“ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ” :διοργάνωση δράσης φυτέματος και βαψίματος με συνεργασία παιδιών, εκπαιδευτικών, γονέων.

IMG 20231203 115104 edit 106686569914969IMG 20231203 113502 edit 105729969661990IMG 20231203 115214 edit 105501671142754IMG 20231203 115218 edit 105465466232863IMG 20231203 111601 edit 105832314578120

IMG 20231203 115400 edit 105320443101636

Συνεργαστηκαμε, φτιάχνοντας ανθόκηπο. Φυτέψαμε σπόρους και αρωματικά φυτά 🌹

Τέλος κάναμε πικνίκ και λιαστήκαμε.. Περάσαμε υπέροχα την Κυριακή μας!! 🌻


IMG 20231203 115414 edit 105256086268833
IMG 20231203 122730 edit 106332555816585IMG 20231203 122734 edit 104724053541831

Στολισμός Χριστουγεννιάτικου Δέντρου με στολίδια και δέντρο δωρεά του συλλόγου γονέων

Screenshot 20231201 185235 com.viber .voip edit 41611567230628

Σαν τη νύφη στολισμένο..!!

Σαν τη νύφη στολισμένο..!! ❤️❤️❤️

 

Την Παρασκευή 1η Δεκέμβρη στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας όπου τα στολίδια και το δέντρο μας τα πρόσφεραν με πολλή αγάπη οι γονείς του Νηπιαγωγείου μας!

Screenshot 20231202 004604 com.viber .voip edit 41768850024874Screenshot 20231202 004718 com.viber .voip edit 41839978441009 Screenshot 20231201 191041 com.viber .voip edit 41688051436345

Πρόληψη και προστασία από τον σεισμό

Σε αυτή τη θεματική ενότητα οι μαθητές αναμένεται να έρθουν σε επαφή με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού αλλά και να συζητήσουν προσωπικές εμπειρίες.

Αρχικά έγινε προβολή στον βιντεοπροβολέα του εκπαιδευτικού βίντεο από το φωτόδεντρο https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2792 όπου μάθαμε πληροφορίες για το εσωτερικό της γης.

Έπειτα τα παιδιά έπαιξαν με τις πλάκες της γης. Χωρίστηκαν σε ομάδες.

370312817 1379555535984670 4395838416662021532 n

Κάθε ομάδα πήρε ένα τουβλάκι και πάνω σε αυτό τοποθέτησε ξύλινα τουβλάκια αναπαριστώντας τη γειτονιά τους.

 

380609577 267900772447738 4063428102587076761 n

377152067 267160482549499 6432586519267190970 n

Κούνησαν το τουβλάκι ελαφρά δημιουργώντας έναν σεισμό μικρής κλίμακας

 

ενώ στη συνέχεια το κούνησαν δυνατά δημιουργώντας σεισμό μεγάλης κλίμακας.

 

Ποιος ήταν ο εγκέλαδος; Διαβάσαμε το μύθο για το σεισμό

400347808 787448239812336 3581450307130062567 n

Μελετήσαμε τις οδηγίες της αφίσας του ΟΑΣΠ με τίτλο: Προετοιμάσου από τώρα για το σεισμό. https://oasp.gr/sites/default/files/library/2021-02/afisa.pdf . Έπειτα έγινε συζήτηση με τα παιδιά ενώ εξετάσαμε το χώρο της τάξης μας για να δούμε εάν χρειάζεται κάτι να διορθωθεί  (παρατηρήσαμε εάν τα βαριά αντικείμενα να είναι στα χαμηλά ράφια και εάν τα έπιπλα είναι καλά στερεωμένα).

 

Συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας : Πως πρέπει να προστατευτούμε κατά τη διάρκεια του σεισμού

 

και φτιάξαμε το δικό μας βαλιτσάκι με τα απαραίτητα εφόδια έκτακτης ανάγκης

400075194 362168879532509 1338997097329401960 n

400269837 3519828184899950 6278496113689052464 n

Μάθαμε τους τρεις σημαντικούς αριθμούς που καλό είναι οι μαθητές να γνωρίζουν σε περίπτωση σεισμού: της αστυνομίας, του ΕΚΑΒ και της πυροσβεστικής ενώ συμπληρώσαμε και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

Η θεματική ενότητα έκλεισε με τη βιωματική προσομοίωση μιας άσκησης σεισμού. Οι μαθητές μπήκαν κάτω από  τραπέζια385538219 1081431099898896 5739141662887195284 nενώ κάθε μαθητής βγήκε από το θρανίο του μόλις τελείωσε ο σεισμός και ακολούθησε τη διαδρομή που είχαμε συζητήσει, προκειμένου να βγει με ασφάλεια εκτός του σχολικού κτιρίου

386818656 722761879759410 4353576938787454047 n

Τέλος φτάσαμε στο σημείο συγκέντρωσης του τμήματός μας στον αύλειο χώρο του σχολείου.

370242328 298496206411253 3949536143331417653 n

Εξερεύνηση στην αυλή του σχολείου

 Δραστηριότητα Α.1.

Στόχοι της συγκεκριμένης δράσης ήταν οι μαθητές μέσω όλων των αισθήσεων,

-να συλλέξουν πληροφορίες, να συγκρίνουν, να ταξινομήσουν, να επεξεργαστούν δεδομένα και να εξάγουν συμπεράσματα για τα στοιχεία του περιβάλλοντος στην αυλή του σχολείου.

-να συνειδητοποιήσουν την αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδραση του ανθρώπου και του φυσικού περιβάλλοντος και τέλος

-να υιοθετήσουν θετική στάση και αγάπη για τη φύση.

Σε αυτή τη δραστηριότητα μας βοήθησε η γυάλα εντόμων με μεγεθυντικό φακό, η οποία διαθέτει πλέγμα μέτρησης αλλά και τρύπες αέρα ώστε τα έντομά μας να αναπνέουν. Βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και ξεκινήσαμε την παρατήρηση.

368099455 879919680517235 6079115874436544104 n

Τα παιδιά εντόπισαν το πρώτο έντομο, το έβαλαν στη γυάλα και η συζήτηση σχετικά με τα χαρακτηριστικά του ξεκίνησε. Αφού το παρατηρήσαν το άφησαν ελεύθερο. Στη συνέχεια μαζέψαν φύλλα και καρπούς.

395520751 3687038601516113 6654205759341471978 n 1

 

400057254 795775775892589 5951903037523668059 n

 

Δραστηριότητα Α.2.

Στόχος της δράσης ήταν

-η εξοικείωση των παιδιών με επιστημονικές και ερευνητικές διαδικασίες,

-η ταξινόμηση των φυσικών υλικών, η προσέγγιση των σκέψεων των παιδιών σχετικά με τα εν λόγω υλικά και τις ιδιότητές τους,

-η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και ο συντονισμός χεριού ματιού

Σε αυτή τη δραστηριότητα μας βοήθησε το παιδικό μικροσκόπιο, η τσιμπίδα κατάλληλη για χρήση από μικρά παιδιά και τα βαζάκια συλλογής υλικών.

367982468 997476897987351 6410496144791777090 n

Αρχικά τα παιδιά ταξινόμησαν τα υλικά που συνέλεξαν στην αυλή, χρησιμοποιώντας την τσιμπίδα.

399961480 306577745514338 5149476765753203047 n

Έπειτα παρατήρησαν στο μικροσκόπιο φύλλα από το δέντρο της ελιάς, ενώ σχολίασαν το σχήμα και το μέγεθος σε σχέση με τα φύλλα άλλων δέντρων. 370218224 715752386748021 6648217893299626564 n

377126643 334807985911913 8963558830221991738 n

Ακολούθως παρατήρησαν το χρώμα που έχει ο καρπός της ελιάς όταν είναι ώριμος και το χρώμα που έχει όταν δεν έχει ωριμάσει.

368003291 1603104746763654 1309588577567671960 n

Δραστηριότητα Α.3

Στόχος της δραστηριότητας ήταν

-η προώθηση της δημιουργικότητας των παιδιών

-η ανάπτυξη της αναπαραστατικής ικανότητας και

-η καλλιέργεια της αισθητικής τους αντίληψης.

Τα παιδιά σχεδίασαν με λαδοπαστέλ ένα κλαδί ελιάς στο οποίο κόλλησαν φύλλα. Με μαύρο χαρτί γκοφρέ έφτιαξαν μπαλάκια τα οποία κόλλησαν για τους καρπούς της ελιάς.

370122466 746017917365685 2332477220812124866 n

Της ελιάς τα καμώματα!!

Αφού συγκεντρώσαμε μαζί με την βοήθεια των παιδιών τις απαραίτητες πληροφορίες ξεκινήσαμε την θεματική μας.Αρχικά,επισκεφτήκαμε την ελιά του κήπου μας,όπου την παρατηρήσαμε ,σχολιάσαμε και έπειτα μαζέψαμε ελίτσες!Στη συνέχεια και αφότου πατήσαμε τις ελίτσες αυτές,συγκεντρώσαμε το απαραίτητο λάδι ωστε να κάνουμε τα πειράματα μας!!Συζητήσαμε και καταγράψαμε σε φύλλο εργασίας τις παρατηρήσεις μας και έπειτα αφότου ήρθαμε σε επαφή με τα σχετικά υλικά μας,φύλλα ελιάς,ελίες,λάδι κλπ δημιουργήσαμε διάφορες κατασκευές!thumbnail IMG 20231102 093536 thumbnail IMG 20231102 093719 thumbnail IMG 20231102 093758 thumbnail IMG 20231102 094402 thumbnail IMG 20231102 095655 thumbnail IMG 20231102 110748 thumbnail IMG 20231102 110756

Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αργυρούπολης

IMG 20231106 100155 edit 81877750320317

IMG 20231106 093339

Τα παιδιά επισκέφτηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αργυρούπολης. Αφου μίλησαν με τη βιβλιοθηκονομο, έμαθαν για τη διαδικασία δανεισμού ενός βιβλιου,  μιλησαν για την αξία και τον τρόπο χρήσης του βιβλιου. Κατόπιν ξεναγήθηκαν στους χώρους της βιβλιοθήκης στο τμήμα παιδικής λογοτεχνίας , άκουσαν παραμύθι και ζωγράφισαν. Τέλος, πήραν το αναμνηστικό τους δώρο από τους υπαλλήλους της βιβλιοθήκης!

IMG 20231106 094432 edit 81745115942734

IMG 20231106 094930IMG 20231106 100200 edit 81922852611456IMG 20231106 100220 edit 82106872349449

Το μεγάλο ταξίδι των αποδημητικών πουλιών

Τα παιδιά αφού παρατηρησαν εικόνες αποδημητικων πουλιών και μοιραστηκαν γνώσεις και πληροφορίες, ζωγράφισαν, έγραψαν το ονομα του αγαπημένου τους πουλιού. Κατόπιν άκουσαν παραμύθι για τον Έκτορα, το αποδημητικο πουλί, έφτιαξαν τα σκηνικά και το δραματοποιησαν..!

Screenshot 20231104 004119 1Screenshot 20231104 004102 1Screenshot 20231104 004147Screenshot 20231104 003906 com.viber .voip edit 1282388682095

Screenshot 20231104 003835 edit 1354761098750 1 Screenshot 20231104 003755 2