Πράγματα που αγαπώ…
Ο σκοπός των παραπάνω δραστηριοτήτων είναι να καταγράψει το κάθε παιδί (μέσω της ζωγραφικής) τα αγαπημένα του πράγματα (χρώμα, τραγούδι, παιχνίδι, φαγητό κλπ.) Αυτή η διαδικασία που για εμάς τους ενήλικες μοιάζει απλή , για τα παιδιά είναι σύνθετη, γιατί θα πρέπει να ανακαλέσουν από τη μνήμη τους, πράγματα που τους αρέσουν , να καταλήξουν σε ένα από τα πολλά και αυτό να το αποτυπώσουν στο χαρτί , με ένα όσο το δυνατό πιο κοντινό τρόπο προς το αντικείμενο χρώμα, σχήμα , μέγεθος .
Όταν οι ατομικές δραστηριότητες παρουσιάζονταν σε όλη την ομάδα της τάξης, στο φυσικό χώρο του νηπιαγωγείου, αυτό βοηθούσε στην κοινωνικοποίηση των παιδιών , στην αλληλεπίδραση μεταξύ παιδιών και εκπαιδευτικών, αλλά και στην τόνωση της αυτοπεποίθησης τους.
Πώς τις δουλεύετε; Διαβάστε τι ζητάει το κάθε φύλλο εργασίας (ένα κάθε φορά ) και αφήστε τα παιδιά να ζωγραφίσουν ότι θέλουν . Επανέρχεστε μέσα στην διάρκεια της μέρας όποτε κρίνετε εσείς , λαμβάνοντας υπόψη να μην κουράζονται ή να μην βαριούνται τα παιδιά. Στο τέλος γράψτε σύντομα ότι σας πει. Εξηγείστε ότι κάθε μέρα θα λαμβάνουν κάτι νέο από το σχολείο και θα πρέπει να ασχολιούνται με αυτό .
Επιλέγουμε την σταδιακή και καθημερινή ενασχόληση του παιδιού, ώστε να υπάρχει η προσμονή την επόμενων φύλλων εργασίας. Αυτό οδηγεί σε υπευθυνότητα καθώς περιμένουν κάθε μέρα αυτό που θα τους αποσταλεί. Οι δραστηριότητες αποσκοπούν στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης , βασικό στοιχείο της τόνωσης της αυτοεκτίμησης του κάθε παιδιού. Εξάλλου το να γνωρίζουμε στοιχεία της προσωπικότητάς μας , μας βοηθάει στο να γνωρίζουμε καλύτερα τους εαυτούς μας.
Παρακαλούμε αντιμετωπίστε την όλη προσπάθεια των παιδιών με θετικό τρόπο , διότι έχουν ανάγκη να ακούσουν την φιλοφρόνησή σας.
Σας ευχαριστούμε….