Συγγραφή παραμυθιού:«Όχι άλλο κινητό, μόνο βιβλία στη Νεραλία»

1718870371406

  • Συγγραφή παραμυθιών: Δημιουργική γραφή, δραματοποίηση, κατασκευές, παιχνίδια ρόλων, μουσική, χορός , κίνηση, παντομίμα.
  • Αξιοποίηση  3 βιβλίων:
  • ο φεγγαροσκεπαστής του Puybaret Éric ,
  • τα κόκκινα ξυλοπόδαρα του  Puybaret Éric,
  • ο πύργος των παραμυθιών της  Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη,

IMG 20240415 104844

IMG 20240415 104920

IMG 20240415 105458

IMG 20240415 105721

IMG 20240415 114137

  • για την 1. δημιουργία ιστορίας με τίτλο: «Όχι άλλο κινητό, μόνο βιβλία στη Νεραλία» και

ψηφοφορία τίτλου αποτελεσματα ψηφοφορίας τιτλος αποτελεσματα ψηφοφορίας ψηφοφορία εξωφύλλου 2 ψηφοφορια εξωφύλλου

  • 2.δραματοποίηση αυτής με την μορφή θεατρικού δρώμενου. Διερεύνηση, θεατρικό παιχνίδι, ομαδοσυνεργατική, επίλυση προβλήματος με καταμερισμό εργασιών,  κατασκευές, παρουσίαση, πίνακας KWLH.

Σύνθεση ιστορίας, ρόλοι, κουστούμια, δημιουργία των διαλογικών μερών της ιστορίας από τα ίδια τα παιδιά.

Δημιουργία πρόσκλησης  προς τους γονείς με το λογισμικό jigsawplanet.com  (κατασκευασμένη εικόνα από τα παιδιά, σε μορφή παζλ).

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0d0677b77b02

Παράσταση- παρουσίαση στους γονείς με το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Η δομή της ιστορίας μας:

Μια φορά και έναν καιρό, σε μια πόλη που την λέγαν  Νεραλία και ήταν  γεμάτη με  νερό,  ζούσε ο Φεγγαροσκεπαστής  μαζί με την αδερφή του την Φεγγαροσκεπαστίνα. Κάθε βράδυ άναβαν και έσβηναν το φεγγάρι.

Λίγο πιο έξω από την Νεραλία,  ήταν μια άλλη πολιτεία , η πολιτεία των Παραμυθιών. Εκεί σε ένα μεγάλο πύργο ζούσε η Κυρία Φαντασία.  Ήταν ο πύργος των παραμυθιών. Ένας πύργος , γεμάτος παραμύθια.

Η κυρία Φαντασία σε μια βόλτα που έκανε ένα πρωινό στην Νεραλία, συνάντησε την Αιμιλιάνα, τον Φίλιππο, τον Μάνο, την Λυδία, την Νεφέλη, τον Γιάννη, και τον Μάριο, που έπαιζαν στο κινητό τους, παιχνίδια. Έπαιζαν Γκραν -Τουρίσμο, Μάιν Κράφτ, πίστες, γατάκια, Γκράνι και Σόνικ.

Ήταν προβληματισμένη που τα παιδιά έπαιζαν τα Σαββατοκύριακα τους,  και όχι μόνο, με τα κινητά τους. Και όταν τα ρώτησε αν ξέρουν να παίζουν άλλα παιχνίδια ή αν τους αρέσει να διαβάζουν παραμύθια , εκείνα δεν της απάντησαν, δεν την κοίταξαν καν και συνέχισαν να παίζουν με το κινητό τους.

Έτσι αποφάσισε να πάει στον πύργο της , να φτιάξει πολλά βιβλία για τα παιδιά και να τους τα μοιράσει. Χρειαζόταν όμως βοήθεια, γιατί ήταν  τόσα πολλά τα βιβλία που θα έπρεπε να φτιάξει. Τότε σκέφτηκε να πάρει μαζί της τον Φεγγαροσκεπαστή  και την Φεγγαροσκεπαστίνα με το αμάξι τους, για να την βοηθήσουν να τα φτιάξει  και να μοιράσουν όλοι  μαζί.

 Ελάτε μαζί μου, τους είπε…

Και έτσι ξεκίνησαν όλοι μαζί  το ταξίδι τους…   Στο δρόμο τους όμως συνάντησαν το πονηρό αστέρι, ένα αστέρι που δεν του άρεσαν καθόλου τα παραμύθια. Το αστέρι προσφέρθηκε να τους βοηθήσει να βρουν το δρόμο για την πολιτεία των παραμυθιών, φωτίζοντας τα μονοπάτια μέσα στο δάσος που θα έπρεπε να ακολουθήσουν. Όμως τους φώτιζε διαφορετικά μονοπάτια, με αποτέλεσμα οι 3 φίλοι να μπουν πιο βαθιά στο δάσος  και τελικά  να χάσουν εντελώς τον δρόμο τους.

Για καλή τους τύχη, συνάντησαν μέσα στο δάσος τον Ζήκο τον λύκο και άλλον έναν Ζήκο λύκο και έναν τρίτο Ζήκο λύκο και  ζήτησαν  τη βοήθειά τους.

Οι  Ζήκοι οι λύκοι, που ζούσαν μέσα στο δάσος και  που είχαν πολύ καλή όσφρηση, ήταν πρόθυμοι να τους βοηθήσουν και  έτσι τους οδήγησαν στα  μαγικά λουλούδια του δάσους.

Τα μαγικά λουλούδια, που ήξεραν το δρόμο για την Πολιτεία των Παραμυθιών έριξαν τα πέταλα τους στο σωστό δρόμο. Οι Ζήκοι οι λύκοι, μύρισαν τα όμορφα λουλούδια και ακολούθησαν την όμορφη ευωδιά που αυτά έβγαζαν,  και τελικά  ο Φεγγαροσκεπαστής, μαζί με την αδερφή του την Φεγγαροσκεπαστίνα  και την Κυρία Φαντασία, έφτασαν  στον πύργο των παραμυθιών.

Έφτιαξαν πολλά πολλά βιβλία….Άλλος έγραφε την ιστορία, άλλος ζωγράφιζε όμορφες ζωγραφιές με πολλά χρώματα και άλλος ένωνε όλες μαζί  τις σελίδες …

Όταν τελείωσαν  όλοι τις δουλειές τους και αφού συνεργάστηκαν τόσο καλά, τα φόρτωσαν σε ένα μεγάλο αερόστατο.. Όλοι μαζί ανέβηκαν  στο αερόστατο  που ήταν γεμάτο βιβλία για να ξεκινήσουν να τα μοιράσουν σε όλα τα παιδιά της Νεραλίας.

Στο αερόστατο πάνω έγραψαν… «τι μπορούμε να κάνουμε με ένα βιβλίο»;

να το διαβάσουμε

 

να δούμε τις εικόνες να γράψουμε ιστορίες να βρούμε τον θησαυρό

που έχει μέσα του

να το ζωγραφίσουμε και να ταξιδέψουμε μαζί του να γράψουμε τραγούδι να δανειστούμε ένα βιβλίο να φτιάξουμε κούκλες 

και να παίξουμε κουκλοθέατρο

αλλά και  θέατρο

 Αλλά επίσης έγραψαν και το παρακάτω μήνυμα προς τους γονείς τους:

«Παρακαλούμε, διαβάστε αυτή την ιστορία στα παιδιά μέχρι να μπορούν να σας τη διαβάσουν και εκείνα!»

Στη συνέχεια τα παιδιά σε ομάδες εικονογράφησαν το βιβλίο και πρόσφεραν ένα αντίτυπο σε κάθε γονέα στο τέλος του θεατρικού δρώμενου, που παρουσίασαν στην γιορτή λήξης του σχολείου μας.

https://www.storyjumper.com/book/read/174285501/667bfc49860f6