“Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική” – Α τμήμα

Κάποιες από τις δραστηριότητες των εργαστηρίων για την πολυμορφία της οικογένειας!

Το τραγούδι της εβδομάδας και κατασκευή!!!

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική”, ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία, οι μαθητές κλήθηκαν να ακούσουν προσεχτικά το τραγούδι και εν συνεχεία να σκεφτούν τι άλλο κάνουν με την οικογένεια τους. Χωρίς να το καταλάβουν οι μικροί μου μαθητές άρχισαν να αραδιάζουν ρήματα στη σειρά, δουλεύοντας και εμπλουτίζοντας έτσι τον προφορικό τους λόγο.

Και μιας που μιλάμε και αναλύουμε τις μορφές της οικογένειας (πυρηνική, διευρυμένη, μονογονεική, θετή, ορφανά παιδιά, οικογένεια χωρίς παιδιά) ετοιμάσαμε ο καθένας την οικογένεια του σε τρισδιάστατη κατασκευή. Στο κέντρο (βάση από χαρτόνια και cd στο εσωτερικό του) βρίσκεται το σπίτι του καθενός και στην περίμετρο του σπιτιού έχουν μπει τα μέλη που την αριθμούν. Διαπιστώσαμε, βλέποντας τα, ότι στη τάξη μας έχουμε 4μελείς, 5μελείς και 3μελείς οικογένειες. Οι περισσότερες οικογένειες δε είναι πυρηνικές, υπάρχουν όμως και διευρυμένες!

 

256764253 584834202754321 1903186781399009863 n 256463122 160031146311184 7750631871997995464 n

 

Δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού για την οικογένεια- Α τμήμα

Στα πλαίσια του πρώτου εργαστηρίου δεξιοτήτων που αφορά τις διαφορετικές μορφές της οικογένειας, εμπνευστήκαμε ένα καινούριο επιτραπέζιο παιχνίδι. Οι μαθητές, έχοντας γνωρίσει τις διαφορετικές μορφές οικογένειας, μέσα στις οποίες  μπορεί να ζει ο καθένας από εμάς, κλήθηκαν να σκεφτούν ποιες οικογενειακές στιγμές βιώνουν όλες οι οικογένειες, ανεξάρτητα από τα μέλη τους. Το συμπέρασμα ήταν ότι όλες οι οικογένειες, ανεξάρτητα από τα μέλη που τις αριθμούν, βιώνουν και καλές και κακές στιγμές, κι αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό, αρκεί να γίνεται διάλογος και να συζητιούνται όλα τα θέματα μεταξύ τους.

Αυτές οι οικογενειακές στιγμές είναι και οι εικόνες, άλλοτε βοήθειες, άλλοτε παγίδες του παιχνιδιού μας. Αφετηρία είναι ένα σπίτι, το σπίτι που όλοι ζούμε και τέρμα είναι η εικόνα, όπου τα μέλη της οικογένειας μαζεύονται και μοιράζονται όλα τα νέα τους. Το μήνυμα που αναμένεται να πάρουν οι μαθητές από την συμμετοχή τους στο επιτραπέζιο, είναι ότι πάντα με την οικογένεια μας, συζητάμε και εκμυστηρευόμαστε όλα αυτά που μας απασχολούν, θετικά και αρνητικά, γιατι πάντα η οικογένεια μας στηρίζει σε ότι κι αν κάνουμε και σκεφτόμαστε και αυτό είναι προς όφελος όλων των μελών της.

Για πιόνια αξιοποιήσαμε μικρά ανθρωπάκια από τα παιχνίδια της τάξης.

256324073 735961461131100 8097102595749941031 n 1

256039340 594470888432745 6003957594847079808 n 1

256800051 1802451696631126 4090342636627412013 n 1

Οι μορφές της οικογένειας και στις ζωγραφιές μας – Α τμήμα

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που ασχολούμαστε και αφορά την ποικιλομορφία της οικογένειας, οι μαθητές προκειμένου να αξιολογηθούν οι γνώσεις που κατέκτησαν, αν έμαθαν κι αν ξεχωρίζουν τις μορφές της οικογένειας , τους ζητήθηκε να ετοιμάσουν μια ατομική ζωγραφιά. Με σφουγγάρι και τέμπερα ζωγράφισαν σε χαρτόνι γρασίδι και ουρανό. Στην συνέχεια σχεδίασαν, ζωγράφισαν, έκοψαν και κόλλησαν το σπίτι της οικογένειας πάνω στο σκηνικό.

Επόμενο βήμα ήταν να ζωγραφίσουν και να κόψουν τα μέλη της οικογένειας. Τους δόθηκε φύλλο εργασίας με όλα τα μέλη μιας διευρυμένης οικογένειας εσκεμμένα.

Ολοι οι μαθητές πήραν την ζωγραφιά τους μπροστά τους και σχημάτιζαν την μορφή της οικογένειας που τους υποδείκνυε η νηπιαγωγός. Οι οικογένειες που σχηματίζονταν μπροστά στα μάτια μας ήταν όλες ίδιες, π.χ. όλες πυρηνικές, αλλά όλες τόσο διαφορετικές. Κι αυτό είναι που συμβαίνει και στην πραγματικότητα και αποτελεί και τον τίτλο του εργαστηρίου μας. «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική».

Οι μαθητές σχημάτισαν μονογονεικές οικογένειες, διευρυμένες, πυρηνικές, ορφανά παιδιά, οικογένειες απο γονείς χωρίς παιδιά. Σε κάθε περίπτωση, στην σημερινή δραστηριότητα αλλά και σε προηγούμενες , προκειμένου να αναδειχθεί το γεγονός ότι όλες οι οικογένεις έχουν καλές στιγμές αλλά και δυσκολίες, οριζόταν προς συζήτηση ένα πρόβλημα. Οι μαθητές αναζητούσαν την λύση, σύμφωνα πάντα με τα δεδομένα της κάθε οικογένειας.

Για παράδειγμα:

Πρόβλημα: Στην πυρηνική οικογένεια μαλώνουν τα παιδιά.

Λύσεις που έδωσαν τα παιδιά:

Να τα χωρίσουν οι γονείς τους σε διαφορετικά δωμάτια, για να σκεφτούν.

Να τους πει η μαμά «παιδί μου δεν ειναι σωστό να μαλώνεις με τον αδερφό σου»

Να τους βάλει τιμωρία ο μπαμπάς κ.α.

Tέθηκαν διάφορα προβλήματα και συνθήκες και οι απαντήσεις βέβαια γινόντουσαν αφορμή για εκτενέστερη συζήτηση.

258125257 1276425259452196 2312849814977859720 n 257598128 656202999124361 1188952596085337090 n 258066633 1036291703879998 3054744028466597840 n 257886724 1498997857124490 7247316707217062585 n 258843228 2010674119110300 2548849234585575701 n 258274557 646626126354114 5327236139459882063 n 257907180 630938027935708 7443249510650264189 n 258158424 1082447502572409 6457899120276325389 n 258457344 579103220046893 459706145541193922 n 258267401 1318872281863598 6598636433481322072 n 258555507 219353066998963 1275278869029781881 n 257766538 413401460238159 6492341314502985548 n

Ηλεκτρονικά παιχνίδια και…για το σπίτι!!! Α τμήμα

Με αφορμή την ολοκλήρωση του εργαστηρίου δεξιοτήτων που αφορά την ποικιλομορφία της οικογένειας, οι μαθητές εκπαιδεύτηκαν στον χειρισμό του ποντικιού του υπολογιστή, με ιδιαίτερα παιγνιώδη τρόπο!

Συμπλήρωσαν τα κομμάτια του παζλ και εξάσκησαν την μνήμη και την παρατηρητικότητα τους με την ηλεκτρονική τόμπολα!

Πατήστε στα ακόλουθα  λινκ για να παίξετε κι άλλα παιχνίδια!!!

https://matchthememory.com/manopoulou11

 

 

Τα μέλη της οικογένειας μου»…σε 8 γλώσσες!!!

Με αφορμή το Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Η οικογένεια δεν είναι αριθμητική, είναι απλώς μοναδική» δημιούργησα το παρακάτω βίντεο!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *