“Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο” Α + Β Τμήμα

Α τμήμα-κα Σοφία

Στα πλαίσια του δεύτερου εργαστηρίου δεξιοτήτων που μόλις ξεκινήσαμε και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης τους διάβασα το παραμύθι ” Η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος”. Στην συνέχεια οι μαθητές/τρεις κλήθηκαν να διαλέξουν τι ήθελαν να ζωγραφίσουν. Την Τσεπούλα ή τον Κουμπαράκο? Όταν ζωγράφισαν την επιλογή τους και αντέγραψαν τις λέξεις, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και μετά ανά ζεύγη. Έπρεπε κάθε Τσεπούλα να διαλέξει έναν Κουμπαράκο. Οι ζωγραφιές των παιδιών είχαν κολληθεί πάνω στην μπλούζα τους και κρατήθηκαν εκεί μέχρι να σχολάσουν για να θυμούνται τα ζευγάρια τους και για τις δραστηριότητες που ακολούθησαν.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 03 190805

Α τμήμα – κα Σοφία

Επέλεξα σαν θεματική την εκμάθηση των σχημάτων για να ξεκινήσουμε ις συνεργατικές δράσεις, ανα ζευγάρια. Αρχικά γνωρίσαμε τα 4 διαφορετικά σχήματα. Κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο, ορθογώνιο. Τα παρατηρήσαμε και ανακαλύψαμε τα χαρακτηριστικά τους. Τα σχημάτισα με χαρτοταινία στο πάτωμα και όλα τα παιδιά κλήθηκαν να γράψουν το όνομα τους σε κάθε σχήμα. Βάλαμε μουσική και στο σταμάτημα αυτής αναζητούσαμε κύκλους, τρίγωνα, τετράγωνα και ορθογώνια αντίστοιχα μέσα στην τάξη. Κι αφού μάθαμε τα σχήματα, ήρθε η στιγμή να χωριστούμε σε ζευγάρια. Ειχα ετοιμάσει τα 4 σχήματα με διακεκκομένες γραμμές και διαφορετικά χρώματα, σε φύλλα εργασίας. Οι μαθητες/ τρεις ερχόντουσαν, κατονόμαζαν το σχήμα που προτιμούν και το έπαιρναν για να ενώσουν τις διακεκκομμένες γραμμές και να γράψουν το όνομα τους. Για να σχηματιστούν ζευγάρια ενώθηκαν τα μπλε με τα κόκκινα ίδια σχήματα, καθώς και τα πράσινα με μαύρα. Τα 4 παιδιά που είχαν κίτρινο χρώμα, σχημάτισαν μεταξύ τους ζευγάρια.

εικόνα Viber 2024 11 04 12 35 47 041

Τα ζευγάρια κλήθηκαν να καθήσουν μαζί στο τραπέζι, να πάρουν το μπολ τους και σε ένα κοινό φύλλο εργασίας να γράψουν το όνομα τους και να σχηματίσουν το σχήμα που προτιμούν. Το σχήμα που σχεδίασε το ένα παιδι το ζωγράφισε το ζευγάρι του και το αντίστροφο. Τα συγκεκριμένα φύλλα εργασίας, που δημιουργήθηκαν συνεργατικα, φωτοτυπηθηκαν για να μπουν στο portfolio των μαθητων.

εικόνα Viber 2024 11 04 12 35 47 777 εικόνα Viber 2024 11 04 12 36 16 391

 

A τμήμα – κα Σοφία

Οι δραστηριότητες με τους μαθητές να εργάζονται ανά ζεύγη, συνεχίστηκαν. Η ημέρα μας ξεκίνησε με κινητικά παιχνίδια στην παρεούλα. Ζήτησα από τους μαθητές μου να θυμηθούν τα ζευγάρια που είχαν δημιουργηθεί την προηγούμενη ημέρα και να καθήσουν μαζί. Επειδή είναι μονός ο αριθμός του συνόλου των μαθητών, είχα κι εγώ ζευγάρι.
Τοποθέτησα στο πάτωμα 11 ποτήρια και ζήτησα από τα ζευγάρια να σχηματίσουν έναν κύκλο και να γυρίζουν γύρω από το ποτήρι τους, το οποίο ονόμασα κέντρο του κύκλου. Όποτε έλεγα αλλαγή, τα ζευγάρια έπρεπε να μετακινηθούν και να βρουν άλλο κέντρο-ποτήρι και να γυρίζουν κυκλικά γύρω του. Αυτό έγινε κάμποσες φορές.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 06 200547
Σε επόμενο βήμα τα ζευγάρια κάθισαν όλα κάτω και εγώ ένωσα όλα τα ποτήρια και τα τοποθέτησα στο κέντρο της παρεούλας.  Πήρα το ζευγάρι μου και σχημάτισα έναν κύκλο γύρω από το κέντρο-ποτήρι. Μετά κάλεσα άλλο ένα ζευγάρι, να πιαστεί γύρω από εμάς και να σχηματίσει έναν ομόκεντρο κύκλο. Στην συνέχεια ήρθε τρίτο ζευγάρι και μετά άλλο ένα. Καταφέραμε να σχηματίσουμε 4 ομόκεντρους κύκλους.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 06 200658

Τα ζευγάρια επέστρεψαν στα παγκάκια τους και εγώ τους σχεδίασα στον πίνακα ένα μικρό τριγωνάκι. Ρώτησα τι σχήμα είναι και όταν το  το αναγνώρισαν, ρώτησα αν σχηματίσω απέξω ένα άλλο τρίγωνο, και ονομάσω κέντρο το μικρό τριγωνακι, αν μπορώ να κάνω πολλά τρίγωνα, το ένα μεγαλύτερο από τα άλλα? Το ιδιο έκανα και με το ορθογώνιο και το τετράγωνο. Οι απαντήσεις ήταν θετικές.

εικόνα Viber 2024 11 05 11 23 37 737 εικόνα Viber 2024 11 05 11 23 37 938

Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με ένα φύλλο εργασίας στο οποίο αρχικά έγραψαν όλοι πάνω το όνομα τους και σχημάτισαν ένα μικρό κύκλο στο κέντρο. Το ζευγάρι τους σχημάτισε έναν μεγαλύτερο, ομόκεντρο κύκλο και αυτό συνεχίστηκε εναλλάξ μέχρι να ολοκληρωθεί η εργασία.

εικόνα Viber 2024 11 05 11 23 22 531 εικόνα Viber 2024 11 05 11 23 27 656 εικόνα Viber 2024 11 05 11 23 37 441 εικόνα Viber 2024 11 05 11 22 56 207

Οι μαθητές μου όμως δεν συνεργάστηκαν μόνο για να μάθουν τα σχήματα αλλά και για να παίξουν. Βοήθησαν το ζευγάρι τους να φορέσει και να βγάλει το τσουβάλι και συμμετείχαν σε τσουβαλοδρομίες, που έλαβαν χώρα στην αυλή του νηπιαγωγείου μας και προκάλεσαν πολλά γέλια!!!

Α τμήμα -κα Κωνσταντίνα

Η κα Κωνσταντίνα συνεχίζοντας το μάθημα σε συνεργατικό πλαίσιο, δημιούργησε με τους μαθητές τα σχηματόδεντρα!!!

εικόνα Viber 2024 11 06 08 21 49 617

A + B τμήμα

Ενδιαφέρουσα συνεργασία μεταξύ των μαθητών μας και αυτή που αναπτύχθηκε με έναυσμα την 2η αφήγηση μύθων από γονείς του Α τμήματος. Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε το λινκ: https://blogs.sch.gr/9nippera/synergasia-me-goneis/   

 

Α τμήμα – κα Σοφία +κα Λαζαρία

Τα μέλη των ομάδων πληθαίνουν. Σε αυτήν την συνεργατική δράση δημιουργήθηκαν 3 ομάδες των 6,6 και 5 ατόμων αντίστοιχα. Τα παιδιά επρεπε να συνομιλήσουν με την ομάδα τους και να συνεχίσουν την ιστορία που τους δόθηκε. Οι εκπαιδευτικοί προσπάθησαν με κατευνόμενες ερωτήσεις να εκμαιεύσουν απαντήσεις από όλους τους συμμετέχοντες. Διαβαστε παρακάτω τις τρεις ιστορίες που έγραψαν.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 12 142152 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 12 142224

 

 

 

 

 

 

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 12 142253

Β τμήμα – κα Χριστίνα

https://blogs.sch.gr/9nippera/2024/11/17/eimaste-oloi-filoi-glyko-tsampi-stafyli/

Α + Β τμήμα

https://blogs.sch.gr/9nippera/2024/11/12/epeteios-toy-polytechneioy-2024/

Α τμήμα – κα Σοφία

https://blogs.sch.gr/9nippera/2024/11/17/chrysanthema-omorfa-fthinoporina-loyloydia-ginontai-aformi-gia-polles-drastiriotites/

Α τμήμα – κα Κωνσταντίνα

https://blogs.sch.gr/9nippera/2024/11/26/quot-to-liomazoma-quot-a-tmima/

Α τμήμα -κα Σοφία

Με αφορμή την ενασχόληση μας με την ελιά και τα παράγωγα της, τους διάβασα το βιβλίο “Αθήνα, η πόλη της Αθηνάς” Οι μαθητές/τριες εν συνεχεία διάλεξαν από εναν ήρωα και ετοίμασαν τις κούκλες κουκλοθεάτρου. Σχηματίστηκαν ζευγάρια που αποτελούνταν από δυο διαφορετικούς ήρωες και τα παιδιά αυτοσχεδίαζαν και μας επαιζαν κουκλοθέταρο.

εικόνα Viber 2024 11 25 12 12 49 246

κα Φανή – Α τμήμα

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων συνεργασίας στο νηπιαγωγείο συζητήσαμε. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν φύλλο εργασίας που αφορα τις συγκρούσεις με τους συμμαθητές τους και πρότειναν ιδέες για να τις αποφύγουν.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 01 180728

 

 

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 01 180701

κα Σοφία

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και η τάξη μας για μια ακόμα φορά άδειασε για να ξαναγεμίσει με εργασίες των προνηπίων και νηπίων του τμήματος. Το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας για να ετοιμαστεί οι μαθητές/τριες δούλεψαν πολλές μέρες σε διάφορες ομάδες. Το αποτέλεσμα εξαιρετικό, διακοσμεί πλέον την είσοδο της τάξης μας!

εικόνα Viber 2024 12 03 16 46 51 104