Α τμήμα
Νέο εργαστήριο δεξιοτήτων ξεκινά κι ένα περίεργο μήνυμα λάβαμε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του σχολείου μας. Η περιέργεια μας ήταν πολύ μεγάλη. Ποιος να είναι άραγε ο Ρούλης, ο τροφούλης που μας στέλνει μήνυμα και τι να θέλει άραγε από εμάς?
Το μυστήριο λύθηκε κι ένα σκυλάκι με ανθρώπινη λαλιά (avatar) εμφανίστηκε στην οθόνη του υπολογιστή και μας περιέγραφε την χαρά του που βρέθηκε σχολείο μας και μας ρωτούσε αν θέλουμε να γίνουμε φίλοι.
Πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο για να γνωρίσετε κι εσείς τον Ρούλη!!!
Εννοείται πως υπήρξε μεγάλος ενθουσιασμός για τη νέα φιλία που ξεκινούσε και αυτό φάνηκε από την πρόταση των παιδιών να φτιάξουμε τον Ρούλη με πλαστελίνη, και να του στείλουμε την φωτογραφία για να την δει και να χαρεί. Και το εργαστήρι πλαστελίνης ολοκληρώθηκε αισίως με τα παρακάτω αποτελέσματα!
Γιατί όμως να τον λένε Ρούλη, τροφούλη? Η απάντηση που επικράτησε ήταν ότι μαλλον τρώει πολύ. Γι αυτό κι εμείς καταγράψαμε με την βοήθεια των γονέων τα δικά μας ημερήσια γεύματα της συκεκριμένης ημέρας. Οι μαθητές με τη βοήθεια της νηπιαγωγού συμπλήρωσαν αντιγράφοντας στο φύλλο εργασίας, αυτό που δήλωσαν ότι έφαγαν για πρωινό και δεκατιανό. Όσοι μαθητές έμειναν στο ολοήμερο τμήμα έγραψαν και τι έφαγαν για μεσημεριανό. Τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας, απογευματινό και βραδινό, ανέλαβαν δράση οι γονείς του τμήματος για να τα γράψουν οι μαθητές.
Τα φύλλα εργασίας την επόμενη ημέρα επέστρεψαν συμπληρωμένα και αφου τα μελετήσαμε στην ολομέλεια καταλήξαμε ότι τα ημερήσια γεύματα είναι 5 κι αυτό θα πρέπει να τηρούμε για να έχουμε μια υγιή και ισορροπημένη διατροφή.
Ανυπομονούμε όλοι για το επόμενο μήνυμα-απάντηση του Ρούλη, το οποίο θα κατευθύνει και τις δραστηριότητες μας!!!
B Tμήμα
Στο ξεκίνημα του εργαστηρίου δεξιοτήτων μας με θέμα την υγιεινή διατροφή τα παιδιά του Β τμήματος γνώρισαν τον Ρούλη τον Τροφούλη, τον διαδικτυακό τους φίλο που θα τους συντροφεύει και θα τους βοηθήσει να περιπλανηθούν στον κόσμο της υγιεινής διατροφής και να μάθουν τις σωστές διατροφικές συνήθειες. Μέσα από τις αποστολές που ο Ρούλης του ανέθεσε αλλά και τα παραμύθια που τους έφερε στην τάξη τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό, συζήτησαν για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και έγιναν εικονογράφοι σε μια ιστορία που φτιάξανε βασισμένη στο παραμύθι «Ένα βουνό καρότα». Το διατροφικό ταξίδι συνεχίζεται…
Α τμήμα
Επιτέλους λάβαμε το μήνυμα -απάντηση του Ρούλη, Τροφούλη. Μας είπε οτι του άρεσαν πολύ οι κατασκευές των παιδιών αλλα δεν μπορούσε να μας μιλήσει πολύ γιατι πονούσε η κοιλιά του.
Οι μαθητές αναρωτήθηκαν γιατι να πονάει η κοιλιά του φίλου μας και θελήσαν να του στείλουμε ερωτήσεις.
Tι έφαγες και σε πονάει η κοιλιά σου?
Κοτόπουλο έφαγες?Έφαγες φρούτα?
A τμήμα
Ο Ρούλης, Τροφούλης, έχει γίνει πλέον ο αγαπημένος των παιδιών και ανυπομονούν κάθε φορά για το επόμενο μήνυμα του!!! Στο τρίτο μήνυμα του https://tinyurl.com/yxfx8pgq ο Ρούλης, παραδέχεται ότι τον πονούσε η κοιλίτσα του γιατί είχε φάει πολλά γλυκά. Μας τονίζει δε την συμβουλή της μαμάς του, να τρώει κρέας και όχι γλυκά γιατί είναι σκύλος και ρωτάει τα παιδιά, αν θέλουν να ρωτήσει ο ίδιος και τις δικές τους μαμάδες, ποιες συμβουλές τους δίνουν. Τα νηπιάκια κατενθουσιάστηκαν με την ιδέα και περιμένουν να ακούσουν τα νέα από τον Ρούλη, στο επόμενο μήνυμα του.
Οι μανούλες του τμήματος ενημερώθηκαν σχετικά και κατά την προσέλευση των μαθητών έμεναν για να κάνουμε κρυφά από τα παιδιά τις ηχογραφήσεις.
Το 4ο μήνυμα του Ρούλη έχει ήδη δρομολογηθεί και αναζητά τους παραλήπτες του, οι οποίοι θα ακούσουν μέσα από τις οικείες φωνές των μαμάδων τους κανόνες υγιεινής διατροφής και προτάσεις για σωστές διατροφικές συνήθειες. Επειδή δεν έχω πάρει την άδεια για να δημοσιεύσω τις φωνές τους, δεν θα αναρτήσω τα αρχεία ήχου, οφείλω όμως να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ, για την συνεργασία τους!!!
Oι διατροφικές συμβουλές που θα ακούσουμε από τις μανούλες του τμήματος είναι οι ακόλουθες:
- Μην ξεχνάς παιδί μου να πίνεις πολύ νερό, είναι απαραίτητο για την υγεία μας.
- Μην τρως πολλά γλυκά, χαλάνε τα δόντια.
- Οι φυσικοί χυμοί και τα φρούτα μας δίνουν πολλές βιταμίνες.
- Τα γαλακτοκομικά μας δίνουν ασβέστιο για γερά κόκαλα και δόντια.
- Η βιταμίνη C μας προστατεύει από τις ιώσεις.
- Το σώμα μας χρειάζεται θρεπτικά συστατικά για να είναι υγιές.
- Το σώμα μας χρειάζεται ενέργεια και δύναμη. Αυτήν την βρίσκουμε στα φαγητά που τρώμε. Δοκιμάζουμε και τρώμε τα πάντα με μέτρο.
- Μάσα παιδί μου την μπουκιά σου, αργά και προσεχτικά.
- Όταν τρώμε, δεν μιλάμε και σιγά, σιγά μασάμε.
- Φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά τρώμε κάθε μέρα και πολλά.
- Το κρέας, το ψάρι, τα όσπρια, το αυγό μας δίνουν δύναμη πολύ.
- Κάθε μέρα πρέπει να έχουμε 5 γεύματα.
- Είναι πιο υγιεινό να τρώμε σπιτικά γλυκά γιατί τα φτιάχνουμε μόνοι μας με φρέσκα υλικά και χωρίς συντηρητικά.
- Να τρως υγιεινά και να γυμνάζεσαι όσο πιο πολύ μπορείς. Είναι πολύ σημαντικό.
Το φύλλο εργασίας που συμπλήρωσαν οι μαθητές ακουγοντας το 3ο μήνυμα του Ρούλη.
Α τμήμα-Ολοήμερο
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων και της συμμετοχής του τμήματος σε etwinning εκδήλωση, οι μαθητές μας προβληματίστηκαν αρκετά αλλά κατάφεραν και συμπλήρωσαν “Το αλφαβητάρι της Διατροφής”.
A Τμήμα
Οι περιπέτειες του Ρούλη του Τροφούλη στον κόσμο της υγιεινής διατροφής συνεχίζονται. Οι μαθητές μαζί με τον Ρούλη μαθαίνουν για την πυραμίδα της Διατροφής και τις 5 ομάδες των τροφίμων.
Τις εργασίες και τις κατασκευές μας σχετικά με τα παραπάνω θα τις δείτε προσεχώς. Σήμερα θα σας παρουσιάσουμε το σπίτι του Ρούλη Τροφούλη. Με αφορμή την πυραμίδα της διατροφής, γνωρίσαμε το γεωμετρικό σχήμα ”Πυραμίδα” . Παρακολουθήσαμε διαδραστικό βίντεο με το ομώνυμο τραγούδι από τα Ζουζούνια, όπου οι μαθητές κλήθηκαν να παρακολουθήσουν προσεχτικά προκειμένου να απαντήσουν σωστά στις ερωτήσεις που ακολουθούσαν του βίντεο.
https://edpuzzle.com/media/5eb164ede3c4c93eea278971
Παρατηρήσαμε εικόνες με πυραμίδες, εντοπίσαμε τα χαρακτηριστικά του σχήματος, αναζητήσαμε πυραμίδες στον χώρο μας και σχηματίσαμε πυραμίδες με το σώμα μας, χορεύοντας.
Και μετά ηρθε η πρόταση:”κυρία, να φτιάξουμε πυραμίδες!!!” Αναρωτηθήκαμε τι μας θυμίζουν οι πυραμίδες και η επικρατέστερη απάντηση ήταν στέγες σπιτιών. Απο αυτήν την ιδέα προέκυψε η κατασκευή μας. Οι μαθητές έκοψαν τις πυραμίδες-στέγες και τον αγαπημένο Ρούλη, ζωγράφισαν τα σπιτάκια ετοίμασαν και το χορτάρι στο έδαφος και….
σας παρουσιάζουμε το σπιτάκι του Ρούλη, Τροφούλη!!!
Τα φύλλα εργασίας που συμπλήρωσαν οι μαθητές αναφορικά με τις ομάδες τροφών:
Και επειδή η υγιεινή διατροφή συνδυάζεται με κινητικές δραστηριότητες ακούσαμε προσεχτικά, σχολιάσαμε τους στίχους και χορέψαμε δυο ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια, τα “Λεμονάκι μυρωδάτο” και “Στης Πάργας τον ανήφορο”. Το τελευταίο τραγούδι, εκτός τα βήματα του χορού, που μας διασκέδασαν, γέμισε την τάξη μας και μυρωδιές κανέλλας και γαρύφαλλου, πράγμα που μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε και για τα μπαχαρικά που δίνουν άρωμα, γεύση και νοστιμιά στα φαγητά μας.
Ψηφιδωτό κολάζ – Ομαδική κατασκευή του τμήματος, που ετοίμασαν με την κα Ευγενία και νοστιμότατα τρισδιάστατα καροτάκια από τα παιδιά του ολοημέρου. Tα καροτάκια πρωταγωνιστούν και στην ιστορία που δημιουργήσαν η κα Ευγενία με τους μαθητές του ολοημέρου!!!
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΡΟΤΩΝ
Επτά υπέροχα καρότα είχαν πάει στην παραλία το καλοκαίρι γιατί ήθελαν να παίξουν μπάλα και να παίξουν με την άμμο και την θάλασσα. Είχαν πάρει μαζί τους νεροπίστολα ,μια μεγάλη κόκκινη φουσκωτή κουλούρα, κουβαδάκια, απόχες και φαγητό.
Αποφάσισαν να μπούνε όλοι μαζί στην κόκκινη κουλούρα για να πάνε βαθιά και να δούνε τα ψάρια της θάλασσας. Είδανε έναν καρχαρία, φάλαινες, μια μεγάλη θαλάσσια χελώνα, πολλά μικρά ψαράκια και δύο χταπόδια πολύ μεγάλα που πείραζαν την βάρκα με τα καρότα.
Όμως όταν γνωρίστηκαν καλύτερα με τα χταπόδια γίνανε φίλοι και τα χταπόδια ανέβηκαν πάνω στην κουλούρα!!
Τότε η κουλούρα βούλιαξε και τα καρότα έπεσαν μέσα στη θάλασσα!! Οι φίλοι τους όμως τα χταπόδια τα έπιασαν και τα έβγαλαν στην ακτή.!
Μετά τα καρότα έφαγαν το φαγητό που είχαν πάρει μαζί τους .
Όμως τα χταπόδια ήθελαν να βγουν και αυτά στη στεριά. Τα καρότα τότε αποφάσισαν να κεράσουν τα χταπόδια παγωτό! Στα χταπόδια άρεσε πολύ το παγωτό και το έφαγαν γρήγορα! Ο λαιμός τους πάγωσε και τότε τα καρότα τα πήγανε στο νοσοκομείο χταποδιών. Εκεί τους έδωσαν ένα φάρμακο και αμέσως έγιναν καλά!!!!
Τα καρότα έκαναν ένα πάρτι στο σπίτι τους και προσκάλεσαν και τα χταπόδια.
Εκεί έφαγαν όλοι μαζί κρουασάν, φράουλες, καρπούζι, ντόνατς, γλειφιτζούρια, και φακές!
Μετά πήγαν όλοι μαζί να κάνουν μπάνιο στη θάλασσα!!!!!!!
Α Τμήμα
Το εργαστήρι μας φθάνει σιγά σιγά στο τέλος του. Οι μαθητές, επιδιώκοντας να αξιολογήσω τις γνώσεις τους, ως Διαιτολόγοι, ετοίμασαν ένα μικρό βιβλίο, της Παιδαγωγικής Freinet, στο οποίο συστήνουν τα πέντε γεύματα της ημέρας, εννοείται με υγιεινές επιλογές.
Α Τμήμα
Όσο σημαντική είναι η καθημερινή διατροφή μας για την υγεία μας, άλλο τόσο σημαντικό είναι και το νερό. Μάθαμε ότι κάθε μέρα πίνουμε πολύ νερό γιατι το χρειάζεται ο οργανισμός μας.
Όμως που το βρίσκουμε το νερό? Το εργαστήριο μας έδωσε καλή αφορμή για να ασχοληθούμε και με τον κύκλο του νερού.
Οι μαθητές παρακολουθήσαν βιντεάκια από το Youtube, όπου παρατηρησαν και σχολίασαν τις κινήσεις που κάνουν οι σταγόνες. Παρακολούθησαν πείραμα που κάναμε μέσα στην τάξη με ενα μπρίκι και ένα πιάτο και διαπίστωσαν ότι το νερό μέσα από το μπρίκι εξαφανίστηκε, “εξατμίστηκε”. Ετοίμασαν τις δικές τους σταγονούλες με δαχτυλομπογιά και συμμετείχαν στην δραματοποίηση του κύκλου του νερού και ζωγράφισαν συνεργατικά επίσης.
Α τμήμα – Ολοήμερο
Με μια γιγάντια διατροφική πυραμίδα που ετοίμασαν οι μαθητές και κοσμεί την αίθουσα μας, ολοκληρώνεται το εργαστήριο δεξιοτήτων για την υγιεινή διατροφή. Η καθημερινή μας διατροφή όμως είναι εξίσου σημαντική με τις κινητικές δραστηριότητες με τις οποίες ασχολούμαστε και προσφέρουν ενέργεια και υγεία στον οργανισμό μας. Για να το θυμόμαστε αυτό ετοιμάσαμε τον Τάκη, τον Ρομποτάκη.
Οταν ο Τάκης είναι φορτισμένος, κινείται. Αν δεν έχει ενέργεια,(μπαταρίες ή ρεύμα, σύμφωνα με τα λεγόμενα των παιδιών) δεν μπορεί να κινηθεί. Έτσι και ο οργανισμός μας. Όταν τρεφόμαστε σωστά και παίρνουμε τα απαραίτητα θρεπετικά συστατικά, τότε έχουμε ενέργεια, αν όμως δεν τρεφόμαστε σωστά ή με ανθυγιεινές τροφές, τότε δεν έχουμε ενέργεια και κουραζόμαστε.