Σεναριογράφοι και κουκλοπαίκτες οι μαθητές του Α τμήματος
κα Σοφία
Σε συνέχεια της αναρτησης μας για τα χρυσάνθεμα, https://blogs.sch.gr/9nippera/2024/11/17/chrysanthema-omorfa-fthinoporina-loyloydia-ginontai-aformi-gia-polles-drastiriotites/, οι μαθητές μου αφού ετοίμασαν όλοι μαζί με υπομονή και μεράκι την σκηνή του κουκλοθεάτρου τους, μοιράστηκαν σε ομάδες των τριών ατόμων, επιλέγοντας μόνοι τους τα άτομα που ήθελαν να συνεργαστούν.
Δόθηκε ο χώρος και ο χρόνος σε κάθε ομάδα για να συζητήσει και να έρθει για να καταγράψω το σενάριο που είχαν σκεφτεί. Οι κούκλες που είχαν στην διάθεση τους, ήταν οι ήρωες του μύθου των χρυσανθέμων, που είχαν ήδη ετοιμάσει συνεργατικά όλο το τμήμα, μαζί και το σκηνικό του μύθου.
Επέλεγαν αρχικά τον ήρωα που προτιμούσαν να παίξουν, μου έλεγαν τα λόγια τους και κατέγραφα. Η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα παιδιά δυσκολεύτηκαν και χρειάσθηκε να εκμαιεύσω με ερωτήσεις τα λόγια τους. Όμως τελικά καταφέραμε να γράψουμε ένα μίνι σενάριο, η κάθε ομάδα.
Μαρία (δράκος), Μαρίλια (πριγκίπισσα), Γλυκερία (κύριος)
-γεια σας
-καλημερα δράκε, τι κάνεις?
– θέλετε να πάμε βόλτα?
-να πάμε στη θάλασσα?
-ναι, πάμε να κανουμε βουτιές!
Φελίσια (πριγκίπισσα), Μελίνα (Δράκος)
-θες να καθαρίσουμε το βουνό από τα σκουλήκια και τις αράχνες?
-ναι, θέλω αλλα δεν μου αρέσουν
-Θα μαζέψουμε τα σκουλήκια και θα τα βάλουμε στις τρύπες τους στο χώμα
-εντάξει, πάμε να βρούμε σκουλήκια
Φάνης(δράκος), Ρέινα(κύριος), Κορίνα(πριγκίπισσα)
-είμαι ο δράκος και θέλω να πω ευχαριστώ γιατί μου έδωσες σοκολάτα.
-παρακαλώ
-Πώς σε λένε πριγκίπισσα?
Ίριδα(κύριος), Αριστέα(δράκος), Κύνθια(πριγκίπισσα)
-Δεν μπορείς να πάρεις τον άνδρα σου γιατί μου έσπασε τα πράγματα και τον έβαλα στην φυλακή.
-Το έκανε καταλάθως και θέλει να βγει από τη φυλακή
-το έκανε επίτηδες
-δράκε πρέπει να είσαι καλός
-να βρεις ένα χρυσάνθεμο, να πάρεις μια καρφίτσα και να μοιράσεις τα πέταλα 100 και να το δώσεις στον δράκο.
Γιάννης(δράκος), Χρήστος(πρίγκιπας), Παναγιώτης(κύριος)
-Δράκε κανε ενα χρυσάνθεμο με 100 πέταλα
-θα σου κάνω τη χάρη, αν μου δώσεις μαι σοκολάτα
-σταμάτα να τρως σοκολάτες, γιατί θα χαλάσουν τα δόντια σου και θα πας στον οδοντογιατρό. Ξέρω πόσο πονάει ο οδοντίατρος!
Γιώργος Κ.(κύριος), Γωγώ(δράκος), Γιώργος Π. (πρίγκιπας)
-καλημέρα κύριε, θα μου καθαρίσεος το πάτωμα?
-χρειάζομαι βοήθεια και σκούπα και σφουγγαρίστρα και κουβά
-θα σφουγγαρίσουμε μαζί
-θέλω σκούπα, σφουγγαρίστρα και κουβά. Θα μου δώσεις αρχοντόπουλο?
-θα πάω στο παλάτι να σου φέρω!
Η παραπάνω διαδικασία μας πήρε αρκετό χρόνο, οπότε την επόμενη ημέρα ήρθε η στιγμή να αναλάβουν τον ρόλο του κουκλοπαίχτη. Χρειάσθηκε να τους υπενθυμίζω τους διαλόγους που είχαμε καταγράψει την προηγούμενη ημερα. Ήταν ακρως δημιουργική δραστηριότητα, που έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να διασκεδάσουν και να εκφραστούν μέσα από τις κούκλες τους. Ζητήσαν να το ξανακάνουμε και απάντησα θετικά, με την προυπόθεση να δημιουργήσουν νέες κούκλες και σενάρια. Τα σχετικά βιντεάκια από τις μινι παραστάσεις των παιδιών θα αποσταλούν στα μειλ των γονέων, επειδή φαίνονται τα πρόσωπα τους σε κάποια και δεν μου επιτρέπεται η δημοσίευση τους.