Δραστηριότητα Α.1.
Στόχοι της συγκεκριμένης δράσης ήταν οι μαθητές μέσω όλων των αισθήσεων,
-να συλλέξουν πληροφορίες, να συγκρίνουν, να ταξινομήσουν, να επεξεργαστούν δεδομένα και να εξάγουν συμπεράσματα για τα στοιχεία του περιβάλλοντος στην αυλή του σχολείου.
-να συνειδητοποιήσουν την αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδραση του ανθρώπου και του φυσικού περιβάλλοντος και τέλος
-να υιοθετήσουν θετική στάση και αγάπη για τη φύση.
Σε αυτή τη δραστηριότητα μας βοήθησε η γυάλα εντόμων με μεγεθυντικό φακό, η οποία διαθέτει πλέγμα μέτρησης αλλά και τρύπες αέρα ώστε τα έντομά μας να αναπνέουν. Βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και ξεκινήσαμε την παρατήρηση.
Τα παιδιά εντόπισαν το πρώτο έντομο, το έβαλαν στη γυάλα και η συζήτηση σχετικά με τα χαρακτηριστικά του ξεκίνησε. Αφού το παρατηρήσαν το άφησαν ελεύθερο. Στη συνέχεια μαζέψαν φύλλα και καρπούς.
Δραστηριότητα Α.2.
Στόχος της δράσης ήταν
-η εξοικείωση των παιδιών με επιστημονικές και ερευνητικές διαδικασίες,
-η ταξινόμηση των φυσικών υλικών, η προσέγγιση των σκέψεων των παιδιών σχετικά με τα εν λόγω υλικά και τις ιδιότητές τους,
-η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και ο συντονισμός χεριού ματιού
Σε αυτή τη δραστηριότητα μας βοήθησε το παιδικό μικροσκόπιο, η τσιμπίδα κατάλληλη για χρήση από μικρά παιδιά και τα βαζάκια συλλογής υλικών.
Αρχικά τα παιδιά ταξινόμησαν τα υλικά που συνέλεξαν στην αυλή, χρησιμοποιώντας την τσιμπίδα.
Έπειτα παρατήρησαν στο μικροσκόπιο φύλλα από το δέντρο της ελιάς, ενώ σχολίασαν το σχήμα και το μέγεθος σε σχέση με τα φύλλα άλλων δέντρων.
Ακολούθως παρατήρησαν το χρώμα που έχει ο καρπός της ελιάς όταν είναι ώριμος και το χρώμα που έχει όταν δεν έχει ωριμάσει.
Δραστηριότητα Α.3
Στόχος της δραστηριότητας ήταν
-η προώθηση της δημιουργικότητας των παιδιών
-η ανάπτυξη της αναπαραστατικής ικανότητας και
-η καλλιέργεια της αισθητικής τους αντίληψης.
Τα παιδιά σχεδίασαν με λαδοπαστέλ ένα κλαδί ελιάς στο οποίο κόλλησαν φύλλα. Με μαύρο χαρτί γκοφρέ έφτιαξαν μπαλάκια τα οποία κόλλησαν για τους καρπούς της ελιάς.