2/10/2023
Η νέα μας δράση ονομάζεται “Η ταξιδιάρα μπάλα” .
Πρόκειται για μια μπάλα, στρογγυλή όπως όλες και πηδηχτούλα, που όμως έχει μια ιδιαιτερότητα, εκτός το μέγεθος της, που την κάνει να φαίνεται διαφορετική από τις άλλες, η συγκεκριμένη μπάλα έχει αδυναμία στα ταξίδια. Πρόκειται για την αγαπημένη μπάλα της κυρίας Σοφίας, που την παίρνει πάντα μαζί της στα ταξίδια και τώρα, μετά τις διακοπές του καλοκαιριού, η κυρία συνειδητοποίησε ότι η μπάλα δεν θέλει να σταθεί. Θέλει να συνεχίσει τα ταξίδια της. Προτεινε λοιπόν στους μαθητές της, αν θα ήθελαν να παίρνουν κάθε μέρα, μετά από κλήρωση την μπάλα στο σπίτι τους και να την επιστρέφουν την επόμενη ημέρα. Έτσι η ταξιδιάρα μπάλα δεν θα μένει παραπονεμένη.
Όλα τα παιδιά έγραψαν το όνομα τους και έβαλαν στο κουτί το χαρτί. Κάθε μέρα κληρώνουμε ένα παιδί, το οποίο γράφει το όνομα του σε μια λίστα για να θυμόμαστε όλοι ποιοι έχουν πάρει την μπάλα. Μέχρι στιγμής η μπάλα μας έχει ταξιδέψει σε 5 σπίτια μαθητών και η αληθεια είναι ότι οταν επιστρέφει, είναι πολύ χαρούμενη γιατί έχει πολλές εμπειρίες να μοιραστεί μαζί μας στην ολομέλεια.
Από την αρχή του μήνα που ξεκίνησε η δράση, οι μαθητές πλέον έχουν συνειδητοποιήσει τι εννοούμε όταν λέμε “Ερώτηση”, κάνουν εύστοχες παρατηρήσεις και ποικίλες ερωτήσεις στον μαθητή που επιστρέφει με την μπάλα για να μας περιγράψει το ταξίδι της. Ο ενθουσιασμός και η χαρά των παιδιών που “κέρδισαν” την μπάλα είναι τόσο έντονος που όταν επιστρέφουν , ακόμα κι αν υπήρχαν πριν ντροπές και ενδοιασμοί, τώρα ανυπομονούν να δεχτούν ερωτήσεις από τους φίλους τους και να περιγράψουν πώς πέρασε η μπάλα μαζί τους.
Με την συγκεκριμένη δράση στοχεύουμε στην καλλιέργεια της σκέψης και του προφορικού λόγου, στην καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων, στην εξοικείωση με τον χώρο του σχολείου, την αμεσότερη προσαρμογή των μαθητών, στην ανάπτυξη θετικής στάσης απέναντι στο σχολείο, στην καλή σχέση σχολείου-οικογένειας.
Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018
”Eνα βιβλίο με ζώα, αναζητά τους συγγραφείς του”
Ενδεικτικά παραθέτονται παρακάτω κάποιες απο τις σελίδες του βιβλίου.
Η εργασία που έχουν να κάνουν οι μαθητές στο σπίτι είναι να αναζητήσουν πληροφορίες, με τη βοήθεια των γονέων τους, για το ζωάκι τους. Να επιλέξουν τις πληροφορίες που θέλουν να μας μεταφέρουν και να τις αντιγράψουν με μολύβι στη πίσω σελίδα από το κολάζ τους.
Εμείς στο νηπιαγωγείο κάθε μέρα θα διαβάζουμε τις πληροφορίες που μας φέρνουν οι μαθητές και θα εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας για τα ζώα.
Οι δύο πρώτοι συγγραφείς έκαναν ήδη πολύ καλά τη δουλειά τους.
8/10/2018
“Υφαίνοντας το χαλί των ονομάτων μας”
Πρωταρχικός στόχος της δράσης είναι βέβαια να μάθουν οι μαθητές μου να γράφουν το όνομα τους για να μπορούν να υπογράφουν τις εργασίες τους καθημερινά. Στην αρχή της προηγούμενης εβδομάδας μοιράστηκαν στα παιδιά από ένα μεγάλο κομμάτι ριζόχαρτο, το οποίο κλήθηκαν σε καθημερινή βάση, να γράφουν το όνομα τους, με διάφορα χρώματα. Το ριζόχαρτο τους ζητήθηκε να επιστραφεί την Παρασκευή, προκειμένου να υφάνουμε το χαλί μας, το διακοσμητικό. Η προθεσμία παρατάθηκε μέχρι και σήμερα για όσα παιδιά δεν είχαν προλάβει. Παρακάτω παρατηρήστε τις αξιόλογες προσπάθειες των μικρών μου φίλων, να μπουν στον κόσμο της γραφής.
Προτού περάσουμε στην διαδικασία της “ύφανσης”, έχοντας βέβαια συζητήσει ότι τα παλιότερα χρόνια συνηθίζονταν να στολίζουν υφαντά στους τοίχους, για να πετυχαίνουν πιο υψηλή θερμοκρασία μέσα στο σπίτι τον χειμώνα, βγήκαμε, που αλλού, στην καινούρια μας αυλή να παίξουμε με τις αφίσες μας.
Περπάτησαν με τα ονόματα τους αγκαλιά, έτρεξαν, πήδηξαν, ανέμισαν τα ονόματα ψηλά, τα ανεβοκατέβασαν να ακούσουν τον ήχο που κάνει το χαρτί κ.α. Μετά από όλα αυτά περάσαμε στην αίθουσα όπου κλήθηκαν όλοι να τσαλακώσουν πολύ πολύ σφιχτά το χαρτί τους για να σχηματιστεί το νήμα του καθενός. (Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας και ενδυνάμωση των άκρων τους).