“Aλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”

Τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας τη φετινή χρονιά αποφάσισαν να υλοποιήσουν τα ίδια εργαστήρια δεξιοτήτων.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ενδεικτικά κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του εργαστηρίου.

Α τμήμα

5/10/2022

Στα πλαίσια του εορτασμού της παγκόσμιας Ημέρας των Ζώων, καλέσαμε στην τάξη μας ζωάκια μεσω της τρισδιαστατης απεικόνισης και της προβολής στο χώρο. Είπαμε καλωσορίσματα και ευχές και φωτογραφηθήκαμε μαζί τους. Συζητήσαμε και καταλήξαμε σε κάποια συμπεράσματα όσον αφορά τις ανάγκες που έχουν όλα τα ζώα του πλανήτη για να επιβιώσουν. Κάθε ζωάκι είναι διαφορετικό, όμως έχουν όλα τις ίδιες ανάγκες. Οι μαθητές σε web2 εργαλείο δημιούργησαν ένα συννεφόλεξο. Το εκτυπώσαμε και δημιουργησαν ατομικές αφίσες εορτασμού της ημέρας.

Viber 2022 10 05 14 55 54 745

10/10/2022

Οι μαθητές συμφώνησαν το Συμβόλαιο της τάξης. Οι κανόνες αρχικά γράφτηκαν στο Goggle.it, ένα web2 εργαλείο, που μας έδωσε τη δυνατότητα διερεύνησης των σκέψεων των παιδιών και αποτύπωσης με γραπτό λόγο, των συμπεριφορών που από την εναρξη της χρονιάς προσπαθούν άλλοι να μάθουν και άλλοι να συνεχίζουν να επιδεικνύουν.

jdkADH

Oι κανόνες της τάξης αποτυπώθηκαν και μέσω της ζωγραφικής από τους μαθητές, για να είναι πιο εύκολο και στους ίδιους να τους θυμούνται.

Viber 2022 11 18 16 36 16 269

17/10/2022

Με μουσική υπόκρουση, οι μαθητές/τριες περπατούν στον χώρο κρατώντας και έχοντας παρατηρήσει προηγουμένως προσωπογραφίες του Picasso. Κάθε φορά που σταματά η μουσική ανταλλάσσουν εικόνες. Λένε τι σκέφτονται για την εικόνα που βλέπουν τώρα για πρώτη φορά.  ¨οταν κλείνει η μουσική, οι μαθητές αφήνουν τους πίνακες ζωγραφικής σε ένα τραπέζι και η δραστηριότητα συνεχίζεται με συζήτηση στην ολομέλεια. Τι είδαν? Τι παρατήρησαν. Πως ένιωσαν βλέποντας αυτές τις προσωπογραφίες. εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές. Κοινά σημεία και άλλα που τους έκαναν μεγάλη εντύπωση.

Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με τα νηπιάκια μας να γίνονται μικροί Picasso και να ετοιμάζουν την δική τους προσωπογραφία.

.jpg

.jpg

18/10/2022

Απο τη διαφορετικότητα στα ζώα και στους ανθρώπους, περάσαμε στην διαφορετικότητα στα αντικείμενα.

Το παιχνίδι της παπουτσοσαλάτας ενθουσίασε τα παιδιά. Βγάλαμε όλοι τα παπούτσια μας και φτιάξαμε μια ωραία παπουτσοσαλάτα στο κέντρο της παρεούλας μας. Μπήκε ωραία χορευτική μουσική και χορεύαμε γύρω από τα παούτσια μας, χωρίς να τα πατάμε. Στο πρώτο στοπ της μουσικής, αναζητήσαμε 2 ίδια παπούτσια αλλα όχι τα δικά μας. Τα βρήκαμε και τα αφήσαμε πάλι στην σαλάτα μας.

Στο δέυτερο στοπ, αναζητήσαμε δυο διαφορετικά παπούτσια,  στο τρίτο στοπ βρήκαμε ένα δικό μας παπούτσι κι ένα διαφορετικό, στο τέταρτο στοπ βρήκαμε δυο ίδια παπούτσια, τα δικά μας και τα φορέσαμε. Ως επέκταση της δραστηριότητας, μετά το πλύσιμο των χεριών και την απολύμανση, οι μαθητές/τριες ζωγράφισαν, σε φύλλο εργασίας που μπήκε στο portfolio τους, δυο αντικείμενα ίδια και δυο διαφορετικά.

19/10/2022

Την επόμενη ημέρα οι γονείς ενημερώθηκαν να δώσουν στα παιδιά από ένα ζευγάρι κάλτσες. Η παπουτσοσαλάτα μεταμορφώθηκε σε καλτσοσαλάτα. Παρατηρήσαμε χρώματα, σχέδια, μέγεθος. Πολλά ίδια κι άλλα τόσα διαφορετικά. Οι μαθητές κινήθηκαν στον χώρο αρχικά φορώντας στις παλάμες δυο ίδιες κάλτσες, μετά δυο διαφορετικές κάλτσες. Φορώντας τις διαφορετικές κάλτσες, τους ζητήθηκε  να σχηματίσουν αλυσίδες, ενώνοντας τα χέρια που είχαν δυο ίδιες κάλτσες.

Οι αλυσίδες που σχηματίστηκαν με το σώμα μας πήρε την μορφή της χάρτινης αλυσίδας της ομάδας μας, που πλέον κοσμεί την αίθουσα. Κάθε μαθητής έκοψε μια λουρίδα χαρτί, έγραψε το όνομα του και οι λωρίδες ενώθηκαν σε μια αλυσίδα, όπως ακριβώς είχε συμβεί προηγουμένως με τις κάλτσες.

Viber 2022 11 18 16 36 16 160

26/10/2022

Με αφόρμη την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, οι μαθητές/τριες παρατηρούν, σχολιάζουν, εντοπίζουν χαρακτηριστικά, σχέδια, σχήματα, χρώματα και ιδιαιτερότητες σε σημαίες κρατών. Στην συνέχεια καλούνται να ετοιμάσουν την δική τους σημαία, τη σημαία της τάξης μας. Όλες πρωτότυπες και διαφορετικές!!!

Viber 2022 10 22 15 27 20 333 768x1024

9/11/2022

Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν με προσοχή και ακούν την αφήγηση του παραμυθιού, που προτείνεται από το εργαστήριο, “Το κάτι άλλο”.  Η συζήτηση που ακολουθεί ήταν μεγάλη και εστιάστηκε στα συναισθήματα των ηρώων και αντίστοιχα των μικρών μας μαθητών. Εντόπισαν συναισθήματα στους ήρωες του βιβλίου, αναρωτήθηκαν πότε κι αν τα έχουν νιώσει οι ίδιοι. Προσπαθώντας να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθηση νηπίων και προνηπίων, τους ζητήσαμε να μπουν στη θέση των ηρώων και να μας πουν τι νιώθουν. Τα συμπεράσματα τους ήταν ότι κανένας δεν πρέπει να μένει μόνος του επειδή είναι διαφορετικός από εμάς.

Οι μαθητές/τριες συμπλήρωσαν σχετικά φύλλα εργασίας για τoν φάκελλο τους.

15/11/2022

Νήπια και προνήπια συμπλήρωσαν ρουμπρίκα αξιολόγησης του εργαστηρίου. Η νηπιαγωγός διάβαζε σε μικρές ομάδες παιδιών, την ερώτηση και οι μαθητές κυκλωναν την απάντηση που τους αντιπροσώπευε.

Viber 2022 11 18 16 36 16 102