Ο Έλμερ και τα χρώματα

Συμμετέχουμε στην «Εβδομάδα Προγραμματισμού για Όλους» 2024-25

codeweek badge 2019

Καρτέλες με αινίγματα βοηθούν τα παιδιά να ταξιδέψουν με το ρομποτάκι beebot στον κόσμο των χρωμάτων και να βοηθήσουν τον Έλμερ να βρει τα συμπληρωματικά χρώματα, που δημιουργούνται, αναμειγνύωντας 2 άλλα.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι”Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας”

Μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα του Ελμερ και τα χρώματά του και προβληματιστήκαμε για τη δημιουργία τους.

Πως φτιάχνονται άραγε τα χρώματα;

Έτσι αρχίσαμε να αναμειγνύουμε χρώματα και να προσπαθούμε να φανταστούμε ποιό χρώμα θα προέκυπτε αν ανακατεύαμε αρχικά τα βασικά χρώματα.

Φτιάξαμε καρτέλες 2 όψεων με τα αρχικά χρώματα από τη μια πλευρά και το αποτέλεσμα της ανάμειξής τους από την άλλη.

Στη συνέχεια φριάξαμε και 2 ζάρια, το ένα με 6 διαφορετικούς συνδιασμούς και το άλλο με τα χρώματα που προκύπτουν από αυτούς,

Έτσι ανακαλύψαμε πως φτιάχνεται το πράσινο, το πορτοκαλί, το μωβ, το καφέ, το ροζ και το γκρι. Βρήκαμε ευκαιρία να μιλήσουμε για τις σκούρες και ανοιχτές αποχρώσεις των χρωμάτων με την προσθήκη του μαύρου και του άσπρου  αντίστοιχα.

Σε ατομικά φύλλα εργασίας, ανακατέψαμε και δημιουργήσαμε χρώματα, ενώ το ίδιο κάναμε και στην ελεύθερη ζωγραφική στο καβαλέτο για καλύτερη εμπέδωσή.

Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ζευγάρια, τοποθετήσαμε στην πίστα τις καρτέλες και το ρομποτάκι μας  και με τα ζάρια, οδηγούσαμε το beebot στο σωστό χρώμα ή στα χρώματα που το δημιουργούσαν, πρώτα με τη βοήθεια των βελών και στη συνέχεια προγραμματίχοντας το ρομποτάκι μας.

IMG 20241016 124847 IMG 20241016 124326 IMG 20241016 124247 IMG 20241016 124035 IMG 20241016 123925 IMG 20241016 123847 IMG 20241016 123651 IMG 20241016 123600 IMG 20241016 123336 IMG 20241016 123303 IMG 20241016 122944 IMG 20241016 122755 IMG 20241016 122726

Τις επόμενες ημέρες τα παιδιά συνέχισαν να ζωγραφίζουν και να ανακατεύουν τα χρώματα και μια μέρα ο Έλμερ έστειλε και ένα φάκελο με αινίγματα.

FB IMG 1728244263475FB IMG 1728244202591FB IMG 1728244209971 FB IMG 1728244239380FB IMG 1728244251837

Λύνωντας τα αινίγματα και προγραμματίζοντας το beebot τα παιδιά κατάφεραν να συγκεντρώσουν όλα τα χρώματα και μ’ αυτά χρωμάτισαν τους φίλους του Έλμερ.

IMG 20241029 123348 IMG 20241029 122714 IMG 20241029 121804 IMG 20241029 121312

Αγιασμός σχολικής χρονιάς 2024-25

kindpng 3870772

Με το μαγικό κοχυλάκι θα δούμε  όμορφα όνειρα την παραμονή της πρώτης μέρας στο νηπιαγωγείο και όλο το άγχος θα φύγει μακριά.

IMG 20240911 085122

Το φετινό μας δωράκι για το καλωσόρισμα των παιδιών στο 9ο Νηπιαγωγείο Χίου.

IMG 20240910 141657

Τέλος 1ης εβδομάδας στο νηπιαγωγείο μας και όλα πήγαν καλά!

IMG 20240913 125831

 

Γιορτή μητέρας

Τη δεύτερη Κυριακή του Μάη γιορτάζει η μητέρα.

Οι μανούλες μας γιορτάζουν και έχουμε μια έκπληξη γι’αυτές. 

Τα παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους με τη μαμά τους και είπαν γιατί την αγαπούν. 

Οι ζωγραφιές τους δανείστηκαν τη φωνή τους και ζωντάνεψαν με τη βοήθεια της εφαρμογής chatterpics.

Όλες οι ζωγραφιές έγιναν το παρακάτω βίντεο στο canvas. Το  αφιερώνουμε στην πιο σημαντική γυναίκα της ζωής μας.

Χρόνια πολλά μανούλες! Σας αγαπάμε!

Η επίσκεψη της μπλε πεταλούδας

Τη Δευτέρα 15 Απριλίου μας επισκέφτηκαν “οι θεατρεργάτες Κοφινά” και μας παρουσίασαν τη “Μπλε πεταλούδα”, μια ξεχωριστή θεατρική παράσταση με θέμα τη διαφορετικότητα και την αποδοχή.Η παράσταση βασίστηκε στο ομώνυμο παραμύθι του Μπάμπη Κοιλιάρη. Την αφήγηση έκανε η Μαρκέλλα  Δημίδου, ενώ συνοδευόταν από ζωντανή μουσική.

IMG 20240415 101228

IMG 20240415 101246

IMG 20240415 101431

IMG 20240415 101441

IMG 20240415 101540

IMG 20240415 102021

IMG 20240415 102351

IMG 20240415 102905

IMG 20240415 103120

IMG 20240415 103435

 

Τα παιδιά αλληλεπίδρασαν με τους ηθοποιούς που κατέβηκαν από τη σκηνή για να χορέψουν μαζί τους.

IMG 20240415 105138

IMG 20240415 105146

IMG 20240427 092440

IMG 20240427 092123

IMG 20240427 091947

Ευχαριστούμε το διευθυντή του 7ου Δημοτικού Σχολείου Χίου, για την παραχώρηση της αίθουσας εκδηλώσεων για τις ανάγκες της παράστασης.

Η συμμετοχή μας στο 13ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Χωρίς τίτλο 400x245 1

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο 13ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (13th Panhellenic Student Digital Creation Festival), εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘΑ, τον Απρίλιο του 2024 με ένα ψηφιακό παραμύθι,γραμμένο και εικονογραφημένο συνεργατικά από όλα τα παιδιά.

Τίτλος του: << Ένας… σαν και μας >>.

αρχείο λήψης

Χρησιμοποιήθηκε το storyjumper ( web2.0 εργαλείο δημιουργίας παραμυθιού) .

Κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του avatar στο περιβάλλον του story jumper και του έδωσε φωνή εκφράζοντας την προσωπική του θέση στο πρόβλημα.

Πρόκειται για το επιστέγασμα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων: “Είμαι μοναδικός! Είμαι εγώ!”, με το οποίο ασχοληθήκαμε φέτος και μας επιβεβαίωσε ότι αυτά που είναι πραγματικά σημαντικά στην τάξη μας, είναι να είμαστε όλοι μαζί χαρούμενοι και αποδεκτοί  και να προσπαθούμε συνεχώς για το καλό όλων και καθενός ξεχωριστά στην ομάδα μας, ανεξαρτήτως του κόπου και του χρόνου που θα απαιτηθεί για αυτό.

Πατήστε παρακάτω για να δείτε το παραμύθι μας:

Όχι στη βία – Ναι στη φιλία

Η αφόρμηση δόθηκε από το βίντεο με το παραμύθι για τους “Καλούς και τους κακούς πειρατές”, όπως το αφηγείται ο Αντώνης Παπαθεοδούλου

στη συνέχεια συζητήσαμε για το φόβο και πώς μπορούμε να γίνουμε κι εμείς σαν τους καλούς πειρατές και να μη φοβόμαστε.

Μετά φτιαξαμε τα σπαθιά, που μας έδειξε ο συγγραφέας και αποφασίσαμε να μασκαρευτούμε την Τσικνοπέμπτη και να μεταμφιεστούμε σε καλούς πειρατές και καλές πειρατίνες.

Στη συνέχεια, συζητήσαμε για το σχολικό εκφοβισμό και ότι πρέπει να μη φοβόμαστε ,αλλά να είμαστε προετοιμασμένοι και να ακολουθήσουμε τα 5 βήματα, που μάθαμε, δηλαδή

¨Στο σχολείο αυτό που πάμε, καθόλου δε φοβάμαι! 5 πράγματα κρατώ για να προστατευτώ”

  1. Λέω STOP! 2. εξηγώ… 3. Απομακρύνομαι τελείως από δω… 4. κυρία… έλα να σου πω 5. στους γονείς μου αμέσως θα το πω!

Φτιάξαμε και το λουλούδι από εδώ:

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

πηγή: https://thaliaskinderstories.blogspot.com/2024/03/imerakatatousxolikouekfovismou.html?fbclid=IwAR2Jxw2w-WXwA9mbiDEfggEynCbPs_yh8mwaPz0eQSWY4tVNxpD_JuVKP80

Σημερα Τσικνοπέμπτη αφού απολαύσαμε τα σουβλάκια και τις πατατούλες που μας πρόσφερε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 1ου και 9ου Νηπαγωγείου Χίου,

DSCN4126

DSCN4127

 


DSCN4129

χορέψαμε…

DSCN4134

DSCN4135

DSCN4136

DSCN4137ζωγραφίσαμε  τα πρόσωπά μας…

DSCN4133

DSCN4132

DSCN4131

DSCN4130

φορέσαμε τις καλύπτρες στο μάτι μας, τα καπέλα μας, πήραμε τα σπαθιά μας και ξιφομαχήσαμε.

DSCN4138

DSCN4139

DSCN4140

DSCN4141

DSCN4142

DSCN4143

DSCN4144

Στο τέλος φωνάξαμε όλοι μαζί…

 

Η δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας

bzsb 6osp 220311
Πηγή εικόνας:”https://www.freepik.com/free-vector/children-are-reading-books-stack-

Το πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου περιλαμβάνει τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης η οποία ενισχύει των εγγραμματισμό των νηπίων και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής που ξεκινούν ήδη από την νηπιακή ηλικία.

Η γονείς συμβάλλουν αποφασιστικά σε αυτήν τη διαδικασία καθώς βοηθούν και υποστηρίζουν το πρόγραμμα της φιλαναγνωσίας, διαβάζοντας στα παιδιά τα βιβλία που δανείζονται. Δημιουργούν έτσι στα παιδιά θετικά πρότυπα συμπεριφοράς ύψιστης σημασίας για την κατάκτηση του εγγραμματισμού.

Για να είναι η ανάγνωση όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική καλό θα ήταν να ακολουθούνται κάποια βήματα:

Πριν την ανάγνωση, οι γονείς μπορούν να δείξουν αρχικά το εξώφυλλο και να ρωτήσουν τα παιδιά για τι νομίζουν ότι μιλάει το βιβλίο.

  • Μπορούν να παρακινήσουν τα παιδιά να διαβάσουν τον τίτλο ή να αναγνωρίσουν κάποιες οικίες λέξεις ή γράμματα.
  • Καλή ιδέα θα ήταν να ζητήσουν από τα παιδιά να μιλήσουν για  εμπειρίες τους που ίσως σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου( π.χ. Έχεις δει ποτέ λύκο;) 

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης,

  • Οι γονείς μπορούν να ζητούν από τα παιδιά να σχολιάζουν την υπόθεση του βιβλίου( τι  λες να έγινε; Τι είπαν ο λαγός και η χελώνα;)
  • Επίσης, να εξηγήσουν ό,τι κρίνουν απαραίτητο, όπως λέξεις ή έννοιες άγνωστες στο παιδί 
  • Να διατυπώνουν ερωτήσεις κατανόησης κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης,
  • ενώ, μπορούν να ζητούν και   κάποια  πρόβλεψη για τη συνέχεια της ιστορίας( τι  λες ότι  θα συμβεί μετά;)

Προτάσεις για μετά το τέλος της ανάγνωσης

  •  Οι  γονείς μπορούν  να  επαναλάβουν στοιχεία της ιστορίας( π χ  πού  διαδραματίστηκε; ποιος ήταν ο ήρωας και τι ήθελε να πετύχει;)
  • Μπορούν επίσης να βοηθήσουν τα παιδιά να συσχετίζουν γεγονότα της ιστορίας με παρόμοια της δικής του ζωής
  •  να  ρωτήσουν σχετικά με το περιεχόμενο του βιβλίου(π χ Τι έγινε στην αρχή τι έγινε στη μέση τι έγινε στο τέλος της ιστορίας, ποιο ήταν το πρόβλημα;)
  •  να ζωγραφίσουν σχετικές εικόνες,  να παίξουν με γράμματα και λέξεις.
  •  ή ακόμα και να δώσουν ένα δικό τους τέλος στην ιστορία.

πηγή:  mikromikronip.blogspot.com

 

Μετά από αρκετά χρόνια, μπορέσαμε να λειτουργήσουμε “δια ζώσης ” τη δανειστική μας βιβλιοθήκη, για να ενισχύσουμε πιο συστηματικά τη φιλαναγνωσία των παιδιών.

Αρχικά μαζί με τα παιδιά συζητήσαμε τους κανόνες λειτουργίας της και ενημερώσαμε και τους γονείς.

Κάθε Παρασκευή τα παιδιά, με τη βοήθεια των συμμαθητών τους, που είναι εκείνη την ημέρα “ομάδα υπηρεσίας” δανείζονται ένα βιβλίο δικής τους επιλογής από τη βιβλιοθήκη της τάξης, το παίρνουν στο σπίτι για να το διαβάσουν και κάθε Τετάρτη το επιστρέφουν.

DSCN4116 DSCN4115 DSCN4117 DSCN4114 DSCN4113 1

 

Φέτος δανειστήκαμε την ιδέα της βιβλιοφάγου κάμπιας από εδώ και την εφαρμόσαμε με μεγάλη επιτυχία. Κάθε Τετάρτη που επιστρέφει το βιβλίο στην τάξη τα παιδιά προσθέτουν και μια “κοιλίτσα” στην κάμπια τους, στην οποία γράφουν το όνομα του βιβλίου, που διάβασαν, γιατί αυτή η κάμπια δεν είναι σαν τις άλλες. Της αρέσουν τα βιβλία. Η ανυπομονησία των παιδιών είναι μεγάλη, για να την ταϊσουν και να δουν πόσο χοντρή έγινε. Μετρούν τα βιβλία που έχει φάει η δική τους και παρατηρούν την κορδέλα της να γεμίζει όλο και περισσότερο.Στο τέλος της χρονιάς θα έχουν συμπληρώσει μια ιδιότυπη καρτέλα δανεισμού και θα μπορούν να ανατρέχουν σ’ αυτή κάθε φορά που θέλουν να δουν ποια βιβλία έχουν δανειστεί.

DSCN4056

DSCN4058DSCN4057

Στη συνέχεια συμπληρώνουν σε φύλλο το όνομα τους, τον τίτλο του βιβλίου, αν τους άρεσε και τι τους άρεσε περισσότερο σ΄αυτό.

DSCN4059

DSCN4052

DSCN4051

Παίρνουν από το κουτί της βιβλιοθήκης το φάκελο με το όνομά τους, βγάζουν από μέσα την καρτέλα με το όνομα του βιβλίου και τη βάζουν μέσα στο βιβλίο. Στη συνέχεια βάζουν το βιβλίο στη βιβλιοθήκη.

DSCN4053

Καλά βιβίοταξίδια!

 

 

 

 

 

 

 

Παρουσίαση του προγράμματος του νηπιαγωγείου μας

Στις 20 Νοεμβρίου επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας οι γονείς νηπίων και προνηπίων, κατόπιν προσκλήσεως των εκπαιδευτικών του 1ου και 9ου Νηπιαγωγείου Χίου για να ενημερωθούν για το ισχύον πρόγραμμα σπουδών, τον τρόπο λειτουργίας του νηπιαγωγείου και τις φετινές δράσεις που προγραμματίζουμε.

IMG 20231120 183822

IMG 20231120 183800IMG 20231120 183756IMG 20231120 183751IMG 20231120 183732

Θεατρική παράσταση “τα αδέσποτα”

Τα Αδέσποτα είναι ένα σύγχρονο παραμύθι για παιδιά που αφηγείται τον αγώνα ενός σκύλου και μιας γάτας να επιβιώσουν σε μία πόλη, που αγωνίζεται να δείχνει καθαρή και αψεγάδιαστη. Οι ήρωες μας, όμως, όντας αδέσποτα ζώα δεν ταιριάζουν με την εικόνα της.

17

Η διαδραστική αυτή παράσταση δόθηκε στις 7 Δεκεμβρίου σε αίθουσα της σχολικής μας μονάδας. Την παρακολούθησαν και συμμετείχαν με ενθουσιασμό τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του 1ου και 9ου Νηπιαγωγείου Χίου.

18

Ευχαριστούμε πολύ την ομάδα Hippo για την τόσο προσεγμένη παραγωγή.