Προσπαθούμε να γράψουμε με το δάχτυλο, το αρχικό γράμμα του ονόματος μας σε σιμιγδάλι. Μια δραστηριότητα, της οποίας τα μαθησιακά αποτελέσματα αφορούν την αναγνώριση και γραφή γραμμάτων, τη φωνολογική επίγνωση και τη σύνδεση προφορικού και γραπτού λόγου, μέσα από αισθητηριακή και βιωματική προσέγγιση της γραφής.
Συγγραφέας: Πετρίδου Ελευθερία | Κατηγορία Εκπαιδευτικό Υλικό | , στις 10-10-2025
Συγγραφέας: Πετρίδου Ελευθερία | Κατηγορία Εκπαιδευτικό Υλικό | , στις 10-10-2025
Τοποθετήσαμε ανακατεμένα τα παπούτσια μας πάνω σε χαρτί του μέτρου και με μαρκαδόρο προσπαθήσαμε όχι μόνο να τα αντιστοιχίσουμε αλλά να βρούμε ομοιότητες και διαφορές ως προς το μέγεθος και το χρώμα. Μέσα από αυτή τη βιωματική και παιγνιώδη διαδικασία τα παιδιά διερεύνησαν, παρατήρησαν και συνέδεσαν χαρακτηριστικά, αναπτύσσοντας τη μαθηματική σκέψη.
Συγγραφέας: ΧΟΥΡΣΟΥΤΟΓΛΟΥ ΝΙΚΗ | Κατηγορία Εποχιακά θέματα | , στις 07-10-2025
Σήμερα το Νηπιαγωγείο μας γέμισε με χρώματα, φύλλα και…πολλή χαρά! Τα παιδιά με τους γονείς τους μάζεψαν φθινοπωρινά φύλλα από τη φύση- μεγάλα, μικρά, με δαντελωτά σχήματα και όμορφες υφές- και τα μετατρέψαμε σε μικρά έργα τέχνης! Με πινέλα και μπογιές, γεμίσαμε τα φύλλα με ζωηρά χρώματα και τα αποτυπώσαμε σε χαρτί. Κάθε τύπωμα ήταν μοναδικό όπως και τα παιδιά μας. Τα δάχτυλα μας γέμισαν μπογιά, αλλά τα προσωπάκια μας γέμισαν χαμόγελα. Αν περάσετε από τις τάξεις μας ρίξτε μια ματιά, ο φθινοπωρινός μας κήπος είναι έτοιμος να σας εντυπωσιάσει!
Συγγραφέας: Γεωργία Κ. | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 29-09-2025
Συγγραφέας: Άννα Π. | Κατηγορία Εκπαιδευτικά προγράμματα | , στις 28-09-2025
«Το Σχολείο σε Κίνηση : Αθλούμαστε δημιουργικά».
Δράσεις/δραστηριότητες και συζήτηση/ενημέρωση υλοποιούνται αποκλειστικά εντός του σχολικού ωραρίου, με τη συμμετοχή όλων ανεξαιρέτως των μαθητών και μαθητριών της σχολικής μονάδας. Η προώθηση της δημιουργικότητας μέσω του αθλητισμού, η προαγωγή της υγείας και της ευεξίας, η ενθάρρυνση της κοινωνικής ενσωμάτωσης και της ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων, καθώς και η σύνδεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες αποτελούν τους υπό έμφαση στόχους του εν λόγω εορτασμού. Υπό αυτό το πνεύμα, σε κάθε σχολική μονάδα η εμπλοκή όλων των εκπαιδευτικών και η ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ τους προσδίδει αναμφισβήτητα προστιθέμενη αξία στον κοινό με όλα τα σχολεία της Ευρώπης εορτασμό του σχολικού αθλητισμού και συμβάλλει καθοριστικά στην προαγωγή κοινών πολιτιστικών και κοινωνικών αξιών.
Αυτή τη χρονιά το νηπιαγωγείο μας είχε την τιμή να μας επισκεφτεί η σπουδαία αθλήτρια & προπονήτρια του ΣΑΠΚ Νεάπολης κυρία Μαργαρίτα Ντίνα για να γιορτάσουμε & να απολαύσουμε μαζί αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια!
Τα παιδιά πέρασαν μια υπέροχη μέρα με γνώση, ενημέρωση & πάρα πολύ κίνηση με στόχο να προάγουμε τον ευγενή ανταγωνισμό και το πνεύμα της συνεργασίας μέσα από τη συμμετοχή τους σε
αθλητικές δραστηριότητες!
Συγγραφέας: ΧΟΥΡΣΟΥΤΟΓΛΟΥ ΝΙΚΗ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 12-09-2025
Συγγραφέας: ΜΠΕΜΠΛΙΔΑΚΗ ΑΘΗΝΑ | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 16-05-2025
Μια αξέχαστη εμπειρία έζησαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, όταν στήθηκε στην αυλή το φορητό πλανητάριο! Οι μικροί μας εξερευνητές παρακολούθησαν προβολή για το διάστημα και ενθουσιάστηκαν με τις εικόνες του ουρανού.
Η περιπέτεια, όμως, δεν σταμάτησε εκεί! Με τη βοήθεια ειδικού τηλεσκοπίου, είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τον ήλιο με ασφάλεια, ενώ άγγιξαν αληθινό μετεωρίτη — μια μοναδική επαφή με τον κόσμο του διαστήματος.
Ήταν μια εκπαιδευτική δράση γεμάτη φαντασία, γνώση και ενθουσιασμό, που θα μείνει για καιρό στη μνήμη των παιδιών!
Συγγραφέας: ΚΕΛΙΟΥΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ | Κατηγορία Εποχιακά θέματα | , στις 15-05-2025
Ο Απρίλιος ήταν ένας μήνας γεμάτος δημιουργία, φαντασία, παιχνίδι και… λουλούδια!
Ξεκινήσαμε με την Πρωταπριλιά
Μιλήσαμε για το έθιμο των αθώων ψεμάτων και παρακολουθήσαμε την ιστορία του Πινόκιο. Συζητήσαμε για τη διαφορά ανάμεσα στο μικρό και στο μεγάλο ψέμα, και μάθαμε πώς να λέμε «αθώα» ψεματάκια για να γελάμε και όχι να πληγώνουμε. Παίξαμε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι όπου μεγαλώναμε τη μύτη του Πινόκιο με κάθε αθώο ψέμα που λέγαμε!
Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου
Μιλήσαμε για τα μέρη του βιβλίου, είδαμε την αφίσα της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου, και διαβάσαμε παραμύθια. Συζητήσαμε για τη φροντίδα των βιβλίων μας και φτιάξαμε σελιδοδείκτες για να τα προστατεύουμε και να τα αγαπάμε.
Μαθαίνουμε τους αριθμούς 2 και 3
Μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες μάθαμε τους αριθμούς 2 και 3 ως ποσότητες και γράψαμε τα σύμβολά τους. Αναγνωρίσαμε αριθμούς μέσα από σύνολα και σχηματίσαμε τους αριθμούς χρησιμοποιώντας το σώμα μας, παίζοντας και εκφραζόμενοι με κίνηση!
STEAM και η Γη γυρίζει
Ολοκληρώσαμε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “STEAM και η Γη γυρίζει”, στο οποίο μάθαμε για τον πλανήτη μας, τις κινήσεις της Γης και το ηλιακό σύστημα. Περισσότερες λεπτομέρειες θα μοιραστούμε σε ξεχωριστό άρθρο!
Μεγάλη Εβδομάδα και Πάσχα
Μιλήσαμε για τα Θαύματα και τα Πάθη του Χριστού καθώς και για τα Πασχαλινά έθιμα. Διακοσμήσαμε την τάξη με λαγουδάκια, βάψαμε αυγά με παραδοσιακή τεχνική και με ρύζι, ενώ με μια χειροποίητη μηχανή βάψαμε αυγά από φελιζόλ. Κάναμε και ένα πείραμα: ποια αυγά επιπλέουν και ποια βυθίζονται; Τα στολισμένα αυγά τα τοποθετήσαμε σε καλαθάκια που πήραν τα παιδιά μαζί τους.
Μιλήσαμε για τις ευχές μετά το Πάσχα και γράψαμε κάρτες με αγάπη και χαρά.
Μετά τις διακοπές, μοιραστήκαμε τις αναμνήσεις μας και τις αποτυπώσαμε με ζωγραφιές.
Πρωτομαγιά
Την τελευταία εβδομάδα του μήνα, προετοιμαστήκαμε για την Πρωτομαγιά μέσα από πίνακες ζωγραφικής. Ξεχωρίσαμε τη διπλή σημασία της: τη χαρά της Άνοιξης και την εργατική Πρωτομαγιά. Γιορτάσαμε φτιάχνοντας ομαδικά στεφάνια από λουλούδια και φίλτρα καφέ!
Ένας πολύχρωμος και χαρούμενος Απρίλιος πέρασε, και ανυπομονούμε για τον Μάιο που μας περιμένει με αρώματα, παιχνίδια και νέες περιπέτειες!
Συγγραφέας: ΜΠΕΜΠΛΙΔΑΚΗ ΑΘΗΝΑ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 08-05-2025
Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία
Υποθεματική: Ψηφιακές δεξιότητες
Τον μήνα Μάρτιο ακολούθησε το τρίτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο «STEAM και η Γη γυρίζει». Μέσα από αναγκαίες και παιγνιώδεις δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται. Επίσης, καλλιέργησαν δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας.
Στόχοι του Εργαστηρίου
- Ανάπτυξη και καλλιέργεια κριτικής σκέψης
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων τεχνολογίας, μηχανικής και επιστήμης (Ρομποτική)
- Καλλιέργεια του νου μέσω αναστοχασμού και επίλυση προβλημάτων
Δραστηριότητες
1. «Ένα αστέρι λαμπερό».
Μέσα από την παρακολούθηση ψηφιακού, εποπτικού υλικού και αναπαριστώντας με βιωματικό τρόπο τους αστέρες και το φεγγάρι, τα παιδιά ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με το διάστημα και τους πλανήτες. Διερευνήθηκαν οι πρότερες γνώσεις τους σχετικά με το διάστημα και ερωτήθηκαν τι θα ήθελαν να μάθουν ακόμα. Δημιούργησαν puzzle με τον Ήλιο, τη Σελήνη με τη χρήση ψηφιακού εργαλείου.
2. «Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά.. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;».
Τα παιδιά παρατήρησαν τους Πλανήτες από κοντά με τη βοήθεια μιας ψηφιακής εφαρμογής της NASA και με βιωματικό τρόπο αναπαριστήσαν τη κυκλική τροχιά των πλανητών.
3. «O ήλιος μας, η πηγή μας…».
Με αφορμή το Μύθο του Φαέθωνα, τα παιδιά προβληματίστηκαν και μέσα από συζήτηση και τη βοήθεια εικόνων, αναδιηγήθηκαν την ιστορία. Συζητήσαμε για το φως και τη θερμότητα του Ήλιου, τα οφέλη και τις συνέπειες και κάναμε κολάζ με τα πράγματα που μας προστατεύουν από τον Ήλιο. Με τη βοήθεια των παιδιών, το bee bot μας επισκέφτηκε κάποιους πλανήτες.
4. «Ήλιε, Γη, Σελήνη, Μέρα ή Νύχτα;».
Μέσα από ένα πείραμα τα παιδιά κατανόησαν καλύτερα την εναλλαγή μέρας και νύχτας και την κίνηση της Γης γύρω από τον άξονα της. Συζητήσαμε για το τι κάνουμε συνήθως την ημέρα και τι τη νύχτα και το κάθε παιδί αποτύπωσε τις ιδέες του σε χαρτί.

5. «Όμορφες κόρες του Χρόνου».
Αφού συζητήσαμε για τις εποχές του χρόνου, μάθαμε για το μύθο της Περσεφόνης τον οποίο και δραματοποιήσαμε.
6. «Τι γνωρίζαμε και τι μάθαμε;».
Τα παιδιά επανήλθαν στις αρχικές τους ιδέες για να αναλογιστούν τι ήξεραν και τι εν τέλει έμαθαν για τη ΓΗ και γενικότερα για το διάστημα. Εξοικειώθηκαν με puzzle και άλλα ψηφιακά εργαλεία. Κατασκεύασαν μαζί με τους γονείς τους διαστημικά οχήματα και τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους.
Τι μάθαμε μέσα από το Εργαστήριο
- Γνώρισαν το διάστημα και τους αστέρες
- Εξοικειώθηκαν με τη χρήση της τεχνολογίας και τη Ρομποτική
- Καλλιέργησαν τις γνώσεις τους για τους Πλανήτες μαθαίνοντας πληροφορίες για τον καθένα
- Έμαθαν για τα χαρακτηριστικά του Ήλιου και πως να προστατεύονται από αυτόν
- Κατανόησαν την εναλλαγή μέρας και νύχτας
- Γνώρισαν τις εποχές του χρόνου
- Έμαθαν να πειραματίζονται και να φτιάχνουν κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά
Συγγραφέας: ΜΠΕΜΠΛΙΔΑΚΗ ΑΘΗΝΑ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 28-04-2025
Θεματική: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥΖΗΝ
Υποθεματική: ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ -ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τον μήνα Φεβρουάριο υλοποιήσαμε το δεύτερο εργαστήριο με τίτλο «Ο κανόνας των Εσωρούχων». Μέσα από στοχευμένες και ουσιαστικές δραστηριότητες, τα παιδιά καλλιέργησαν την κριτική τους σκέψη και έμαθαν να σέβονται το σώμα τους.
Στόχοι του Εργαστηρίου
- Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων
- Καλλιέργεια της εν συναίσθησης και κριτικής σκέψης
- Ανάπτυξη ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων
Δραστηριότητες
1.«Κίκο και το Χέρι»!
Με αφορμή τη παρακολούθηση του βίντεο « Κίκο και το Χέρι», τα παιδιά εξέφρασαν την άποψη τους για το πως αισθάνθηκαν οι ήρωες και έμαθαν ότι το σώμα τους, τους ανήκει.
https://youtu.be/p2H_qEPzOkU?si=DhmDdY7FS2Gwz-Bk
2. «Γνωρίζω το σώμα μου»!
Μέσα από διάφορες δραστηριότητες τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν τα διάφορα μέρη του σώματος:
- Ακούγοντας τραγούδια σε σχέση με το θέμα μας!
- Χορεύοντας παιχνιδοτράγουδα!
- Κάνοντας ομαδικό και ατομικό κολάζ συζητώντας για τα προσωπικά μέρη του σώματός μας!
- Παίζοντας παιχνίδια όπως «Ο καθρέφτης».
3. «Καλό και κακό άγγιγμα»!
Μέσα από συζήτηση τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν ποια αγγίγματα είναι ευχάριστα, ασφαλή, αποδεκτά και ποια τους προκαλούν δυσφορία ή δεν είναι σωστά. Έτσι λοιπόν, σε φωτοτυπία αγοριού και κοριτσιού τα παιδιά κόλλησαν πολύχρωμα χέρια, σε σημεία όπου νομίζουν ότι είναι ένα καλό άγγιγμα ή ένα γκρίζο χέρι εκεί όπου νομίζουν ότι δεν είναι καλό άγγιγμα.
4. «ΟΧΙ ΣΤΑΜΑΤΑ»!
Διαβάζοντας το παραμύθι «Το σώμα μου είναι δικό μου» και συζητώντας τρόπους αντιμετώπισης ενός αγγίγματος που δεν το επιθυμούμε, τα παιδιά έμαθαν να λένε ΟΧΙ με συγκεκριμένο τρόπο:
- Το πρόσωπο πρέπει να είναι σοβαρό
- τα μάτια κοιτούν κατευθείαν στα μάτια του άλλου
- η λέξη που θα πούμε είναι ΟΧΙ
- ο τόνος της φωνής θα είναι αυστηρός και κοφτός

5. «Καλό- κακό μυστικό»!
Τα παιδιά έμαθαν για τα καλά και τα κακά μυστικά μέσω διάφορων παραδειγμάτων, διαβάζοντας το παραμύθι «Μίλα μου» και βάζοντας σε μία τσάντα από μία πέτρα που συμβόλιζε το μυστικό τους. Μέσα από αυτή την δραστηριότητα τα παιδιά παρατήρησαν ότι όταν λέμε τα μυστικά μας δεν έχουμε το βάρος της πέτρας και είμαστε πιο ανάλαφροι.
6. «Άτομα που εμπιστεύομαι- Τηλέφωνα Βοήθειας»!
Με αφορμή το παραμύθι «Κοχυλάκι, εσύ δε φταις», τα παιδιά έμαθαν ότι είναι καλό να λένε σε ένα άτομο που εμπιστεύονται τα μυστικά που τους στεναχωρούν και έμαθαν για τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης-βοήθειας.
7. Τι έμαθα τελικά;
Τα παιδιά, με αφορμή το βίντεο «Το μυστικό της Νίκης», συζήτησαν τις απορίες και τις σκέψεις τους και κατανόησαν ότι τα μυστικά που τους κάνουν να νιώθουν άβολα, θα πρέπει να τα λένε στη μαμά και στο μπαμπά. Ξανασκέφτηκαν όλα αυτά που έμαθαν αποτυπώνοντας το μέσα από ένα ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης.
Τι μάθαμε μέσα από το Εργαστήριο
Τα παιδιά από το δεύτερο βιωματικό εργαστήριο:
- Γνώρισαν το σώμα τους και ότι τους ανήκει
- Ανέπτυξαν την ικανότητα να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τη μοναδικότητά τους
- Κατανόησαν τη σημασία της συναίνεσης, έμαθαν να εκφράζουν τα δικά τους όρια και να σέβονται τα όρια των άλλων
- Ανέπτυξαν μια πιο δυναμική στάση απέναντι σε καταστάσεις που αφορούν τη σωματική τους ακεραιότητα και τα συναισθήματά τους, ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή τους
- Έμαθαν να εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σε ένα ασφαλές περιβάλλον
- Έμαθαν τα βασικά τηλέφωνα βοήθειας και την κατάλληλη χρήση τους


























