Eπίσκεψη στη βιβλιοθήκη του ΟΠΑΝ

Μαρ 202226

Την Τρίτη 22-03-2022 επισκεφθήκαμε τη βιβλιοθήκη του ΟΠΑΝ όπου ο συγγραφέας Κ. Στοφόρος υλοποίησε δράσεις φιλανάγνωσης με τα παιδιά.

1 2 3 4

από κάτω από: ΔΡΑΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Eπίσκεψη στη βιβλιοθήκη του ΟΠΑΝ    

E- twinning στο Νηπιαγωγείο

Μαρ 202226

e twinning

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο eTwinning έργο «Κόκκινη κλωστή δεμένη δεξιότητες γυρεύει» που θα υλοποιηθεί κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2021-22. Στο έργο συμμετέχουν παιδιά και εκπαιδευτικοί 41 σχολείων από όλη την Ελλάδα και με ενθουσιασμό ετοιμαζόμαστε να επικοινωνήσουμε, να συνεργαστούμε και να υλοποιήσουμε δραστηριότητες που ενδιαφέρουν τα παιδιά και καλλιεργούν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Στο έργο αυτό θα ασχοληθούμε με τα κλασικά παραμύθια, όπου οι ήρωες των παραμυθιών θα κληθούν να έρθουν πιο κοντά στην πραγματικότητα που ζούμε και να περάσουν μηνύματα οικολογικά, κοινωνικής ενσυναίσθησης κλπ και να βοηθήσουν τα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα , δεξιότητες του νου. Οι ήρωες των παραμυθιών θα αναθέτουν στα παιδιά κάθε φορά μια αποστολή κι αυτά θα αναζητήσουν τρόπους να ολοκληρώσουν τις αποστολές τους, αλληλεπιδρώντας με τα άλλα μέλη της ομάδας. Το έργο είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» που αποτελούν μέρος του προγράμματος του Νηπιαγωγείου.

Τα παιδιά θα καλλιεργήσουν δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (συνεργασία, επικοινωνία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα), δεξιότητες του νου(ρουτίνες σκέψης). Οι ήρωες των παραμυθιών θα αναθέτουν στα παιδιά κάθε φορά μια αποστολή κι αυτά θα αναζητήσουν τρόπους να ολοκληρώσουν τις αποστολές τους, αλληλεπιδρώντας με τα άλλα μέλη της ομάδας.
Το πρόγραμμά μας φιλοδοξεί να προάγει τη φιλαναγνωσία και παράλληλα την κριτική σκέψη, την ανάπτυξη της φαντασίας και την ενίσχυση γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών μας.
Το έργο δίνει έμφαση σε ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες, στην παράλληλη χρήση συμβατικών μέσων διδασκαλίας και μέσων από το χώρο των ΤΠΕ και στην χρήση ποικιλίας τεχνικών και δραστηριοτήτων όπως η δημιουργία εννοιολογικών χαρτών, η ενεργητική ακρόαση, ο διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων, η δραματοποίηση, τα παιχνίδια ρόλων, οι κατασκευές και η ζωγραφική, η δημιουργία αυτοσχέδιων ιστοριών, η εικονογράφησή τους, η δημιουργία παρουσιάσεων, η δημιουργία αφισών κλπ, επιδιώκοντας την ενεργή εμπλοκή και συμμετοχή των παιδιών σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης του.
Στόχοι του έργου μας
• Να αναζητήσουν μέσα από τα παραμύθια αξίες, όπως ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ανθρώπων και της φύσης, η ελευθερία κλπ
• Να εντοπίσουν και να κατανοήσουν την υπερβολή που υπάρχει στη σκιαγράφηση των ηρώων στα κλασικά παραμύθια, αλλά και την παρουσίαση ζώων με ανθρώπινα χαρακτηριστικά (ανιμισμός).
• Να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με συνομήλικους πέρα από τα όρια του σχολείου τους με τη χρήση των ΤΠΕ.
• Να καλλιεργήσουν οικολογική συνείδηση.
• Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν το δικό τους παραμύθι.
• Να χρησιμοποιούν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος.
• Να εισαχθούν στην αλγοριθμική και υπολογιστική σκέψη μέσα από δραστηριότητες ρομποτικής.
• Να γνωρίσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και να τις χρησιμοποιούν με ασφάλεια για πειραματισμό και παραγωγή έργων.
• Να δώσουν άλλη διάσταση στα κλασικά παραμύθια τροποποιώντας τα με βάση την πραγματικότητα που βιώνουν.
• Να μάθουν μέσα από τα παραμύθια μαθηματικές έννοιες (αριθμούς, συμμετρία κλπ), τα χρώματα, τις ημέρες της εβδομάδας κλπ
• Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να μάθουν παραμυθένιες λέξεις και στα αγγλικά.
• Να συλλέγουν πληροφορίες και να τις ταξινομούν.
• Να διατυπώνουν ερωτήματα, τα οποία μπορούν να απαντηθούν μέσα από τη διερεύνηση δεδομένων.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ: Γνωριμία σχολείων και μαθητών.
Αναζήτηση τίτλου έργου (προτάσεις και ψηφοφορία) και δημιουργία μασκότ και λογότυπου.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: Γνωριμία με τα μέρη του υπολογιστή, ανίχνευση πρότερων γνώσεων, δημιουργία εννοιολογικού χάρτη, έναρξη έρευνας, ασφάλεια στο διαδίκτυο, εισαγωγή στον προγραμματισμό, Ρομποτική, Συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα, (Δημιουργώ και Καινοτομώ, Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία)
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ: Τα δικαιώματα μέσα από τα παραμύθια (Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη)
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ: Με τους ήρωες των παραμυθιών.. μαθαίνω να αειφορώ (Φροντίζω το Περιβάλλον)
ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ: Παπάκι που πας? (Ζω καλύτερα – Ευ ζην)
ΙΟΥΝΙΟΣ: Αξιολόγηση και διάχυση.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο E- twinning στο Νηπιαγωγείο    

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Μαρ 202217

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης:
“Ζώα υπό εξαφάνιση”
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Φραγκουλοπούλου Ελπίδα

Αφόρμηση: Με αφορμή την χειμερία νάρκη που πέφτουν κάποια ζώα για να προστατευτούν από το κρύο, το Χειμώνα, συζητήσαμε με τα παιδιά και για άλλους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίζουν και είδαμε σχετικές φωτογραφίες. Ακόμη, μάθαμε για την έννοια “υπό εξαφάνιση”. Αυτό έδωσε το ερέθισμα να κάνουν ερωτήσεις και σχόλια και έτσι αποφασίσαμε μαζί να συγκεντρώσουμε υλικό για τα ζώα υπό εξαφάνιση στην Ελλάδα.
Υλοποίηση: Φτιάξαμε στην τάξη μας μια γωνιά όπου συγκεντρώναμε ο,τιδήποτε σχετικό με το θέμα μας (εικόνες, βιβλία, πληροφορίες, κατασκευές) και καταγράψαμε τι γνωρίζουν ήδη και τι θα ήθελαν να μάθουν. Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενσυναίσθηση και εξέφρασαν την λύπη τους για τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.
Δραστηριότητες:
• προβολή βίντεο, ντοκιμαντέρ, φωτογραφίες
• κατασκευές – μάσκες
• ζωγραφική
• ανάγνωση ιστοριών
• τραγούδι
• δραματοποίηση
• κουκλοθέατρο
Επέκταση προγράμματος: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο χώρο του σχολείου από την ΑΝΙΜΑ, σύλλογος προστασίας και περίθαλψης άγριας ζωής.
Άνοιγμα στην κοινωνία: Συνδρομή των γονιών για να υιοθετήσουμε ένα ζώο και να βοηθήσουμε στην οικονομική ενίσχυση του συλλόγου.

1

2

3


4

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΑΝΑΔΟΧΗΣ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 9ου Νηπιαγωγείου Ν.Ιωνίας έγιναν ανάδοχοι μιας ενήλικης κουκουβάγιας, ενός γύπα και ενός χουχουριστή προσφέροντας στο σωματείο ΑΝΙΜΑ ένα συμβολικό ποσό για την περίθαλψη των παραπάνω ζώων.

3 1 2 1 1 1

από κάτω από: Εκπαιδευτικά Προγράμματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ    

Eγγραφές στα Νηπιαγωγεία για το σχολ. έτος 2022-23

Φεβ 202220



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Eγγραφές στα Νηπιαγωγεία για το σχολ. έτος 2022-23    
Πιο πρόσφατα άρθρα »

Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ

RSS ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Πρόσφατα σχόλια

    Σκακιστική άσκηση



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων