Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2021-22

Το Νηπιαγωγείο μας  θα υλοποιήσει κατά το τρέχον σχολικό έτος εργαστήρια δεξιοτήτων από τους θεματικούς κύκλους:

1.Ζω καλύτερα- Ευ Ζην και την υποθεματική Διατροφή με τίτλο Χαρούμενα Παιδιά με Δόντια γερά, κατά το χρονικό Διάστημα Οκτώβριος- Νοέμβριος 2021

2.Ενδιαφέρομαι και ενεργώ και την υποθεματική Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη με τίτλο Όλοι μαζι τόσο ίδιοι μα διαφορετικοί, κατά το χρονικό Διάστημα Δεκέμβριος -Φεβρουάριος 2022

3.Φροντίζω το περιβάλον και την υποθεματική Οικολογική συνείδηση με τίτλο Ομάδα δράσης για την προστασία των Ζώων συντροφιάς, κατά το χρονικό Διάστημα Φεβρουάριος-Μάρτιος 2022

4.Δημιουργω και Καινοτομώ  Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία και την υποθεματική STEAM με τίτλο Μέρα Νύχτα Νύχτα Μέρα κύκλο κάνουν οι πλανήτες,  κατά το χρονικό Διάστημα Απρίλιος- Μάης 2022

Tα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ξεκίνησαν με δραστηριότητες ενδυνάμωσης της ομάδας

DSCN0041 DSCN0036 DSCN0037

DSCN0039 DSCN0040 DSCN0041 1

1.Χαρούμενα παιδιά με δόντια γερά

 Η εισαγωγή στο θέμα μας έγινε από μια κούκλα με τρομερό πονόδοντο και ακολούθησε η διδακτική αξιοποιήση του παραμυθιού Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη, της Άννα Ράσελμαν.

2 1

 

10

 

Στην συνέχεια κατασκευάσαμε τον δικό μας Σοκολάκη και Ζαχαρούλα.

 

    12

Μιλήσαμε για τα νεογιλά και τα μόνιμα δόντια και κατασκευάσαμε  ένα δικό μας στόμα χρησιμοποιώντας πλαστελίνη και φασόλια.

3

4

 

1 1

 

Ομαδοποιήσαμε και διαχωρίσαμε τις τροφές σε υγιεινές και μη, δηλαδή αυτές που κάνουν χαρούμενο ένα δόντι και αυτές  που το κάνουν λυπημένο.

DSCN0152

 

Παίξαμε με τις οδοντόβουρτσες του σωστού και λάθους.

6

 

7

Πειραματιστήκαμε με τη γλώσσα μας , μάθαμε για τις περιοχές της και κατανοήσαμε την σπουδαιότητα της για την καλή υγεία.

DSCN0168

16

Μάθαμε ποιοι είναι οι βοηθοί μας στην περιποίηση των δοντιών και εξασκηθήκαμε στο σωστό βούρτσισμα.

DSCN0171

DSCN0172

DSCN0174

Πειραματιστήκαμε με το ξύδι, το στοματικό διάλυμα και το αβγό.  Τα παιδιά αντιλήφθηκαν την προστασία που προσφέρει το φθόριο από το στοματικό διάλυμα και την άμεση επίθεση του  ξυδιού πάνω στο αβγό διότι περιέχει οξύ.

15 2 

DSCN0204

 

19

DSCN29941

Ακολούθησαν παιχνίδια όπου τα παιδιά αντιστοίχησαν τον αριθμό με το σωστό δόντι και συμπλήρωσαν έναν πίνακα διπλής εισόδου.

DSCN0176

 

 

DSCN0177

DSCN0178

DSCN0179

DSCN0250

DSCN0249

Στην συνέχεια παίξαμε με τα γράμματα της λέξης δόντι και προγραμματίσαμε την μελισσούλα Beebot να ακολουθήσει τη διαδρομή προς το γερό δόντι.

DSCN0203

DSCN0252

Στην επόμενη δραστηριότητα αφού διαβάσαμε τη Δόνα Τερηδόνα του Ευγένιου Τριβιζά στη συνέχεια την δραματοποιήσαμε.

 

τερηδονα 1 1 

DSCN0227 DSCN0231

DSCN0232

 

Πριν ολοκληρωθεί το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων δεχθήκαμε με μεγάλη χαρά την επίσκεψη της οδοντιάτρου κ. Παγιαβλή Εύη στο σχολείο μας. Αφού μας έδειξε τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος, μας έλυσε όλες τις απορίες και  έλεγξε τα δόντια  των παιδιών στο τέλος μας πρόσφερε και πολύτιμα δώρα για την προστασία των δοντιών μας. Την ευχαριστούμε πολύ για την άμεση ανταπόκριση της.

DSCN0255

1 2

 

DSCN0259

2 2

2.Ενδιαφέρομαι και ενεργώ και την υποθεματική Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη με τίτλο Όλοι μαζι τόσο ίδιοι μα διαφορετικοί

Α’ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-«αναπηρία και ίσες ευκαιρίες»

1η δραστηριότητα

Παρακολουθούμε το εκπαιδευτικό βίντεο Corto Ian (2018) – Fundación Ian – YouTube

Πώς νιώθει το παιδί; Τι θα νιώθαμε στη θέση του; Πώς θα μπορούσαμε να παίξουμε με ένα παιδί σε αναπηρικό αμαξίδιο; Κάνουμε αναπαράσταση τις προτάσεις των παιδιών.

DSCN0268

DSCN0271

Παρακολουθούμε το εκπαιδευτικό  βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=wvli50kQc3o

συζητάμε για το βίντεο που παρακολουθήσαμε, συνεχίζουμε τις αναπαραστάσεις με τις νέες ιδέες των παιδιών.

Φύλλο εργασίας, «Ζωγραφίζω παιχνίδια που μπορώ να παίξω με ένα παιδί σε αναπηρικό αμαξίδιο».

2η δραστηριότητα

Γνωρίζουμε τα είδη αναπηρίας μέσα από κατάλληλο φωτογραφικό υλικό (σωματική πνευματική, αισθητηριακή), τους τρόπους που μπορούν να συμβούν οι αναπηρίες(εκ γενετής, ατύχημα, πόλεμος, αρρώστια).

Πώς είναι η ζωή όταν έχεις μια αναπηρία; Πως μπορείς να διαβάσεις όταν δεν βλέπεις(Braille); Πως μπορείς να επικοινωνήσεις όταν δεν ακούς και δεν μιλάς(νοηματική γλώσσα);

Πώς μπορείς να ζωγραφίσεις ή να χορέψεις όταν δεν έχεις χέρια; προτεινόμενα βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=RRC4oEekwSw.

https://www.youtube.com/watch?v=U8rX73TCGao

DSCN0269 DSCN0278 DSCN3034 DSCN3036 DSCN3037 DSCN3038

Κάνουμε αναπαράσταση τις προτάσεις των παιδιών.

Εργαστήρια: 1. βρίσκω το αντικείμενο με κλειστά μάτια

2. Ζωγραφίζω με το στόμα(φύλλο εργασίας)

3. Προσπαθώ να πω μια λέξη στην νοηματική γλώσσα κ.α.

DSCN0273   DSCN0272

DSCN0282

DSCN0274

3η δραστηριότητα

Αφήγηση της ιστορίας «η Αργυρώ γελάει» https://www.youtube.com/watch?v=8jCv5Xj3dS8

συζήτηση, τί κάνει η Αργυρώ; Πως νιώθει; Αν ήσασταν στη θέση της; Η Αργυρώ είναι ένα παιδί όπως εσείς. Αν μας επισκεπτόταν πως θα παίζατε μαζί της;

Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω ότι μου άρεσε από την ιστορία και λέω γιατί;

ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΜΟΝΩΝΕΤΑΙ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΜΙΑΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ

 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Β ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-«Μια ζωή σαν τη δική μου»

1η δραστηριότητα

Παρουσιάζουμε την Υδρόγειο και τον παγκόσμιο χάρτη. Συζητάμε με τα παιδιά: τί υπάρχει πάνω στη γη; Ζώα, φυτά, νερό, βουνά, χώρες, ήπειροι, άνθρωποι, παιδιά κλπ. Ας γνωρίσουμε παιδιά που ζουν στη γη, από την Ασία, την Αφρική, την Ευρώπη κλπ. Από το βιβλίο «Μια ζωή σαν τη δική μου». Εντοπίζουμε στο χάρτη τα μέρη που ζουν. Γράφουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μας.

DSCN0290 DSCN0292 DSCN0293

2η δραστηριότητα

Παρακολουθούμε το εκπαιδευτικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=mzGr2I4pBzU

Συζητάμε για τα παιδιά που είδαμε, τα συγκρίνουμε με εμάς και με τα χαμογελαστά παιδιά από το βιβλίο «Μια ζωή σαν τη δική μου». Τι τους λείπει; Τί δεν έχουν; Τί θα θέλατε να είχατε στη θέση τους; Ποιές είναι οι ανάγκες τους; Τί είναι ανάγκη;

Γράφουμε λίστα-εννοιολογικό χάρτη με τις ανάγκες ενός παιδιού για να είναι ευτυχισμένο, το εμπλουτίζουμε με εικόνες.

Συνδέουμε τη λέξη ανάγκη με τη λέξη δικαίωμα.

Ποιος είναι υπεύθυνος για τις ανάγκες ενός παιδιού; Τα παιδιά που δεν έχουν γονείς; Ή όταν οι γονείς δεν μπορούν; Ποιος τους βοηθάει; Ποιος εξασφαλίζει τα δικαιώματα τους; Πως μπορούμε να μάθουμε; Από πού μπορούμε να βρούμε πληροφορίες; (βιβλία, διαδίκτυο, γονείς, δάσκαλοι)

3η δραστηριότητα

Διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών, τί είναι ανάγκη-δικαίωμα, τα παιδιά ζωγραφίζουν σε ανοιχτά φύλλα εργασίας: τι έχει ανάγκη το παιδί της εικόνας πχ. Ένα παιδί που τρώει από τα σκουπίδια, ζωγράφισε τί θα του έδινες.

4η δραστηριότητα

Σύνδεση με το make a wish , τί είναι ευχή; Τί θα ευχόσουν για όλα τα παιδιά της γης;

Δημιουργία αφίσας με ευχές και ζωγραφιές των παιδιών.

Μικρά χεράκια δημιουργούν, εύχονται και παίρνουν μέρος στο διαγωνισμό.

DSCN3108 1 DSCN3107 1

DSCN0296

 

Γ ‘ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

3η Δραστηριότητα

Δραματοποίηση εικόνων από τα σχολεία του κόσμου από το βιβλίο ”Μια ζωή σαν τη δική μου”

257747421 864956224191144 6434989530221191845 n 2    DSCN0306 1

274460464 469946774616461 9051100554951356325 n

275846933 1099118357328188 4814041933342614610 n 2 1

   DSCN0307DSCN3142 2

Δ’ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΕΓΗ-ΦΡΟΝΤΙΔΑ-ΑΓΑΠΗ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

3η Δραστηριότητα:

τί θα χαρίζαμε στα παιδιά που δεν ζουν προστατευμένα σε οικογένεια για να ανακουφίσουμε τον πόνο τους.

274065529 323773913124992 9066474876242582124 n 2   274123240 1182744135590786 1221191311108545213 n 2274347927 922859845080513 7262944949940068217 n 2

Ε’ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ:

1η Δραστηριότητα

Διαβάζουμε το Μαγικό πανί και δημιουργούμε το πάπλωμα της αγάπης ομαδικά  .

4η Δραστηριότητα 

μαθαίνουμε τραγούδια .όλα τα παιδιά της γης, υπάρχουν χέρια, με την βοήθεια εικονόλεξων και κάνουμε ομαδική κατασκευή.

DSCN31801 DSCN31781 DSCN31811 Αντιγραφή

 

275852851 649689542759823 4113604583183366163 n 2

3.ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

1.Τα ζώα γύρω μας Mια κούκλα αφηγείται την ιστορία της

DSCN3321

Ψηφίζω το αγαπημένο μου ζωάκι

2. Έργα ζωγραφικής με ζώα

76909ffcf16bde0b5e65975e7fca41ee compulsory education victorian paintings IMG 20220330 100918 IMG 20220330 101145 IMG 20220330 101324 IMG 20220330 101543 IMG 20220330 101821 IMG 20220330 102047 JamesTissot Quiet 1 Mary Cassatt. Susan on a Balcony Holding a Dog. c. 1882. Oil on canvas. The Corcoran Gallery of Art Washington DC USA MaryCassatt ChildrenPlayingwithaCat Ζωγραφικής Αγόρι με τον Σκύλο του Felix Schlesinger Ζωγραφικής Γυναίκα με τα Σκυλιά της Arthur Wardle Ζωγραφικής Μικρή Αρτοποιός με τους Βοηθούς της Charles Burton Barber 1  DSCN3258 DSCN3251 DSCN3252 DSCN3254 DSCN3255 DSCN3256

3. Τι νιώθουν τα ζώα

DSCN3320

DSCN3322

4.Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα

DSCN3272

Παρααμύθι ο Ξουτ  και Τα Αδεσποτάκια

Screenshot 1              Screenshot 1 1

 

5. 

DSCN3324 DSCN3323

DSCN3262 DSCN3263 DSCN3264

 

6.Κατασκευές

DSCN3267 DSCN3270 DSCN3276

 

4. STEAM ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

Τίτλος:

Μέρα νύχτα , νύχτα μέρα κύκλο κάνουν οι πλανήτες

  1. Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις  279924240 442587331007264 7456567686386226831 n 2

280131304 302965918690069 7829677576686285712 n 2

2.Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά και ας παίξουμε με τα μπαλόνια, έχουμε αστέρι , πλανήτες και δορυφόρους.

   281908710 547059763661687 3285446735303824002 n 2DSCN3298DSCN3299DSCN3300DSCN3301

3.ΟΉλιος πηγή ζωής παίζω με τη beebot 282063919 369105281949728 2295097975779623796 n 2

4.Μέρα νύχτα φως-σκιά281823030 581478883186368 6895273492975867573 n

5.Ταξίδι στη σελήνη με δικό μας διαστημόπλοιο και οι ”γευστικές” φάσεις της σελήνης με μπισκότα.Αναζήτηση πληροφοριών στον Η/Υ και κατασκευή STEAM δικού μας ηλιακού συστήματος με πλανήτες από γκοφρέ χαρτί.

 282412755 719749189068506 7530034600782952438 n 2

281381213 681887102887432 6858378204924951387 n 2

283334253 758519288846069 5703964067458126520 n 2 282723534 1197525064325384 1229463717588454293 n 2 283295804 1370718040117332 70561278460883506 n 2

282163063 338992234986512 6058604567101503763 n 2