Χρονολογικός Πίνακας του τανγκό στην Αργεντινή |
|
Μουσική |
Τραγούδι |
Χορός |
πριν το 1900 |
Πρώιμο τανγκό |
Πρώιμο τανγκό |
Πρώιμο τανγκό |
1900-1920 |
Μεταβατική περίοδος ωρίμανσης |
Από τα κωμικά θέματα στην ποίηση |
Η χορευτική ταγκομανία διαδίδεται σε όλον τον κόσμο |
1920-1935 |
Μουσικοί με κλασική παιδεία παίζουν κομμάτια που δεν είναι κατ’ ανάγκη χορευτικά |
Κυριαρχούν διάσημοι τραγουδιστές (προπάντων ο Carlos Gardel) χωρίς προσανατολισμό στον χορό |
Καθώς η μουσική είναι ακατάλληλη, λιγότεροι άνθρωποι χορεύουν |
1935-1955 Η χρυσή εποχή |
Η μουσική στρέφεται προς τον χορό |
Καλοί στιχουργοί γράφουν τραγούδια για τραγουδιστές που είναι μέρος της ορχήστρας |
Το χορευτικό τανγκό ωριμάζει και κυριαρχεί στο Μπουένος Άιρες |
1955-1983 Τα σκοτεινά χρόνια |
Οι χορευτικές ορχήστρες παρακμάζουν, o Astor Piazzolla συνθέτει σημαντικά έργα που όμως δεν χορεύονται |
Κυριαρχούν πάλι οι τραγουδιστές-φίρμες, όπως ο Roberto Goyeneche (Ροβέρτο Γκοζενέτσε) και η Susana Rinaldi (Σουσάνα Ριναλντι) |
Το τανγκό ως κοινωνικός χορός περιθωριοποιείται, ενώ επιζεί ως επίδειξη σε παραστάσεις |
1983-τώρα Η αναγέννηση του τανγκό |
Υπάρχει ξανά ζήτηση για χορευτική μουσική, κάποτε σε ανάμειξη με άλλα είδη |
Νέες ευκαιρίες για τραγουδιστές να εμφανιστούν με χορευτικές ορχήστρες |
Το τανγκό χορεύεται ξανά σε όλον τον κόσμο |