“Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των Ζώων”

Α τμήμα, κα Σοφία – κα Κατερίνα

24/4/23

Η Παγκόσμια Ημέρα κατάργησης των πειραμάτων στα ζώα, μας έδωσε αφορμή να ξεκινήσουμε την συζήτηση μας για την ανθρώπινη συμπεριφορά προς τα ζώα και τα δικαιώματα αυτών.

25/4/23

Η επόμενη μέρα ξεκινάει με περίσσιο ενθουσιασμό από τους μικρούς μας μαθητές, αφού πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη μας στο Paradise Park, ένα εκπαιδευτικό πάρκο στην Αττική, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά ζώα εκτροφής, να γνωρίσουν και να ακούσουν από τους φροντιστές τους για τις συνήθειες και τις ανάγκες τους, να τα ταίσουν, να ακούσουν τις φωνές τους, να τα παρατηρήσουν, να τα χαιδέψουν.

27/4/23

Οι μαθητές συμμετέχουν στην δημιουργία ενός νοητικού χάρτη στο υπολογιστικό εργαλείο Coggle it με κεντρικό ερώτημα: “Tι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα” . Έγινε με αυτόν τον τρόπο διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών. Σε αυτόν τον νοητικό χάρτη θα επανέλθουμε στο τέλος του προγράμματος, για να συγκρίνουμε τις κατεκτημένες με τις προτερες γνώσεις τους.

 

2ο

 

28/4/23

Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε σήμερα τους μικρούς μαθητές των δύο τμημάτων, αφού η νηπιαγωγός είχε συνεννοηθεί με μια μητέρα και το προνήπιο έφερε το οικόσιτο κουνέλι του, μέσα στο κλουβί. Αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να αναφερθούμε στην “αιχμαλωσία” των ζώων και στα δικαιώματα τους. Κάνοντας ερωτήσεις στον συμμαθητή τους για τις συνήθειες της Μπόκα (όνομα του κουνελιού) συνειδητοποίησαν ότι έχουν και τα ζώα ανάγκες, έχουν συναισθήματα και τα εκφράζουν με τον δικό τους τρόπο, έχουν δικαιώματα, που οφείλουμε όλοι να σεβόμαστε, αν θέλουμε να έχουμε κατοικίδιο ζωάκι στο σπίτι.

Οι μαθητές στην συνέχεια ζωγράφισαν σε ενα φύλλο εργασίας το κουνέλι μέσα στο κλουβί και επιπλέον κλήθηκαν να αναρωτηθούν πώς αισθάνεται η Μπόκα εκεί μέσα. Η νηπιαγωγός κατέγραψε τις απαντήσεις τους.

Καταγραφή 1

 

2/5/23

Το νηπιαγωγείο μας επισκέπτεται ένας μπλέ αστακός, σπάνιο είδος. Ο μπλε αστακός του μαθητή μας έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε για τα ζώα υπο εξαφάνιση και να καταλήξουμε όλοι μαζί σε συμπεράσματα για την προστασία τους.

Στην συνέχεια ζωγράφισαν τον μπλε αστακό και κλήθηκαν να σκεφτούν τι μπορεί να θέλει ο αστακός να τους ζητήσει.

3/5/23

Οι μαθητές εμπνεόμενοι από την κουβέντα των προηγούμενων ημερών αναζητούν και κατονομάζουν τα δικαιώματα, τις ανάγκες των ζώων εκτροφής και γενικότερα όλων των ζώων. Η νηπιαγωγός καταγράφει σε μια λίστα τις λέξεις που ανέφεραν τα παιδιά και τα καλεί στην συνέχεια να τις αντιγράψουν, μια το καθένα, με το πληκτρολόγιο, δημιουργώντας ένα συννεφόλεξο. Αξιοποιήθηκε το web2 εργαλείο WordArt και το  σχήμα του συννεφόλεξου που επιλέχθηκε από τα ίδια τα παιδιά, ήταν ενα ζώο εκτροφής, μια αγελάδα.

ΣΥΝΝΕΦΟΛΕΞΟ

5/5/23

Συνεχίζουμε με την δημιουργία του δεύτερου νοητικού μας χάρτη με θέμα “Zώα που μας προσφέρουν τροφή”.

ψογγλε ιτ

9/5/2023

Οι μαθητές αναγνωρίζουν, περιγράφουν, εντοπίζουν χαρακτηριστικά , κατονομάζουν, ξεχωρίζουν και κόβουν με τα ψαλίδια τους εκτυπωμένες εικόνες ζώων εκτροφής για να κολλήσουν στο λιβαδι που ζωγράφισαν με τα πινέλα τους.

εικόνα Viber 2023 05 16 13 42 19 067

11/9/23

Οι μαθητές με το αποτύπωμα της παλάμης τους δημιουργούν τα δικά τους ζωάκια.

εικόνα Viber 2023 05 16 13 42 17 701

15/5/23

Εφτασε η ημέρα που αξιοποιήθηκε το συννεφόλεξο που είχαν ήδη ετοιμάσει, για να δημιουργήσουν μια ενημερωτική αφίσα για τα δικαιώματα των ζώων.

16/5/23

Μια προμαθηματική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές, με παιγνιώδη τρόπο,έμαθαν τις παρεούλες του αριθμού 9. Μετρούσαν ζωάκια, τα τοποθετούσαν και κάναμε όλοι μαζί τις προσθέσεις.

εικόνα Viber 2023 05 16 13 40 39 886

Την ίδια ημέρα, οι φίλοι μας από το Ειδικό Δημοτικό Περάματος, μας κάλεσαν στην αυλή τους, όπου επιδόθηκαν σε εργασίες κηπουρικής. Το ενδιαφέρον όμως των νηπίων και των προνηπίων έκλεψαν οι χελωνίτσες που υπήρχαν στον κήπο του συστεγαζόμενου σχολείου. Ετσι παρατηρώντας και ταίζοντας την μικρή χελωνίτσα, μας δόθηκε πάλι η ευκαιρία να μιλήσουμε για τις ανάγκες των ζώων και την πρέπουσα συμπεριφορά των ανθρώπων.

 

εικόνα Viber 2023 05 16 13 40 40 125

18/5/23

Οι μαθητές παρατήρησαν σχολαστικά μια εικόνα από το διαδίκτυο, εφαρμόζοντας την ρουτίνα σκέψης “Βλέπω, σκέφτομαι, αναρωτιέμαι” καταλήγοντας μέσα από τις ιδέες τους να αναδεικνύουν τα δικαιώματα των ζώων.

26/5/23

Το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε εκπρόσωπος από την δράση animalaction for Greece, παρουσιάζοντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Κατα φωνή και γάιδαρος”. Με την βοήθεια λούτρινων ζώων εμπλουτίστηκαν οι γνώσεις τους και πέρασαν μια ευχάριστη ώρα.

Την ιδια ημέρα οι μαθητές διαμοίρασαν την αφίσα που είχαν ετοιμάσει για τα δικαιώματα των ζώων.

CamScanner 2023 05 24 08.33

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με την συμπλήρωση από τους μαθητές της εικονογραφημένης ρουμπρίκας αξιολόγησης του εργαστηρίου. Η νηπιαγωγός διάβαζε τις ερωτήσεις και τα παιδιά επέλεγαν την απάντηση τους, κυκλώνοντας το εικονίδιο που τους εξέφραζε.