Συγγραφή και εικονογράφηση
Στα πλαίσια δραστηριότητας του Βιβλίου του μαθητή (Ενότητα 5: “Πάμε για ψώνια;”,
σελίδα 47) οι μαθητές αποφάσισαν να γράψουν και να εικονογραφήσουν το
“ανάποδο” παραμύθι από αυτό που υπάρχει στο Βιβλίο με πρωταγωνίστρια την
κυρά-Κακή η οποία σε αντίθεση με την κυρά-Καλή, είπε μόνο αρνητικά σχόλια, όταν
οι δώδεκα μήνες-παλικάρια ζήτησαν τη γνώμη της για αυτούς. Γι΄αυτό και στο τέλος
την αντάμειψαν ανάλογα, δίνοντά της ένα τσουβάλι με πέτρες και απαίσια έντομα
όπως αράχνες, σκορπιούς, κατσαρίδες κ.ά.
Τρόπος εργασίας
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των δύο. Σε μια λευκή σελίδα Α4, η οποία ήταν
χωρισμένη μισή με γραμμές και μισή λευκή, εργάστηκαν ως εξής: Στο κάτω μέρος
της σελίδας έγραψαν τα λόγια του παραμυθιού με τη σειρά. Η κάθε ομάδα διάβασε
τα δικά της λόγια έτσι ώστε να υπάρχει συνέχεια στην εξέλιξη του παραμυθιού
(αρχή-μέση-τέλος). Στο πάνω μέρος (λευκό) η κάθε ομάδα εικονογράφησε ό,τι
έγραψε στη διήγηση, δημιουργώντας και κόμικς (με πρωτοβουλία των μαθητών).
Στο τέλος διαβάστηκε ολοκληρωμένο το παραμύθι από την κάθε ομάδα, η οποία
παρουσίασε τη δουλειά της στο σύνολο της τάξης. Διορθώθηκαν τα λάθη
(ορθογραφικά, εκφραστικά κ.ά.).
Επιμέλεια: κα Ελένη Ματζαρίδου