Παίζοντας με τα χρώματα : Tα χρώματα του φθινιπώρου

chromata 3Στο νηπιαγωγείο μας αυτόν τον καιρό «παίξαμε» με τα χρώματα! Τα παιδιά παρατήρησαν πίνακες, ζωγραφιές και αντικείμενα και ανακάλυψαν πως γύρω μας υπάρχουν παντού χρώματα — φωτεινά, ζεστά, χαρούμενα, ψυχρά, μαλακά.
Με πινέλα, σφουγγάρια και τα μικρά τους δαχτυλάκια, πειραματίστηκαν με μίξεις χρωμάτων:

  • τι γίνεται όταν το κόκκινο συναντά το κίτρινο;

  • πώς φτιάχνουμε το πράσινο;

  • γιατί το καφέ προκύπτει από τόσους συνδυασμούς;

Τα παιδιά έγιναν μικροί «ζωγράφοι – επιστήμονες», ανακαλύπτοντας μέσα από το παιχνίδι τη μαγεία των αποχρώσεων!

Μιλώντας για το φθινόπωρο, παρατηρήσαμε τα φύλλα που αλλάζουν χρώματα και φτιάξαμε το δικό μας φθινοπωρινό δέντρο. Χρησιμοποιήσαμε τέμπερες, χαρτόνια και φυσικά υλικά από τη φύση – ξερά φύλλα, κουκουνάρια και κλαδάκια. Κάθε παιδί πρόσθεσε το δικό του φύλλο στο δέντρο, δημιουργώντας έναν πολύχρωμο πίνακα γεμάτο ζεστές αποχρώσεις: κόκκινο, πορτοκαλί, καφέ, κίτρινο.

Το αποτέλεσμα; Ένα υπέροχο φθινοπωρινό έργο που μας θυμίζει πως η φύση είναι ο καλύτερος ζωγράφος! 🍂

chromata 4chromatakyklos neroy 8dentro 2

Η Λία η Τελεία και το μαγικό της ταξίδι !(Εμπνευσμένο από το παραμύθι του Peter H Reynolds “HΤελεία”)

το νηπιαγωγείο μας ξεκινήσαμε ένα μαγικό ταξίδι στον κόσμο των γραμμών παρέα με τη φίλη μας, τη Λία Τελεία! Μια μικρή τελεία που είχε μεγάλη περιέργεια να γνωρίσει τι γίνεται όταν… κινείται!

🌈 Η αρχή του ταξιδιού

Μια μέρα, η Λία αποφάσισε να φύγει από τη θέση της πάνω στο χαρτί. «Αν αρχίσω να περπατώ, τι θα γίνω;» αναρωτήθηκε. Έτσι ξεκίνησε το ταξίδι της! Με τα παιδιά ανακαλύψαμε πως κάθε φορά που η Λία κινείται, γεννιέται μια γραμμή!

📏 Γνωρίζοντας τις γραμμές

Με παιγνιώδη τρόπο γνωρίσαμε τις διάφορες μορφές των γραμμών:

  • Ευθεία γραμμή: περπατήσαμε ίσια σαν ρομπότ, πάνω σε ταινίες στο πάτωμα.

  • Καμπύλη γραμμή: γίναμε φίδια και ποτάμια που λικνίζονται απαλά.

  • Τεθλασμένη γραμμή: περπατήσαμε ζιγκ-ζαγκ σαν κεραυνοί!

  • Κυματιστή γραμμή: κάναμε τα χέρια μας κύματα και ζωγραφίσαμε τη θάλασσα της Λιάς.

  • Σπειροειδής γραμμή: στριφογυρίσαμε γύρω από τον εαυτό μας, όπως κάνει ο άνεμος!

Τα παιδιά αποτύπωσαν το ταξίδι της Λίας στο χαρτί, χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά: νήματα, κορδέλες, μαρκαδόρους και πλαστελίνες. Κάθε έργο είχε τη δική του ιστορία – μια γραμμή που χόρευε, τραγουδούσε, ή έφτιαχνε μονοπάτια για φίλους!

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε έναν “Χάρτη των Γραμμών”, όπου όλες οι γραμμές ζούσαν αρμονικά: ευθείες δρόμοι, κυματιστές θάλασσες, τεθλασμένα βουνά και καμπύλες ουράνια τόξα. Συζήτηση και ανακαλύψεις

Μέσα από την ιστορία της Λίας τα παιδιά παρατήρησαν πώς οι γραμμές υπάρχουν παντού γύρω μας — στο σώμα μας, στα αντικείμενα, στη φύση, ακόμη και στα συναισθήματά μας.
Η ευθεία είναι δυναμική και αποφασιστική, η καμπύλη ήρεμη και τρυφερή, η τεθλασμένη γεμάτη περιπέτεια!

grammes 1grammes 2grammes 3grammes 4grammes 5

Αγιασμός 9ου Νηπιαγωγείου Αργυρούπολης 11/09/2025

Σήμερα πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος αγιασμός στο νηπιαγωγείο μας, σηματοδοτώντας την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Με χαμόγελα, συγκίνηση και χαρά, παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί συναντηθήκαμε ξανά στην αυλή του σχολείου μας, γεμάτοι προσδοκίες για όμορφες εμπειρίες, δημιουργικές δράσεις και νέες γνώσεις. Ευχόμαστε σε όλους μια χρονιά με υγεία, πρόοδο και συνεργασία!

4
Ευχαριστούμε θερμά τον Αντιδήμαρχο Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής Κο Κωνσταντίνο Μινόπουλο που μας τίμησε με την παρουσία του .
3
Τα δωράκια καλωσορίσματος προς τους μικρούς μας μαθητές και μαθήτριες!
5
Το γράμμα καλωσορίσματος των Νηπιαγωγών μας προς τους μικρούς μας μαθητές!
1
Ευχαριστούμε θερμά τον Πάτερ από την Ενορία της Αγίας Τριάδας για την τέλεση του καθιερωμένου Αγιασμού της σχολικής μας μονάδας!

2

“…ζουμ ζουμ ζουμ….μέλισσα πετά !

 

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού μας προγράμματος, τα παιδιά γνώρισαν τη θαυμαστή ζωή της μέλισσας και τη σημασία της για το περιβάλλον και τη διατροφή μας. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παρατηρήσεις, κατασκευές και παιχνίδια ρόλων, τα νήπια έμαθαν:

  • Τον ρόλο της μέλισσας στην επικονίαση και στη διατήρηση της βιοποικιλότητας.

  • Τα βασικά προϊόντα της μέλισσας: μέλι, γύρη, βασιλικό πολτό, πρόπολη και κερί.

  • Τη διαδικασία παραγωγής μελιού και την εργασία του μελισσοκόμου.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με παρουσίαση διαφόρων ειδών  μελιού,  κηραλοιφών και δημιουργία έργων των παιδιών, αναδεικνύοντας τη γνώση και τον ενθουσιασμό τους για τις μέλισσες.

eikona Viber 2025 05 21 10 12 55 3eikona Viber 2025 05 21 10 12 54 1eikona Viber 2025 05 21 10 12 55 1eikona Viber 2025 05 21 10 12 54 879 eikona Viber 2025 05 21 10 12 56eikona Viber 2025 05 20 10 43 31 1eikona Viber 2025 05 20 10 49 15 563 1 eikona Viber 2025 05 20 10 47 06 1 2 eikona Viber 2025 05 20 10 47 06 eikona Viber 2025 05 21 10 12 55

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ 11/5/2025

Τα νήπια δημιούργησαν ένα τρυφερό δώρο για τη μαμά τους, ζωγραφίζοντας το πορτρέτο της πάνω σε λευκό χαρτί. Το πορτρέτο στερεώθηκε σε καλαμάκι, το οποίο τοποθετήθηκε σε βάση από πηλό σε σχήμα καρδιάς. Τα παιδιά έπλασαν την καρδιά, την άφησαν να στεγνώσει και στη συνέχεια τη χρωμάτισαν σε ροζ ή κόκκινες αποχρώσεις. Ένα δώρο φτιαγμένο με αγάπη, φαντασία και προσωπική πινελιά από κάθε παιδί

 

1 2 8 26 25 24 23 22 2

«Dust Bowl Musical Instruments – Ας γίνουμε μικροί οργανοποιοί ανακυκλώνοντας!»

8 1Στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών και καλλιτεχνικών δράσεων του σχολείου μας, υλοποιήσαμε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό το δημιουργικό πρόγραμμα «Dust Bowl Musical Instruments – Ας γίνουμε μικροί οργανοποιοί ανακυκλώνοντας!», ένα ταξίδι στη μουσική και την οικολογία με αφετηρία την τέχνη της οργανοποιίας.

Τα παιδιά του 9ου Νηπιαγωγείου Αργυρούπολης γνώρισαν τον κόσμο των αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων, εμπνευσμένων από την εποχή του Dust Bowl στην Αμερική, όπου οι άνθρωποι, σε συνθήκες φτώχειας και ανέχειας, κατασκεύαζαν μουσικά όργανα από υλικά που είχαν πρόχειρα. Μέσα από φωτογραφίες, ηχητικά αποσπάσματα και βιωματικές αφηγήσεις, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την έννοια της επανάχρησης και της δημιουργικότητας.

Στη συνέχεια, με πολύ μεράκι και φαντασία, τα νήπια κατασκεύασαν το δικό τους έγχορδο μουσικό όργανο με απλά και ανακυκλώσιμα υλικά:

  • Μολυβοθήκες (ως ηχητικός αντηχείο)

  • Ξύλινες βέργες (για τον λαιμό του οργάνου)

  • Χορδές από ανακυκλωμένα υλικά (για τις χορδές)

  • Διακοσμητικά από αυτοκόλλητα που ζωγράφισαν τα παδιά με μαρκαδόρους

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, τα παιδιά:
🎵 ανέπτυξαν τη λεπτή κινητικότητα και τη συνεργατικότητα μέσα από τη χειροτεχνία,
🎵 πειραματίστηκαν με ήχους και δονήσεις, ανακαλύπτοντας πώς λειτουργεί ο ήχος στα έγχορδα όργανα,
🎵 συμμετείχαν σε ένα μικρό μουσικό δρώμενο με τα όργανα που κατασκεύασαν, νιώθοντας περήφανοι για τη δημιουργία τους,
🎵 καλλιέργησαν περιβαλλοντική συνείδηση, κατανοώντας τη σημασία της ανακύκλωσης και επανάχρησης στην καθημερινή μας ζωή.

Η δράση αυτή εντάσσεται στον ευρύτερο στόχο του σχολείου μας για την καλλιέργεια υπεύθυνων πολιτών με καλλιτεχνικές ανησυχίες και οικολογική ευαισθησία. Με χαρά διαπιστώσαμε πως το ταξίδι αυτό στους ήχους και στα υλικά ενίσχυσε τη δημιουργικότητα, την αυτενέργεια και τη φαντασία των παιδιών10 2

1 12 13 14 15 16 17 1