“Steam και η Γη γυρίζει” Α+Β τμήμα

Α τμήμα -κα Σοφία

10/1/2025

Το τρίτο στη σειρά εργαστήριο δεξιοτήτων για το σχολικό έτος ξεκίνησε και αφού διερευνήσαμε τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις των μαθητών μας, τους ανέθεσα να θυμηθούν μόνοι τους και να ζητήσουν στο σπίτι βοήθεια από τους γονείς τους για να αναζητήσουν πληροφορίες για τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος.

Σχέδια, ζωγραφική, αντιγραφή ονομάτων αλλά και τρισδιάστατες κατασκευές διακοσμούν τον πίνακα μας με τις δημιουργίες των μαθητών και των γονέων τους.

εικόνα Viber 2025 01 22 17 08 18 115 εικόνα Viber 2025 01 22 17 08 18 097 εικόνα Viber 2025 01 22 17 08 18 106

13/1/2025

Α τμήμα-κα Κωνσταντίνα

Η κα Κωνσταντίνα στο ολοήμερο πρόγραμμα με τους μαθητές της δημιούργησαν μια τρισδιάστατη κατασκευή, που δίνει στα παιδιά την δυνατότητα να αντιληφθούν την ημέρα και τη νύχτα, την περιφορά της Γης και γιατί έρχεται το σκοτάδι τη νύχτα.

εικόνα Viber 2025 01 22 18 45 20 079

15/1/2025

Α τμήμα-κα Σοφία

εικόνα Viber 2025 01 20 15 51 40 634

Η τροχιά των πλανητών ήταν το θέμα που προσεγγίσαμε με τα παιδιά.

Αφού παρακολουθήσαμε το ακόλουθο ενημερωτικό βίντεο  https://www.youtube.com/watch?v=xOUOZ_CY3VE&t=97s και για την απομνημόνευση των πληροφοριών οι μαθητές/τριες δραματοποίησαν την τροχιά των πλανητών με το σώμα τους, περάσαμε στα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

https://learningapps.org/view28620851

Παίξαμε κρεμάλα με τα ονόματα των πλανητών και απαντήσαν με επιτυχία και στις ερωτήσεις του κουίζ.

https://learningapps.org/view24777216

Παρακολουθήσαν το διαδραστικό βίντεο και απάντησαν στα συγκεκριμένα ερωτήματα.

Η ενασχόληση μας με το διάστημα την συγκεκριμένη ημέρα ολοκληρώθηκε με την κατασκευή της παραπάνω εικόνας. Τα παιδιά κλήθηκαν να αναζητήσουν μέσα στην τάξη τους πλανήτες που είχα “κρύψει” σε διάφορα σημεία. Όταν τους βρήκαν όλους, έπρεπε να τους κολλάνε έναν έναν και να σχεδιάσουν την τροχιά τους γύρω από τον Ήλιο. Συμμετείχαν όλα τα παιδιά, αναλαμβάνοντας το καθένα να κάνει κάτι διαφορετικό. Όλα τα παιδιά σχεδίασαν αστέρια και νήπια κληθήκαν να αντιγράψουν τον τίτλο του έργου τους.

16/1/2025

Α τμήμα – κα Κωνσταντίνα

Αστροναύτες και προμαθηματικές ασκήσεις για την κα Κωνσταντίνα και τους μαθητές του ολοημέρου.

εικόνα Viber 2025 01 24 14 32 47 804

22/1/2025

Α τμήμα – κα Κωνσταντίνα

Προγραφικές ασκήσεις με πυραύλους για το τμήμα του ολοημέρου.

εικόνα Viber 2025 01 22 18 46 40 353

22/1/2025

Α τμήμα – κα Σοφία

Η Ανατολή και η Δύση του Ηλίου και οι διαφορετικές θέσεις του ουράνιου σώματος στον ουρανό, ήταν οι πληροφορίες που ήθελα να έρθουν σε επαφή οι μαθητές μου με την δραστηριότητα που ξεκίνησε, παρακολουθώντας στο Youtube το βίντεο με τον μύθο του Ηλιου και του Φαέθωνα.

https://www.youtube.com/watch?v=hk5b9_VvOPA&t=352s

Αρχικά έχοντας αναγνωρίσει και μάθει πλέον ότι ο ήλιος είναι ένα αστέρι, μια μπάλα από φωτιά, γύρω από την οποία περιστρέφονται οι πλανήτες, παρακολουθησαμε στο YouTube ένα βιντεάκι με τον μύθο του Ήλιου και του υιού του, του Φαέθωνα. Μετά την αναδιήγηση του μύθου από τους μαθητές προχωρήσαμε στην ηλεκτρονική σειροθέτηση εικόνων του μύθου.

https://blogs.e-me.edu.gr/maridimeli/2021/02/13/%CE%BF-%CE%BC%CF%8D%CE%B8%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%86%CE%B1%CE%AD%CE%B8%CF%89%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD/

Τότε ήταν που αποφασίστηκε να πάρουν τον ρόλο του Ήλιου πάνω στο άρμα του όλοι οι μαθητές και μαθήτριες του τμήματος.
Η κα Λαζαρια φωτογράφησε όλα τα παιδιά στην αντίστοιχη θέση και μέχρι να εκτυπωθούν οι φωτογραφίες για να τις κόψουν μετά, όλα τα παιδιά ζωγράφισαν το άρμα του Ήλιου με το άλογο. Όταν έκοψαν την φωτογραφία τους, την κολλήσαμε στη σωστή θέση και σχεδίασαν το στέμμα του Ήλιου καθώς και τα γκέμια του αλόγου.

Τότε ήταν που πήρα ένα μεγάλο χάρτινο ρόλο στα χέρια μου και τους πρότεινα να γίνει αυτό ο ουρανός και πάνω του να μετακινείται ο Ήλιος με το άρμα του. Η ιδέα ενθουσίασε τους πάντες. Το πώς θα μετατρεπόταν το χάρτινο ρολό σε ουρανό ήταν εύκολο. Πρότειναν να το βάψουμε με πινέλα, όπως κι έγινε. Στη συνέχεια ζήτησα ιδέες για το πώς θα μπορούσε να μετακινείται το άρμα πάνω στο ρολό. Ακούστηκαν πολύ έξυπνες και ευφάνταστες προτάσεις.
-Να κολλήσουμε το άρμα πάνω σε κρίκο και να πηγαινοέρχεται ο κρίκος πάνω στο ρολακι.
-Να κολλήσουμε ένα καλαμάκι πίσω από το άρμα και να το κουνάμε κοντά στον ουρανό.
-Να τρυπήσουμε το ρολακι και μέσα από την τρύπα να περάσουμε το καλαμάκι που θα έχουμε κολλήσει το άρμα.

Η ιδέα που υλοποιήσαμε ήταν αυτή με τον κρίκο, ο οποίος αντικαταστάθηκε για την ευκολία μας, από ρολακι από χαρτί υγείας.

Τα παιδιά στον ουρανό τους είχαν γράψει το όνομα τους. Όμως πριν βάλουμε το άρμα πάνω, με τον εαυτό τους ως Ήλιο, να κατευθύνουν τα άλογο, αντέγραψαν τις λέξεις ΑΝΑΤΟΛΗ και ΔΥΣΗ πάνω στον ουρανό.

Την πρωτότυπη κατασκευή τους πήραν στο σπίτι τους, με την οδηγία, να μετακινούν το άρμα τους και να διηγούνται τον μύθο του Ήλιου και του Φαέθωνα.
Συγχαρητήρια στους μικρούς μου δημιουργούς για την απαιτητική, χρονοβόρα και έξυπνη κατασκευή τους!!!!!

εικόνα Viber 2025 01 24 11 57 11 276 εικόνα Viber 2025 01 24 11 57 10 797

Το εργαστήριο μας ονομαζεται STEAM με το Ε να αντιπροσωπεύει το Engineering, την μηχανική. Γι αυτό το λόγο προσπαθήσαμε να δώσουμε κίνηση στο άρμα του Ηλιου, που αναπαριστά τον Ήλιο που εμφανίζεται την Ανατολή και κρύβεται τη Δύση.

 

Την ιδια ημέρα, η κα Κωνσταντίνα ολοκλήρωσε με όλο το τμήμα την κατασκευή των πυραύλων τους.

εικόνα Viber 2025 01 24 14 21 42 396

Ακολουθεί η ηλεκτρονική τόμπολα με τους πλανήτες, με την οποία εξασκήσαμε την μνήμη μας.

https://matchthememory.com/tobola25

 

27-01-2025

Α τμήμα-κα Κωνσταντίνα

H κα Κωνσταντίνα ετοίμασε με τους μικρούς αστροναύτες του Α τμήματος τα κράνη της στολής τους καθώς και τις ειδικές ταυτότητες των αστροναυτών, δίχως τις οποίες δεν μπορούν να επιβιβαστούν στο διαστημοπλοιο τους. 😀

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 01 29 154636 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 01 29 154733Στιγμιότυπο οθόνης 2025 01 29 155030

εικόνα Viber 2025 01 29 15 58 40 486 εικόνα Viber 2025 01 29 15 58 40 719

28/02/2025

Α τμήμα – κα Σοφία

Ηλιόλουστη ημέρα, καλή για την εποχή η θερμοκρασία και μετά το διάλλειμα μας εκμεταλλευτήκαμε το δάπεδο της αυλής για την κινητική και όχι μόνο, δραστηριότητα μας.

Κάνοντας επανάληψη των όσων έχουμε μάθει για το Ηλιακό μας σύστημα, νήπια και προνήπια σχεδίασαν συνεργατικά στο δάπεδο με κιμωλίες το ηλιακό μας σύστημα. Ένα παιδί σχεδίαζε τον πλανήτη, άλλο αντέγραφε το όνομα του, άλλο σχημάτιζε την τροχιά του ή και δυο παιδιά μαζί. Όλα τα παιδιά απαντούσαν στις ερωτήσεις επανάληψης που τους έκανα κι όλα τα παιδιά σχεδίασαν αστεράκια στο τέλος.

Η δραστηριότητα δεν ολοκληρώθηκε εκεί. Περάσαμε όλοι στην αίθουσα και τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν σε ποιο πλανήτη θέλουν να πάνε και για ποιον λόγο. Τον πλανήτη που διάλεξαν, αυτού την τροχιά ακολούθησαν, όταν ξαναβγήκαμε μετά από λίγο στην αυλή.

Οι ιδέες τους ευχάριστες, αστείες, πρωτότυπες, πρακτικές…

Γιώργος Π.- Θα μείνω στη Γη να οδηγήσω

Φελίσια-Θα πάω στον Άρη

Αριστέα – Θα παω στον Άρη με τον πύραυλο

Τασος – Στον Ουρανό και θα χοροπηδάω

Μαρία -Στον Ουρανό και θα κάνω κουτσό

Ρέινα – Στον Ήλιο να παίξω

Γωγώ- Στον Άρη να παίξω μπάσκετ

Χρήστος- Θα πάω στον Ουρανό και θα κάνω ποδήλατο που θα αιωρείται.

Παναγιώτης- Θα μείνω στη Γη ναζωγραφίζω

Γιουσίφ-Θα παω στον Ερμή να πιω νερό

Ίριδα- Θα πάω στον Ήλιο με έναν δράκο καλό

Μελίνα-Θα πάω στον Ήλιο και θα μαζέψω σε καλάθι τις φλόγες του

Κορίνα-Θα πάω στον Ποσειδώνα και θα κολυμπάω στον αέρα

Φάνης- Θα μείνω στη Γη να μαγειρέψω

Γιώργος Κ.- Θα πάω στον Κρόνο και θα τρέχω γύρω γύρω στα δαχτυλίδια του

Γιάννης-Θα πάω στον Ποσειδώνα να περπατήσω και να τον εξερευνήσω

Γλυκερία- Θα πάω στον Ήλιο να ψήσω πίτσες.

 

29-01-2025

Α τμήμα- κα Σοφία

Οι επόμενες δραστηριότητες μας αναφορικά με το εργαστήριο μας είχαν να κάνουν με προγραμματισμό.

Ξεκινήσαμε με το επιδαπέδιο πλέγμα, όπου οι αστροναύτες (μαθητές που φορούσαν το κράνος τους) δεχόντουσαν εντολές από τους μαθητές-προγραμματιστές, προκειμένου να κατευθυνθούν στο διαστημόπλοιο τους και να απογειωθούν. Οι ρόλοι εναλλάσσονταν μέχρι να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές/τριες.

εικόνα Viber 2025 01 29 16 37 19 297 εικόνα Viber 2025 01 29 16 37 19 511 εικόνα Viber 2025 01 29 16 37 19 579

Η ημέρα μας συνεχίστηκε με το αγαπημένο μας ρομποτάκι τη Bee-bot,η οποία φόρεσε στολή αστροναύτη και περίμενε με υπομονή τον προγραμματισμό από όλα τα παιδιά με τη σειρά, προκειμένου να φτάσει στο φεγγάρι.

Ένα σχετικό φύλλο εργασίας ήταν αυτό που οι μαθητές έπρεπε να επιλέξουν μια διαδρομή και να οδηγήσουν με τα τοξάκια που θα σχεδιάσουν στο χαρτί, αυτή τη φορά, τον αστροναύτη πίσω στον πλανήτη Γη.

B τμήμα-κα Χριστίνα

Στο τρίτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “STEAM και η Γη γυρίζει” τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν ξεχωριστά τον κάθε πλανήτη. Στόχος του εργαστηρίου είναι τα παιδιά μέσω της διερευνητικής μάθησης να προβληματιστούν, να περιγράψουν, να διατυπώσουν ερωτήματα, να ερμηνεύουν με αφορμή την παρατήρηση ψηφιακού και εντύπου υλικού, να δίνουν εξηγήσεις και να βρουν απαντήσεις που αφορούν το ηλιακό σύστημα.

Αρχικά παρατηρήσαμε τους πλανήτες και τα χαρακτηριστικά τους  μέσω της ψηφιακής εφαρμογής Artificial Intelligence της NASA.Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο picou-picou και ακούσαμε το τραγούδι του Χάρη Κατσιμίχα “Μια γιορτή στη γειτονιά του Ήλιου” παίξαμε έτοιμα ψηφιακά puzzles με θέμα το Ηλιακό σύστημα και είχαμε την ιδέα να φτιάξει ο καθένας το δικό του ηλιακό σύστημα.

Κάναμε φύλλα εργασίας αντιστοίχισης κεφαλαίων και πεζών  γραμμάτων με τα ονόματα των πλανητών.

Παίξαμε με το επιδαπέδιο beebot. Η μέλισσα ρομπότ ταξίδεψε σε όποιο πλανήτη την οδήγησαν τα παιδιά επιλέγοντας τη σωστή διαδρομή κάθε φορά. Πολύ διασκεδαστική διαδικασία, στο beebot άρεσαν πολύ τα διαστημικά ταξίδια…

Παρακολουθήσαμε βίντεο προσομοίωσης για τον Ήλιο. Συζητήσαμε με τα παιδιά για το πώς κινείται ο Ήλιος, πως είναι η επιφάνεια του και με τι μοιάζει…

Προσεγγίσουμε τον Ήλιο μέσα από την Μυθολογία παρακολουθώντας την αφήγηση του μύθου του Φαέθωνα. Μιλήσαμε για την Ανατολή και τη Δύση του Ηλίου. Συζητήσαμε για το φως, τη θερμότητα του Ήλιου τα οφέλη και τις συνέπειες κάνοντας αναφορά στα περιβαλλοντικά προβλήματα.

Ζωγραφισαμε έναν καυτό και λαμπερό Ήλιο όπως τον είδαμε από τα επιστημονικά βίντεο των προηγούμενων ημερών.

Παρακολουθήσαμε την κίνηση της Γης γύρω από τον άξονα της και γύρω από τον Ήλιο μέσα από σχετικό βίντεο. Στη συνέχεια πειραματιστήκαμε με το φακό και την υδρόγειο σφαίρα για να κατανοήσουμε την εναλλαγής μέρας και νύχτας.

Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τι κάνουμε τη μέρα μας και τη νύχτα.

Ταξινομήσαμε εικόνες σχετικές με τη μέρα και τη νύχτα. Μιλήσαμε για την Ανατολή και τη Δύση του ηλίου.

Παρακολουθήσαμε σε βίντεο Artificial Intelligence την απόσταση Γη και Σελήνης και την κίνηση της Σελήνης.

Μιλήσαμε για τους αστροναύτες και τα διαστημικά τους ταξίδια. Από όσα είδαμε και ακούσαμε μας ήρθε η ιδέα να γίνουμε οι ίδιοι αστροναύτες και να ταξιδέψουμε σε όλους τους πλανήτες. Κ έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μας με τον πύραυλο και ξεκινήσαμε να μετράμε 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1..ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ…..

εικόνα Viber 2025 02 13 11 15 57 481 εικόνα Viber 2025 02 13 11 16 06 181 εικόνα Viber 2025 02 13 11 15 56 989 εικόνα Viber 2025 02 13 11 15 57 550