Απόκριες

12/3/2021

Τ ο πρώτο ψηφιακό μουσείο του νηπιαγωγείου μας που δημιουργήθηκε εξ αποστάσεως κατα την διάρκεια των τριών εβδομάδων της Αποκριάς.

Οι γονείς-συνεργάτες έστελναν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τις φωτογραφίες από τις δημιουργίες των παιδιών τους. Οι δημιουργίες των μαθητών είναι κάποιες εμπνευσμένες απο το διαδικτυακό μάθημα της ημέρας κι άλλες αυτοσχέδιες, με ελεύθερο θέμα.

https://www.artsteps.com/view/602ffe8eb44ebc7379ee5087/?currentUser

Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2020

“Ο Έλμερ και ο αγώνας δρόμου”, του Ντέιβιντ Μακ Κι

 Ξεχωριστή ήταν και η σημερινή μας ημέρα αφού καλέσαμε τους φίλους μας από το Ειδικό Δημοτικό Περάματος και διαβάσαμε το νέο βιβλίο με πρωταγωνιστή τον Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα.

Ως επέκταση της δραστηριότητας κατασκεύασαν όλα τα παιδιά από μία μάσκα ελέφαντα, την οποία φόρεσαν και συμμετείχαν σε αγώνες δρόμου (όπως και στο παραμύθι), οι οποίοι έγιναν στην αυλή μας.

Οι αγώνες δρόμου ολοκληρώθηκαν, οι ελέφαντες αθλητές επιβραβεύτηκαν όλοι για την προσπάθεια και την συμμετοχή τους και για την συνέχεια περάσαμε πάλι μέσα στην αίθουσα , όπου οι μαθητές, μικροί και μεγάλοι κλήθηκαν να σχεδιάσουν στο χαρτί από έναν ελέφαντα και να εμπλουτίσουν μετά τη ζωγραφιά  τους.

Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2020

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την ομορφότερη μάσκα-κατασκευή των μαθητών!!!

 Η ηλεκτρονική ψηφοφορία που είχε ξεκινήσει στις 10/2/2020 για να αναδειχθεί ποια είναι η ομορφότερη μάσκα, από αυτές που κατασκεύασαν οι μαθητές, είχε τα ακόλουθα αποτελέσματα.

Όμως δεν μείναμε εκεί, για να επιβεβαιωθεί το αποτέλεσμα υπήρξε κάλεσμα και προς τους γονείς , όπως και στα τμήματα της Α Δημοτικού του συστεγαζόμενου Δημοτικού αλλα και προς το Ειδικό Δημοτικό Περαματος, για να έρθουν να ψηφίσουν με τη καθιερωμένη σε όλους γνωστή διαδικασία της κάλπης.

Μέχρι το σχόλασμα, η κάλπη μας είχε γεμίσει ψηφοδέλτια. Παρουσία γονέων και μαθητών έγινε η καταμέτρηση των ψήφων και αναδείχθηκε η ΑΛΚΥΟΝΗ και επισήμως η ομορφότερη απο τις δύο μάσκες.
 Ευχαριστούμε θερμά όλους σας για την συμμετοχή σας στην ψηφοφορία μας!!!!

Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου 2020

Διαγωνισμός ανάδειξης της καλύτερης αποκριάτικης μάσκας!!!

 Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να ψηφίσετε την μάσκα που σας αρέσει!!! (αρχικά τσεκάρετε την μάσκα που σας αρέσει και μετά πατάτε VOTE)

http://www.anonvote.com/strawpoll/c26661b

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος κατασκεύασαν δύο αποκριάτικες μάσκες , προκειμένου να συμμετέχουν σε διασχολικό διαγωνισμό, ο οποίος όμως ακυρώθηκε.
Γι αυτό τον λόγο διοργανώνουμε μόνοι μας έναν διαγωνισμό ανάμεσα στις δικές μας μάσκες. Τα αποτελέσματα της διαδικτυακής ψηφοφορίας θα συμψηφιστούν με αυτά της δια ζώσης , που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 14-2-2020 από τους γονείς, στον χώρο του νηπιαγωγείου μας.
Οι υποψήφιες μάσκες είναι το πουλί Αλκυόνη και το δέντρο Αμυγδαλιά.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε φωτογραφικό υλικό από προετοιμασία των κατασκευών.

Ψηφίστε όλοι!!!
Αγωνιούμε για τα αποτελέσματα!!!

Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2019

Μια ιστορία με ήρωες τους μασκαράδες μαθητές και τη νηπιαγωγό του τμήματος.

 Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια αράχνη, που καθόταν μόνη της(η νηπιαγωγός), όταν ξαφνικά εμφανίστηκαν οι πυζαμοήρωες και την απήγαγαν. Η αράχνη έκλαιγε και φώναζε να την αφήσουν αλλα αυτοί δεν άκουγαν.

Την άρπαξαν και την πήγαν σε ένα πειρατικό καράβι που είχε τέσσερις καλούς πειρατές.
Οι πειρατές λυπήθηκαν την αράχνη και αποφάσισαν να την βοηθήσουν. Φώναξαν τους δυο σπαιντερμαν.
 Οι σπαιντερμεν έτρεξαν αμέσως όμως δεν μπορούσαν να σηκώσουν την αράχνη , γι αυτό φώναξαν τον Πητερ Παν για να της ρίξει λίγο μαγική χρυσόσκονη.
Με τη μαγική χρυσόσκονη η αράχνη έφτασε στο παλάτι με τις πριγκίπισσες. Οι όμορφες πριγκίπισσες έπαιζαν στον κήπο με μια πεταλούδα και η αράχνη πήγε να παίξει μαζί τους.
Από το πολύ παιχνίδι οι πριγκίπισσες πείνασαν και μπήκαν στο παλάτι για να φάνε. Φώναξαν τον μάγειρα για να παραγγείλουν το γεύμα τους.
Ο μάγειρας πήρε παραγγελία και πήγε να την ετοιμάσει. Οι πριγκίπισσες καθόντουσαν ανέμελες στο τραπέζι και περίμεναν, όταν πέρασε κάτω από το τραπέζι ένα ποντίκι.
Οι πριγκίπισσες βλέποντας το ποντίκι τρόμαξαν πάρα πολύ, ανάβηκαν στο τραπέζι και άρχισαν να φωνάζουν βοήθειααααααα.
Τότε ήταν που εμφανίστηκαν για να τις σώσουν ο σερίφης, ο ιρον μαν και ο αστυνόμος.
Εδώ ολοκληρώθηκε η  ιστορία που εμπνευστήκαμε με τα παιδιά, προκειμένου να την δραματοποιήσουμε στο σχόλασμα στους γονείς του τμήματος. Με αυτόν τον διασκεδαστικό τρόπο αποχαιρετίσαμε για φέτος τις Απόκριες!!!

Παρασκευή, 1 Μαρτίου 2019

Οι πυζαμοήρωες στο σχολείο μας

 Πολλές φορές  δεν χρειάζεται να ξοδέψεις χρήματα για να προκαλέσεις τα χαμόγελα και την ευτυχία στα πρόσωπα των παιδιών. Μια χάρτινη μπέρτα, μια μάσκα και πυζάμες έκαναν τους μικρούς μου μαθητές να αισθανθούν τόσοοοο πυζαμοήρωες.

Είχαν μεγάλο ενθουσιασμό και χαρά που πήγαμε σχολείο όλοι με πυζάμες, τους έκανε εντύπωση και το διασκέδασαν πάρα πολύ. Σχεδίασαν τις μπέρτες τους πάνω σε ριζόχαρτο και ετοίμασαν  τις μάσκες τους.

Ήταν να μην φορέσουν τις μπέρτες. Μετά απλώς απογειώθηκαν!!!!!

Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου 2018

Δράση:”Αυτοσχέδια στολή…για διασκέδαση τρελή”

 Ξεκινώντας η περίοδος της Αποκριάς, διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου, της Ζωρζ Σαρή. Πρόκειται για την ιστορία ενός  φτωχού παιδιού που δεν είχε χρήματα για να αγοράσει αποκριάτικη φορεσιά και προκειμένου να μην στεναχωριέται, η μητέρα του του έραψε μια φορεσιά από κουρελάκια.

 Εμπνευστήκαμε απο αυτήν την ιστορία και αποφασίσαμε με τα παιδιά να προτείνουμε στις μανούλες να ετοιμάσουν μαζί με τα παιδιά τους αυτοσχέδιες φορεσιές για το αποκριάτικο πάρτυ μας.
Τα αποτελέσματα ήταν αξιόλογα και αξιοθαύμαστα. Δεν μπόρεσαν να συμμετέχουν βέβαια όλοι οι γονείς στην δράση μας, όμως οι μασκαράδες μας ήταν όλοι πανέμορφοι.

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2017

Αποκριάτικες εκδηλώσεις μαζί με τους φίλους μας από το Ειδικό Δημοτικό Περάματος.

 Έχοντας ως απώτερο σκοπό την αποδοχή της διαφορετικότητας και την εξοικείωση των παιδιών που φοιτούν σε τυπικά σχολεία με την εικόνα της αναπηρίας, ορατής και μη, οργανώνουμε με τους συναδέλφους, όποτε μας δίνεται η ευκαιρία, διάφορες δράσεις. Εργαστήρι κατασκευής αποκριάτικης μάσκας ήταν ο στόχος της πρόσφατης δράσης μας. Εννοείται ότι όλοι οι μαθητές, μικροί και μεγάλοι, κάθησαν στα τραπεζάκια και ετοίμασαν τις αποκριάτικες μάσκες τους. Όμως αυτό που κράτησε ζωντανό το ενδιαφέρον τους και τα χαροποίησε περισσότερο ήταν τα παιχνίδια και τα αποκριάτικα δρώμενα που παίξαμε όλοι μαζί.
Πλέξαμε το παραδοσιακό γαιτανάκι, “τρίψαμε το πιπέρι” και χορέψαμε με τη “σκούπα” (αποκριάτικα παραδοσιακά χοροτράγουδα). Βάλαμε σημάδι την ανύπαρκτη μύτη του κλόουν και πετάξαμε μπαλάκια, για να την πετύχουμε. Δέσαμε τα μάτια μας και προσπαθήσαμε να χαρίσουμε σε έναν άλλο κλόουν, επίσης τη μυτούλα του, η οποία ήταν κινητή.

Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016

Αποκριάτικα…μοντέλα!!!

https://xaroumenamoutrakia.blogspot.com/2016/03/blog-post_11.html

Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2016

Ρεσιτάλ ιδεών, δημιουργικότητας και ευχάριστης αποκριάτικης διάθεσης.

 Μόνο γέλιο και πολλά παιχνίδια είχε η σημερινή ημέρα στο νηπιαγωγείο μας. Με μεγάλο ενθουσιασμό ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα μου οι γονείς να ντυθούμε όλοι τρόφιμα, συνδυάζοντας με αυτόν τον τρόπο, την αποκριά με το πρόγραμμα διατροφής που δουλεύουμε φέτος. Γονείς και μαθητές συνεργάστηκαν και πρωτοτύπησαν με τις δημιουργίες τους.

Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2016

Αέρας βενετσιάνικου καρναβαλιού……φύσηξε και μας παρέσυρε μαζί του.

 Οι αποκριάτικες εκδηλώσεις και τα δρώμενα στη Βενετία ξεκινούν κάθε χρόνο στα τέλη του Ιανουαρίου.  Λίγο πριν ξεκινήσει λοιπόν και η δική μας επίσημη αποκριάτικη περίοδος, γνωρίσαμε το βενετσιάνικο καρναβάλι και συγκεκριμένα τις βενετσιάνικες μάσκες και στολές. Παρατηρήσαμε εικόνες από το διαδίκτυο, αναφερθήκαμε στους λόγους που πολλά πολλά χρόνια πριν ( από τον Μεσαίωνα και έπειτα) επέβαλαν  τη χρήση μάσκας για τις δημόσιες εμφανίσεις των ατόμων, ετοιμάσαμε τις δικές μας μάσκες βενετσιάνικες μάσκες.

Διαβάσαμε  το βιβλίο, “Η ιστορία του Αρλεκίνου”, της Ζωρς Σαρη
 Πρόκειται για μία αρκετά συγκινητική ιστορία, η οποία διαδραματίζεται στη Βενετία και εξυμνεί τη δύναμη της αγάπης που ξυπνά μέσα μας τη φαντασία, της αγάπης που μόνο θετικές σκέψεις και αισιοδοξία για τη ζωή δημιουργεί.
Οι μικροί μου καλλιτέχνες ετοίμασαν τους δικούς τους αρλεκίνους μαζί με την μανούλα τους.
Στην Βενετία οι μασκαράδες ντύνονται και βγαίνουν στους δρόμους χορεύουν και γλεντούν, όπως ο Αρλεκίνος. Γι’αυτό ετοιμάσαμε και τους δικούς μας μασκαράδες-κουκλάκια με διπλόκαρφα.
Ζηλέψαμε όμως τους χορευτές μασκαράδες και θέλαμε και εμείς.
Παρακολουθήσαμε όλοι μαζί στο youtube, σε διαφορετικά βιντεάκια, τον παραδοσιακό χορό της Ιταλίας. Πρόκειται για τον χορό Ταραντέλλα. Μας άρεσε πολύ και επειδή εμείς ότι μας αρέσει το δοκιμάζουμε, ετοιμάσαμε μια χορογραφία, την οποία παρουσιάσαμε στους γονείς.
Το χορευτικό μας ξεκίνησε με τους χορευτές να κρατούν τις μάσκες τους και ολοκληρώθηκε με ρυθμικά χτυπήματα από τα ντέφια τους.
Αν θέλει κάποιος να ξανακούσει τη μουσική του χορού Ταραντέλλα και να διασκεδάσει και στο σπίτι, δεν έχει παρά να πατήσει ΕΔΩ.

Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου 2016

Έναρξη Δράσης “Ο Χαρταετός της Χαράς και της Συνεργασίας”

Κάθε μέρα, με κλήρωση, ένας μαθητής παίρνει στο σπίτι τον χαρταετό. Πρόκειται για έναν μεγάλο χάρτινο ρόμβο τον οποίο πρέπει να ζωγραφίσει. Όμως για να το κάνει αυτό, πρέπει να σκεφτεί και τον φίλο του και να ζωγραφίσει σε τόσο χώρο, όσο απαιτείται για να χωρέσουν οι ζωγραφιές και τα σχέδια όλης της τάξης.

Λίγο πριν επισκεφθεί τη πρώτη παρεούλα στο σπίτι ο χαρταετός και αφότου εξήγησα στα παιδιά το τι ακριβώς πρέπει να κάνουν, πρότεινα να γράψουμε μια ιστορία.
(Κωνσταντίνος) Μια φορά κι έναν καιρό υπήρχε ένας καλός χαρταετός, (Ραφαέλα) που όμως ήταν διαφορετικός από τους άλλους γιατί δεν είχε χρώματα.
(Ζηνοβία) Ο χαρταετός ένιωθε άσχημα και ήθελε να βαφτεί.
(Χρήστος) Ήθελε να βαφτεί και να πηγαίνει βόλτες, (Σοφιανός) να παίζει με τους φίλους του. (Λάζαρος) Ήθελε να παίζει κρυφτό και κυνηγητό στον ουρανό.
(Σταύρος) Τότε ο χαρταετός ζήτησε βοήθεια, (Λυδία) από τους φίλους του, (Λιάνα) τους άλλους χαρταετούς.
(Γιώργος) “Παρακαλώ βοηθήστε με, θέλω να βαφτώ” τους είπε.
(Γιάννης Μ.) “Θέλω να γεμίσω χρώματα”, (Παναγιώτα) “να μοιάσω στους άλλους χαρταετούς”.
(Σοφία) “Θέλω μπλε, κίτρινο, πράσινο και πορτοκαλί χρώμα”.
(Άγγελος) “Θέλω κι ένα σχοινί για να πετάω σαν κι εσάς”.
(Αριάδνη) “Θέλω και μερικούς φιόγκους” (Μαρίνα) “για να φτιάξω την ουρά μου”.
(Ελιντόν) Οι φίλοι του είπαν ότι θα φέρουν και τον ήλιο να βοηθήσει.
(Γιάννης Π.) Ο ήλιος δέχτηκε να βοηθήσει και (Χάρης) έφερε χρώματα (Μαργαρίτα) από το ουράνιο τόξο.
(Μαρία) Ο χαρταετός ζωγραφίστηκε και ένιωθε πολύ χαρούμενος και χαμογελούσε συνεχώς.