Τα χελιδονίσματα

IMG 9459Brown Creative Vintage Rustic Motivational Quote Poster

Ακούστε το τραγούδι: https://youtu.be/VyUtdYLmObo?feature=shared

Δείτε ένα ιστορικό βίντεο από το 1967 και τα χελιδονίσματα στο Σιτοχώρι Σερρών!

Διαβάστε πληροφορίες για το έθιμο:

Χελιδονίσματα

Η δράση εντάσσεται στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών

“Δράσεις ενεργού πολίτη”!

17 STOCHOI OHE FOTO

 

Πρόγραμμα ενεργός Πολίτης

Οι δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας των μαθητών/τριών έχουν ως στόχο να καλλιεργήσουν σύγχρονες οριζόντιου χαρακτήρα δεξιότητες οι οποίες σχετίζονται με την ιδιότητα του/της Ενεργού Πολίτη (active citizen), σε ευθυγράμμιση και συνέργεια τόσο με το Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεων για τον Ενεργό Πολίτη όσο και με τα Νέα Προγράμματα Σπουδών.

Οι δράσεις ενίσχυσης δεξιοτήτων ενεργού πολιτειότητας χαρακτηρίζονται από το τρίπτυχο:

• Ευαισθητοποίηση και προβληματισμός για προβλήματα της κοινότητας (σχολικής, τοπικής, ευρύτερης).

• Σχεδιασμός οργανωμένων παρεμβάσεων για αυτά τα προβλήματα.

• Ανάληψη οργανωμένης δράσης για την επίλυση ή την άμβλυνση των σχετικών προβλημάτων.

Η ιδιαιτερότητα των δράσεων αυτών, βάση των οποίων είναι το Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεων για τον Ενεργό Πολίτη, είναι ότι δεν αποτελούν «ένα ακόμα μάθημα» αλλά μια οριζόντια μαθησιακή παρέμβαση, που διαχέεται σε όλη τη διάρκεια του σχολικού χρόνου (διδακτικού, εκδρομών, σχολικών εκδηλώσεων, κ.λπ.), καθώς και σε διάφορα πλαίσια (σχολείο, κοινότητα-γειτονιά, χώρα-κόσμος, διαδίκτυο).

Ειδικότερα, οι εν λόγω δράσεις μέσω των στοχευμένων δραστηριοτήτων τους με βάση την προσέγγιση της βιωματικής μάθησης αποσκοπούν στο να καλλιεργήσουν:

• Αυτογνωσία: Αναγνώριση δυνατοτήτων, ικανοτήτων και διαστάσεων του εαυτού, εντοπισμός νέων περιοχών ενδιαφερόντων και αξιοποίηση ικανοτήτων σε πολλαπλούς τομείς.

• Ανοικτότητα σε νέες προκλήσεις και στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων.

• Κριτική αμφισβήτηση απόψεων και στερεοτύπων (ανάπτυξη κριτικής σκέψης).

• Ενίσχυση της επικοινωνίας-συνεργασίας, της κριτικής σκέψης, της επίλυσης προβλημάτων, της λήψης αποφάσεων και της ανάληψης πρωτοβουλίας, με σκοπό να προαχθεί η αλληλεγγύη, η παροχή βοήθειας, ο σεβασμός και η προσφορά.

• Στοχο-προσήλωση και δέσμευση στην επίτευξη στόχων.

• Συνεργασία με άλλους/ες ως πρόσωπα και ως μέλη ομάδων (κοινωνικές δεξιότητες, αποδοχή, προσαρμοστικότητα, κριτική αμφισβήτηση προκαταλήψεων, ενίσχυση διομαδικών σχέσεων, δεξιότητες συμβιβασμού, αλλά και διεκδίκησης, συνδιαμόρφωση κανόνων, ενίσχυση του θετικού σχολικού κλίματος).

• Αναγνώριση της υποχρέωσης για τη συμμετοχή στη δημοκρατική λήψη αποφάσεων και της ανάληψης δράσεων σε όλα τα επίπεδα.

• Ανάδειξη ηθικών διαστάσεων των διαφόρων επιλογών και δράσεων, καθώς και κοινών αξιακών προσανατολισμών σε επίπεδο ομάδας.

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΕΙΣ. Ετικέτες: , , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση