Σχέδιο Δράσης

Από την σχολική χρονιά 2021-2022 εφαρμόζεται, επίσημα και κατόπιν Υπουργικής Απόφασης, ο  συλλογικός προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου κατά τον οποίο ο Σύλλογος Διδασκόντων θέτει στόχους και συγκροτεί ομάδες εκπαιδευτικών που καταρτίζουν Σχέδια Δράσης για την υλοποίηση των στόχων αυτών. Παράλληλα, ορίζεται και η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων που αφορούν στην αποτίμηση: (α) της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου συνολικά, και (β) των επιμέρους Δράσεων, με βάση τα κριτήρια που έχουν οριστεί από τις Ομάδες Δράσης.

Το παρόν σύστημα αξιολόγησης επικεντρώνεται στην αποτίμηση των λειτουργιών, δηλαδή του έργου και των διαδικασιών ενός σχολείου, οι οποίες στοχεύουν στην εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών και δεν εστιάζει στο αποτέλεσμα αυτό καθ’ αυτό, το οποίο μπορεί να εξαρτάται από ποικίλους άλλους εξωτερικούς παράγοντες.

Επομένως, εξετάζεται:

  • Τι κάνει το σχολείο;
  • Τι αποτέλεσμα έχει αυτό που κάνει το σχολείο και γιατί;

Υπό αυτό το πρίσμα, ύστερα από συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων και την αποτίμηση της περσινής σχολικής χρονιάς, στο δικό μας σχολείο για το τρέχον σχολικό έτος θα υλοποιηθεί ένα Σχέδιο Δράσης με τίτλο «Ενίσχυση Διδακτικών Πρακτικών μέσω ενδοσχολικής συνεργασίας, συνεργασίας με την οικογένεια και την κοινότητα για ένα δημιουργικό μαθησιακό περιβάλλον».

Σκοπός του σχεδίου δράσης η βελτίωση των διδακτικών πρακτικών και της μαθησιακής εμπειρίας μέσω συνεργασίας και αξιολόγησης.

Η αναγκαιότητα αυτού του σχεδίου δράσης προκύπτει από τις σύγχρονες απαιτήσεις της εκπαίδευσης και τη διαρκή ανάγκη βελτίωσης της διδακτικής πρακτικής. Αυτό το σχέδιο στοχεύει στην ανάπτυξη μιας συλλογικής επαγγελματικής ταυτότητας και στη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της μάθησης του 21ου αιώνα. Οι στόχοι του σχεδίου απορρέουν από τις εξής παραμέτρους:

  1. Εξέλιξη των Διδακτικών Μεθόδων: Η ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξη των εκπαιδευτικών μεθόδων, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και στις διαφοροποιημένες ανάγκες των μαθητών.
  2. Βελτίωση Μαθησιακών Αποτελεσμάτων: Η επιδίωξη βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω της στοχευμένης αξιολόγησης και της ανατροφοδότησης, ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα της διδακτικής διαδικασίας.
  3. Εφαρμογή στόχων του νέου προγράμματος σπουδών: Εστίαση σε μαθησιακά αποτελέσματα που προβλέπονται στο νέο πρόγραμμα.
  4. Δημιουργία υλικού και εργαλείων που θα βελτιώσουν τη διδακτική πράξη.
  5. Ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων για την ενίσχυση της διδασκαλίας.
  6. Ενίσχυση της συνεργασίας και του επαγγελματικού διαλόγου μεταξύ των εκπαιδευτικών: Η προώθηση ενός κλίματος συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων και κοινοτήτων, που θα διευκολύνει τη συμμετοχή όλων στις διαδικασίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης των παιδιών.
  7. Δημιουργία Πλούσιου Μαθησιακού Περιβάλλοντος: Η σημασία της διαμόρφωσης ενός ερεθιστικού και ασφαλούς μαθησιακού περιβάλλοντος, το οποίο θα προάγει την εξερεύνηση και την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών.
  8. Δημιουργία συνεργατικών δράσεων με γονείς και την τοπική κοινότητα: Ενίσχυση της γονικής εμπλοκής και συνεργασία με φορείς για την υποστήριξη των μαθησιακών διαδικασιών. Καλλιέργεια κουλτούρας συμμετοχής και αλληλεπίδρασης που συνδέει το σχολείο με το σπίτι και την κοινωνία.
  9. Ανάπτυξη πολιτισμικών και κοινωνικών δράσεων: Δημιουργία ευκαιριών για τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά και να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες μέσω πολιτιστικών δρώμενων και δραστηριοτήτων.
  10. Συνεχής Ανατροφοδότηση και Βελτίωση: Η ανάγκη για τη συνεχή αξιολόγηση και ανατροφοδότηση των διδακτικών πρακτικών, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα και η προσαρμοστικότητα των μεθόδων διδασκαλίας στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Αυτοί οι στόχοι καθιστούν το σχέδιο δράσης απαραίτητο για την ανάπτυξη και βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο νηπιαγωγείο, προσφέροντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών.