Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2021-22
Το Νηπιαγωγείο μας θα υλοποιήσει κατά το τρέχον σχολικό έτος εργαστήρια δεξιοτήτων από τους θεματικούς κύκλους:
1.Ζω καλύτερα- Ευ Ζην και την υποθεματική Διατροφή με τίτλο Χαρούμενα Παιδιά με Δόντια γερά, κατά το χρονικό Διάστημα Οκτώβριος- Νοέμβριος 2021
2.Ενδιαφέρομαι και ενεργώ και την υποθεματική Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη με τίτλο Όλοι μαζι τόσο ίδιοι μα διαφορετικοί, κατά το χρονικό Διάστημα Δεκέμβριος -Φεβρουάριος 2022
3.Φροντίζω το περιβάλον και την υποθεματική Οικολογική συνείδηση με τίτλο Ομάδα δράσης για την προστασία των Ζώων συντροφιάς, κατά το χρονικό Διάστημα Φεβρουάριος-Μάρτιος 2022
4.Δημιουργω και Καινοτομώ Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία και την υποθεματική STEAM με τίτλο Μέρα Νύχτα Νύχτα Μέρα κύκλο κάνουν οι πλανήτες, κατά το χρονικό Διάστημα Απρίλιος- Μάης 2022
Tα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ξεκίνησαν με δραστηριότητες ενδυνάμωσης της ομάδας
1.Χαρούμενα παιδιά με δόντια γερά
Η εισαγωγή στο θέμα μας έγινε από μια κούκλα με τρομερό πονόδοντο και ακολούθησε η διδακτική αξιοποιήση του παραμυθιού Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη, της Άννα Ράσελμαν.
Στην συνέχεια κατασκευάσαμε τον δικό μας Σοκολάκη και Ζαχαρούλα.
Μιλήσαμε για τα νεογιλά και τα μόνιμα δόντια και κατασκευάσαμε ένα δικό μας στόμα χρησιμοποιώντας πλαστελίνη και φασόλια.
Ομαδοποιήσαμε και διαχωρίσαμε τις τροφές σε υγιεινές και μη, δηλαδή αυτές που κάνουν χαρούμενο ένα δόντι και αυτές που το κάνουν λυπημένο.
Παίξαμε με τις οδοντόβουρτσες του σωστού και λάθους.
Πειραματιστήκαμε με τη γλώσσα μας , μάθαμε για τις περιοχές της και κατανοήσαμε την σπουδαιότητα της για την καλή υγεία.
Μάθαμε ποιοι είναι οι βοηθοί μας στην περιποίηση των δοντιών και εξασκηθήκαμε στο σωστό βούρτσισμα.
Πειραματιστήκαμε με το ξύδι, το στοματικό διάλυμα και το αβγό. Τα παιδιά αντιλήφθηκαν την προστασία που προσφέρει το φθόριο από το στοματικό διάλυμα και την άμεση επίθεση του ξυδιού πάνω στο αβγό διότι περιέχει οξύ.
Ακολούθησαν παιχνίδια όπου τα παιδιά αντιστοίχησαν τον αριθμό με το σωστό δόντι και συμπλήρωσαν έναν πίνακα διπλής εισόδου.
Στην συνέχεια παίξαμε με τα γράμματα της λέξης δόντι και προγραμματίσαμε την μελισσούλα Beebot να ακολουθήσει τη διαδρομή προς το γερό δόντι.
Στην επόμενη δραστηριότητα αφού διαβάσαμε τη Δόνα Τερηδόνα του Ευγένιου Τριβιζά στη συνέχεια την δραματοποιήσαμε.
Πριν ολοκληρωθεί το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων δεχθήκαμε με μεγάλη χαρά την επίσκεψη της οδοντιάτρου κ. Παγιαβλή Εύη στο σχολείο μας. Αφού μας έδειξε τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος, μας έλυσε όλες τις απορίες και έλεγξε τα δόντια των παιδιών στο τέλος μας πρόσφερε και πολύτιμα δώρα για την προστασία των δοντιών μας. Την ευχαριστούμε πολύ για την άμεση ανταπόκριση της.
2.Ενδιαφέρομαι και ενεργώ και την υποθεματική Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη με τίτλο Όλοι μαζι τόσο ίδιοι μα διαφορετικοί
Α’ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-«αναπηρία και ίσες ευκαιρίες»
1η δραστηριότητα
Παρακολουθούμε το εκπαιδευτικό βίντεο Corto Ian (2018) – Fundación Ian – YouTube
Πώς νιώθει το παιδί; Τι θα νιώθαμε στη θέση του; Πώς θα μπορούσαμε να παίξουμε με ένα παιδί σε αναπηρικό αμαξίδιο; Κάνουμε αναπαράσταση τις προτάσεις των παιδιών.
Παρακολουθούμε το εκπαιδευτικό βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=wvli50kQc3o
συζητάμε για το βίντεο που παρακολουθήσαμε, συνεχίζουμε τις αναπαραστάσεις με τις νέες ιδέες των παιδιών.
Φύλλο εργασίας, «Ζωγραφίζω παιχνίδια που μπορώ να παίξω με ένα παιδί σε αναπηρικό αμαξίδιο».
2η δραστηριότητα
Γνωρίζουμε τα είδη αναπηρίας μέσα από κατάλληλο φωτογραφικό υλικό (σωματική πνευματική, αισθητηριακή), τους τρόπους που μπορούν να συμβούν οι αναπηρίες(εκ γενετής, ατύχημα, πόλεμος, αρρώστια).
Πώς είναι η ζωή όταν έχεις μια αναπηρία; Πως μπορείς να διαβάσεις όταν δεν βλέπεις(Braille); Πως μπορείς να επικοινωνήσεις όταν δεν ακούς και δεν μιλάς(νοηματική γλώσσα);
Πώς μπορείς να ζωγραφίσεις ή να χορέψεις όταν δεν έχεις χέρια; προτεινόμενα βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=RRC4oEekwSw.
https://www.youtube.com/watch?v=U8rX73TCGao
Κάνουμε αναπαράσταση τις προτάσεις των παιδιών.
Εργαστήρια: 1. βρίσκω το αντικείμενο με κλειστά μάτια
2. Ζωγραφίζω με το στόμα(φύλλο εργασίας)
3. Προσπαθώ να πω μια λέξη στην νοηματική γλώσσα κ.α.
3η δραστηριότητα
Αφήγηση της ιστορίας «η Αργυρώ γελάει» https://www.youtube.com/watch?v=8jCv5Xj3dS8
συζήτηση, τί κάνει η Αργυρώ; Πως νιώθει; Αν ήσασταν στη θέση της; Η Αργυρώ είναι ένα παιδί όπως εσείς. Αν μας επισκεπτόταν πως θα παίζατε μαζί της;
Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω ότι μου άρεσε από την ιστορία και λέω γιατί;
ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΜΟΝΩΝΕΤΑΙ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΜΙΑΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ
3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Β ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-«Μια ζωή σαν τη δική μου»
1η δραστηριότητα
Παρουσιάζουμε την Υδρόγειο και τον παγκόσμιο χάρτη. Συζητάμε με τα παιδιά: τί υπάρχει πάνω στη γη; Ζώα, φυτά, νερό, βουνά, χώρες, ήπειροι, άνθρωποι, παιδιά κλπ. Ας γνωρίσουμε παιδιά που ζουν στη γη, από την Ασία, την Αφρική, την Ευρώπη κλπ. Από το βιβλίο «Μια ζωή σαν τη δική μου». Εντοπίζουμε στο χάρτη τα μέρη που ζουν. Γράφουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μας.
2η δραστηριότητα
Παρακολουθούμε το εκπαιδευτικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=mzGr2I4pBzU
Συζητάμε για τα παιδιά που είδαμε, τα συγκρίνουμε με εμάς και με τα χαμογελαστά παιδιά από το βιβλίο «Μια ζωή σαν τη δική μου». Τι τους λείπει; Τί δεν έχουν; Τί θα θέλατε να είχατε στη θέση τους; Ποιές είναι οι ανάγκες τους; Τί είναι ανάγκη;
Γράφουμε λίστα-εννοιολογικό χάρτη με τις ανάγκες ενός παιδιού για να είναι ευτυχισμένο, το εμπλουτίζουμε με εικόνες.
Συνδέουμε τη λέξη ανάγκη με τη λέξη δικαίωμα.
Ποιος είναι υπεύθυνος για τις ανάγκες ενός παιδιού; Τα παιδιά που δεν έχουν γονείς; Ή όταν οι γονείς δεν μπορούν; Ποιος τους βοηθάει; Ποιος εξασφαλίζει τα δικαιώματα τους; Πως μπορούμε να μάθουμε; Από πού μπορούμε να βρούμε πληροφορίες; (βιβλία, διαδίκτυο, γονείς, δάσκαλοι)
3η δραστηριότητα
Διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών, τί είναι ανάγκη-δικαίωμα, τα παιδιά ζωγραφίζουν σε ανοιχτά φύλλα εργασίας: τι έχει ανάγκη το παιδί της εικόνας πχ. Ένα παιδί που τρώει από τα σκουπίδια, ζωγράφισε τί θα του έδινες.
4η δραστηριότητα
Σύνδεση με το make a wish , τί είναι ευχή; Τί θα ευχόσουν για όλα τα παιδιά της γης;
Δημιουργία αφίσας με ευχές και ζωγραφιές των παιδιών.
Μικρά χεράκια δημιουργούν, εύχονται και παίρνουν μέρος στο διαγωνισμό.
Γ ‘ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
3η Δραστηριότητα
Δραματοποίηση εικόνων από τα σχολεία του κόσμου από το βιβλίο ”Μια ζωή σαν τη δική μου”
Δ’ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΕΓΗ-ΦΡΟΝΤΙΔΑ-ΑΓΑΠΗ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
3η Δραστηριότητα:
τί θα χαρίζαμε στα παιδιά που δεν ζουν προστατευμένα σε οικογένεια για να ανακουφίσουμε τον πόνο τους.
Ε’ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ:
1η Δραστηριότητα
Διαβάζουμε το Μαγικό πανί και δημιουργούμε το πάπλωμα της αγάπης ομαδικά .
4η Δραστηριότητα
μαθαίνουμε τραγούδια .όλα τα παιδιά της γης, υπάρχουν χέρια, με την βοήθεια εικονόλεξων και κάνουμε ομαδική κατασκευή.
3.ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1.Τα ζώα γύρω μας Mια κούκλα αφηγείται την ιστορία της
Ψηφίζω το αγαπημένο μου ζωάκι
2. Έργα ζωγραφικής με ζώα
3. Τι νιώθουν τα ζώα
4.Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα
Παρααμύθι ο Ξουτ και Τα Αδεσποτάκια
5.
6.Κατασκευές
4. STEAM ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
Τίτλος:
Μέρα νύχτα , νύχτα μέρα κύκλο κάνουν οι πλανήτες
2.Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά και ας παίξουμε με τα μπαλόνια, έχουμε αστέρι , πλανήτες και δορυφόρους.
3.ΟΉλιος πηγή ζωής παίζω με τη beebot 
5.Ταξίδι στη σελήνη με δικό μας διαστημόπλοιο και οι ”γευστικές” φάσεις της σελήνης με μπισκότα.Αναζήτηση πληροφοριών στον Η/Υ και κατασκευή STEAM δικού μας ηλιακού συστήματος με πλανήτες από γκοφρέ χαρτί.




















































































































