Κανονισμός Λειτουργίας

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

9ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών


Γουδή, Οκτώβριος 2024

 

  Περιεχόμενα  
     

Σελ.

  Εισαγωγή 6
Α Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας 6
Β. Λειτουργία του σχολείου 7
1.1 Έναρξη και λήξη μαθημάτων σχολικής χρονιάς 7
1.2 Διδακτικό ωράριο 7
1.3 Ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου 7
Γ. Σχολική και Κοινωνική Ζωή 8
2.1 Φοίτηση 8
2.2 Σχολικοί χώροι 8
2.2.1 Ενότητα 6 Ποιότητα του σχολικού χώρου 8
2.3 Διάλειμμα 9
2.4 Εξωσχολικά αντικείμενα 10
2.5 Σχολική εργασία 10
2.6 Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις 10
α. Διευθυντής 10
β. Εκπαιδευτικοί 10
γ. Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π 11
δ. Μαθητές/τριες 11
ε. Ενότητα 5η  Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων 11
2.7 Ενότητα 2η  Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος 13
2.8 Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου 13
2.9 Λειτουργία ομάδων γονέων και προγράμματος κοινωνικών δεξιοτήτων 13
2.10 Επικοινωνία – Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων σχολείου 13
α. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας 13
β. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας σχολείου και γονέων/κηδεμόνων 14
γ. Ψηφιακή Βεβαίωση Φοίτησης 14
δ. Ψηφιακή Πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού 14
ε. Ψηφιακή Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων 15
στ. Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων 15
ζ. Σχολικό Συμβούλιο 15
2.11 Βοηθητικό προσωπικό 15
2.12 Προσωπικό καθαριότητας 15
2.13 Σχολική φύλακας 16
Δ. Άλλα θέματα 16
3.1 Προσωπικά δεδομένα 16
3.2 Εμβολιασμός μαθητών/τριών 16
3.3 Εκκλησιασμός μαθητών/τριών 16
3.4 Λειτουργία κυλικείου 17
3.5 Ενότητα 3η Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού 17
3.6 Ενότητα 4η Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες 17
4.1.2 Χώροι κι εγκαταστάσεις 17
ΣΤ. Ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης 17
Ζ. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας – Διαδικασίες διασφάλισης και εφαρμογής του 18

 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ  ΣΧΟΛΕΙΟΥ
9ο 6/θέσιο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Διεύθυνση A’/θμιας
   

Κωδικός Σχολείου (Υ.ΠAI.Θ.Α.)

9051904

 

Α΄Αθήνας

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση) Πόντου και Αγίου Θωμά, Αθήνα 11527
 

Τηλέ-

φωνο

 

2107798704

 

Fax

 
 

e-mail

mail@9dim-eid- athin.att.sch.gr

(9dimeida@sch.gr )

 

Ιστοσελίδα

https://9dim-eid- athin.att.sch.gr
 

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

 

Ριζόπουλος Βασίλειος

 

Υποδιευθύντρια

 

Αντώνη Μαρίνα

Πρόεδρος Συλλόγου

Γονέων/Κηδεμόνων

 

Σεκέρογλου Σοφία

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

 

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου βάση της απόφασης  και την απόφασης Αριθμ, 109697/ΓΔ4 ΦΕΚ 5387 τ. Β΄/26-09-2024 επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ, ΕΒΠ γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου  νοείται το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν  προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και  αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός  Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου αποτελεί σημαντικό  παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη  συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην  αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου είναι  η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο  συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική  διαδικασία, στη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη  ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών καλλιεργώντας  δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συνεργασία,  η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της  διαφορετικότητας, η περιβαλλοντική συνείδηση, και στην εξασφάλιση  της  σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων  των μελών της σχολικής κοινότητας.

Ο Σχολικός κανονισμός συντ’ασσεται με πρωτοβουλία του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του  Συλλόγου Διδασκόντων και όλων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Ο Δήμος Αθηναίων ενημερώθηκε , προσκλήθηκε αλλά δεν ανταποκρίθηκε.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται στην οικεία  Διεύθυνση Εκπαίδευσης, εγκρίνεται από τον/ την Σύμβουλο  Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου και τον/τη  Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας  κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον  ιστότοπο του σχολείου, αμέσως μετά την έγκριση αυτού.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της  Διεύθυνσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και  των γονέων/ κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια.

Α. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι η ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητας     των     μαθητών     με     αναπηρία     και     ειδικές     εκπαιδευτικές     ανάγκες, η βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή   η   επανένταξη   τους   στο   γενικό   σχολείο,   όπου   και   όταν   αυτό   είναι   δυνατόν, η αντίστοιχη προς τις δυνατότητες τους ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα. Επίσης, η αλληλοαποδοχή, η αρμονική συμβίωσή τους με το κοινωνικό σύνολο και η ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη, με στόχο τη διασφάλιση της πλήρους προσβασιμότητας των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των εκπαιδευτικών ή/και γονέων και κηδεμόνων με αναπηρία, σε όλες τις υποδομές (κτιριακές, υλικοτεχνικές συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών), τις υπηρεσίες και τα αγαθά που αυτά διαθέτουν.

 

Β. Λειτουργία του σχολείου

  • Έναρξη και λήξη μαθημάτων σχολικής χρονιάς

Τα μαθήματα της σχολικής χρονιάς για τους μαθητές/τριες αρχίζουν στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγουν στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους. Όταν η 11η Σεπτεμβρίου είναι αργία, τα μαθήματα αρχίζουν την επόμενη εργάσιμη ημέρα. Όταν η 15η Ιουνίου είναι αργία, τα μαθήματα λήγουν την προηγούμενη εργάσιμη ημέρα.

  • Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του σχολικού προγράμματος, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘΑ.

Για το σχολικό έτος 2024-2025 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

  • Προσέλευση των μαθητών/τριών με σχολικά λεωφορεία, συνοδεία γονέων και μισθωμένα οχήματα για μαθητές (ταξί): 08:00-08:05
  • Έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- επιβίβαση στα σχολικά λεωφορεία: 13:15.

 

  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

 

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του Διευθυντή.

Η κατανομή των διδακτικών ωρών και των διαλειμμάτων του σχολείου, καθώς και η χρονική τους διάρκεια, παρουσιάζεται στον παρακάτω πίνακα:

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
1η 8:15-9:00
2η 9:00-9:40
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 9:40-10:00
3η 10:00-10:45
10:45-11:30
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 11:30-11:45
5η 11:45-12:25
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 12:25-12:35
12:35-13:15

 

 

 

Γ. Σχολική και Κοινωνική ζωή

  • Φοίτηση

 

Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο εγγράφονται και φοιτούν μαθητές/τριες από το έκτο (6ο) έτος και δύνανται να φοιτούν μέχρι και το δέκατο τέταρτο  (14ο) έτος της ηλικίας τους. Απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή των μαθητών  (εκτός των άλλων δικαιολογητικών) είναι η σχετική γνωμάτευση του ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ. Ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών εφαρμόζεται διαφοροποιημένο το Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράμματος της Ειδικής Αγωγής, ώστε κάθε μαθητής να ακολουθεί το δικό του Ε.Π.Ε.. Επιπλέον, οι μαθητές υποστηρίζονται εκτός από τον δάσκαλο του τμήματος στο οποίο ανήκουν και από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής, μουσικής, πληροφορικής, θεατρικής αγωγής και εικαστικών, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή και σχολική νοσηλεύτρια) καθώς και από ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Το Ε.Π.Ε κάθε μαθητή διαμορφώνεται διεπιστημονικά προκειμένου να πλαισιωθούν σφαιρικά οι ανάγκες του. Ο αριθμός των μαθητών/τριών σε κάθε τμήμα ορίζεται κατ’ ελάχιστον τέσσερις (4) έως κατ’ ανώτατο όριο επτά (7) μαθητές.

 

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι υποχρεωτική.

Ειδικότερα:

  • Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.). Σε περίπτωση που ένας/μία μαθητής/τρια απουσιάζει, θα πρέπει να ενημερώνεται η Δ/νση του σχολείου για τον λόγο της απουσίας.
  • Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, πρέπει να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τον/την εκπαιδευτικό της τάξης και τη Δ/νση του σχολείου, υπογράφοντας δήλωση ενώπιον της Διεύθυνσης .
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ), το οποίο προσκομίζεται από τους/τις μαθητές/τριες των Α’ και Δ΄ Τάξεων και έχει ισχύ για τρία χρόνια. Υπενθυμίζουμε την υποχρέωση έγκαιρης προσκόμισης του ΑΔΥΜ για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στη Φυσική Αγωγή.

 

 

  • Σχολικοί χώροι

 

Παρά τις όποιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή (πχ. έλλειψη χώρων εικαστικών, θεάτρου, μουσικής, αίθουσας διδασκόντων, μικρές αίθουσες, παλαιότητα κτιρίου), κοινός στόχος όλων είναι να αξιοποιούνται οι διαθέσιμοι σχολικοί χώροι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε να καλύπτονται κατά το μέγιστο δυνατόν οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.

 

2.2.1 Ποιότητα του σχολικού χώρου

 

Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/ τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια-αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος- διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/τις μαθητή/τριας. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης στους γονείς/κηδεμόνες του/ της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

 

  • Διάλειμμα

 

Σε συνεργασία με τους κ.κ. Δ/ντές και Υποδιευθυντές των συλλειτουργούντων            8ου και 106ου Δημοτικών Σχολείων Αθηνών, συναποφασίστηκαν τα εξής:

Το διάλειμμα γίνεται στο προαύλιο του σχολείου, πάντα όμως μετά από αξιολόγηση των εξωτερικών συνθηκών και με γνώμονα την ασφάλεια των μαθητών. Όσον αφορά στην εφημερία, το 9ο Ειδικό Δ.Σ. Αθηνών εποπτεύει με πέντε (5) εφημερεύοντες τον χώρο που είναι εφαπτόμενος με την οδό Αγ. Θωμά και στρωμένος με ταρτάν.

Οι είσοδοι των κτιρίων του συγκροτήματος παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, εκτός από αυτή που οδηγεί στο κυλικείο και τις τουαλέτες, στην οποία εφημερεύει εκπαιδευτικός του 8ου Δημοτικού Σχολείου. Επιπλέον, και για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί, ανατίθεται πρόσθετη εφημερία σε προσωπικό του σχολείου.

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α και συνοδεύει τους μαθητές στον προκαθορισμένο χώρο του προαυλίου. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις  αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βασικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλοεπιδρούν και παίζουν με τρόπο ώστε να  χαλαρώνουν αλλά και να εκτονώνουν την έντασή τους ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, πάντα υπό την επίβλεψη και κρίση των εφημερευόντων εκπαιδευτικών. Για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες  που βρίσκονται στο προαύλιο. Με τη λήξη του διαλείμματος, το προσωπικό του σχολείου παραλαμβάνει από το χώρο του προαυλίου τους μαθητές/τριες και τους/τις συνοδεύει στις αίθουσες διδασκαλίας.

 

  • Εξωσχολικά αντικείμενα

Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν στο σχολείο πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα.

Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση τη σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν επιτρέπεται για τους/τις μαθητές/τριες.

 

  • Σχολική εργασία

 

Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία. Η σχολική εργασία είναι προσαρμοσμένη στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, οι οποίοι εργάζονται σε μικρές ομάδες ή ατομικά βάσει των σχετικών Ε.Π.Ε.. Η μεθοδολογία της διδασκαλίας  διαφοροποιείται και εξατομικεύεται, η προσέγγιση είναι βιωματική και ομαδοσυνεργατική, ενώ το υλικό που χρησιμοποιείται  –έντυπο και ψηφιακό-  είναι προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών.

Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος χρησιμοποιείται κυρίως εποπτικό υλικό του σχολείου και αναλώσιμα υλικά, ενώ κατά περίπτωση οι μαθητές φέρνουν  μαζί τους υλικά που χρειάζονται. Όταν ανατίθεται εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό σύμφωνα με τους στόχους των Ε.Π.Ε.. Υπάρχει μέριμνα οι φωτοτυπημένες εργασίες να συμβάλουν στην εμπέδωση των νέων γνώσεων και να εξυπηρετούν την επίτευξη των βραχυπρόθεσμων ή/και μακροπρόθεσμων στόχων που αναγράφονται στα Ε.Π.Ε..

 

  • Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

α. Διευθυντής

  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών.

 

  • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.

 

  • Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών καθώς και για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

 

 

 

β. Οι εκπαιδευτικοί

 

  • Ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν.
  • Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, εντός ή εκτός σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, καθώς και κατά την απομάκρυνσή τους από την αίθουσα διδασκαλίας.
  • Τηρούν εχεμύθεια σε ότι αφορά στις αποφάσεις του συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και τις εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών/τριών, τη βαθμολογία και γενικά για όλα τα στοιχεία,  που περιέρχονται σε γνώση τους.
  • Ενημερώνουν συστηματικά, προγραμματισμένα, αλλά και έκτακτα και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών. Κάθε εκπαιδευτικός οφείλει τακτικά να ορίζει συναντήσεις με τους γονείς, κατόπιν συνεννόησης μαζί τους για την ακριβή μέρα και ώρα, στις οποίες θα τους ενημερώνει λεπτομερώς και υπεύθυνα.
  • Συνεργάζονται με το Διευθυντή, τους γονείς και αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/τριών.
  • Συνεργάζονται με τρόπο διεπιστημονικό στην δημιουργία και υλοποίηση των Ε.Π.Ε..

 

 

γ. Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

 

Πλαισιώνουν σφαιρικά τις ανάγκες των μαθητών και συνεργάζονται με το Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς υπό το πρίσμα της διεπιστημονικής προσέγγισης, σε επίπεδο Ε.Π.Ε. και άλλων αναγκών των μαθητών, με βάση το καθηκοντολόγιο τους.

 

δ. Οι μαθητές/μαθήτριες

 

  • Δεν παραμένουν μέσα στην αίθουσα μόνοι τους, χωρίς επίβλεψη.
  • Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων και άλλων μέσων καταγραφής εικόνας και ήχου δεν επιτρέπεται στο χώρο του σχολείου.
  • Αν υπάρχει κάποια διένεξη ή τους απασχολεί κάποιο ζήτημα, απευθύνονται στον/στην εφημερεύοντα/ουσα εκπαιδευτικό, μετά στον/στην εκπαιδευτικό που διδάσκει την επόμενη διδακτική ώρα. Αν κανένας/καμία από τους/τις παραπάνω δεν μπορέσει να διευθετήσει την κατάσταση απευθύνονται στον Διευθυντή ή στον Υποδιευθυντή.

 

Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να αναφερθεί ότι όλα τα παραπάνω ισχύουν, τηρουμένων των περιορισμών που απορρέουν από τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριων.

 

 

ε. Ενότητα 5η Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

 

Το σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας, με τον Σύλλογο Γονέων/ Κηδεμόνων και φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας/ ασκών την επιμέλεια, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

  • Φυσικοί κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας είναι ο πατέρας και η μητέρα του/της.
  • Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν τον/την μαθητή/τρια στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τον Διευθυντή και με τους/τις εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το/τη μαθητή/τρια και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του/της στο σχολείο.
  • Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα/μία συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και κρίνεται ότι πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, πρέπει να ενημερώνεται ο γονέας-κηδεμόνας, ώστε να συνεργαστεί με το σχολείο.
  • Για τη συμμετοχή του/της μαθητή/τριας σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης, το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ή την έγκριση του γονέα/κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις εκτός σχολείου, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή.
  • Ο γονέας/κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον/τη μαθητή/τρια και οφείλει να προσέρχεται στις συγκεντρώσεις, που ορίζει ο/η εκάστοτε εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης, οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα, που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας στο σχολείο.
  • Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο/στη δάσκαλο/α της τάξης, στο αρμόδιο προσωπικό και στη Διεύθυνση ζητήματα που αφορούν τον/τη μαθητή/τρια και την οικογένειά του/της.
  • Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς το προσωπικό του σχολείου με ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό.
  • Όσον αφορά στη βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση των μαθητών και του λοιπού προσωπικού του σχολείου ισχύουν όσα ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία.
  • Όσο αφορά στα θέματα εξωσχολικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που τίθενται από το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου, οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να επιδεικνύουν κλίμα συνεργασίας και στήριξης, ώστε να διοργανώνονται τέτοιου είδους εξορμήσεις που κρίνονται ευεργετικές για την ψυχοκοινωνική εξέλιξη των μαθητών.
  • Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν ραντεβού με τη Δ/νση του Σχολείου.
  • Για οποιοδήποτε μαθησιακό ζήτημα του παιδιού τους, οι γονείς επικοινωνούν πρώτα με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς ανά γνωστικό αντικείμενο και μετά με τη Διεύθυνση του σχολείου.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το/τη δάσκαλο/α της τάξης. Εκείνος/η ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις οι οποίες αποστέλλονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email), ή που δίδονται σε έντυπη μορφή στους μαθητές/τριες κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
  • Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνεται ο/η δάσκαλος/α της τάξης ή ο Διευθυντής, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα. Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς σχετική άδεια.
  • Σε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, αλλά και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια, ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας. Το τηλέφωνο του σχολείου είναι στη διάθεση των γονέων για οποιαδήποτε ενημέρωση. Σε περίπτωση αλλαγής τηλεφωνικού αριθμού και διεύθυνσης κατοικίας, πρέπει να ενημερώνεται άμεσα η Διεύθυνση του σχολείου.
  • Εάν κάποιος από τους γονείς του/της μαθητή/τριας δεν έχει την κηδεμονία του/της πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο.

 

 

  • Ενότητα 2η Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

 

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης και το Ε.Ε.Π του σχολείου, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον/την Σύμβουλο Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική και ψυχολογική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας, των δικαιωμάτων του παιδιού, καθώς και η ασφάλεια αυτού και των άλλων μαθητών. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Η στενή συνεργασία σχολείου – γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη, για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση πιθανών ζητημάτων (συμπεριφοράς, μάθησης κλπ.) που αφορούν τους μαθητές.

 

  • Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου

 

Σύμφωνα με την υπ` αρ. Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να έχουν τις απαραίτητες ιατρικές ή φαρμακευτικές γνώσεις, ώστε να συνεισφέρουν με εξειδικευμένες πράξεις (χορήγηση φαρμάκου από το στόμα, ή σε ενέσιμη μορφή) σε ειδικού τύπου ασθένειες των μαθητών/μαθητριών (εφηβικός ζαχαρώδης διαβήτης, επιληπτικές κρίσεις κ.ά) αλλά και σε εποχιακές ιώσεις.

Τη μέριμνα για τη χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής και οποιασδήποτε άλλης νοσηλευτικής πράξης, την έχει αποκλειστικά η σχολική νοσηλεύτρια.

 

  • Λειτουργία ομάδων γονέων και προγράμματος κοινωνικών δεξιοτήτων

 

Στο σχολείο λειτουργεί ομάδα γονέων υπό την ευθύνη της ψυχολόγου, σε τακτική βάση. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι γονείς μπορούν να επεξεργασθούν θέματα σχετικά με τις ανάγκες των μαθητών, την οικογένεια, το γονεϊκό ρόλο τους, κ.ά.

Επιπλέον, στο σχολείο διοργανώνονται τακτικά από την κοινωνική λειτουργό

προγράμματα κοινωνικών δραστηριοτήτων, στα οποία συμμετέχουν οι μαθητές ανά ομάδες με βάση τις ανάγκες και το προφίλ τους.

 

2.10 Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

α. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

 

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων.

Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημά τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή του Σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται στο σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Σε μηνιαία βάση και σε σταθερή ημέρα, αφού έχει προηγηθεί συνεννόηση με τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να ενημερώνονται για την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών/τριών.
  • Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από το Διευθυντή ή το Προσωπικό του σχολείου.
  • Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου.
  • Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους Τίτλους Προόδου και τους Τίτλους Σπουδών.

 

β. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

 

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και

πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.

  • Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με το προσωπικό και ύστερα από σχετική ενημέρωση του Διευθυντή.

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και της δ/νσης κατοικίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου, και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα

θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.

Σε περίπτωση εφαρμογή αυξημένων μέτρων π.χ. λόγω COVID-19, η συνεργασία των γονέων με το σχολείο μπορεί να γίνει, όχι μόνο με φυσική παρουσία τους, αλλά και με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο γι’ αυτούς τρόπο (π.χ. τηλεφωνική επικοινωνία, webex, κ.ά).

 

γ. Ψηφιακή Βεβαίωση Φοίτησης

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school).

δ. Ψηφιακή Πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού

Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών (https://stop-bullying.gov.gr/). Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλλουν αναφορές.

Επίσης, ορίζεται συγκεκριμένο Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού με σκοπό την εξέταση των αναφορών και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικής βίας (ν. 5029/2023 (Α’ 55)).

Αποδέκτες – υπεύθυνοι υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής μονάδας των αναφορών για περιστατικά εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας και ένας (1) εκπαιδευτικός που ορίζεται από εκείνον για τον σκοπό αυτό.

ε. Ψηφιακή Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων

Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, τη βαθμολογία των μαθητών/τριών και ανακοινώσεις που αφορούν την σχολική μονάδα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Parents» (https://eschools.minedu.gov.gr/). Η πλατφόρμα θα δώσει στον/στην πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό και μόνιμο δίαυλο επικοινωνίας με το σχολείο, μέσω του οποίου ο/η κηδεμόνας θα αλληλεπιδρά με την σχολική μονάδα. Οι διαθέσιμες υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στην πρώτη έκδοση του υποσυστήματος «e-Parents», οργανωμένες ανά ρόλο χρήστη, είναι οι εξής: Ανακοινώσεις και Ειδοποιήσεις Σχολικής Μονάδας, Απουσίες Μαθητή, Βαθμολογίες Μαθητή.

 

στ . Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

 

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με το Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου προκειμένου να στηρίζει ποικιλοτρόπως το έργο τους.

 

ζ. Σχολικό Συμβούλιο

 

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν με αντιπροσώπους: ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης, σύμφωνα με το ν. 4823/2021.

Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας.

 

2.11 Βοηθητικό προσωπικό

 

Στο βοηθητικό προσωπικό του σχολείου ανήκουν το προσωπικό καθαριότητας, και η φύλακας του σχολείου.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο Δήμος της Αθήνας συνδράμει με επιπλέον προσωπικό για αποτελεσματικότερη καθαριότητα και απολύμανση των σχολικών μας χώρων.

 

2.12 Προσωπικό καθαριότητας

 

Οφείλει να βρίσκεται στο σχολείο στο καθορισμένο ωράριο και ασκεί σχολαστικά τα καθήκοντά του.

Οφείλει να πραγματοποιεί καθημερινά τον καθαρισμό των τάξεων και των γραφείων, σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις και τους όρους, που καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Την ευθύνη για τη συντήρηση των χώρων πρασίνου του σχολείου την έχει ο Δήμος Αθηναίων.

 

2.13 Σχολική φύλακας

 

  • Καθιστά την παρουσία της εμφανή.
  • Επιτηρεί την καλή κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων του σχολείου.
  • Επιτηρεί την καλή κατάσταση των υπαίθριων χώρων του σχολείου.
  • Ελέγχει την είσοδο εξωσχολικών ατόμων σε χώρους του σχολείου.
  • Διαπιστώνει την καλή λειτουργία του φωτισμού, των υδραυλικών και λοιπών εγκαταστάσεων του σχολείου.
  • Επιβλέπει την ασφάλιση των χώρων του σχολείου (διαπιστώνει εάν οι ευάλωτοι σε φθορές/κλοπές χώροι του σχολείου είναι κλειδωμένοι και τα κλειδιά βρίσκονται ασφαλισμένα σε προκαθορισμένη θέση).
  • Ενημερώνει αμέσως για οποιοδήποτε συμβάν τον Διευθυντή του σχολείου, το αρμόδιο πρόσωπο του Δήμου και την καθ’ ύλη αρμόδια Υπηρεσία (π.χ. οικεία Αστυνομική Αρχή, Πυροσβεστική, ΔΕΗ κ.λπ.).
  • Δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένους μόνο χώρους του σχολείου, αλλά περιπολεί στο σύνολο αυτού και δεν απομακρύνεται από τον χώρο του σχολείου.
  • Δεν διαπληκτίζεται και αποφεύγει τυχόν προκλήσεις από άτομα, που δημιουργούν προβλήματα. Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, υποχρέωση του/της φύλακα είναι η αναφορά κάθε συμβάντος στη Διευθύντρια του σχολείου. Όταν δεν λειτουργεί το σχολείο, ο/η φύλακας υποχρεούται να ειδοποιεί την οικεία Αστυνομική Αρχή και παράλληλα να ενημερώνει το Δήμο και τη Διευθύντρια του σχολείου.
  • Δεν παρεμβαίνει σε ζητήματα ή συμβάντα που δημιουργούνται μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας (διαπληκτισμοί μεταξύ μαθητών/τριών κ.λπ.) και ενημερώνει αμέσως το Διευθυντή του σχολείου.

 

Δ. Άλλα θέματα

 

  • Προσωπικά δεδομένα

 

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

 

  • Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

 

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

 

  • Εκκλησιασμός μαθητών/τριών

 

Ο εκκλησιασμός των μαθητών/τριών όταν αποφασιστεί, γίνεται τις πρώτες δύο διδακτικές ώρες συνοδεία του προσωπικού.

Οι γονείς που δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν τα παιδιά τους στον εκκλησιασμό, τα στέλνουν στο σχολείο κανονικά, και αυτά απασχολούνται από εκπαιδευτικό με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

 

  • Λειτουργία Κυλικείου

 

Το Υπουργείο Υγείας ορίζει με υγειονομικές διατάξεις τα προϊόντα που μπορούν να διατίθενται στα Σχολικά Κυλικεία, με στόχο την προστασία και προαγωγή της υγείας των μαθητών/μαθητριών και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος σε θέματα υγιεινής διατροφής. Ενδεικτικά κατάλληλα προϊόντα:

  • φρούτα και λαχανικά εποχής (αποξηραμένα φρούτα, φυσικοί χυμοί, σαλάτες, φρουτοσαλάτες κ.λπ.)
  • γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι κ.λπ.),
  • αρτοσκευάσματα (κουλούρι, φρυγανιές,    μουστοκούλουρα, μπάρες  δημητριακών, σταφιδόψωμο κ.λπ.).

 

 

3.5 Ενότητα 3η Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια.

 

 

3.6 Ενότητα 4η Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

 

Το σχολείο οργανώνει μία σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, επειδή με τον τρόπο αυτό αισθάνονται υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 

4.1.2  Χώροι κι εγκαταστάσεις

 

Οι χώροι που χρησιμοποιεί η σχολική μονάδα ανήκουν στο Δήμο Αθηναίων. Η συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού της καθώς και κάθε είδους παρέμβασης σε αυτές γίνεται από το Δήμο Αθηναίων και την 7η Σχολική Επιτροπή του Δήμου Αθηναίων εκτός ωραρίου λειτουργίας του σχολείου ,για τη διατήρηση ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος των μαθητών μας.

 

ΣΤ. Ενότητα 7η Ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά  χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο  συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας,  έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να  ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου  και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων  του.

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα  νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς  και τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντες την επιμέλεια, με αμοιβαίο  σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει  πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της  εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο  οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους  στόχους και το όραμά του.

 

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Εσωτερικό  Κανονισμό Λειτουργίας, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από  τον/τη Διευθυντή/ντρια-Προϊστάμενο/η του σχολείου και τον Σύλλογο  Διδασκόντων/ ουσών, καθώς και από τον/τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης  Παιδαγωγικής Ευθύνης, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής  επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας  με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

 

Ζ. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας – Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Τηρείται από το σύνολο της σχολικής κοινότητας (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ, ΕΒΠ, γονείς/κηδεμόνες).

 

 

 

 

 

Οκτώβριος 2024

 

 

Ο Διευθυντής

 

Ριζόπουλος Βασίλειος