Έναρξη χρονιάς

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024

“Παρουσιάζω τον εαυτό μου-Γνωρίζω τους φίλους μου”

https://blogs.sch.gr/9nippera/2024/10/02/enarxi-drasis-quot-paroysiazo-ton-eayto-moy-gnorizo-toys-filoys-moy-quot-a-v-tmima/

https://blogs.sch.gr/9nippera/2024/10/03/olo-kai-perissotera-koytia-katafthanoyn-kathimerina-kai-oi-mikroi-mas-mathites-paroysiazoyn-me-chara-to-periechomeno-toys/

Παρασκευή,  5 Οκτωβρίου 2018

“Ο Μπόρις με παρακολουθεί, να με γνωρίσει προσπαθεί”

 Αρχές της σχολικής χρονιάς ακόμα, περίοδος προσαρμογής για τους περισσότερους μαθητές μου, μιας που υπερτερούν αριθμητικά τα προνήπια των νηπίων και η δυσκολία τους να μοιραστούν μαζί μας τα νέα τους είναι μεγάλη. Στην δραστηριότητες ρουτίνας μας, καθημερινά προσπαθώντας να εμπλουτίσουμε τον προφορικο λόγο της ομάδας, οι μαθητές περιγράφουν πως πέρασαν την προηγούμενη ημέρα ή κάτι άλλο που τους έκανε εντύπωση. Οι απαντήσεις μέχρι στιγμής ήταν μονολεκτικές, του τύπου “έπαιξα” ή “κοιμήθηκα”ή “καλά πέρασα”. Με αφορμή αυτό προέκυψε η Δράση: O Μπόρις με παρακολουθεί, να με γνωρίσει προσπαθεί.

Να σας συστήσω τον Μπόρις.
 Πρόκειται για ένα βιβλίο, για παιδιά μικρότερης ηλικίας βέβαια, που το “διαβάσαμε” πιο πολύ για να διασκεδάσουμε με τη κούκλα. Το “διαβάσαμε” εντός εισαγωγικών διότι άλλαξα το περιεχόμενο και το προσάρμοσα στις ανάγκες της στιγμής, που ήταν η χαλάρωση, το γέλιο και ο μεγάλος ενθουσιασμός που προέκυψε σχεδόν αμέσως.  Όλα τα παιδιά ήθελαν να δοκιμάσουν να μιλήσουν μέσω του Μπόρις.
Τότε λοιπόν πρότεινα ο Μπόρις να επισκεπτεται καθημερινά το σπίτι ενός μαθητή. Έγραψαν όλοι το όνομα τους και ετοιμάσαμε το κουτί με τους κλήρους. Ο Μπόρις σε κάθε σπίτι που πηγαίνει, παρακολουθεί πως περνάει την ημέρα του ο συγκεκριμένος μαθητής και την επόμενη ημέρα που επιστρέφει σχολείο, τα υπόλοιπα παιδιά του παίρνουν συνέντευξη. Ο μαθητής απαντάει μέσω του Μπόρις βέβαια.
 Τα νηπιάκια μου βρήκαν πολύ ενδιαφέρουσα τη πρόταση και ξεκίνησε άμεσα η υλοποίηση της. Ήδη ο Μπόρις επισκέφθηκε την πρώτη οικογένεια, την παρακολούθησε και την επόμενη ημέρα δέχτηκε τα ερωτήματα των φίλων του. Οι δημοσιογράφοι ρώτησαν πως πέρασε, τι έφαγε, αν κοιμήθηκε και που, τι έπαιξε και με ποιον και ο Μπόρις-Κωνσταντίνος Ν. με ενθουσιασμό έβαλε το χεράκι του στο στόμα της γαντόκουκλας και απάντησε προθυμα σε όλες τις ερωτήσεις.
 Στόχος της δράσης είναι να εμπλουτιστούν τα ερωτήματα ως προς το περιεχόμενο, από τη πλευρά των παιδιών-δημοσιογράφων , έτσι ώστε να ενθαρρυνθεί να απαντάει και να μιλάει χωρίς άγχος και συναισθηματικές ανασφάλειες ο Μπόρις-μαθητής, που θα κληρώνεται. Καλλιέργεια του προφορικού λόγου, τόνωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης τους παιδιού και φυσικά κίνητρο για να θέλουν να έρθουν στο σχολείο και τα προνηπιάκια που δυσκολεύονται να το συνηθίσουν. Όλα αυτά, μέσω ενός τριχωτού, πορτοκαλί τέρατος !!
 Η δράση βέβαια θα ολοκληρωθεί όταν ο Μπόρις θα έχει επισκεφτεί όλες τις οικογένειες των μαθητών.

Παρασκευή, 6 Οκτωβρίου 2017

Νέα δράση ξεκινά….”Το καφάσι της ζωής μου” από σπίτι σε σπίτι γυρνά.

Ένα πλαστικό καφάσι, το οποίο ντύθηκε και στολίστηκε ευπρεπώς, από σήμερα μπήκε στην κληρωτίδα για το ποιος μαθητής θα το πάρει στο σπίτι του.
Τα κλάματα της προσαρμογής των προνηπιών και οι απαντήσεις των νέων μικρών μου φίλων, σε συζητήσεις που κάνουμε, ότι είναι ακόμα μικρά σε ηλικία (και δεν μπορούν να ντυθούν, να φάνε, να ζωγραφίσουν, να γράψουν, να κόψουν κ.α.), μου έδωσε την αφορμή να ξεκινήσω τη δράση.
Κάθε Τρίτη και Παρασκευή θα γίνεται η κλήρωση και το καφάσι θα πηγαίνει στο σπίτι νέου μαθητή και θα γεμίζει με αγαπημένα αντικείμενα του.
Αγαπητοί γονείς, θα ήθελα, το καφάσι να περιλαμβάνει “όλα” αυτά που θα σας ζητήσει το παιδί για να τα παρουσιάσει στους φίλους του. Επιτρέπεται μόνο ένα παιχνίδι, για να επεκταθούμε και σε άλλα αντικείμενα. Επιπλέον, ζητάμε αντικείμενα που χρησιμοποιούσε, ακόμα και ως μωρό, προκειμένου να τονίσουμε τη διαφορά ηλικίας, να τονώσουμε την αυτοπεποίθηση του και να τα βοηθήσουμε να προσαρμοστούν στη νέα καθημερινότητα της ζωής τους, που ονομάζεται ΣΧΟΛΕΙΟ.
Κάθε μαθητής θα παρουσιάζει τον εαυτό του, μέσα από αυτά τα αντικείμενα και στο τέλος της παρουσίασης θα βραβεύεται.
Οι κλήροι με τα ονόματα των μαθητών ετοιμάστηκαν από τα ίδια τα παιδιά. Έγραψαν τα ονόματα τους, παίξαμε και κάποια παιχνίδια και στην συνέχεια τους βάλαμε όλους στο μαγικό κόκκινο κουτί, το οποίο ξέχασα όμως να φωτογραφίσω????.
Οι κάρτες των παιδιών σκορπίστηκαν στο πάτωμα και κλήθηκαν να τις βρουν και να τις πάρουν. Στη συνέχεια έπρεπε να τοποθετήσουν τις κάρτες τους σε μια κάθετη γραμμή και μετά σε μία οριζόντια. Ακολούθως έπρεπε να αναζητήσουν τη κάρτα του ονόματος τους, αυτή που είναι τυπωμένα τα γράμματα από τον υπολογιστή και να την κάνουν ζευγαράκι με τη δική τους χειρόγραφη κάρτα.
Παιχνίδια με τα ονόματα συνεχόμενα μέχρι τη στιγμή που μάθαμε πως να διπλώνουμε τα χαρτιά μας και τα τοποθετήσαμε μέσα στο κόκκινο κουτί. Το κουνήσαμε, το φυσήξαμε , το χορέψαμε το κουτί με τους ψήφους και κάναμε τη κλήρωση.
 Για να δείτε την εξέλιξη της δράσης πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο