Με αφορμή το βιβλίο του Eric Carle, Παρακαλώ, μπαμπά, φέρε μου το φεγγάρι, ξεκίνησε η συζήτηση σχετικά με το μέγεθος και το σχήμα του φεγγαριού. Διατυπώθηκε το ερώτημα από τη νηπιαγωγό: Το φεγγάρι αλλάζει σχήμα; Αλλάζει μέγεθος;
Οι μικροί μαθητές διατύπωσαν τις ιδέες και τις γνώσεις τους οι οποίες καταγράφηκαν στην εφαρμογή mindomo.
Στη συνέχεια έγινε προβολή του βίντεο από την ESA (European Space Agency) https://www.youtube.com/watch?v=AK-7fKnxmTE. Με τη διατύπωση ερωτήσεων έγινε η γνωστική σύγκρουση και οι μαθητές ανακατασκεύασαν τις λανθασμένες αντιλήψεις τους σχετικά με το ερώτημα που τέθηκε.
Προβλήθηκε το Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης https://spaceplace.nasa.gov/moon-phases/en/ όπου είδαν πως φαίνεται το φεγγάρι από τη Γη τη δεδομένη στιγμή που υλοποιήθηκε η δραστηριότητα.
Στη συνέχεια οι μικροί μαθητές παρατήρησαν έναν πίνακα αναφοράς με όλες τις φάσεις της σελήνης αναγνωρίζοντας τις φάσεις που είχαν παρακολουθήσει στο video από την ESA. Επόμενη αποστολή να χρησιμοποιήσουν μπισκότα σοκολάτας με γέμιση κρέμας για να αποτυπώσουν τις φάσεις της Σελήνης όπως στον πίνακα αναφοράς.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα
Οι μαθητές γνώρισαν την αστραναύτισσα Αριάδνη, το avatar που ήθελε να ταξιδέψει στη Σελήνη https://tinyurl.com/2bnnaskt και δέχτηκαν να τη βοηθήσουν να γνωρίσει τις φάσεις της σελήνης. Χωρίστηκαν σε ομάδες των τριών. Τα μέλη κάθε ομάδας συνεργάστηκαν και οδήγησαν το mouse robot σε μια φάση σελήνης.