Α τμήμα-κα Σοφία και κα Χαρά
Με το άνοιγμα των σχολείων, μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, ξεκίνησε το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων. Η αφόρμηση ένα περίεργο γράμμα που έφτασε σχολείο, κανείς δεν έμαθε τον τρόπο 😉 και απευθυνόταν στους μαθητές και τις μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας. Η επιστολή ήταν πάνω στο γραφείο για δυο ημέρες, αλλά λόγω έλλειψης χρόνου, όπως λέγαμε στα παιδιά, για να εξάψουμε την περιέργεια τους, δεν το ανοίξαμε αμέσως. Με απόλυτη προσοχή τα παιδιά άκουγαν το περιεχόμενο της επιστολής. Προερχόταν από μια ξεναγό, την κα Αφροδίτη, η οποία παραδέχτηκε ότι γνωρίζει πολύ καλά ότι μας αρέσουν τα ταξίδια και μας πρότεινε αν θέλουμε να ταξιδέψουμε μαζί της, σε διάφορες χώρες της Ευρώπης , προκειμένου να γνωρίσουμε Μνημεία. Τα παιδιά απάντησαν κατευθείαν θετικά στην πρόσκληση της ξεναγού και μάλιστα προτείναν να της γράψουν κι αυτά ένα γράμμα, όπως και κάναμε.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και αφού ξεκαθαρίσαμε ποια είναι τα μνημεία, κάναμε την πρώτη αναζήτηση μνημείων μαζί στον υπολογιστή της τάξης. Η συνέχεια της αναζήτησης μνημείων έγινε με τους γονείς στο σπίτι. Ενημερώθηκαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το νεο μας εργαστήριο και οι περισσότεροι συνεργάστηκαν με τα παιδιά τους, αναζήτησαν, συγκέντρωσαν, επεξεργάστηκαν υλικό, το οποίο μας παρουσίασαν τα ίδια τα παιδιά την επόμενη ημέρα.
Συζητήσαμε στην ολομέλεια ότι μνημείο απαραίτητα δεν είναι μόνο κάποια κατασκευή από τα πολύ παλιά τα χρόνια. Υπάρχουν και πιο σύγχρονα μνημεία και ενα από αυτά είναι το Αtomium στο Βέλγιο.
Οι μαθητές το παρατήρησαν προσεχτικά, το σχολίασαν και εκδήλωσαν την επιθυμία να ετοιμάσουμε το δικό μας Atomium για να στείλουμε τις φωτογραφίες στην κα Αφροδίτη. Έχοντας την άνεση της βοήθειας από την κα Βασιλική και την κα Βούλα στην τάξη μας, χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες. Προηγουμένως είχαμε αναζητήσει ιδέες μαζί με τα παιδιά αναφορικά με τα υλικά που θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε για τις κατσκευές μας. Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά.
Οι δυνατότητες της ψηφιακής εφαρμογής Google Earth μας διευκόλυναν στο να μεταβούμε στο συγκεκριμένο μνημείο και να το παρατηρήσουμε περιμετρικά, προτού προβούμε στην κατασκευή του, όπως επίσης και να συνειδητοποιήσουμε την απόσταση που υπάρχει αναμεσα στην χώρα μας και στο Βέλγιο.
Μέχρι να στείλουμε τις κατασκευές μας στην κα Αφροδίτη μας έστειλε η ίδια ένα νέο μήνυμα.
https://www.voki.com/site/pickup?scid=17981630&chsm=0c4ee566cc97295df3e36a6351314ddf
Η κα Αφροδίτη, επειδή γνωρίζει τους κινδύνους που παραμονεύουν στο διαδίκτυο και ότι δεν πρέπει να ανεβάζουμε φωτογραφίες με τα πρόσωπα μας, μας προκάλεσε να γίνουμε βοηθοί ξεναγού, από την στιγμή που θα δεχόμασταν να την ακολουθήσουμε στο ταξίδι γνωριμίας μας με διάφορα ευρωπαϊκά μνημεία, μέσω ενός ψηφιακού avatar που είχε η ίδια ετοιμάσει.
Πρότεινα στα παιδιά αφού στο γράμμα της είχαμε ήδη απαντήσει με γράμματα, στο νεο μήνυμα με avatar να απαντήσουμε κι μείς με ένα δικό μας avatar. έτσι λοιπόν στην ολομέλεια, έφερα τα παιδιά σε επαφή με το ψηφιακό εργαλείο δημιουργίας avatar, Voki.com. Tους εξηγούσα πως λειτουργεί και επιλέγαμε τα στοιχεία με τα οποία ήθελαν να βάλουν στο δικό τους avatar. Σε κάποιο σημείο, η επιλογή ήταν δύσκολη, τα παιδιά δεν συμφωνούσαν και χρειάστηκε να ψηφίσουμε με δημοκρατικές διαδικασίες, για να συνεχιστεί η δραστηριότητα. Πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο για να δείτε το δικό μας avatar και να ακούσετε το μηνυμα μας προς την κα Αφροδίτη.
Oι μαθητές δημιούργησαν μια ηλεκτρονική τόμπολα με τις εικόνες των μνημείων, αυτών που έφεραν από το σπίτι τους με πληροφορίες. Αφου αναζήτησαν στον παγκόσμιο ιστο τις συγκεκριμένες εικόνες, πληκτρολογώντας τα γράμματα των λέξεων, παρακολούθησαν την διαδικασία δημιουργίας της τόμπολας στο ψηφιακό εργαλείο Match the Memory.
https://matchthememory.com/ergastiriodexiotitwn2024
Oι μαθητές/τριες στα πλαίσια του ελεύθερου παιχνιδιού δημιούργησαν τα δικά τους μνημεία.
Ο Λεωνίδας δημιούργησε το “Πετού”. Το μνημείο του ανθρώπου που με το τσεκούρι του, έψαχνε χρήματα για να δώσει σε φτωχούς ανθρώπους.
Η Κατερίνα δημιούργησε το μνημείο των καρχαριών. Το έφτιαξαν οι άνθρωποι για να θυμούνται τους καρχαρίες.
Και ο Παντελής ετοίμασε ένα μνημείο, το οποίο βρέθηκε στον βυθό της θάλασσας. Πρόκειται για ένα μηχάνημα που αξιοποιούσαν οι άνθρωποι για να πιάνουν τους καρχαρίες.
Το Κολοσσαίο είναι το επόμενο μνημείο με το οποίο ασχολήθηκαν οι μικροί εξερευνητές μας. Με την κα Χαρά δημιουργησαν το δικό τος Κολοσσαίο.
H κα Χαρά επίσης, με μεγάλη άνεση, σχεδίασε κάποια φύλλα εργασίας για το portfolio των μαθητών.
To ψηφιακό άβαταρ, η κα Αφροδίτη, η ξεναγός, την οποία ενημερώνουμε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την ενασχόληση μας με τα μνημεια και πώς εξελίσσεται αυτή, μας έστειλε νέο μήνυμα για να επιβραβεύσει τους μικρούς ξεναγούς και να τους υπενθυμίσει ότι σε λίγο θα είναι έτοιμοι για να αποκτήσουν τον τίτλο του Βοηθού Ξεναγού.
Τα νέα μνημεία τα οποία γνώρισαν οι μαθητές μας είναι το Σιμπέλιους στην Φινλανδία και ο Πύργος του Άιφελ στην Γαλλία και εννοείται ότι προβληματίστηκαν αρκετά μέχρι να προτείνουν τα υλικά που θα χρειαζόμασταν για να φτιάξουμε τις κατασκευές που ακολουθούν.
Η κα Φωτεινή με τους μαθητές της ετοίμασαν σε ατομική εργασία τον Πύργο του Άιφελ.
Γνωρίζοντας μνημεία παγκόσμιας εμβέλειας δεν ήταν δυνατό να παραλείψουμε τον ελληνικό Παρθενώνα τον οποίο νήπια και προνήπια ετοίμασαν με την κα Χαρά.
Δεν επιτρέπεται να μην παρουσιασουμε τα δυο ακόμα φύλλα εργασίας που μας ετοίμασε η κα Χαρά.
Οι μαθητές πρόσφατα ήρθαν σε επαφή με το ψηφιακό περιβάλλον του Book creator και πρότειναν να ετοιμάσουμε και ένα ηλεκτρονικό βιβλιο που να έχει τα μνημεία που κατασκευάσαμε . Μπήκε και αυτή η πρόταση στο πρόγραμμα μας!!!!!
Εντωμεταξύ οι μαθητές γνώρισαν την διαδιακασία και δημιουργήσαμε μαζί κάποια ηλεκτρονικά παζλ με τις εικόνες των μνημείων, τα οποία μπορείτε να παίξετε κι εδώ.
Κολοσσαίο
Παρθενώνας
Με τους μαθητές μας επίσης αναζητήσαμε στον χάρτη τις χώρες των μνημείων που γνωρίσαμε και μαζί βάλαμε τις κουκίδες και τις εικόνες των μνημείων στον ηλεκτρονικό χάρτη μας.
https://www.zeemaps.com/view?group=4902720&x=388.176049&y=53.270876&z=14
Σαν προέκταση της δραστηριότητας αναζήτησαν και κύκλωσαν σε προαναγνωστική άσκηση τα γράμματα των ονομάτων των χωρών.