσίμων μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2, τουλάχιστον εκεί που δεν μπορεί να αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση. Η ηλεκτροκίνηση μέχρι τώρα ήταν αργή, αλλά σταδιακά ανεβαίνει και τείνει να βρει τη θέση της.

Με τα ισχύοντα μέτρα πολιτικής στα κράτη μέλη της ΕΕ, οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τις μεταφορές προβλέπεται να μειωθούν κατά περίπου 14% το 2030 και κατά 37% το 2050, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2022. Για να γίνει αυτό απαιτούνται ισχυρότερες προσπάθειες για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μείωση των εκπομπών ρύπων από τον τομέα των μεταφορών κατά 90% έως το 2050.

Έρευνα της ΕΕ: Η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου το σημαντικότερο κριτήριο για την αγορά του

d5e555d4 close up electric car charging 2

Το 2020 η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη ήταν περίπου 40.000 ευρώ χωρίς τους φόρους. Σήμερα είναι περίπου 45.000 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κοντά στο 11%. Αυτό είναι το πιο πρόσφατο εύρημα από την ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος σχετικά με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι συγκρίσεις των τιμών αφορούσαν αποκλειστικά γερμανικές μάρκες.

Οι πωλήσεις των πιο ακριβών μοντέλων, που συνήθως είναι SUV και ανήκουν στις κατηγορίες C και D έχουν υπερδιπλασιαστεί, κατακτώντας μερίδιο αγοράς από το 28% το 2020 στο 64% το 2024. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αυξήσει τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πιο επιθετικά από άλλες. Οι όμιλοι όπως η Mercedes και η BMW έχουν σημειώσει τις μεγαλύτερες αυξήσεις (+55% και +50% αντίστοιχα), ενώ η Volvo και η Stellantis έχουν αντισταθμίσει την τάση με μια σειρά που περιλαμβάνει πιο προσιτές επιλογές (-31% και -4% αντίστοιχα).

Μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρει ότι το 57% των Ευρωπαίων καταναλωτών είναι ανοιχτό στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά η τιμή παραμένει το βασικό εμπόδιο για την απόκτησή του. Έρευνα της YouGov διαπίστωσε ότι το 35% των καταναλωτών σκοπεύουν ήδη να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα στο επόμενο έτος, αν τους παρουσιαστεί η επιλογή ενός EV αξίας περίπου 25.000 ευρώ.

Αναλύοντας τα δεδομένα, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο απλή. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όλο το προηγούμενο διάστημα έδιναν προτεραιότητα σε μεγαλύτερα, πιο κερδοφόρα EV ως μέρος της στρατηγικής μεγιστοποίησης των κερδών τους, αντί να εστιάζουν σε προσιτά μοντέλα μαζικής αγοράς. Αυτό το έχουν καταλάβει οι κινέζοι που αντιλήφθηκαν το κενό και τις προθέσεις των Ευρωπαίων κατασκευαστών διεισδύοντας στις μικρότερες κατηγορίες.

Παρά το μειωμένο κόστος των μπαταριών και τον αυξημένο όγκο παραγωγής, οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν υψηλές, υπογραμμίζοντας την άνοδο των κερδών των αυτοκινητοβιομηχανιών από τα EV τα τελευταία χρόνια. Έτσι πολλές από αυτές τις εταιρείες που κατηγορούν για την μείωση των πωλήσεων τη χαμηλή ζήτηση των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στην πραγματικότητα είναι οι υψηλές τιμές των EV.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα δώσουν προτεραιότητα στις πωλήσεις EV, καθώς αντιμετωπίζουν τους νέους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων το 2025. Αυτή η δέσμευση των αυτοκινητοβιομηχανιών θα τις αναγκάσει να βγάλουν στην παραγωγή προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα με τιμές που θα είναι κάτω των 25.000 ευρώ, προκειμένου να αυξήσουν τα ποσοστά των πωλήσεων και να τα κάνουν πιο προσιτά στα χαμηλά οικονομικά στρώματα.

 

Τα πλάνα των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών για την ηλεκτροκίνηση

w22 190109nissan

Μπορεί τους τελευταίους μήνες η ηλεκτροκίνηση να γνωρίζει μια στασιμότητα ως προς τις πωλήσεις, όμως αυτή δεν αναιρεί τους στόχους που έχουν βάλει οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα νέα όρια για τους ρύπους που θα ισχύσουν από το 2025 δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στις κατασκευάστριες εταιρείες της Ευρώπης για την παραγωγή μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα πρόστιμα είναι βαριά και μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα βιωσιμότητας.

‘Αλλωστε έχουν καταλάβει ότι το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση. Μετά το 2035 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι τέτοιες που δεν θα αφήνει περιθώρια για δεύτερες σκέψεις. Το γκρουπ της BMW, μέχρι το τέλος του έτους, αλλά και τους πρώτους μήνες του 2025 θα βγάλει στην παραγωγή περισσότερα από 15 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα (i5, Ix2, I4 και τα νέα Mini συμπεριλαμβανομένου του Mini E Cabrio). Οι επικεφαλής της εταιρείας πιστεύουν ότι τα μισά από τα αυτοκίνητα που θα πουλάει ο όμιλος μέχρι το 2030 θα είναι ηλεκτρικά.

Η Ford θα παρουσιάσει μια σειρά από νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει επενδύσει περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε εγκαταστάσεις παραγωγής για να μετατρέψει ολόκληρη τη γκάμα των επιβατικών και των επαγγελματικών οχημάτων της σε ηλεκτροκίνητα έως το 2035.

Η Mercedes θέλει να δημιουργήσει έναν στόλο νέων αυτοκινήτων με ουδέτερο CO2 έως το 2039. Αναμένει ότι το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των plug-in υβριδικών στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα φτάσει έως και το 50% στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Σήμερα η γερμανική εταιρεία διαθέτει ήδη ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Renault επενδύει στην ηλεκτροκίνηση. Όμως επενδύει και σε υβριδικά οχήματα που προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και λειτουργούν έως και 80% ηλεκτρικά στην κίνηση της πόλης. Σύμφωνα με τη Renault, η συγκεκριμένη στρατηγική (ηλεκτρική και υβριδική τεχνολογία) είναι η καλύτερη απάντηση για την συγκεκριμένη μεταβατική περίοδο. Σύμφωνα με το πλάνο της θα παραμείνει αμετάβλητη τα επόμενα χρόνια. Στα τέλη Μαΐου 2024, η Renault ίδρυσε την εταιρεία «Horse Powertrain Limited» με την Geely. Αυτή η κοινοπραξία θα αναπτύξει κινητήρες καύσης χαμηλών εκπομπών και υβριδικές τεχνολογίες υψηλής απόδοσης για την παγκόσμια αγορά.

Ο όμιλος Stellantis είναι πεπεισμένος ότι η ηλεκτροκίνηση θα επικρατήσει και εμμένει στη στρατηγική του να πωλεί μόνο νέα επιβατικά οχήματα μηδενικών εκπομπών (BEV) στην Ευρώπη από το 2030. Στοχεύει να έχει στη γκάμα του περισσότερα από 75 BEV μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Μάλιστα θα βγάλει στην παραγωγή οικονομικά μοντέλα για να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή.

Η Toyota θέλει να απαλλαγεί τα επόμενα χρόνια από τις εκπομπές ρύπων. Αυτό την οδηγεί στο να προσφέρει αποκλειστικά οχήματα μηδενικών εκπομπών νωρίτερα από το 2035. Η Toyota έχει συμφωνήσει με τη Mazda και τη Subaru να αναπτύξουν από κοινού μια νέα γενιά κινητήρων. Αυτοί θα συμβάλουν σε χαμηλότερες εκπομπές CO₂, επειδή οι νέοι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα σε CO₂.

Η Volkswagen εμμένει στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο θα κρατήσει στην γκάμα της τους οικονομικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα plug-in υβριδικά μοντέλα και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η Volkswagen αποκαλεί την απαλλαγή από τον άνθρακα μία από τις σημαντικότερες ευθύνες των σημερινών γενεών. Σύμφωνα με τους επικεφαλής, η ο γερμανικός όμιλος είναι ακράδαντα πεπεισμένος ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον. Οι επενδύσεις που έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει στην τεχνολογία των μπαταριών είναι μεγάλες.

Τέλος, η Volvoθεωρεί ότι το 2030 το 90%-100% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται παγκοσμίως θα είναι BEV και plug-in υβριδικά. Μέχρι το 2025, το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην γκάμα της αναμένεται να είναι μεταξύ 50-60%.

Βελτιστοποιείται η παραγωγή των μπαταριών με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης

w27 205303battery1

Σε μια ερευνητική συνεργασία μεταξύ του BMW Group και του Πανεπιστημίου του Ζάγκρεμπ, αναπτύχθηκαν από κοινού λύσεις για τη βελτίωση της παραγωγής των μπαταριών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI).

Υποψήφιοι διδάκτορες και φοιτητές του Πανεπιστημίου του Ζάγκρεμπ συλλέγουν και δομούν υπάρχοντα δεδομένα παραγωγής, από τα οποία δημιουργούνται μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να εντοπίσουν ορισμένα μοτίβα στα δεδομένα. Αυτό τους επιτρέπει να κάνουν προβλέψεις σχετικά με το πώς μπορεί να βελτιστοποιηθεί περαιτέρω η παραγωγή όσον αφορά την απόδοση, την ποιότητα και το κόστος.

Το γερμανικό γκρουπ συγκεντρώνει την τεχνογνωσία του για τις κυψέλες μπαταριών στα κέντρα εξειδίκευσης του που βρίσκονται στο Μόναχο και το Parsdorf.

Στο Κέντρο Αριστείας Κυψελών Μπαταριών στα βόρεια του Μονάχου, αναπτύσσονται και κατασκευάζονται σε μικρές ποσότητες κυψέλες για τις μελλοντικές γενιές μπαταριών υψηλής τάσης.

Σε αυτό το project το Πανεπιστήμιο του Ζάγκρεμπ συνεισφέρει την τεχνογνωσία του στους τομείς της μηχανολογίας, της ηλεκτρικής μηχανικής και της επιστήμης των υπολογιστών.

Μια άλλη πτυχή της εν λόγω συνεργασίας είναι η προώθηση νέων ταλέντων. Οι φοιτητές επωφελούνται από τη συνεργασία μέσω της εντατικής καθοδήγησης και της δυνατότητας να διευρύνουν το επαγγελματικό τους δίκτυο στον κλάδο. Αυτό τους καθιστά πιο περιζήτητους στην αγορά εργασίας και τους προσφέρει ευκαιρίες καριέρας.

Πέντε νέες εγκαταστάσεις συναρμολόγησης σε όλο τον κόσμο για μπαταρίες υψηλής τάσης 6ης γενιάς. Μονάδες υπό κατασκευή σε Irlbach-Straßkirchen (Γερμανία), Debrecen (Ουγγαρία), Shenyang (Κίνα), San Luis Potosí (Μεξικό) και Woodruff (ΗΠΑ).

Το εργοστάσιο του γερμανικού γκρουπ στο Woodruff, μπαταρίες υψηλής τάσης για το Spartanburg.

Η ηλεκτρική κινητικότητα πραγματοποιεί σημαντικά βήματα και στη Νότια Καρολίνα. Το εργοστάσιο στο Woodruff θα καλύπτει έκταση περίπου 93 εκταρίων και θα αποτελείται από ένα κτίριο τεχνολογίας, βοηθητικές εγκαταστάσεις, ένα ενεργειακό κέντρο, εστιατόριο για το προσωπικό και πυροσβεστικό τμήμα. Θα δημιουργήσει περισσότερες από 300 νέες θέσεις εργασίας. Όταν η κατασκευή ολοκληρωθεί το 2026, το Woodruff θα συναρμολογεί μπαταρίες υψηλής τάσης για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο κοντινό εργοστάσιο του Spartanburg. Η τελετή θεμελίωσης του πρώτου κτιρίου στο Woodruff, και συγκεκριμένα του εκπαιδευτικού κέντρου, πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2023.

Μπαταρίες υψηλής τάσης από την Κάτω Βαυαρία. Το γκρουπ πρόκειται επίσης να κατασκευάζει μπαταρίες υψηλής τάσης για τα μοντέλα της Neue Klasse στη Γερμανία – συγκεκριμένα στο Irlbach-Straßkirchen, στην Κάτω Βαυαρία. Η νέα μονάδα θα προμηθεύει γερμανικά εργοστάσια αυτοκινήτων με μπαταρίες υψηλής τάσης έκτης γενιάς. Το γκρουπ έλαβε άδεια για την κατασκευή του νέου εργοστασίου συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης τον Απρίλιο του 2024 και έστησε τον πρώτο από τους περισσότερους από 1.000 τσιμεντένιους πυλώνες για την αίθουσα παραγωγής στα τέλη Ιουνίου 2024. Πριν το ξεκίνημα της κατασκευής της μονάδας οι πολίτες του Straßkirchen είχαν ψηφίσει υπέρ της έλευσης του γερμανικού γκρουπ στην περιοχή τους, με σαφή πλειοψηφία άνω του 75% στο δημοψήφισμα του Σεπτεμβρίου 2023.

Τεχνογνωσία μπαταριών σε Parsdorf και Μόναχο. Πρωτότυπες κυψέλες μπαταριών, όπως αυτές της Neue Klasse που θα κυκλοφορήσει το 2025, κατασκευάζονται ήδη στο Cell Manufacturing Competence Centre στο Parsdorf, ανατολικά του Μονάχου. Το BMW Group έχει θέσει σε λειτουργία επιπλέον εργοστάσια προ-παραγωγής και πιλοτικές γραμμές για μελλοντικές μπαταρίες υψηλής τάσης στο Μόναχο και στις κοντινές πόλεις Parsdorf και Hallbergmoos.

Η μείωση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προβληματίζει πολλαπλώς

85cd0c3c Nuova C3

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV- Battery Electric Vehicle) στην Ευρώπη σημείωσαν πτώση το πρώτο εξάμηνο του 2024, μιας και το μερίδιο τους φτάνει μόλις το 12,5% του συνόλου.

Η μείωση αυτή οφείλεται αποδίδεται αφενός στο κόστος αγοράς τους που παραμένει υψηλό και αφετέρου στην κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων στις πιο πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ταυτόχρονα αυξάνεται η πίεση από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που δείχνουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές.

Η μείωση των ταξινομήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δυσκολεύει και την επίτευξη του στόχου των εκπομπών CO2 για το 2025.

Έτσι η ACEA, ο Σύνδεσμος των Ευρωπαίων Κατασκευαστών, ζητά από την Ευρωπαϊκή Ένωση να αναθεωρήσει τα όρια για τις εκπομπές CO2, προτείνοντας να μετατεθούν οι στόχοι από το 2026 στο 2025. Αν δεν γίνει αυτό αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως π.χ. η Volkswagen και η Renault, δεν επιτύχουν τους στόχους, κινδυνεύουν με πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν τα δισεκατομμύρια ευρώ.

Ο Luca de Meo, διευθύνων σύμβουλος της Renault, τάσσεται υπέρ της ευελιξίας στους κανονισμούς, ενώ ο Oliver Blume της VW προτείνει την προσαρμογή των στόχων για την αποφυγή των προστίμων. Από την άλλη πλευρά, ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis, υποστηρίζει ότι οι στόχοι πρέπει να παραμείνουν αμετάβλητοι για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.

Ανεξάρτητα από τις μεμονωμένες απόψεις η μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα αποτελεί μια επιπλέον πίεση για τους κατασκευαστές αναφορικά με τη συμμόρφωσή τους με τους αυστηρούς κανονισμούς. Και αυτό γιατί η απαγόρευση πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 παραμένει σημαντική για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα επόμενα βήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών για την επίτευξη των στόχων για χαμηλές εκπομπές ρύπων το 2025

w18 125316bmw5ser

Tο 25% των Ευρωπαίων καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, προσανατολίζεται στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όταν δίνεται η επιλογή για αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κάτω των 25.000 ευρώ, τότε το συγκεκριμένο ποσοστό αυξάνεται στο 35%. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της έρευνας που διεξήγαγε η Yougov για την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Στο ίδιο πλαίσιο κυμαίνεται μια ακόμη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Εναλλακτικών Καυσίμων και η οποία έδειξε ότι το 57% που έλαβαν μέρος στην έρευνα θα ήθελαν να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά το υψηλό κόστος για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θεωρείται το κύριο εμπόδιο στην τελική επιλογή τους.

Το σίγουρο είναι ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να λανσάρουν νέα μοντέλα στο άμεσο μέλλον θέλοντας να πιάσουν τους νέους στόχους του 2025. Δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην ηλεκτροκίνηση με είτε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, είτε plug in υβριδικά. Τα περισσότερα νέα μοντέλα μαζικής αγοράς βρίσκονται μεταξύ των κατηγοριών A – C. Μεταξύ αυτών, επτά προσιτά μοντέλα με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ και αναμένεται να είναι διαθέσιμα το 2025, πρόκειται να αποτελέσουν τα βαριά χαρτιά των αυτοκινητοβιομηχανιών για να πετύχουν τους στόχους τους στην γενναία μείωση των εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με υπολογισμούς της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος αυτά τα μοντέλα τον επόμενο χρόνο θα μπορούσαν να αγγίξουν τις 300.000 έως 400.000 μονάδες, γεγονός που θα αντιστοιχούν στο 10%-15% της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV).

Οι στόχοι που έχουν θέσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι υψηλοί, καθώς θέλουν να αποφύγουν τα υψηλά πρόστιμα λόγω των αυξημένων ρύπων. Ο όμιλος BMW για παράδειγμα αναμένεται να επιτύχει το 48% των βελτιώσεων του για τους ρύπους (CO₂) με ανάπτυξη των μοντέλων iX1, iX3 και i5, καθώς και με την κυκλοφορία του ηλεκτρικού Mini Aceman προκειμένου να φτάσει στο 25% BEV το 2025 σύμφωνα με την πρόβλεψη της GlobalData.

Η Ford αναμένεται να πετύχει σημαντική αύξηση στο μερίδιό της στα BEV, το οποίο θα μπορούσε να φτάσει έως και το 21%. Αυτή η αύξηση αναμένεται να προέλθει κυρίως από την κυκλοφορία των Ford Puma Gen-E και Ford Capri, τα οποία θα μπορούσαν να φτάσουν σε ένα σημαντικό μερίδιο μαζικών πωλήσεων στην αγορά, καθώς και των αυξημένων πωλήσεων του Ford Explorer.

Η Hyundai λανσάρει το προσιτό μοντέλο Inster της κατηγορίας Α με αρχική τιμή περίπου 20.000 ευρώ, καθώς και ένα νέο μοντέλο IONIQ EV που θα παρουσιαστεί μέχρι το τέλος του έτους. Η ανάπτυξη των EV θα υποστηριχθεί στις ανανεωμένες προτάσεις του IONIQ 5. Αυτά τα μοντέλα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 22% των πωλήσεων της εταιρείας.

Η Kia λανσάρει τρία νέα μοντέλα. Πρόκειται για το Kia EV3 της κατηγορίας Β και το EV4 και EV5 της κατηγορίας C. Το μερίδιο BEV της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να φτάσει το 26%, ενώ θα υπάρξει και περεταίρω βελτίωση του μοντέλου EV7.

Το μερίδιο BEV της Mercedes αναμένεται να φτάσει το 25% και θα υποστηριχθεί από την κυκλοφορία των μοντέλων CLA και Smart #5 της κατηγορίας C, των GLC και της ανάπτυξης του Smart #3. Φυσικά θα υπάρξει ανανέωση και στο Mercedes G-Class.

Η Renault λανσάρει δύο προσιτά μοντέλα στην κατηγορία Β. Το Renault R5 με βασική τιμή κάτω από τα 25.000 ευρώ και το οποίο θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2025 και το Renault R4. Η Κίνα κατασκεύασε το Dacia Spring, το οποίο θα ανανεωθεί εντός του έτους, καθώς και το Renault Megane και το Scenic που θα μπορούσαν επίσης να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των EV.

Η Nissan αναμένεται να λανσάρει τη νέα έκδοση του Nissan Leaf. Η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi θα μπορούσε να φτάσει σε μερίδιο BEV 17% το 2025. Σε περίπτωση που θα θελήσει να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τα αποτελέσματα των εκπομπών ρύπων, τότε θα πρέπει να αυξήσει τις πωλήσεις των δημοφιλών υβριδικών μοντέλων όπως το Renault Clio και το Dacia Duster.

Ο όμιλος Stellantis αναμένεται να πετύχει το 54% με βάση τις βελτιώσεις που θα κάνει. Βασίζεται περισσότερο στις βελτιώσεις των συμβατικών μοντέλων όπου θα υπάρχουν ήπιες υβριδικές τεχνολογίες, όπως στο Opel Frontera, στην Alfa Romeo Junior, στο Citroen C3 Aircross και στο Jeep Recon. Εκτός από τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, θα βγάλει στην κυκλοφορία το προσιτό Fiat Grande Panda που αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια το βαρύ χαρτί του ομίλου με πολύ μεγάλες πωλήσεις. Από την άλλη η ηλεκτρική Alfa Romeo Junior, το Fiat e-600 και το Peugeot e-3008 θα βοηθήσουν την κατάσταση. Επιπλέον, η Stellantis αναμένεται να επωφεληθεί από την παραγωγή Leapmotor T03 μικρό μοντέλο BEV (τιμή εκκίνησης 20.000 ευρώ) στο πολωνικό εργοστάσιο της Stellantis ως μέρος μιας νέας κοινοπραξίας.

Η Toyota λανσάρει δύο μοντέλα μαζικής αγοράς. Στην κατηγορία B το bZ2X και στην κατηγορία C το bZ3X, ενώ η Suzuki λανσάρει στην κατηγορία C το eVX. Υποστηριζόμενο επίσης από την αύξηση των πωλήσεων του μοντέλου bZ4X, το μερίδιο BEV της Toyota αναμένεται να φθάσει στο 10%. Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι στην γκάμα της εταιρείας υπάρχει πληθώρα μοντέλων με υβριδική τεχνολογία που εξασφαλίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Η Volkswagen έχει δύσκολο δρόμο. Οι χαμηλές πωλήσεις EV που παρατηρήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 δημιουργούν τριγμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία που προσπαθεί να βγει αλώβητη. Όμως πρόκειται να προσαρμόσει τη στρατηγική τιμολόγησης στην απόσυρση των γερμανικών επιδοτήσεων. Όλα αυτά καθώς υπάρχει στόχος για αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών μοντέλων. Το 2025, ο όμιλος Volkswagen θα βγάλει στους δρόμους ένα νέο προσιτό μοντέλο που ανήκει στην Β κατηγορία με τιμή εκκίνησης περίπου τα 25.000 ευρώ (το Cupra Raval). Τα νέα μοντέλα θα περιλαμβάνουν επίσης το Skoda Elroq της κατηγορίας C καθώς και περισσότερα premium μοντέλα όπως το Audi A6 e-tron, η Porsche Boxter και η Cayenne. Ο γερμανικός όμιλος αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις των υπαρχόντων ηλεκτρικών μοντέλων συμπεριλαμβανομένου του VW ID.4 (με λίφτινγκ το 2024), του ID.7, του Cupra Tavascan και της Porsche Macan. Σε περίπτωση που υπάρξει ζήτηση για ορισμένα ηλεκτρικά μοντέλα, η VW έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα αυξήσει την παραγωγή σ τα εργοστάσιά της, όπως για παράδειγμα στο Emden. Υιοθετώντας νέες στρατηγικές τιμολόγησης και αυξάνοντας τις τιμές των συμβατικών μοντέλων με ταυτόχρονη μείωση των τιμών στα ηλεκτρικά, θα μπορέσει να πετύχει μερίδιο 22% το 2025.Η επίτευξη της μείωσης των εκπομπών ρύπων θα μπορούσε να επιτευχθεί και με νέες υβριδικές παραλλαγές πολλών μοντέλων μαζικής αγοράς, όπως το VW Polo, VW T-Cross, VW T-Roc, Seat Ibiza, Seat Ateca και Skoda Karoq, καθώς και την αύξηση των πωλήσεων του υβριδικού VW Tiguan που διαγράφει πολύ πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αύξηση 29% κατέγραψε η παραγωγή οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας

w12 213932chinaauto4

Η παραγωγή και οι πωλήσεις οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας (NEV) συνέχισαν να καταγράφουν ταχεία αύξηση στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, με το μερίδιο των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας στην εσωτερική αγορά ν’ αυξάνεται σταθερά, όπως δείχνουν τα επίσημα στατιστικά στοιχεία.
Στη διάρκεια της ίδιας περιόδου, η παραγωγή των οχημάτων NEV έφτασε στα 7.01 εκατομμύρια μονάδες, με ετήσια αύξηση 29%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων της Κίνας (CAAM).
Οι πωλήσεις των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας καταγράφηκαν στα 7,04 εκατομμύρια οχήματα, με ετήσια αύξηση 30,9%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Το μερίδιο αγοράς των οχημάτων NEV στην Κίνα έφτασε στο 37,5% κατά την ίδια περίοδο.
Μόνο για τον Αύγουστο, η παραγωγή και οι πωλήσεις των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας έφτασε στα 1,09 εκατομμύρια μονάδες και 1,1 εκατομμύρια μονάδες αντίστοιχα, με ετήσια αύξηση 29,6% και 30% σύμφωνα με την CAAM.
Οι πωλήσεις των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας αντιστοιχούν σε ποσοστό 44,8% επί των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων στην Κίνα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν στήριξη πριν την επιβολή των νέων περιβαλλοντικών προδιαγραφών

01909bac autokinitoviomixania

Οι περισσότεροι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζήτησαν επισήμως σήμερα, Πέμπτη 19/09 από τις Βρυξέλλες «επείγοντα μέτρα αρωγής» για να αντιμετωπίσουν την αυστηροποίηση, το 2025, των προδιαγραφών για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), στις οποίες θεωρούν πως δεν μπορούν να ανταποκριθούν, ιδιαίτερα εξαιτίας της μείωσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) «καλεί τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να προτείνουν επείγοντα μέτρα αρωγής πριν τεθούν σε ισχύ το 2025 οι νέοι στόχοι σχετικά με το CO2 για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ACEA.

Χάρη στην αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων και τη βελτίωση των θερμικών κινητήρων, οι κατασκευαστές έχουν σεβαστεί μέχρι τώρα τη λεγόμενη προδιαγραφή CAFE (Corporate Average Fuel Economy), η οποία τους επιβάλλει, υπό την απειλή μεγάλων προστίμων, να σέβονται έναν ετήσιο μέσο όρο εκπομπών ανά όχημα που πωλούν.

Όμως η συνεχής μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων από τα τέλη του 2023 (12,6% των πωλήσεων στην Ευρώπη τους 12 τελευταίους μήνες, έναντι 13,6% ένα χρόνο νωρίτερα) περιπλέκει τα δεδομένα.

«Διαδραματίζουμε το ρόλο μας στη μετάβαση» με τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων, υποστηρίζουν οι κατασκευαστές, όμως «μας λείπουν ουσιώδεις προϋποθέσεις για να τονώσουμε την παραγωγή και την υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών: υποδομές φόρτισης και διανομής υδρογόνου, καθώς και ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον παραγωγής, προσβάσιμη πράσινη ενέργεια, φορολογικά κίνητρα και αρωγές για την αγορά οχημάτων, και ασφαλής προμήθεια πρώτων υλών, υδρογόνου και μπαταριών».

«Αυτό δημιουργεί την αποθαρρυντική προοπτική να επιβληθούν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ, που θα μπορούσαν να επενδυθούν καλύτερα στη μετάβαση προς την ουδετερότητα άνθρακα, ή την προοπτική να υπάρξουν αχρείαστες μειώσεις παραγωγής, απώλειες θέσεων εργασίας και εξασθένηση της αλυσίδας εφοδιασμού και της ευρωπαϊκής αξίας», προειδοποιούν οι κατασκευαστές.

 

«Ζητούμε επιμόνως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προωθήσει το 2025 τις αναθεωρήσεις των κανονιστικών ρυθμίσεων για το CO2 για τα ελαφρά οχήματα και για τα βαρέα οχήματα, οι οποίες σήμερα προβλέπονται για το 2026 και το 2027 αντιστοίχως», ζητάει ακόμη η ACEA, της οποίας προεδρεύει ο επικεφαλής της Renault Λούκα ντε Μέο.

Κρατώντας αποστάσεις από τους ανταγωνιστές της, η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η Stelantis, υπεραμύνθηκε την Κυριακή της επιβολής της νέας προδιαγραφής με δηλώσεις στο Γαλλικό Πρακτορείο: «Όλοι γνωρίζουν από καιρό τους κανόνες, όλοι είχαν το χρόνο για να προετοιμασθούν και συνεπώς τώρα είμαστε στην κούρσα», δήλωσε ο επικεφαλής της Stelantis Κάρλος Ταβάρες.

Η ACEA, σε ανεπίσημη διακοίνωσή της την οποία επικαλούνται το Bloomberg και η Le Monde και η οποία δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά ούτε διαψευσθεί, πρότεινε στις 13 Σεπτεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ενεργοποιήσει μια σπάνια κατεπείγουσα διαδικασία και να αναβάλλει για δύο χρόνια την επιβολή των ενισχυμένων προδιαγραφών.

Σε 13 δισ. ευρώ υπολογίζεται το ύψος των προστίμων

Οι κατασκευαστές υπολογίζουν το ποσό των ενδεχόμενων προστίμων σε 13 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το έγγραφο αυτό. Ή διαφορετικά θα είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν την παραγωγή τους οχημάτων με θερμικούς κινητήρες κατά περισσότερο από δύο εκατομμύρια μονάδες, «δηλαδή το ισοδύναμο άνω των οκτώ εργοστασίων», με τις συνεπαγόμενες απώλειες θέσεων εργασίας.

Οι κατασκευαστές θα μπορούσαν επίσης να αγοράσουν πιστώσεις εκπομπών από λιγότερο ρυπογόνους κατασκευαστές, αλλά έτσι θα επιδοτούσαν ουσιαστικά τους μη ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί εξαιτίας διαφόρων παραγόντων: η Γερμανία, πρώτη ευρωπαϊκή αγορά, κατάργησε τα μπόνους για την αγορά τους, τα μικρότερα μοντέλα μόλις που αρχίζουν να βγαίνουν στην αγορά και οι αγοραστές ανησυχούν για την περιορισμένη αυτονομία τους και για τα ακόμη ανεπαρκή δίκτυα φόρτισης.

Όμως οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να αυξηθούν και πάλι το 2025 στην Ευρώπη και να φθάσουν από 20% ως 24% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, σύμφωνα με μελέτη που δόθηκε την Τρίτη στη δημοσιότητα από την ομάδα σκέψης Transport & Environment (Μεταφορά και Περιβάλλον).

Οι νέοι στόχοι για τις εκπομπές CO2 φέρνουν μεγάλα πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες από το 2025

e7737a4e AP24159607083735

Με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να έχουν μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες σε συνδυασμό με τις θέσπιση νέων, αυστηρότερων στόχων για τις εκπομπές CO2 που τίθενται σε ισχύ το 2025, προκαλούν πονοκέφαλο στις που καλούνται να δώσουν άμεσα λύση σε ένα περίπλοκο πρόβλημα.

Σύμφωνα με αυτά που ισχύουν σήμερα, μόνο η Geely και η SAIC δεν ανησυχούν για πρόστιμα που θα προέρχονται από τις εκπομπές ρύπων.

Αντίθετα, η VW και η Ford βρίσκονται μπροστά στον κίνδυνο μεγάλων προστίμων. Αν εφαρμοστούν αυτά τότε σίγουρα θα βρεθούν σε δεινή οικονομική κατάσταση.

Χρονοδιάγραμμα ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει ένα χρονοδιάγραμμα στους κατασκευαστές που έχει να κάνει με τις μέσες εκπομπές ρύπων των νέων μοντέλων της. Από το 2020, αυτός ο μέσος όρος ήταν 116 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Από το επόμενο έτος, ο μέσος όρος θα μειωθεί στα 94 γρ/χλμ, ενώ το 2030 θα πέσει στα 50 γρ/χλμ μέχρι το 2035, όπου ο μέσος όρος θα πρέπει να είναι μηδενικός.

Το σίγουρο είναι ότι όλα τα μέτρα έχουν αποδώσει καθώς κατάφεραν να μειώσουν τους ρύπους σε όλη την Ευρώπη από τα 152γρ/χλμ το 2019 σε 107 γρ/χλμ το 2023. Αυτός ο αριθμός των ρύπων αναμένεται να ανέβει μετά την μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω έλλειψης επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πολλές χώρες της Ευρώπης και ειδικότερα στην Γερμανία που θεωρείται η μεγαλύτερη αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.

Για να επιτευχθεί ο αυστηρότερος στόχος της ΕΕ για το 2025, οι πωλήσεις EV θα πρέπει να καταγράφουν αύξηση και σε καμία περίπτωση μείωση. Όπως επισημαίνει η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Dataforce, η θέση των κατασκευαστών είναι δύσκολη. Εύκολο έργο έχουν μόνο δύο εταιρείες που βρίσκονται ήδη κάτω από το όριο των 93,4 γρ/χλμ.

Είναι ο Όμιλος SAIC, ο οποίος κατέχει τη μάρκα MG και η Geely που κατέχει, μεταξύ άλλων, τις μάρκες Volvo και Polestar. Η Toyota (105 γρ/χλμ) και η BMW (106 γρ/χλμ) βρίσκονται κοντά στον στόχο τους, ενώ δύσκολο έργο έχουν η Volkswagen (123 γρ/χλμ) και Ford (125 γρ/χλμ), που σε περίπτωση προστίμων θα αναγκαστούν να δώσουν τεράστια ποσά για πρόστιμα.

Πλαφόν σε ηλεκτρικά και
plug-in υβριδικά αυτοκίνητα

Αναλύσεις των δεδομένων κάνουν λόγο ότι μια αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς υβριδικά αυτοκίνητα στο χαρτοφυλάκιό της θα χρειαστεί το 37% του συνόλου των πωλήσεων να είναι ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Μια άλλη τακτική που έχει ακολουθηθεί παλιότερα είναι η αγορά πιστοποιητικών εκπομπών από κατασκευαστές που διαθέτουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε εταιρείες με υψηλές εκπομπές ρύπων να κατεβάσουν τον μέσο όρο.

Ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας που θα δώσει λύση στο πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να υπάρχει σημαντική μείωση των τιμών.

Ήδη τους τελευταίους μήνες βλέπουμε πτώση τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ως ένα βαθμό οφείλεται και στην αντίστοιχη μείωση των τιμών των μπαταριών.

Copyright © Ψυγείο και Κλιματιστικό          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση