Στολισμός Χριστουγεννιάτικου Δέντρου με στολίδια και δέντρο δωρεά του συλλόγου γονέων
Ντενεκεδενιος ήλιος και τσίγκινα στενά λαμαρινενιες στέγες και σπίτια χαμηλά…Αυτός ειναι ο ήλιος της Ντενεκεδούπολης!!!!
Προετοιμασία για την 17η Νοέμβρη
Πρόληψη και προστασία από τον σεισμό
Σε αυτή τη θεματική ενότητα οι μαθητές αναμένεται να έρθουν σε επαφή με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού αλλά και να συζητήσουν προσωπικές εμπειρίες.
Αρχικά έγινε προβολή στον βιντεοπροβολέα του εκπαιδευτικού βίντεο από το φωτόδεντρο https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2792 όπου μάθαμε πληροφορίες για το εσωτερικό της γης.
Έπειτα τα παιδιά έπαιξαν με τις πλάκες της γης. Χωρίστηκαν σε ομάδες.
Κάθε ομάδα πήρε ένα τουβλάκι και πάνω σε αυτό τοποθέτησε ξύλινα τουβλάκια αναπαριστώντας τη γειτονιά τους.
Κούνησαν το τουβλάκι ελαφρά δημιουργώντας έναν σεισμό μικρής κλίμακας
ενώ στη συνέχεια το κούνησαν δυνατά δημιουργώντας σεισμό μεγάλης κλίμακας.
Ποιος ήταν ο εγκέλαδος; Διαβάσαμε το μύθο για το σεισμό
Μελετήσαμε τις οδηγίες της αφίσας του ΟΑΣΠ με τίτλο: Προετοιμάσου από τώρα για το σεισμό. https://oasp.gr/sites/default/files/library/2021-02/afisa.pdf . Έπειτα έγινε συζήτηση με τα παιδιά ενώ εξετάσαμε το χώρο της τάξης μας για να δούμε εάν χρειάζεται κάτι να διορθωθεί (παρατηρήσαμε εάν τα βαριά αντικείμενα να είναι στα χαμηλά ράφια και εάν τα έπιπλα είναι καλά στερεωμένα).
Συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας : Πως πρέπει να προστατευτούμε κατά τη διάρκεια του σεισμού
και φτιάξαμε το δικό μας βαλιτσάκι με τα απαραίτητα εφόδια έκτακτης ανάγκης
Μάθαμε τους τρεις σημαντικούς αριθμούς που καλό είναι οι μαθητές να γνωρίζουν σε περίπτωση σεισμού: της αστυνομίας, του ΕΚΑΒ και της πυροσβεστικής ενώ συμπληρώσαμε και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Η θεματική ενότητα έκλεισε με τη βιωματική προσομοίωση μιας άσκησης σεισμού. Οι μαθητές μπήκαν κάτω από τραπέζιαενώ κάθε μαθητής βγήκε από το θρανίο του μόλις τελείωσε ο σεισμός και ακολούθησε τη διαδρομή που είχαμε συζητήσει, προκειμένου να βγει με ασφάλεια εκτός του σχολικού κτιρίου
Τέλος φτάσαμε στο σημείο συγκέντρωσης του τμήματός μας στον αύλειο χώρο του σχολείου.
Εξερεύνηση στην αυλή του σχολείου
Δραστηριότητα Α.1.
Στόχοι της συγκεκριμένης δράσης ήταν οι μαθητές μέσω όλων των αισθήσεων,
-να συλλέξουν πληροφορίες, να συγκρίνουν, να ταξινομήσουν, να επεξεργαστούν δεδομένα και να εξάγουν συμπεράσματα για τα στοιχεία του περιβάλλοντος στην αυλή του σχολείου.
-να συνειδητοποιήσουν την αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδραση του ανθρώπου και του φυσικού περιβάλλοντος και τέλος
-να υιοθετήσουν θετική στάση και αγάπη για τη φύση.
Σε αυτή τη δραστηριότητα μας βοήθησε η γυάλα εντόμων με μεγεθυντικό φακό, η οποία διαθέτει πλέγμα μέτρησης αλλά και τρύπες αέρα ώστε τα έντομά μας να αναπνέουν. Βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και ξεκινήσαμε την παρατήρηση.
Τα παιδιά εντόπισαν το πρώτο έντομο, το έβαλαν στη γυάλα και η συζήτηση σχετικά με τα χαρακτηριστικά του ξεκίνησε. Αφού το παρατηρήσαν το άφησαν ελεύθερο. Στη συνέχεια μαζέψαν φύλλα και καρπούς.
Δραστηριότητα Α.2.
Στόχος της δράσης ήταν
-η εξοικείωση των παιδιών με επιστημονικές και ερευνητικές διαδικασίες,
-η ταξινόμηση των φυσικών υλικών, η προσέγγιση των σκέψεων των παιδιών σχετικά με τα εν λόγω υλικά και τις ιδιότητές τους,
-η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και ο συντονισμός χεριού ματιού
Σε αυτή τη δραστηριότητα μας βοήθησε το παιδικό μικροσκόπιο, η τσιμπίδα κατάλληλη για χρήση από μικρά παιδιά και τα βαζάκια συλλογής υλικών.
Αρχικά τα παιδιά ταξινόμησαν τα υλικά που συνέλεξαν στην αυλή, χρησιμοποιώντας την τσιμπίδα.
Έπειτα παρατήρησαν στο μικροσκόπιο φύλλα από το δέντρο της ελιάς, ενώ σχολίασαν το σχήμα και το μέγεθος σε σχέση με τα φύλλα άλλων δέντρων.
Ακολούθως παρατήρησαν το χρώμα που έχει ο καρπός της ελιάς όταν είναι ώριμος και το χρώμα που έχει όταν δεν έχει ωριμάσει.
Δραστηριότητα Α.3
Στόχος της δραστηριότητας ήταν
-η προώθηση της δημιουργικότητας των παιδιών
-η ανάπτυξη της αναπαραστατικής ικανότητας και
-η καλλιέργεια της αισθητικής τους αντίληψης.
Τα παιδιά σχεδίασαν με λαδοπαστέλ ένα κλαδί ελιάς στο οποίο κόλλησαν φύλλα. Με μαύρο χαρτί γκοφρέ έφτιαξαν μπαλάκια τα οποία κόλλησαν για τους καρπούς της ελιάς.
Της ελιάς τα καμώματα!!
Αφού συγκεντρώσαμε μαζί με την βοήθεια των παιδιών τις απαραίτητες πληροφορίες ξεκινήσαμε την θεματική μας.Αρχικά,επισκεφτήκαμε την ελιά του κήπου μας,όπου την παρατηρήσαμε ,σχολιάσαμε και έπειτα μαζέψαμε ελίτσες!Στη συνέχεια και αφότου πατήσαμε τις ελίτσες αυτές,συγκεντρώσαμε το απαραίτητο λάδι ωστε να κάνουμε τα πειράματα μας!!Συζητήσαμε και καταγράψαμε σε φύλλο εργασίας τις παρατηρήσεις μας και έπειτα αφότου ήρθαμε σε επαφή με τα σχετικά υλικά μας,φύλλα ελιάς,ελίες,λάδι κλπ δημιουργήσαμε διάφορες κατασκευές!
Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αργυρούπολης
Τα παιδιά επισκέφτηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αργυρούπολης. Αφου μίλησαν με τη βιβλιοθηκονομο, έμαθαν για τη διαδικασία δανεισμού ενός βιβλιου, μιλησαν για την αξία και τον τρόπο χρήσης του βιβλιου. Κατόπιν ξεναγήθηκαν στους χώρους της βιβλιοθήκης στο τμήμα παιδικής λογοτεχνίας , άκουσαν παραμύθι και ζωγράφισαν. Τέλος, πήραν το αναμνηστικό τους δώρο από τους υπαλλήλους της βιβλιοθήκης!