Α τμήμα-κα Σοφία
Στα πλαίσια του δεύτερου εργαστηρίου δεξιοτήτων που μόλις ξεκινήσαμε και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης τους διάβασα το παραμύθι ” Η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος”. Στην συνέχεια οι μαθητές/τρεις κλήθηκαν να διαλέξουν τι ήθελαν να ζωγραφίσουν. Την Τσεπούλα ή τον Κουμπαράκο? Όταν ζωγράφισαν την επιλογή τους και αντέγραψαν τις λέξεις, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και μετά ανά ζεύγη. Έπρεπε κάθε Τσεπούλα να διαλέξει έναν Κουμπαράκο. Οι ζωγραφιές των παιδιών είχαν κολληθεί πάνω στην μπλούζα τους και κρατήθηκαν εκεί μέχρι να σχολάσουν για να θυμούνται τα ζευγάρια τους και για τις δραστηριότητες που ακολούθησαν.
Α τμήμα – κα Σοφία
Επέλεξα σαν θεματική την εκμάθηση των σχημάτων για να ξεκινήσουμε ις συνεργατικές δράσεις, ανα ζευγάρια. Αρχικά γνωρίσαμε τα 4 διαφορετικά σχήματα. Κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο, ορθογώνιο. Τα παρατηρήσαμε και ανακαλύψαμε τα χαρακτηριστικά τους. Τα σχημάτισα με χαρτοταινία στο πάτωμα και όλα τα παιδιά κλήθηκαν να γράψουν το όνομα τους σε κάθε σχήμα. Βάλαμε μουσική και στο σταμάτημα αυτής αναζητούσαμε κύκλους, τρίγωνα, τετράγωνα και ορθογώνια αντίστοιχα μέσα στην τάξη. Κι αφού μάθαμε τα σχήματα, ήρθε η στιγμή να χωριστούμε σε ζευγάρια. Ειχα ετοιμάσει τα 4 σχήματα με διακεκκομένες γραμμές και διαφορετικά χρώματα, σε φύλλα εργασίας. Οι μαθητες/ τρεις ερχόντουσαν, κατονόμαζαν το σχήμα που προτιμούν και το έπαιρναν για να ενώσουν τις διακεκκομμένες γραμμές και να γράψουν το όνομα τους. Για να σχηματιστούν ζευγάρια ενώθηκαν τα μπλε με τα κόκκινα ίδια σχήματα, καθώς και τα πράσινα με μαύρα. Τα 4 παιδιά που είχαν κίτρινο χρώμα, σχημάτισαν μεταξύ τους ζευγάρια.
Τα ζευγάρια κλήθηκαν να καθήσουν μαζί στο τραπέζι, να πάρουν το μπολ τους και σε ένα κοινό φύλλο εργασίας να γράψουν το όνομα τους και να σχηματίσουν το σχήμα που προτιμούν. Το σχήμα που σχεδίασε το ένα παιδι το ζωγράφισε το ζευγάρι του και το αντίστροφο. Τα συγκεκριμένα φύλλα εργασίας, που δημιουργήθηκαν συνεργατικα, φωτοτυπηθηκαν για να μπουν στο portfolio των μαθητων.
A τμήμα – κα Σοφία
Οι δραστηριότητες με τους μαθητές να εργάζονται ανά ζεύγη, συνεχίστηκαν. Η ημέρα μας ξεκίνησε με κινητικά παιχνίδια στην παρεούλα. Ζήτησα από τους μαθητές μου να θυμηθούν τα ζευγάρια που είχαν δημιουργηθεί την προηγούμενη ημέρα και να καθήσουν μαζί. Επειδή είναι μονός ο αριθμός του συνόλου των μαθητών, είχα κι εγώ ζευγάρι.
Τοποθέτησα στο πάτωμα 11 ποτήρια και ζήτησα από τα ζευγάρια να σχηματίσουν έναν κύκλο και να γυρίζουν γύρω από το ποτήρι τους, το οποίο ονόμασα κέντρο του κύκλου. Όποτε έλεγα αλλαγή, τα ζευγάρια έπρεπε να μετακινηθούν και να βρουν άλλο κέντρο-ποτήρι και να γυρίζουν κυκλικά γύρω του. Αυτό έγινε κάμποσες φορές.
Σε επόμενο βήμα τα ζευγάρια κάθισαν όλα κάτω και εγώ ένωσα όλα τα ποτήρια και τα τοποθέτησα στο κέντρο της παρεούλας. Πήρα το ζευγάρι μου και σχημάτισα έναν κύκλο γύρω από το κέντρο-ποτήρι. Μετά κάλεσα άλλο ένα ζευγάρι, να πιαστεί γύρω από εμάς και να σχηματίσει έναν ομόκεντρο κύκλο. Στην συνέχεια ήρθε τρίτο ζευγάρι και μετά άλλο ένα. Καταφέραμε να σχηματίσουμε 4 ομόκεντρους κύκλους.
Τα ζευγάρια επέστρεψαν στα παγκάκια τους και εγώ τους σχεδίασα στον πίνακα ένα μικρό τριγωνάκι. Ρώτησα τι σχήμα είναι και όταν το το αναγνώρισαν, ρώτησα αν σχηματίσω απέξω ένα άλλο τρίγωνο, και ονομάσω κέντρο το μικρό τριγωνακι, αν μπορώ να κάνω πολλά τρίγωνα, το ένα μεγαλύτερο από τα άλλα? Το ιδιο έκανα και με το ορθογώνιο και το τετράγωνο. Οι απαντήσεις ήταν θετικές.
Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με ένα φύλλο εργασίας στο οποίο αρχικά έγραψαν όλοι πάνω το όνομα τους και σχημάτισαν ένα μικρό κύκλο στο κέντρο. Το ζευγάρι τους σχημάτισε έναν μεγαλύτερο, ομόκεντρο κύκλο και αυτό συνεχίστηκε εναλλάξ μέχρι να ολοκληρωθεί η εργασία.
Οι μαθητές μου όμως δεν συνεργάστηκαν μόνο για να μάθουν τα σχήματα αλλά και για να παίξουν. Βοήθησαν το ζευγάρι τους να φορέσει και να βγάλει το τσουβάλι και συμμετείχαν σε τσουβαλοδρομίες, που έλαβαν χώρα στην αυλή του νηπιαγωγείου μας και προκάλεσαν πολλά γέλια!!!
Α τμήμα -κα Κωνσταντίνα
Η κα Κωνσταντίνα συνεχίζοντας το μάθημα σε συνεργατικό πλαίσιο, δημιούργησε με τους μαθητές τα σχηματόδεντρα!!!
A + B τμήμα
Ενδιαφέρουσα συνεργασία μεταξύ των μαθητών μας και αυτή που αναπτύχθηκε με έναυσμα την 2η αφήγηση μύθων από γονείς του Α τμήματος. Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε το λινκ: https://blogs.sch.gr/9nippera/synergasia-me-goneis/
Α τμήμα – κα Σοφία +κα Λαζαρία
Τα μέλη των ομάδων πληθαίνουν. Σε αυτήν την συνεργατική δράση δημιουργήθηκαν 3 ομάδες των 6,6 και 5 ατόμων αντίστοιχα. Τα παιδιά επρεπε να συνομιλήσουν με την ομάδα τους και να συνεχίσουν την ιστορία που τους δόθηκε. Οι εκπαιδευτικοί προσπάθησαν με κατευνόμενες ερωτήσεις να εκμαιεύσουν απαντήσεις από όλους τους συμμετέχοντες. Διαβαστε παρακάτω τις τρεις ιστορίες που έγραψαν.
Β τμήμα – κα Χριστίνα
https://blogs.sch.gr/9nippera/2024/11/17/eimaste-oloi-filoi-glyko-tsampi-stafyli/
Α + Β τμήμα
https://blogs.sch.gr/9nippera/2024/11/12/epeteios-toy-polytechneioy-2024/
Α τμήμα – κα Σοφία
Α τμήμα – κα Κωνσταντίνα
https://blogs.sch.gr/9nippera/2024/11/26/quot-to-liomazoma-quot-a-tmima/
Α τμήμα -κα Σοφία
Με αφορμή την ενασχόληση μας με την ελιά και τα παράγωγα της, τους διάβασα το βιβλίο “Αθήνα, η πόλη της Αθηνάς” Οι μαθητές/τριες εν συνεχεία διάλεξαν από εναν ήρωα και ετοίμασαν τις κούκλες κουκλοθεάτρου. Σχηματίστηκαν ζευγάρια που αποτελούνταν από δυο διαφορετικούς ήρωες και τα παιδιά αυτοσχεδίαζαν και μας επαιζαν κουκλοθέταρο.
κα Φανή – Α τμήμα
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων συνεργασίας στο νηπιαγωγείο συζητήσαμε. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν φύλλο εργασίας που αφορα τις συγκρούσεις με τους συμμαθητές τους και πρότειναν ιδέες για να τις αποφύγουν.
κα Σοφία
Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και η τάξη μας για μια ακόμα φορά άδειασε για να ξαναγεμίσει με εργασίες των προνηπίων και νηπίων του τμήματος. Το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας για να ετοιμαστεί οι μαθητές/τριες δούλεψαν πολλές μέρες σε διάφορες ομάδες. Το αποτέλεσμα εξαιρετικό, διακοσμεί πλέον την είσοδο της τάξης μας!