Φθινόπωρο -Β τμήμα

 Το Φθινόπωρο μέσα από την τέχνη και την φύση

Έχοντας μπει και ο Νοέμβριος το τελευταίο παιδάκι του Φθινοπώρου, μία εποχή γεμάτη χρώματα και αρώματα από φρούτα, καρπούς, λαχανικά, φύλλα, βροχές κτ.λ. αρχίσαμε με τα παιδιά να το ανακαλύπτουμε τη συγκεκριμένη εποχή, ξεκινώντας αρχικά μέσα από πίνακες μεγάλων ζωγράφων όπως του  Βαν Γκογκ – «Η Συγκομιδή», Κλωντ Μονέ – «Φθινοπωρινό τοπίο»  Rene Magrite «Φθινόπωρο», Πιερ Ογκυστ Ρενουάρ «Ομπρέλες» κ.α. Τοποθετήσαμε τα εκτυπωμένα έργα τέχνης σε διάφορα σημεία της τάξης με μουσική υπόκρουση το Φθινόπωρο του Βιβάλντι και τα παιδιά κινήθηκαν στο χώρο και επεξεργάστηκαν τους πίνακες ζωγραφικής. Έπειτα, συζητήσαμε στην ολομέλεια και τα παιδιά περιέγραψαν τι έβλεπαν, τι ένιωθαν, ποια χρώματα ξεχώριζαν, Ποια εποχή έχουμε τώρα; Τι αλλάζει στη φύση; Ποια χρώματα βλέπουμε γύρω μας; (καφέ, πορτοκαλί, κόκκινο, κίτρινο, ώχρα κ.ά.).Καταγράψαμε τις πρότερες γνώσεις σε εννοιολογικό χάρτη χρησιμοποιώντας το λογισμικό kidspiration  και τα παιδιά χωρίστηκαν σε 5 ομάδες και με τη χρήση του προγράμματος ζωγραφικής tuxpaint  αποτύπωσαν ψηφιακά το δικό τους φθινοπωρινό τοπίο. Παρουσίασαν  τα έργα τους στην ολομέλεια και περιέγραψαν τι απεικονίζουν και ποια συναισθήματα τους προκαλούν.

Το κουτί του Φθινοπώρου

Με τη βοήθεια των γονέων η τάξη μας γέμισε με διάφορα φθινοπωρινά φρούτα, καρπούς και φύλλα, που σημαίνει με πολλά χρώματα και αρώματα. Αφού πρώτα μιλήσαμε για το ποια είναι τα φθινοπωρινά, φρούτα και οι καρποί, τα επεξεργαστήκαμ , τα μυρίσαμε και παίξαμε το παιχνίδι με το κουτί του φθινοπώρου που είχαμε ήδη ετοιμάσει. Τα παιδιά γέμισαν το κουτί με όλα τα φρούτα και τους καρπούς και στη συνέχεια ένα ένα παιδί έβαζε το χέρι του μέσα στο κουτί και χωρίς να βλέπει, μάντευε τι είχε πιάσει. Ενθουσιάστηκαν και χάρηκαν τόσο πολύ που το παιχνίδι συνεχίστηκε για 3 μέρες ακόμη στην τάξη. Δεν θα γινόταν να μη γευτούμε όλα αυτά τα νόστιμα φρούτα που έφεραν τα παιδιά και με τα οποία φτιάξαμε μία νόστιμη και γεμάτη βιταμίνες φρουτοσαλάτα.

Διαβάσαμε δύο παραμύθια «Ο μικρός Τίγρης και τα Φθινοπωρινά Φύλλα» και «Οι περιπέτειες ενός μικρού φύλλου..» και φτιάξαμε το δικό μας «Ανθρωπάκι του Φθινοπώρου» και «Το δέντρο του Φθινοπώρου».

eikona Viber 2025 11 07 12 43 13 387 eikona Viber 2025 11 07 12 40 35 011 eikona Viber 2025 11 07 12 40 11 495 eikona Viber 2025 11 07 12 39 51 743 eikona Viber 2025 11 07 12 38 22 706 eikona Viber 2025 11 07 12 38 22 252 eikona Viber 2025 11 07 12 38 22 611 eikona Viber 2025 11 07 12 38 22 658 eikona Viber 2025 11 07 12 38 22 199 eikona Viber 2025 11 07 12 37 11 677

Γυμναστική με τον δάσκαλο του δημοτικού -Α τμήμα

Στα πλαισια της ομαλής μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο, προγραμματίσαμε με τον κο Τασο, τον δασκαλο της γυμναστικής του συστεγαζόμενου δημοτικού να κάνουμε σήμερα μαζί με τους περσινούς μαθητές των δυο τμημάτων γυμναστική. Την επόμενη βδομδαδα θα γυμναστούν παρέα με τους μαθητές/τριες της κας Χριστίνας.

Το χαρήκαμε όλοι πάρα πολύ, κυρίως βεβαια τα παιδιά που είδαν πάλι και επαιξαν με τους παλιούς τους συμμαθητές.

Stigmiotypo othonhs 2025 11 03 155049 Stigmiotypo othonhs 2025 11 03 155117 Stigmiotypo othonhs 2025 11 03 155143 Stigmiotypo othonhs 2025 11 03 155212

Ευχαριστούμε πολύ κ Τάσο!!!

28η Οκτωβρίου-Β τμήμα

κα Χριστίνα, κα Ευγενία

 

eikona Viber 2025 10 29 11 06 46 595

Μιλήσαμε για την ελληνική σημαία, τα χρώματα της, τις γραμμές της και τη ζωγραφίσαμε σπάζοντας τους κωδικούς. Όπου 0 το άσπρο χρώμα και όπου 1 το μπλε χρώμα.

 

eikona Viber 2025 10 29 11 05 48 478

Ο Publo Picasso δημιούργησε το «Το Περιστερι της Ειρήνης» Τα παιδιά ζωγράφισαν το Περιστέρι της Ειρήνης με το δικό τους τρόπο.

eikona Viber 2025 10 29 11 06 47 154

Μάθαμε το γράμμα Α από τη λεξούλα που φώναζαν οι Έλληνες στρατιώτες στου Ιταλούς «Αέρα» και το Ε Από τη λέξη Ελλάδα, κάναμε αναπαράσταση των γραμμάτων με τα σώμα μας

eikona Viber 2025 10 29 11 06 46 987

eikona Viber 2025 10 29 11 06 30 897

Συζητήσαμε για την ειρήνη και τον πόλεμο, τι χρώματα και ποια συναισθήματα υπάρχουν στα παραπάνω και στο τέλος φτιάξαμε μία ομαδική εργασία σε χαρτί του μέτρου για το ποια πράγματα υπάρχουν στην ειρήνη και στον πόλεμο.

eikona Viber 2025 10 29 11 05 55 004

Κάναμε αναπαράσταση του παραμυθιού και ζωγραφίσαμε το δικό μας κανόνι της ειρήνης που αντί για οβίδες πετούσε άλλα πράγματα όπως λουλούδια, καρδούλες, ήλοους κτλ.

28η Οκτωβρίου -Α τμήμα

κα Νίκη

eikona Viber 2025 10 24 14 19 22 618 eikona Viber 2025 10 24 14 19 22 769

κα Σοφία

eikona Viber 2025 10 25 13 44 41 280

Οι γυναίκες έπαιξαν σημαντικό ρόλο κατα τη διάρκεια του αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία!

eikona Viber 2025 10 23 09 48 34 092

Νήπια και προνήπια σχεδιάζουν και ζωγραφίζουν τους ήρωες της ιστορίας της Γαλάτειας Σουρελή, “Ο γίγαντας και ο νάνος”

 

eikona Viber 2025 10 24 10 02 54 587

eikona Viber 2025 10 24 10 02 54 142

Στην ολομέλεια οι μαθητές συνθέτουν με τη σειρά τα κομματια του παζλ για να σχηματιστεί η ελληνική σημαία. Αντιστοιχίσαμε κάθε γραμμή της σημαίας με τα γράμματα της λέξης ελευθερίας.

 

eikona Viber 2025 10 24 10 02 53 780

Για τη συνέχεια της δραστηριότητας, τα γραμματα μπερδευτηκαν και οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να αντιγράψουν εκ νέου την λέξη, βλέποντας τα γράμματα από το σκηνικό της γιορτής μας!

 

“Ο σπόρος της Ειρήνης”

κα Σοφία20210721164304 o sporos tis eirinis

 

Διαβάζοντας το συγκεκριμένο βιβλίο https://drive.google.com/file/d/15uUGqgo0G5Y3HqKx2p2BL1qA4V8KPaSx/view, οδηγηθήκαμε στην ιδέα να φυτέψουμε κι εμείς σπόρους στον κήπο μας και μάλιστα πάνω ακριβώς στα σύνορα -κάγκελα με τον κήπο του δημοτικού σχολείου. Πετάξαμε λοιπόν τους σπόρους μας (φακές) και ελπίζουμε στις κατάλληλες συνθήκες που θα βοηθήσουν τις φακές να ριζώσουν, να βγάλουν βλαστούς και να ομορφύνουν τους κήπους μας.

Εννοείται πως η κίνηση ήταν συμβολική, για να την παραλληλίσουμε με την ιστορία του βιβλίου. Εξηγήσαμε βέβαια την διαδικασία που χρειάζεται για να φυτρώσουν κανονικά οι σπόροι και γι αυτόν τον λόγο οι μαθητές/τριες πήραν μαζί τους κι ένα φακελάκι με τους σπόρους της ειρήνης (φασόλια αυτή τη φορά 😀 ) για να τις φυτέψουν στον κήπο τους, σε γλάστρα, σε ένα πάρκο ή οπουδήποτε μπορέσουν με τους γονείς τους να βρουν χώμα.

eikona Viber 2025 10 21 11 31 26 588

 

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων – Β τμήμα

κα Χριστίνα, κα Ευγενία

Στην αυλή του σχολείου μας και του Δημοτικού σχολείου όπου συστεγαζομαστε, συναντούμε αρκετά συχνά και χαιρεταμε τον πολυαγαπημένο γατάκι της γειτονιάς “τον Μπάμπη”.Την συγκεκριμένη ημέρα συζητήσαμε με τα παιδιά για τα ζωάκια,τα δικαιώματα τους,τις ανάγκες τους,τις συνήθειες τους και είδαμε και σχετικό βίντεο. Ενας μαθητής ανέφερε το γατάκι της γειτονιάς οπότε αποφασίσαμε η κατασκευή που θα κάνουμε να είναι γατούλα. Ειδαμε σχετικό βίντεο και εποπτικό υλικό με τη ζωή της γάτας, όπως επίσης και έργα τέχνης. Τελος, ακούσαμε τραγουδάκια για το συγκεκριμένο ζωάκι και διαβάσαμε το ποίημα του Ιωάννη Πολέμη που αναφέρεται στα ζώα.

eikona Viber 2025 10 07 11 45 17 665eikona Viber 2025 10 07 11 45 18 260 eikona Viber 2025 10 07 11 46 16 681

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων – Α τμήμα

Το ζωάκι που επιλέξαμε να ασχοληθούμε, να μάθουμε πληροφορίες και να κανουμε την κατασκευή μας ήταν η χελώνα, κι αυτό γιατι από την έναρξη της χρονιάς μια χελωνίτσα είχε έρθει στον κήπο μας και ειχαν την ευκαιρία να την παρατηρήσουν όλα τα παιδιά, τουλάχιστον το καβούκι της, γιατι δεν την πετύχαμε ξύπνια.

Η δραστηριότητα μας ξεκίνησε με ένα ιστόγραμμα με τις πρότερες γνώσεις των μαθητών, μια αραχνούλα, όπως το λέμε, που πληθαίνουν τα ποδαράκια της όσο περισσότερες πληροφορίες καταχωρούμε.

Stigmiotypo othonhs 2025 10 06 160346

Στην συνέχεια παρακολουθήσαμε ολιγόλεπτο βιντεάκι στο Youtube με χελωνες και τους έδωσα νεες πληροφορίες.

Η ενασχόληση με διαφορετικά υλικά κατασκευών μας έδωσε το πολύ όμορφο απαοτέλεσμα, ενα καδράκι με ένα χελωνάκι.

Οι μαθητές/τριες έβαψαν με σφουγγάρι το κάδρο, σε φθινοπωρινά χρώματα, ζωγράφισαν κι έκοψαν τη χελωνίτσα τους.

eikona Viber 2025 10 06 15 59 03 473

 

Φθινόπωρο-Β τμήμα

Το φιλάκι στο χεράκι…..

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο τελείωσαν. Έτσι και φετινή σχολική χρονιά,  για να βοηθήσουμε τους μικρούς μας μαθητές να αποχωριστούν τη ζεστή αγκαλιά της μαμάς τους, να προσαρμοστούν και να νιώσουν ασφάλεια στη μεγάλη αγκαλιά του σχολείου, διαβάσαμε μια πολύ όμορφη και τρυφερή ιστορία που βρήκαμε στο διαδίκτυο “Το Μαγικό φιλί” The kissing hand“ της Audrey Penn.

«Ο ήρωάς μας είναι ο Τσέστερ, ένα μικρό ρακούν. Ο Τσέστερ φοβάται να πάει στο σχολείο και  παρακαλεί τη μαμά να τον αφήσει να μείνει μαζί της στο σπίτι με τα αγαπημένα του παιχνίδια, τα βιβλία, την κούνια στο μεγάλο δέντρο… Η  μαμά πολύ γρήγορα με τα γλυκά της λογάκια θα τον κάνει να αισθανθεί όμορφα αποκαλύπτοντάς του ένα μυστικό, το δικό τους μυστικό, το μαγικό φιλί στην παλάμη που θα κάνει την αγάπη της μαμάς να ταξιδέψει και να φωλιάσει στην καρδούλα του, ένα μαγικό φιλί που δεν φεύγει, θα είναι συνέχεια κοντά του και θα τον συντροφεύει…»

Όταν τελείωσε η ανάγνωση του παραμυθιού  συζητήσαμε τι μας άρεσε περισσότερο, ποια ήταν τα δικά μας συναισθήματα όταν μάθαμε ότι ξεκινάει το σχολείο και προσπαθήσαμε να πάμε στο σχολείο του Τσέστερ περνώντας πάνω από γέφυρες, μέσα από σπηλιές, πηδήξαμε πάνω σε πέτρες για να μην πέσουμε μέσα στο ποτάμι, περάσαμε μέσα από στενά μονοπάτια… Τέλος, φτιάξαμε το δικό μας ρακούν με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας με την τεχνική του zentagle art και τα κολλήσαμε στο φθινοπωρινό δέντρο της τάξης μας.

eikona Viber 2025 09 30 11 31 40 790 eikona Viber 2025 09 30 11 31 39 028

Διαβάστε την ιστορία πατώντας επάνω στο σύνδεσμο

https://drive.google.com/file/d/0B1Za-pqQUWnCLVdvUjd1LUcyS3c/view ‘

Πηγή:Ένα παραμυθάκι για την πρώτη μέρα…

ή παρακολουθήστε το σε βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=FivPoYnhG_M

 

Η νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά λογάκια….

Η νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά λογάκια – ένα παραμύθι για την Ευγένεια

Μπορείτε να το διαβάσετε το παραμύθι στο παρακάτω σύνδεσμο

http://dreamskindergarten.blogspot.com/2012/10/blog-post_11.html

Μετά την ανάγνωση της ιστορίας, συζητήσαμε για τα λογάκια που γλυκαίνουν την

καρδιά μας και τα άσχημα λόγια που πικραίνουν σαν καυτές πιπεριές. Τα παιδιά άρχισαν να λένε λογάκια που χρησιμοποιούμε σε συγκεκριμένες περιστάσεις και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους για το πως νιώθουν όταν ακούν από τους ανθρώπους ευγενικές και άσχημες λέξεις αντίστοιχα. Στη συνέχεια κόψαμε και κολλήσαμε τις ευγενικές λέξεις που βγαίνουν από το ραβδάκι της νεράιδας Ευγενίας, οι οποίες θα μας συντροφεύουν για όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.  Τέλος ακούσαμε το  τραγούδι  https://www.youtube.com/watch?v=GcmITjJhDNI

eikona Viber 2025 09 30 11 31 40 860

Βιβλιαράκι γνωριμίας , Μάθε τα πάντα για μένα…Σας παρουσιάζω τον εαυτό μου.

Θέλοντας να γνωριστούμε καλύτερα μεταξύ μας, πέρα από τα παιχνίδια γνωριμίας δημιουργήσαμε το βιβλίο γνωριμίας το οποίο περιέχει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τον εαυτό μας, το πορτρέτο μας, το όνομά μας, την οικογένειά μας, τα αγαπημένα μας παιχνίδια και πολλά άλλα…. Κάθε παιδί παρουσίαζε το δικό του βιβλίο στην ολομέλεια και περιέγραφε τον εαυτό του.

eikona Viber 2025 09 30 11 31 41 631

Επιδαπέδια τόμπολα – Α τμήμα

Εικόνες που έχουν σχέση με την καθημερινότητα μας στο νηπιαγωγείο ανέλαβαν να ζωγραφίσουν ομαδικά σε καθε τραπέζι τα νηπια και τα προνήπια του τμηματος. Στην συνέχεια φωτοτυπήσαμε το φύλλο εργασίας και το παιχνίδι μνήμης ξεκίνησε!!!!!

eikona Viber 2025 09 29 08 06 24 060

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025-2026

Τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν με χαρά στις αθλητικές δραστηριότητες που διοργανώθηκαν.

Αρχικά μεταβήκαμε όλοι μαζί στο πράσινο γήπεδο του δημοτικού κι έχοντας συζητήσει προηγουμένως και παρακολουθήσει βίντεο για το αγώνισμα της σκυταλοδρομίας, νήπια και προνήπια αγωνίστηκαν κρατώντας τη σκυτάλη και παραδίδοντας την στον φίλο-ζευγάρι τους, ο οποίος/α τερμάτιζε τον αγώνα. Δυστυχώς δεν υπήρξε η δυνατότητα λήψης φωτογραφίας. Τα παιδιά επίσης ζωγράφισαν με πινέλα και κηρομπογιές τη δική τους σκυτάλη.

Ακολούθησε το αγώνισμα με τις μπάλες και τα μπαστούνια.

Stigmiotypo othonhs 2025 09 28 075403

Τελευταίο αγώνισμα ο δρόμος μετ’εμποδίων.

Stigmiotypo othonhs 2025 09 28 075306

Επιστρέφοντας στις τάξεις τους οι μαθητές, ζωγράφισαν και τις αναμνηστικές κονκάρδες τους, τις οποίες φόρεσαν σχολώντας.

Πολλά συγχαρητήρια στους μικρούς μας αθλητές και αθλητρίες!!!

Φθινοπωρινή διακόσμηση τάξης – Α τμήμα

eikona Viber 2025 09 27 12 56 05 698

Ένα κλαδί δέντρου, (ταξίδεψε από την Κρήτη το καλοκαίρι 😀 ) θα μετατραπεί στο δέντρο των εποχών για όλη τη σχολική χρονιά!!!

eikona Viber 2025 09 25 09 56 11 659

“Ένα φύλλο φθινοπωρινό έπεσε στο τζάμι του αυτοκινήτου, το πήρε ο αέρας. Τι διαδρομές αλήθεια έκανε?”

Η πρώτη μας ομαδική εργασία για φέτος.

eikona Viber 2025 09 25 09 56 12 099

Η νεραιδούλα Ευγενία μας αφηγήθηκε συγκεκριμένα περιστατικά όπου φαινόταν η ευγένια και η καλοσύνη. Αναρωτηθήκαμε στην παρεούλα, ποια καλή και ευγενική πράξη θέλουμε να κάνουμε οταν γυρίσουμε σπίτι και στην συνέχεια νήπια και προνήπια κληθήκαν να σκεφτούν ευγενικές λεξούλες αλλα και να τις κόψουν για να στολίσουν το φόρεμα της νεραιδούλας, που ζωγράφισαν επίοσης συνεργατικά. Η συζήτηση μας εμπλουτίστηκε και με την παρακολούθηση του ακόλουθου βίντεου.

https://www.youtube.com/watch?v=mdA2sByFX1I

 

Νέα σχολική χρονιά ξεκινά!!!!!

Stigmiotypo othonhs 2025 09 07 091836

Ο αγιασμός για το νέο σχολικό έτος 2025-2026 θα γίνει την Πέμπτη 11/9, 8.00 π.μ. μαζί με τους μαθητές του 1ου Δ.Σ. Περάματος και του Ειδικού Δημοτικού Περάματος.

Μετά τον αγιασμό θα ακολουθήσει η πρώτη ενημερωτική συνάντηση γονέων, στην αίθουσα του νηπιαγωγείου μας.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ !!!

 

Ήρθες ξανά γλυκό καλοκαιράκι….!!!

B τμήμα, κα Χριστίνα-κα Αννα

Καλοκαίρι, η αγαπημένη εποχή όλων και ιδιαίτερα των παιδιών. Ο χρόνος λίγος που μας έχει απομείνει μέχρι να κλείσουν τα σχολεία και τοοοσα πράγματα που υπάρχουν σε αυτή την εποχή που θα θέλαμε να ασχοληθούμε…Οπότε μέσα από συζήτηση για το τι κάνουμε το καλοκαίρι προέκυψαν πολύ ωραία θέματα για τη θάλασσα, για τα φρούτα του καλοκαιριού, για τις διακοπές και για τι άλλο…. για τα ΠΑΓΩΤΑ.

Μέσα από συζήτηση στην παρεούλα διερευνήθηκαν οι γνώσεις των μαθητών για τη θαλασσινή ζωή. Έγινε σύνθεση εννοιολογικού πίνακα, αντιστοίχιση λέξεων- εικόνων των ζώων και των φυτών της θάλασσας. Διαβάσαμε τα παραμύθια «Τριγωνοψαρούλης», «Ωχ χταπόδι , λάθος πόδι», « Το χταπόδι το σκασε», « Ο κύριος Ιππόκαμπος». Κάναμε ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας των λέξεων ψάρι, δελφίνι, μαλάκια, ιππόκαμπος χταπόδι, θάλασσα, καλοκαίρι. Συνθέσαμε και ανασυνθέσαμε τις λέξης ψάρι, χταπόδι, κοχύλι, θάλασσα. Συμπληρώσαμε θαλασσινά σταυρόλεξα, μάθαμε τα γράμματα Ψ, Θ, Ι, σύνθετες λέξεις με τη λέξη ψάρι π.χ ψαρόβαρκα και γράψαμε ευχετήρια κάρτα. Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τα δελφίνια, το χορό των ιππόκαμπων και το χταπόδι. Μιμηθήκαμε τον χορό των ιππόκαμπων.

Ταξινομήσαμε τα θαλάσσια ήδη, κάναμε ασκήσεις πρόσθεσης και αφαίρεσης με τα ζώα της θάλασσας. Κάναμε διάφορα πειράματα  όπως πως λιώνει το αλάτι στο νερό (διαλυτότητα), πως επιπλέουν τα σκάφη στο νερό, πως ο αέρας κινεί τα ιστιοφόρα.

Συζητήσαμε για τα συναισθήματα μας σχετικά με τη μόλυνση των θαλασσών και την αιχμαλωσία των θαλάσσιων ζώων. Μιλήσαμε για την άβυσσο και τα πλάσματα που κατοικούν εκεί. Κάναμε κατασκευές με μεικτή τεχνική θαλάσσιων ζώων, μόμπιλε και καράβια που θα θέλαμε να ταξιδέψουμε.

Μιλήσαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά του καλοκαιριού, μέσω του αναδυόμενου αναγραμματισμού προσπαθήσαμε με τον δικό μας τρόπο να γραφούμε τις λέξεις των φρούτων και των λαχανικών που μας έλεγαν οι συμμαθητές μας. Είπαμε διάφορα φαγητά και γλυκά που φτιάχνουμε από τα φρούτα όπως μαρμελάδες, κομπόστα, γλυκά του κουταλιού και μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να τρώμε φρούτα και ειδικά το καλοκαίρι που έχει ζέστη.

Συζητήσαμε για το που θα πάμε διακοπές και ζωγραφίσαμε τα σχέδια μας για το καλοκαίρι.

Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τα παγωτά. Αναφέραμε τις αγαπημένες μας γεύσεις και από τι υλικά παρασκευάζονται και φτιάξαμε τα δικά μας παγωτά.

IMG 20250514 093224 IMG 20250514 093451 IMG 20250522 121053 IMG 641b9bbebbe84cd4375228f517c796e9 V IMG 20250606 112045 IMG 20250610 115814

A τμήμα, κα Σοφία-κα Κωνσταντίνα-κα Λαζαρία

IMG20250606080617 IMG20250606080824 IMG20250606080817IMG20250606080847IMG20250606080910

Καλώς μας ήρθες Μάη!!! Α+Β τμήμα

κα Χριστίνα

eikona Viber 2025 04 30 15 08 16 461

κα Κωνσταντίνα

eikona Viber 2025 04 30 15 38 02 986

κα Σοφία

eikona Viber 2025 04 30 17 12 34 156

 

eikona Viber 2025 04 30 17 12 33 736

Προτού κατασκευάσουν τα παιδιά τις παραπάνω νεραιδούλες των λουλουδιών, αφού τις βαφτισαν πρώτα 😀 εμπνεύστηκαν στην ολομέλεια την ακόλουθη ιστορία.

“Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η νεραιδούλα Παπαρούνα και ο νεραιδούλης Τριαντάφυλλος. Βρισκόντουσαν σε ένα κήπο με λουλούδια κι έπιαζαν κρυφτό στα λουλούδια. Ο κήπος είχε κόκκινες παπαρούνες, κίτρινες βιολέτες, άσπρες μαργαρίτες, ροζ τριαντάφυλλα, καταπράσινο αγιόκλημα, ροζ γαρύφαλλα και κιτρινα ηλιοτρόπια.  Ξαφνικά όμως εμφανίστηκε ένας λύκος που δάγκωσε κι έκοψε τα λουλούδια. Τότε ο νεραιδούλης και η νεραιδούλα σταμάτησαν να παίζουν και κοιτούσαν τον λύκο.

Του είπαν “Σταμάτα να δαγκώνεις τα λουλούδια και να τα κόβεις”

Ο λύκος απάντησε: “Οχι, γιατί δεν θέλω να παίζετε κρυφτό”

Τα νεραιδάκια του είπαν: “Σταμάτα κι έλα να παίξεις μαζί μας”

Ο λύκος είπε: “Ωραία, αλλά δεν δεν έχουμε λουλούδια τώρα!!!”

Τα νεραιδάκια των λουλουδιών του πρότειναν να φυτέψουν καινούρια να λουλούδια για να μπορούν να παίξουν πάλι σε λίγο καιρό.

Οι τρεις φίλοι φύτεψαν πάρα πολλούς σπόρους.

Κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα”

                                        ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ!!!

Κάλαντα του Λαζάρου – Α + Β τμήμα

Νήπια και προνήπια των δυο τμημάτων ετοίμασαν τους λαζαρους τους, έμαθαν τα κάλαντα με τις απαραίτητες πρόβες και όλοι μαζί επισκεφθήκαμε τις τάξεις του συστεγαζόμενου δημοτικού, το ειδικό Δημοτικό Περάματος, τους δασκάλους και τις καθαρίστριες και τραγουδήσαμε σε όλους και ευχηθήκαμε ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!

eikona Viber 2025 04 10 14 47 56 463

 

Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου- Β Τμήμα

κα Χριστίνα

Μιλήσαμε για τα βιβλία,τι μας προσφέρουν, σε ποια μέρη και ποτε μπορούμε να διαβάσουμε. Εξηγήσαμε τους κανόνες ξανά που έχουμε στην βιβλιοθήκη μας, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, εποπτικό υλικό και αναλύσαμε τα μέρη του βιβλίου.Τελος, πήραμε από το καλάθι της ανακύκλωσης που έχουμε στην τάξη μας, παλιά σκισμένα παραμύθια που δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πια και φτιάξαμε σελιδοδείκτες από κολάζ παραμυθιών και λέξεων φιλαναγνωσιας.

eikona Viber 2025 04 03 10 57 24 263

Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου 2025 – Α τμήμα

κα Σοφία

Συμμετέχοντας και το Α τμήμα, στον σημερινό εορτασμό για την παγκόσμια ημέρα του βιβλίου, συζητήσαμε ότι οι ιστορίες που διαβάζουμε στα βιβλία τις έχει εμπνευστεί ένας συγγραφέας. Αναφέραμε, εκτός των άλλων,  τα βήματα που ακουλουθούν, από τη συγγραφή μιας ιστορίας μέχρι να μετατραπεί σε βιβλίο και να το δούμε στα ράφια ενός βιβλιοπωλείου.
  Μέσα σε αυτά τα πλαίσια τους πρότεινα να γράψουμε την δική μας ιστορία και να την κάνουμε βιβλίο και τους ζήτησα να επιλέξουν ήρωες. Διάλεξαν μια πασχαλίτσα αστροναύτη και μια ψαλίδα αστροναύτη επίσης.
Τους ζήτησα να σκεφτούν το σκηνικό. Επέλεξαν το διάστημα κι έτσι προέκυψαν οι ηρωες απόφοιτοι της Νasa.
Τους ζήτησα να σκεφτούν ένα πρόβλημα. Μου ανέφεραν ότι η πασχαλίτσα πετούσε στο διάστημα, γιατι αναζητούσε έναν πλανήτη για να τον εξερευνήσει, όμως το διαστημόπλοιο της ακούμπησε στον ήλιο κι άρχισε να λιώνει.
Επόμενο ζητούμενο ήταν να σκεφτούν μια λύση στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε. Μου απάντησαν ότι εμφανίστηκε η ψαλίδα αστροναύτης, έσπρωξε μακριά από τον ήλιο την πασχαλίτσα και την έσωσε.
Στο τελος τα δυο εντομάκια έγιναν καλοί φίλοι.
Η δραστηριότητα εντελώς αυθόρμητα από τα παιδιά κατέληξε σε δραστηριότητα που στείλαμε στο σπίτι. Τα παιδιά αντέγραψαν σε ένα χαρτί,  τις 4 λέξεις  (ήρωες, σκηνικό, πρόβλημα, λύση) για να βοηθηθούν οι γονείς τους στην διαδικασία συγγραφής μιας ιστορίας που θα εμπνευστο΄ν τα παιδιά και θα φέρουν στο σχολείο για να φτιάξουμε ένα βιβλίο με πολλές ιστορίες. Οι γονείς έλαβαν κι ένα επεξηματικό email για την προαιρετική δράση.
 Με μεγαλη μου χαρά, μια μερα μετά, ανέγνωσα τις πρώτες ιστορίες που έφθασαν σχολείο. Κάποιες είναι ήδη βιβλία!!!
eikona Viber 2025 04 07 09 31 17 092
eikona Viber 2025 04 03 09 23 07 195 eikona Viber 2025 04 03 09 23 06 756 eikona Viber 2025 04 03 09 23 06 963 eikona Viber 2025 04 03 09 23 06 235 eikona Viber 2025 04 03 09 23 06 524
eikona Viber 2025 04 06 18 34 48 145 eikona Viber 2025 04 06 18 34 48 113

Τι συμβαίνει την Άνοιξη; – Β τμήμα

κα Χριστίνα

Με την άφιξη της Άνοιξης συζητήσαμε με τα παιδιά τι αλλαγές βλέπουμε την Άνοιξη.Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά λέγοντας την γνώμη τους. Αφού καταγράψαμε τις απόψεις μας ένα κοριτσάκι είπε δεν έχουμε φτιάξει λουλούδια.Ετσι ξεκινήσαμε να κόβουμε και να ζωγραφίσουμε πολύχρωμα πέταλα τα κολλήσαμε και δημιουργήσαμε το λουλούδι της τάξης μας.

eikona Viber 2025 03 28 10 08 02 767
Έπειτα,χωριστηκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα ανέλαβε να φταίξει από κάτι που συμβαίνει την Άνοιξη.Η πρώτη ομάδα έφτιαξε χελιδόνια, η δεύτερη λουλούδια από ποτηράκια, η τρίτη γρασίδι,η τέταρτη έκοψε πράσινα φύλλα και η πέμπτη έφτιαξε ανθούς από ροζ γκοφρε.Στη συνέχεια τα κολλήσαμε στο δέντρο της Άνοιξης της τάξης μας.

eikona Viber 2025 03 28 09 43 39 768
Μιλώντας για την Άνοιξη και βλέποντας το εποπτικό υλικό, τους έκανε μεγάλη εντύπωση στα παιδιά ο πίνακας του Vag Gogh “Ηλιοτρόπια” και διάφοροι πίνακες της ζωγράφου Γιαγιοι Κουσαμα,η οποία ζωγραφίζει μόνο με βούλες, κουκίδες και επαναλαμβανόμενα σχήματα.Ξεκινησαμε λοιπόν, να φτιάχνουμε τα δικά μας ηλιοτρόπια από ποτήρι για βάζο, χρησιμοποιώντας τέμπερες και κολλώντας ηλιόσπορους στο κέντρο των ηλιοτροπιων.

eikona Viber 2025 03 28 09 43 39 575
Τέλος, πήραμε μπατονετες και μιμηθηκαμε την Γιαγιοι Κουσαμα φτιάχνοντας ανοιξιάτικα τοπία με βούλες.

eikona Viber 2025 03 28 09 43 39 952
Την Άνοιξη αν δεν τη βρεις…τη φτιάχνεις.

Η συμμετοχή του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος στην δράση “Το κίνημα της Αγκαλιάς”

https://blogs.sch.gr/9nippera/wp-admin/post.php?post=2206&action=edit

Στο παραπάνω σύνδεσμο μπορειτε να δείτε την συνεργατική δράση των δυο τμηματων και στον ακόλουθο το ηλεκτρονικό βιβλίο που διαμοιράστηκε το Δημοτικό Σχολείο Σοφικού Κορινθίας μαζί μας, με όλα τα συμμετέχοντα σχολεία.

https://view.genially.com/675ae72c662fefbd1a3749b4/interactive-content-kinhma-agkalias

Nέο ανοιξιάτικη επιδαπέδια τόμπολα-Α τμήμα

κα Σοφία-κα Λαζαρία

Οι μαθητές πρότειναν, αναζήτησαν στο διαδίκτυο, επέλεξαν και ζωγράφισαν ανα ζεύγη ανοιξιάτικες εικόνες. Εν συνεχεία γνώρισαν το web2 εργαλείο Match the Memory, όπου δημιούργησαν και ηλεκτρονική τόμπολα, προκειμένου να την διαμοιραστούν και με τους φίλους από το δεύτερο τμήμα του σχολείου μας. Επίσης μου ζητήθηκε να στείλω το λινκ και στο σπίτι προκειμένου να παίξουν όλη η οικογένεια μαζί.

Ακολουθούν οι εικόνες που ετοίμασαν οι μαθητές. Απαιτήθηκε μεγάλη προσοχή, παρατηρητικότητα και συνεργασία προκειμένου τα ζευγάρια να ζωγραφίσουν ακριβώς με τα ίδια χρώματα τις εικόνες. Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά.

eikona Viber 2025 03 30 20 06 09 604

Πατώντας το λινκ μπορείτε να παίξετε και στο σπίτι το ηλεκτρονικό παιχνίδι μνήμης.

https://matchthememory.com/spring-perama?card_count=10

Επέτειος 25ης Μαρτίου 2025

Οι μαθητές των δυο τμημάτων τιμήσαν τη σημερινή ημέρα με ποιηματάκια και τραγούδια.

Α τμήμα – κα Σοφία

eikona Viber 2025 03 24 12 51 23 621

Ο Γιώργης και η Μαρία, οι ήρωες από την ιστορία “τα ελληνάκια”

 

eikona Viber 2025 03 24 12 51 24 486

Η εικόνα του Ευαγγελισμού, με τον κρίνο να είναι σχεδιασμένος από τις παλάμες των παιδιών.

 

eikona Viber 2025 03 24 12 51 24 263

Το κρυφό σχολείο, τις νύχτες!

 

eikona Viber 2025 03 24 12 51 25 373

Τσαρουχια του τσολιά από τους μαθητές/τριες της κας Κωνσταντίνας.

 

Β τμήμα-κα Χριστίνα

eikona Viber 2025 03 21 10 00 23 877 eikona Viber 2025 03 21 10 00 23 758 eikona Viber 2025 03 21 10 00 23 820 eikona Viber 2025 03 21 10 00 22 132 eikona Viber 2025 03 21 10 00 21 712 eikona Viber 2025 03 21 10 00 21 976 eikona Viber 2025 03 21 10 00 21 612

Στα πλαίσια της Εθνικής και Θρησκευτικής Εορτής μιλήσαμε  με τα παιδιά για την Επανάσταση των Ελλήνων κατά των Τούρκων. Μαθαμε τα γεγονότα μέσα από κατάλληλα εκπαιδευτικά βίντεο και εποπτικό υλικό. Μιλησαμε και γνωρίσαμε τους ήρωες του ’21 μέσα από βιβλία, παραμύθια, εποπτικό υλικό γνωρίσαμε και τον ποιητή Ρήγα Φεραιο όπου μέσα από το Θούριο έριξε τους σπόρους της Λευτεριάς και έτσι φτιάξαμε και το δικό μας γλάστρακι και ρίξαμε τους δικούς μας σπόρους.
Διαβάζοντας το βιλιο ‘Η Επανάσταση των Ελλήνων’ μιλήσαμε για τις έννοιες της ειρήνης και του πολέμου.Φτιαξαμε ομαδική εργασία τον άνθρωπο Ειρήνη και τον άνθρωπο Πόλεμο,τα παιδιά ζωγράφισαν αυθόρμητα τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη ειρήνη και τη λέξη πόλεμος και φτιάξαμε το περιστέρι της Ειρήνης με την παλάμη του χεριού μας.
Μετά την επανάσταση του 1821 δημιουργήθηκε η σημαία της Ελλάδας, διαβάσαμε το παραμύθι ‘Η σημαία’,μιλήσαμε για την Ελληνική σημαία,τι σημαίνει και φτιάξαμε ομαδική εργασία την ελληνική σημαία με αποτύπωμα από σφουγγάρι και ατομική από μπαλάκια γκοφρε.Δεν μιλήσαμε όμως μόνο για τη δική μας σημαία,ένας μαθητής είχε την απορία πώς είναι η σημαία της Τουρκίας και αυτό ήταν αφορμή να γνωρίσουμε και σημαίες άλλων χωρών και προσπαθήσαμε και τα καταφέραμε να κάνουμε αντιστοίχιση του ονόματος της χώρας με την σημαία της.
Αναφερθήκαμε για το τι φορούσαν εκείνη την εποχή οι άντρες και οι γυναίκες, αναλύσαμε τη στολή του τσολιά και της Αμαλίας, είδαμε γυναικείες φορεσιές από διάφορες πόλεις της Ελλάδας και ζωγραφισαμε τον δικό μας τσολιά και τη δική μας Αμαλία.
Μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και ζωγραφισαμε την Παναγία,τον αρχάγγελο Γαβριήλ και φτιάξαμε τον κρίνο που της δίνει λέγοντας της ότι θα γεννήσει τον Ιό του Θεού.Μαθαμε τα ποιήματα μας και αρκετά τραγούδια για την 25η Μαρτίου.

 

‘Χελιδονίσματα”, τα κάλαντα της Άνοιξης!!!

Α + Β τμήμα

ΟΙ μαθητές και οι μαθήτριες των δυο τμημάτων με τις χελιδόνες τους στα χέρια, επισκεφτήθκαν τις περισσότερες τάξεις του συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου, το γραφείο των δασκάλων και του διευθυντή, το Ειδικό Δημοτικό Περάματος. Καλωσόρισαν την Άνοιξη τραγουδώντας και ευχόμενοι Καλή Άνοιξη.

εικόνα Viber 2025 03 17 12 29 13 330 εικόνα Viber 2025 03 17 09 47 16 210

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και Σχολικού Εκφοβισμού – Β τμήμα

Τα χέρια δεν χτυπάνε,τα χέρια αγαπάνε…
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι “Τα χέρια δεν χτυπάνε,τα χέρια αγαπάνε” μιλήσαμε για άσχημα λόγια ή άσχημες πράξεις που μπορεί να δεχθεί κάποιο παιδί από έναν συμμαθητή του, φίλο του, μπήκαμε στη θέση τους, εκφράσαμε τα συναισθήματα που μπορεί να νιώσει ένα παιδί που του συμπεριφέρονται άσχημα και προτείναμε τρόπους αντιμετώπισης όλης αυτής της κατάστασης.Τελος, κόψαμε κ βάψαμε χέρια παρόμοια με των ηρώων ων του παραμυθιού.

εικόνα Viber 2025 03 10 17 25 10 165